Ja maar die liggen in, wat "wij" in Amsterdam, Duitsland noemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:39 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Venray, Middelaar, Afferden, Wellerlooi en Siebengewald.
Dat zijn pas steden.![]()
Grootste haven niet in oppervlakte, maar in hoeveelhjeid TEU (zo noem je dat geloof ik) dat er jaarlijks op en af een schip gaat...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb altijd al begrepen dat Rotterdam de grootste haven van Europa heeft en dus een groot achterland heeft waaronder Nederland.
Rotterdam lijkt nog een beetje op een echte stad, maar Amsterdamquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:27 schreef o.us het volgende:
Wat zijn dat nou weer voor boerenknullen die dat vinden? Voor Nederlandse begrippen zijn het zeer grote steden en als je de voorsteden erbij telt komen de inwoner aantallen over het miljoen heen.
Zie hier, de skyline van Rotterdam(![]()
![]()
![]()
![]()
)
![]()
:
[ afbeelding ]
en die van Amsterdam:
[ afbeelding ]
Nogmaals: dit lijken me geen boerendorpen.![]()
Samenvatting/klacht: Lezen en kijken zul je.
Wat interesseren mij Nederlandse begrippen? Naar Luxemburgse maatstaven gemeten is Lutjebroek een metropool. Wil nog niet zeggen dat we dat soort maatstaven serieus moeten nemen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
Mensen die anno 2009 nog steeds niet snappen dat Amsterdam en Rotterdam VOOR NEDERLANDSE BEGRIPPEN grote steden zijn![]()
Overigens: heerlijk altijd, boertjes uit schubbekutterveen die op Amsterdam zeiken
We wonen in Nederland. We hanteren hier Nederlandse maatstaven. Moeilijk te begrijpen he?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat interesseren mij Nederlandse begrippen? Naar Luxemburgse maatstaven gemeten is Lutjebroek een metropool. Wil nog niet zeggen dat we dat soort maatstaven serieus moeten nemen.
Omdat dit land door lompe boeren wordt bestuurd die Amsterdam als een aparte gemeente zien, en Amstelveen, Diemen, Duivendrecht etc. ookquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Op wereldschaal is Amsterdam natuurlijk echt niks.
Rome stelt ook niet zoveel voor hoor. De stad zelf kun je net als A'dam geheel te voet verkennen. De buitenwijken (échte buitenwijken dus, niet buurten aan de rand van de stad) heeft niemand verder iets te zoeken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook het sterke punt. Met name het historische centrum is erg mooi om in rond te lopen. Maar verder is het natuurlijk een stad van niks als je het gaat vergelijken met Parijs,Berlijn, Rome of Londen.
Gesproken als een 12 jarig jongetje zonder enig benul.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rotterdam lijkt nog een beetje op een echte stad, maar Amsterdam
En nu ben je weer wereldburger zeker. Moeten wij allemaal maar geloven zekerquote:Mondiaal bekeken is Amsterdam een boerenkutdorp. Er wonen ook vrijwel alleen maar ongeletterden en boeren.
Stop eens met dat vergelijken met steden als London en Parijs. Die zijn ook stukken groter he...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:37 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zijn dorpen vergeleken met echte wereldsteden, zoals Londen, Parijs en Berlijn.
Het is dan inderdaad moeilijk te begrijpen dat mensen raaskallen dat Amsterdam een wereldstad is. Dat is het niet. Het is ´n grote stad in Nederland, niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:53 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
We wonen in Nederland. We hanteren hier Nederlandse maatstaven. Moeilijk te begrijpen he?![]()
Met jou denkwijze kun je eeuwig relativeren. Zo is New York namelijk ook een gehucht.
Ik ben meer wereldburger dan dat jij dat bent in elk geval. Door Amsterdam te betitelen als wereldstad, diskwalificeer je je als wereldburger.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gesproken als een 12 jarig jongetje zonder enig benul.
Is dit nu echt het niveau van Halcon de grote?
[..]
En nu ben je weer wereldburger zeker. Moeten wij allemaal maar geloven zeker
Amsterdam staat op de 5e plek van meest bezochte steden van Europa.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:37 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zijn dorpen vergeleken met echte wereldsteden, zoals Londen, Parijs en Berlijn.
Ach, Volendam, de Efteling en Lisse trekken ook volop toeristen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:46 schreef Lkw het volgende:
[..]
Amsterdam staat op de 5e plek van meest bezochte steden van Europa.
Toch verrekte hoog voor een 'dorp' hè?
Het is gewoon een wereldstad, of je het nou leuk vindt of nietquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben meer wereldburger dan dat jij dat bent in elk geval. Door Amsterdam te betitelen als wereldstad, diskwalificeer je je als wereldburger.
Amsterdam een wereldstad. Get real.
Dat is het niet. Jouw reactie is typisch zo´n reactie van een of ander figuur dat in Diemen woont en verder nooit buiten zijn "hood" komt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:50 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Het is gewoon een wereldstad, of je het nou leuk vindt of niet
Kinderachtige reactie maar dat ben jij ook
Dat beweer ik dan ook niet. Een dergelijke plek op de ranglijst zegt echter wel iets. Amsterdam is gewoon een wereldwijd bekende grote stad, die weliswaar kleiner is dan Londen of Parijs, maar so what? Dat simpele feit maakt Amsterdam niet meteen een dorp, zoals de onwetenden hier quasi-stoer roepen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, Volendam, de Efteling en Lisse trekken ook volop toeristen.Een wereldstad is niet hetzelfde als een toeristische attractie.
Vraag ik me ten zeerste af eigenlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben meer wereldburger dan dat jij dat bent in elk geval.
Waar doe ik dat dan? En is dat wel zo?quote:Door Amsterdam te betitelen als wereldstad, diskwalificeer je je als wereldburger.
Een stad met een eigen beurs, de op 4 na grootste luchthaven van Europa en het enige vliegveld ter wereld dat op ongeveer een kwartier tot 20 minuten rijden ligt van het zakencentrum van de stad, een aanzienlijke hoeveelheid hoofdkantoren, die cultureel zéér divers is en een grote dienstensector heeft.... Mjah, die mag zich met enige terughoudendheid wel een wereldstad noemen ja.quote:Amsterdam een wereldstad. Get real.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |