abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71050543
Ik wil graag een medische Universitaire opleiding volgen maar er is 1 probleem. Ik heb niet het juiste profiel C&M) In de 3e stond ik een 7 of hoger voor de belangrijke vakken (Biologie,Natuurkunde,Scheikunde) Maar met 1 vak had ik erg veel problemen en dat was wiskunde. Nu ben Ik bijna klaar met mijn Havo en wil ik HBO verpleegkunde doen en vervolgens een Universitaire opleiding. Maar als ik op bv Geneeskunde studie kijk staat er dat je toch Scheikunde/Wiskunde/Natuurkunde/Biologie op VWO niveau moet hebben afgerond. Is er een medische universitaire opleiding waarbij dit niet nodig is?
pi_71050754
Volgens mij niet, je moet toch wel enige VWO achtergrond hebben van Biologie en Scheikunde voor de meeste medische studies.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:55:13 #3
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_71050972
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:47 schreef Seam het volgende:
Volgens mij niet, je moet toch wel enige VWO achtergrond hebben van Biologie en Scheikunde voor de meeste medische studies.
je kan voor Gezondheidswetenschappen een premaster volgen als je een paramedische hbo opleiding hebt voltooid. Hier word niet naar VWO certificaten gevraagd
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:25:59 #4
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_71066876
Gezondheidswetenschappen is inderdaad een optie.
Primum non nocere
pi_71068381
Ik heb eerst havo gedaan en nu net mijn hbo propedeuse life sciences gehaald, nu wil ik naar de universiteit om biomedische wetenschappen te gaan studeren.

Bij eigenlijk bijna alle universiteiten moest ik deel certificaten halen bij een roc of ander opleidingsinstituut van VWO niveau, het betrof in alle gevallen de vakken wiskunde, scheikunde, natuurkunde, en biologie. De enige uitzondering hier op vormt de VU die slechts om 2 toelatingsexamens bij mij vroeg.

Die toelatingsexamens zijn ook VWO niveau maar dan alleen biologie en wiskunde a1,2 of wiskunde b1. Ik moet de examens nog doen dus daar kan ik je weinig informatie over geven. Wel is wiskunde een openboektoets, of biologie dat ook is moet ik nog ff navragen.

De toelatingsexamens die je moet maken hangen heel erg af van de vakken die je op het hbo gehad hebt, en het profiel dat je gedaan hebt op de havo. Dus als je wilt weten wat je zou moeten doen voor toelating zou je contact met de vu moeten gaan zoeken. Als je daar nu aan begint moet het makkelijk te doen zijn alle toelatingsexamens te halen voor het begin van volgend school jaar. En kun je gewoon toegelaten worden tot de universiteit. Als je niet teveel moeite had met de havo moet het ook goed te doen zijn alle VWO stof naast je studie te doen.

succes

[ Bericht 17% gewijzigd door nicoo op 17-07-2009 15:17:02 ]
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_71078489
HBO bachelor halen en met toelatingstoets zij-instroom traject geneeskunde in Groningen mee doen. Veel kans geef ik je niet, maar als je na je bachelor een jaar keihard er voor wil blokken moet het in theorie kunnen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:15:28 #7
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_71078657
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef EricT het volgende:
HBO bachelor halen en met toelatingstoets zij-instroom traject geneeskunde in Groningen mee doen. Veel kans geef ik je niet, maar als je na je bachelor een jaar keihard er voor wil blokken moet het in theorie kunnen
Als hij slecht is in wiskunde denk ik niet dat hij veel kans maakt om te slagen voor die toets.
pi_71079294
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:15 schreef Muuyad het volgende:

[..]

Als hij slecht is in wiskunde denk ik niet dat hij veel kans maakt om te slagen voor die toets.

Wiskunde is niet zo belangrijk in die toets. Kennis van de humane fysiologie/(bio)chemie/pathologie wel
pi_71101514
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:39 schreef EricT het volgende:

[..]

Wiskunde is niet zo belangrijk in die toets. Kennis van de humane fysiologie/(bio)chemie/pathologie wel
Ik acht de kans klein dat je dit allemaal leert in de HBO opleiding verpleegkunde, Niet?
pi_71102707
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:09 schreef Danbol het volgende:

[..]

Ik acht de kans klein dat je dit allemaal leert in de HBO opleiding verpleegkunde, Niet?
ja klein, maar op zich als je 1 a 2 jaar keihard ervoor blokt moet het wel kunnen. HBO V e.d. maken in theorie kans op die plekken, maar zover ik weet is het nog niet gelukt door HBO V'ers
pi_71104148
Jawel hoor, bij mij in het 5e jaar van geneeskunde zitten sowieso 2 verpleegkundigen die via de zij-instroom binnen zijn gekomen.
pi_71104514
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:09 schreef Honeymooner het volgende:
Jawel hoor, bij mij in het 5e jaar van geneeskunde zitten sowieso 2 verpleegkundigen die via de zij-instroom binnen zijn gekomen.
Oke, mijn docenten deden er in ieder geval wat lacherig over. Eerst maar kijken of het mijzelf lukt om via die weg binnen te komen
pi_71106546
Ik heb die zij-instroom toets gedaan. Ik had echt zo goed geleerd voor die fysiologietoets en deze dan ook echt goed gemaakt. Zat bij de top 30.
Alleen die algemene basiskennis toets.. Pff..
Enkele voorbeelden van vragen:

Hoeveel procent van de Nederlanders hebben rood haar?
A. 2%
B. 3%
C. 4%
D. 5%

Wat is het meest voorkomende motief voor verkrachting?
A. Wraak
B. Haat
C. Macht
D. blabla

En zo nog een paar vragen waar je je gewoon echt niet op kunt voorbereiden en je zelfs met logisch redeneren nog moeilijk het juiste antwoord hebt. Ik heb deze toets dan ook niet bijster goed gemaakt. Uiteraard ook veel vragen die wel goed te doen waren, maar ik vond de meerderheid van de vragen gewoon echt nergens op slaan. Alsof weten wie de auteur van het boek de co-assistent is mij een betere arts maakt. :/
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar echt, je moet een héle brede basiskennis hebben.
only dead fish swim with the stream.
pi_71106696
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:42 schreef MindVision het volgende:
Ik heb die zij-instroom toets gedaan. Ik had echt zo goed geleerd voor die fysiologietoets en deze dan ook echt goed gemaakt. Zat bij de top 30.

A. 2%
B. 3%
C. 4%
D. 5%

A. Wraak
B. Haat
C. Macht
D. blabla

En zo nog een paar vragen waar je je gewoon echt niet op kunt voorbereiden en je zelfs met logisch redeneren nog moeilijk het juiste antwoord hebt. Ik heb deze toets dan ook niet bijster goed gemaakt. Uiteraard ook veel vragen die wel goed te doen waren, maar ik vond de meerderheid van de vragen gewoon echt nergens op slaan. Alsof weten wie de auteur van het boek de co-assistent is mij een betere arts maakt. :/
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar echt, je moet een héle brede basiskennis hebben.
Ben je wel geslaagd dan? Ik wil die zijstroom toets best proberen maar als ik niet slaag dan ben ik 4 jaar van mijn leven kwijt
  zondag 19 juli 2009 @ 00:06:55 #15
262476 MindVision
make a wish
pi_71107087
Niet geslaagd doordat ik die basiskennistoets zo had opgefokt.
Had die voorbereid door alle nobelprijswinnaars vanaf 1900 voor geneeskunde te bestuderen, het aangeraden boek 'medische basiskennis' te bestuderen en het medisch contact te lezen voor 6 maandjes.
pi_71108552
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:49 schreef Danbol het volgende:

[..]

Ben je wel geslaagd dan? Ik wil die zijstroom toets best proberen maar als ik niet slaag dan ben ik 4 jaar van mijn leven kwijt
Bij die algemene kennistoets worden echt belachelijke vragen gesteld. Daar kan je je echt niet op voorbereiden. Je moet dus nagenoeg alles goed hebben van fysiologie toets wil je daar doorheen komen, of een bachelor biologie/farmacie/bewegingswetenschappen (RUG). Als je die bachelor gehaald hebt, en ook nog bij de beste 5 van je jaargang zit, dan maak je kans op directe plaatsing voor het traject en hoef je geen toets te doen

PS: Maar die bachelor-route is dus ook niet echt makkelijk
  zondag 19 juli 2009 @ 02:18:01 #17
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71109650
quote:
A. 2%
B. 3%
C. 4%
D. 5%
Waren dit werkelijk de te kiezen antwoorden? Wat een belachelijke vraag.
Oh really?
  zondag 19 juli 2009 @ 10:10:15 #18
262476 MindVision
make a wish
pi_71111723
Antwoorden waren als ik het me goed herinner
A. 0-2%
B. 2-4%
C. 4-6%
D. 6-8%
  zondag 19 juli 2009 @ 11:34:26 #19
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71113080
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rood_haar

Ik gok B? Apart dat van je verwacht wordt dat je dit weet.
Oh really?
pi_71113205
Dat weet ik niet eens. Komt ook nergens voor in de opleiding hoor.
pi_71113887
quote:

A. 2%
B. 3%
C. 4%
D. 5%

A. Wraak
B. Haat
C. Macht
D. blabla

Belachelijk! Als dat representatieve vragen voor die hele toets zijn, dan slaat dat werkelijk nergens op. Na vijf jaar geneeskunde heb ik werkelijk geen flauw benul wat de antwoorden daarop moeten zijn.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 19 juli 2009 @ 12:34:42 #22
262476 MindVision
make a wish
pi_71114525
Dat waren 2 van de vragen van dit jaar.
Antwoord is overigens A. Over de hele wereld heeft gemiddeld 1% rood haar, in NL ligt dit wat hoger en is het 2%.

En er zaten ook makkelijke vragen bij hoor. Stel er staat een stofzuiger aan, deze produceert 80 dB (ik noem maar wat) en van precies dezelfde stofzuiger wordt er nog één aangezet.
Met hoeveel dB neemt het geluid toe?
A. 3
B. 100
C. 80
D. 160

Maar dus ook vragen als wie schreef het boek 'De Co-assistent', wie was de Nobelprijswinnaar voor *weetiknietmeer*, wie vond de microscoop uit en 'in welk land begon MKZ aanvankelijk' etc. Je moet het allemaal maar nèt weten.
pi_71114813
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Belachelijk! Als dat representatieve vragen voor die hele toets zijn, dan slaat dat werkelijk nergens op. Na vijf jaar geneeskunde heb ik werkelijk geen flauw benul wat de antwoorden daarop moeten zijn.
Nog wat vragen:

-Wat is de gemiddelde lengte van meisjes in Nederland op hun vijfde levensjaar
-Wat is de EU norm van maximaal geluidsproductie voor MP3 spelers met oordopjes
-Hoeveel procent van het totale zorg budget wordt jaarlijks aan de bestrijding van CVD uitgegeven
-In welk jaar kregen de ontdekkers van de veroorzaker van maagzweren de nobelprijs
-etc

De beste gokker wint
  zondag 19 juli 2009 @ 14:55:42 #24
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_71118939
Kun je in België niet lessen op maat krijgen. Dan spijkeren ze je bij wat zij vinden dag je moet kunnen voor bachelor. Daarna kun je gewoon doorgaan naar de master.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_71119208
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:45 schreef EricT het volgende:

[..]

Nog wat vragen:

-Hoeveel procent van het totale zorg budget wordt jaarlijks aan de bestrijding van CVD uitgegeven
-In welk jaar kregen de ontdekkers van de veroorzaker van maagzweren de nobelprijs
-etc

De beste gokker wint
  zondag 19 juli 2009 @ 16:39:15 #26
206322 Seam
Pillz-E
pi_71122035
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:45 schreef EricT het volgende:

[..]

Nog wat vragen:

-etc

De beste gokker wint
De eerste kan ik nog enigzins begrijpen, de laatste hebben we gehad tijdens een college Medische Geschiedenis, maar de andere gaan echt nergens over
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71123618
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:39 schreef Seam het volgende:

[..]

De eerste kan ik nog enigzins begrijpen, de laatste hebben we gehad tijdens een college Medische Geschiedenis, maar de andere gaan echt nergens over
Bij die eerste, ik weet niet meer precies wat het is, maar verschil tussen A,B,C,D is steeds 2 cm ofzo. En die uitgaven was ook 2, 3, 4 of 5%

Omdat ik geen zin heb in die algemene kennistoets gok ik er maar op dat ik direct geplaatst kan worden ivm bachelorcijfers.
pi_71138876
Ik denk dat ik maar Rechten ga doen met als master gezondheidsrecht
pi_71185235
[knip]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')