Ik verwijs je graag door naar SHO, daar smullen ze van deze verhalen/discussiesquote:Op zondag 19 juli 2009 12:29 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom lijken die kinderen van Jackson voor geen meter op hem? En zijn ze wel van hemzelf, aldus hij.
hij zegt dat they used his sperm...quote:Op zondag 19 juli 2009 12:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, al zijn ze biologisch niet van hem, hij was een vader voor hen, eigenlijk zou dat voldoende moeten zijn
Invincible was zijn tijd helaas ver voor. Die sound was niet "in" in 2001. Een album als Thriller vind ik juist tijdlozer dan een album als Dangerous. Billie Jean zal over tig jaar nog steeds worden gedraaid, een nummer als Remember the Time niet. Nog steeds hoor je bijvoorbeeld veel nummers waar de bassline van Billie Jean in terug te vinden is, wat de hele compositie van het nummer an sich uniek en tijdloos maakt naar mijn mening.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef PimD het volgende:
Ik heb nooit zo gesnapt wat mensen zo geweldig aan Thriller en Bad vinden. Tuurlijk staan er supergave nummers op, maar vooral Bad klinkt naar mijn mening hopeloos gedateerd en ook op Thriller staan wat nummers waarvan ik denk "wat is hier nou zo briljant aan?".
Terwijl albums als Dangerous en History naar mijn idee bijna 15/20 jaar na data nog steeds super klinken en stukken minder fillers bevatten naar mijn idee. Dat was wat mij betreft dus ook het hoogtepunt van MJ. Jammer dat Invincible ook al behoorlijk gedateerd klinkt, met die hopeloze 'new jack swing' sound ofzo
Thriller gedateerd? Spoel je oren eens, vriend.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef PimD het volgende:
Ik heb nooit zo gesnapt wat mensen zo geweldig aan Thriller en Bad vinden. Tuurlijk staan er supergave nummers op, maar vooral Bad klinkt naar mijn mening hopeloos gedateerd en ook op Thriller staan wat nummers waarvan ik denk "wat is hier nou zo briljant aan?".
Terwijl albums als Dangerous en History naar mijn idee bijna 15/20 jaar na data nog steeds super klinken en stukken minder fillers bevatten naar mijn idee. Dat was wat mij betreft dus ook het hoogtepunt van MJ. Jammer dat Invincible ook al behoorlijk gedateerd klinkt, met die hopeloze 'new jack swing' sound ofzo
Ik doel ook met name op Bad hoor. En dan niet eens over de nummers zelf, maar de manier waarop het opgenomen is allemaal. Smooth Criminal is inderdaad supergaaf, alleen die synthesizerbas enzo klinkt toch behoorlijk gedateerd 20 jaar later.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:36 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Thriller gedateerd? Spoel je oren eens, vriend.![]()
Ach, dingen als Baby Be Mine, The Girl Is Mine en Lady In My Life zijn toch écht niet van hetzelfde kaliber als Billie Jean of Thriller hoor naar mijn idee. Het kabbelt lekker door, maar daar houdt het dan ook mee op.quote:Ik ben diep gekwetst dat je Thriller gedateerd vind en ook zegt dat er fillers opstaan.
Over Bad ben ik het met je eens. Sommige nummers klinken inderdaad enorm gedateerd, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer goed zijn. Nummers van The Beatles klinken over het algemeen ook gedateerd (sorry Robijn), maar die worden nu ook nog aanbeden doordat ze goed in elkaar zitten. (ik draai ze ook wel eens hoor, wees gerust, ik ben geen Beatles basherquote:Op zondag 19 juli 2009 13:40 schreef PimD het volgende:
[..]
Ik doel ook met name op Bad hoor. En dan niet eens over de nummers zelf, maar de manier waarop het opgenomen is allemaal. Smooth Criminal is inderdaad supergaaf, alleen die synthesizerbas enzo klinkt toch behoorlijk gedateerd 20 jaar later.
[..]
Ach, dingen als Baby Be Mine, The Girl Is Mine en Lady In My Life zijn toch écht niet van hetzelfde kaliber als Billie Jean of Thriller hoor.
En 2005 danquote:Op zondag 19 juli 2009 13:44 schreef PimD het volgende:
Ik heb trouwens ook het idee dat het ervan af hangt wanneer je kennis maakte met MJ. Ik maakte ten tijde van Black & White kennis met z'n muziek en daardoor is Dangerous eigenlijk altijd mijn favoriet gebleven. Volgens mij is dit bij heel veel mensen zo - als je er in '82/'83 bij was is Thriller je favoriet - maar als je daarna fan bent geworden is het meestal toch een ander album.
1995, toen ik het HIStory album kreeg, Ik weet het nog als de dag van gisterenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef Rnnz het volgende:
Ik leerde hem pas na de rechtszaak kennen.
Laat het nummer Thriller nou trouwens een van de nummers zijn die ik het minste draai.![]()
Uhm, Teddy Riley is DE man van New Jack Swing, aka Swingbeat, en die produceerde toch vooral tracks op Dangerous. Heavy D, ook zo'm typscih NJS mannetje...quote:Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef PimD het volgende:Jammer dat Invincible ook al behoorlijk gedateerd klinkt, met die hopeloze 'new jack swing' sound ofzo
Ik ben semi, maar volgens jou blankquote:Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef DrDentz het volgende:
Onder de 'zwarte' bevolking is Off the Wall wel razendpopulair, zijn populairste album denk ik. Blanke mensen houden meer van Thriller en Bad en Dangerous. Ofnie?
Ja, maar op Dangerous vind ik het gaaf klinken. Nummers op Invincible als Unbreakable vind ik qua melodie enzo supergaaf, maar het klinkt zo 'net niet' IMO.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhm, Teddy Riley is DE man van New Jack Swing, aka Swingbeat, en die produceerde toch vooral tracks op Dangerous. Heavy D, ook zo'm typscih NJS mannetje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |