Gast, ik ben naar al die wereldsteden geweest die je maar kunt bedenken en ik woon zelf in Rotterdam. Ik ontken dat ook niet maar voor Nederlandse begrippen zijn dit grote steden. Maar het zijn geen metropolen, idd, dat zijn ze niet. Maar je kan niet ontkennen dat dit geen belangrijke steden zijn voor Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:30 schreef -skippybal- het volgende:
Je bent zelf een boerenknul.
Steden van niks joh. Bezoek eens écht toffe steden als Madrid, Berlijn etc. Dan weet je wel dat al die dammetjes geen ruk voorstellen.
Nou qua naamsbekendheidquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Op wereldschaal is Amsterdam natuurlijk echt niks.
Voor Groenlandse begrippen ook. En nu?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:32 schreef o.us het volgende:
[..]
Gast, ik ben naar al die wereldsteden geweest die je maar kunt bedenken en ik woon zelf in Rotterdam. Ik ontken dat ook niet maar voor Nederlandse begrippen zijn dit grote steden. Maar het zijn geen metropolen, idd.
En nu tief je op naar een andere topic als je het geen reet interesseert.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Voor Groenlandse begrippen ook. En nu?
Op landelijke schaal is Amsterdam bijna alles.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Nehhh.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:33 schreef o.us het volgende:
[..]
En nu tief je op naar een andere topic als je het geen reet interesseert.
Ja, drugs en hoeren. 't is maar waar je bekend om wil staan. Maar voor zover dat nog wat waard is, willen ze dat ook al steeds verder gaan beperken.quote:
Ja, gelukkig niet om de kunst, kaas, klompen, grachten,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, drugs en hoeren. 't is maar waar je bekend om wil staan. Maar voor zover dat nog wat waard is, willen ze dat ook al steeds verder gaan beperken.
Ik heb altijd al begrepen dat Rotterdam de grootste haven van Europa heeft en dus een groot achterland heeft waaronder Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Op Europees niveau stelt Rotterdam geen fuck voor natuurlijk. Amsterdam speelt ergens mee in de eerste divisie...
Natuurlijk wel. Amsterdam staat hoog in de lijst van grote historische steden. Daarbij hebben de specifieke architectuur en de grachtengordel wereldfaam. Ook op het gebied van musea is Amsterdam wereldtop.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:27 schreef o.us het volgende:
Zie hier, de skyline van Rotterdam(![]()
![]()
![]()
![]()
):
[ afbeelding ]
Ja, dat is dan ook het sterke punt. Met name het historische centrum is erg mooi om in rond te lopen. Maar verder is het natuurlijk een stad van niks als je het gaat vergelijken met Parijs,Berlijn, Rome of Londen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Amsterdam staat hoog in de lijst van grote historische steden. Daarbij hebben de specifieke architectuur en de grachtengordel wereldfaam. Ook op het gebied van musea is Amsterdam wereldtop.
Wat is dat toch voor naar trekje van veel Nederlanders om hun eigen land altijd naar beneden te halen. Amsterdam is een hoofdstad om te koesteren, veel toeristen doen dat al, maar Nederlanders hebben altijd wat te zeiken.
amsterdam heeft iets heel eigens en unieks, daarom komen er ook veel mensen uit parijs, berlijn, rome en londen hier naartoe.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook het sterke punt. Met name het historische centrum is erg mooi om in rond te lopen. Maar verder is het natuurlijk een stad van niks als je het gaat vergelijken met Parijs,Berlijn, Rome of Londen.
Wat Amsterdam te bieden heeft (naast de coffeeshops) is gewoon het mooie plaatje, de grachten, de musea en de monumenten. Dat is inderdaad iets unieks, maar daarmee komen ze nog niet in de buurt van echte steden in Europa.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
amsterdam heeft iets heel eigens en unieks, daarom komen er ook veel mensen uit parijs, berlijn, rome en londen hier naartoe.
Ik weet niet of jij wel eens heb geprobeerd Amsterdam op te tillen, maar het gaat je tegenvallen die op een weegschaal te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja, maar dan vergelijk je Amsterdam met steden uit een landen die sowieso al veel meer inwoners en oppervlakte hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook het sterke punt. Met name het historische centrum is erg mooi om in rond te lopen. Maar verder is het natuurlijk een stad van niks als je het gaat vergelijken met Parijs,Berlijn, Rome of Londen.
Tja, maar industriegebied of havengebied wordt meestal niet tot "de stad" gerekend, vooral niet in combinatie met inwoners. De haven van Rotterdam is enorm, maar daar wonen praktisch geen mensen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb altijd al begrepen dat Rotterdam de grootste haven van Europa heeft en dus een groot achterland heeft waaronder Nederland.
Zie mijn post boven de jouwe.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:28 schreef Farenji het volgende:
Rotterdam en Amsterdam zijn allebei dorpen, maar in het land der blinden....
Als we nou eindelijk eens een keertje die hele Randstad fuseren tot 1 grote wereldstad, dan tellen we eindelijk eens mee. Er zijn verdorie steden in de wereld die plantenbakken hebben die groter dan ons hele "groene hart" zijn.
T is maar waar je je druk om maaktquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:28 schreef Farenji het volgende:
Rotterdam en Amsterdam zijn allebei dorpen, maar in het land der blinden....
Als we nou eindelijk eens een keertje die hele Randstad fuseren tot 1 grote wereldstad, dan tellen we eindelijk eens mee. Er zijn verdorie steden in de wereld die plantenbakken hebben die groter dan ons hele "groene hart" zijn.
Hoe klein het in jouw ogen is?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:33 schreef Semisane het volgende:
Ik snap wel dat het best wel "stoer" klinkt om Amsterdam en Rotterdam als dorpjes te bestempelen, maar van echt veel realiteitszin getuigd dat ook weer niet. Dat geeft enkel aan dat je totaal niet snapt hoe klein Nederland is in mijn ogen.
Tja.,..dat was een beetje suf neer gezet, maar je snapt vast wat ik bedoel niet? Dan pas ik het wel aan hoor.quote:
Dat is vooral een trekje van depressieve Fokkers die altijd op hun eigen land zitten te zeikenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Amsterdam staat hoog in de lijst van grote historische steden. Daarbij hebben de specifieke architectuur en de grachtengordel wereldfaam. Ook op het gebied van musea is Amsterdam wereldtop.
Wat is dat toch voor naar trekje van veel Nederlanders om hun eigen land altijd naar beneden te halen. Amsterdam is een hoofdstad om te koesteren, veel toeristen doen dat al, maar Nederlanders hebben altijd wat te zeiken.
Nationaal zijn het natuurlijk steden van belang, maar ik heb Cohen weleens ambities horen uitspreken waarbij je op de grond valt van het lachenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:33 schreef Semisane het volgende:
Ik snap wel dat het best wel "stoer" klinkt om Amsterdam en Rotterdam als dorpjes te bestempelen, maar van echt veel realiteitszin getuigd dat ook weer niet. Dat geeft enkel aan dat je totaal niet snapt hoe klein Nederland is in mijn ogen.
Wás. Heb jij de verbouwingen gezien die er gaande zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:16 schreef Lkw het volgende:
Ook op het gebied van musea is Amsterdam wereldtop.
ANANASquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:45 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wás. Heb jij de verbouwingen gezien die er gaande zijn?
Ambities zijn niet verkeerd hoor en daarbij de Amsterdammers zijn over het algemeen de eerste die hard lachen om al die "wereldambities" van onze politici.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nationaal zijn het natuurlijk steden van belang, maar ik heb Cohen weleens ambities horen uitspreken waarbij je op de grond valt van het lachenMet name in Amsterdam leeft toch echt nog wel de illusie dat ze iets betekenen op Europees- of Wereldniveau.
Tja, maar dat zegt echt oneindig meer over jezelf dan over Amsterdam of Amsterdammers, als er 1 volk is dat zijn eigen stad met een korrel zout neemt, dan zijn het Amsterdammers wel, alleen dulden we weer niet dat er provinciaaltjes zijn die dan maar een grote bek opzetten tegen de stad, terwijl ze zelf uit een klei-lemen hutje op de hei komen.quote:Dat mag je dan best eens de grond inboren met de term 'dorpje'
Ja maar die zijn echt wel op tijd klaar hoor.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:45 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wás. Heb jij de verbouwingen gezien die er gaande zijn?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:41 schreef afcajos het volgende:
Wees godverdomme eens trots op je eigen landje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |