abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71044674
Ik heb vandaag in een vlaag van schoonmaakwoede de televisie bij een vriend een oplawaai met de stofzuiger verkocht.
Nu blijkt de Philips Ambilight nieuw waarde 2000 Euries, 2 jaar oud daar niet zo heel erg goed tegen te kunnen (wat is er gebeurd met de degelijke aperatuur van vroeger )

Ik ben hardstikke WA verzekerd, dus dat is gelukkig geen probleem. Maar als ik dit opgeef bij de verzekering, wat krijgt hij dan aan geld terug. Nieuw waarde (van toen) vervangende waarde of dagwaarde...

Ohja, ik heb er heel erg spijt van en zal het nooit meer doen
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:24:58 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_71044735
dagwaarde.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_71044791
Je krijgt de dagwaarde......maar je hebt geluk dat de prijzen van LCD tv's gekelderd zijn zodat je waarschijnlijk voor de dagwaarde een vergelijkbare TV kan kopen
pi_71047132
En wat als hij hiervan geen bon meer heeft..?

Nog nooit zoiets meegemaakt en ben eigenlijk best benieuwd hoe dat nou gaat. Ook bijvoorbeeld als mn huis nu affikt... ben verzekerd voor, weet ik veel, 15.000 euro of zo, heb geen foto's of bonnen (verbrand enzo) .. Hoe weten ze dan wat ze je moeten uitbetalen..?
pi_71047448
Als jij een inboedel verzekering hebt voor 15.000 euro, krijg jij 15.000 euro. Ongeacht of jouw bankstel dressoir enz. van de rommelmarkt komt.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Miss_Virgo het volgende:
En wat als hij hiervan geen bon meer heeft..?

Nog nooit zoiets meegemaakt en ben eigenlijk best benieuwd hoe dat nou gaat. Ook bijvoorbeeld als mn huis nu affikt... ben verzekerd voor, weet ik veel, 15.000 euro of zo, heb geen foto's of bonnen (verbrand enzo) .. Hoe weten ze dan wat ze je moeten uitbetalen..?
pi_71047871
Toen 2000 euries, nu een soortgelijke tv voor 1000
Morgen maar even bellen dan!
pi_71080772
Vanmiddag gebeld, krijg een schade formulier toegezonden...
Is dat gebruikelijk? Dacht dat dat alleen bij auto schade was...
pi_71081471
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef Hilzillah het volgende:
Als jij een inboedel verzekering hebt voor 15.000 euro, krijg jij 15.000 euro. Ongeacht of jouw bankstel dressoir enz. van de rommelmarkt komt.
[..]
Erm.... nee dus. Indemniteitsbegingsel voorkomt dat. Je mag niet 'beter' worden van een schade. Er wordt wel degelijk getaxeerd. (sterker nog: als je onderverzekerd bent, krijg je ook maar een deel van het verzekerd bedrag uitgekeerd)

[ Bericht 9% gewijzigd door Five_Horizons op 17-07-2009 23:13:54 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71081942
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:35 schreef Hilzillah het volgende:
Vanmiddag gebeld, krijg een schade formulier toegezonden...
Is dat gebruikelijk? Dacht dat dat alleen bij auto schade was...
Ze moeten toch schriftelijk (want de schade is relatief groot) weten wat er gebeurd is?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71085411
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm.... nee dus. Indemniteitsbegingsel voorkomt dat. Je mag niet 'beter' worden van een schade. Er wordt wel degelijk getaxeerd. (sterker nog: als je onderverzekerd bent, krijg je ook maar een deel van het verzekerd bedrag uitgekeerd)
Meen je dat nou, ik dacht echt dat je alle centjes kreeg waar je voor verzekerd was....
Dus maar niet mijn huisje in brand steken dan
pi_71503927
Schopje van mijn eigen topic, Met een nieuwe vraag overigens. Wilde geen nieuw aanmaken.

Heeft er iemand enig idee wat het kost om een (tv) lcd scherm te laten maken?
verzekering is NOG STEEDS bezig met het verwerken van de aanvraag *zucht*
pi_71504664
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 01:07 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Meen je dat nou, ik dacht echt dat je alle centjes kreeg waar je voor verzekerd was....
Dus maar niet mijn huisje in brand steken dan
Och ja, de onderverzekeringsbreuk misselijk sommetje is dat. Even denken hoe dat ook weer was... oh ja:

Als de waarde voor je spullen 20.000 euro is en je bent verzekerd voor 15.000 dan krijg je bij die brand van je niet 15.000 uitgekeerd maar 15/20*15.000=11.250 euro. Verzekeringslogica zegt dat je in dit geval voor 75% verzekerd bent, dus krijg je ook maar 75% van de verzekerde waarde.

Verder een tvp'tje. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe zoiets verloopt. Ik roep ook altijd dat ik verzekerd ben. Maar heb dat nooit aangesproken.
pi_71505207
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:23 schreef Hilzillah het volgende:

Ik ben hardstikke WA verzekerd, dus dat is gelukkig geen probleem. Maar als ik dit opgeef bij de verzekering, wat krijgt hij dan aan geld terug. Nieuw waarde (van toen) vervangende waarde of dagwaarde...
Ja, het antwoord is al gegeven, maar toch: dagwaarde uiteraard. Het is niet de bedoeling dat je er beter van wordt, en wanneer ze je geven wat die TV bij aanschaf gekost heeft, dan heb je dus 2 jaar "gratis" gekeken. En met wat mazzel kost een toestel nu ook de helft minder, en dan zou je dus een nieuw toestel hebben én nog een paar honderd over houden.
pi_71505842
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:48 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ja, het antwoord is al gegeven, maar toch: dagwaarde uiteraard. Het is niet de bedoeling dat je er beter van wordt, en wanneer ze je geven wat die TV bij aanschaf gekost heeft, dan heb je dus 2 jaar "gratis" gekeken. En met wat mazzel kost een toestel nu ook de helft minder, en dan zou je dus een nieuw toestel hebben én nog een paar honderd over houden.
Ik was er achter dat het dagwaade was. Dat heeft de meneer van de verzekering mij uitgelegd.
Er wordt over dik 3 weken (Lees ) een expert gestuurd, om de schade te bekijken.
pi_71505850
*knip* Quote ge-quote

[ Bericht 98% gewijzigd door Hilzillah op 02-08-2009 21:58:56 ]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:57:22 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71506728
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Och ja, de onderverzekeringsbreuk misselijk sommetje is dat. Even denken hoe dat ook weer was... oh ja:

Als de waarde voor je spullen 20.000 euro is en je bent verzekerd voor 15.000 dan krijg je bij die brand van je niet 15.000 uitgekeerd maar 15/20*15.000=11.250 euro. Verzekeringslogica zegt dat je in dit geval voor 75% verzekerd bent, dus krijg je ook maar 75% van de verzekerde waarde.

Verder een tvp'tje. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe zoiets verloopt. Ik roep ook altijd dat ik verzekerd ben. Maar heb dat nooit aangesproken.
en het grootste puntje an misselijkheid is dat ze je wel premie laten betalen voor die 15k verzekering.

Net als bij een 10 jaar oude auto. Je betaald obv nieuwwaarde en bij claimen krijg je niet meer dan de dagwaarde...

verzekeraars is het rattigste soort dat er bestaat,.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71515837
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:57 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en het grootste puntje an misselijkheid is dat ze je wel premie laten betalen voor die 15k verzekering.

Net als bij een 10 jaar oude auto. Je betaald obv nieuwwaarde en bij claimen krijg je niet meer dan de dagwaarde...

verzekeraars is het rattigste soort dat er bestaat,.
zelden zoveel onzin in zo'n kort stukje gezien... Als die inboedel totaal verloren gaat keert de verzekeraar wel degelijk het verzekerde bedrag van 15 k uit. Dat je dan 5 k tekort komt is jouw probleem, dan had je het correct moeten verzekeren.

En als jij een 10 jaar oude auto nog WA/Casco verzekerd hebt doe je dat jezelf aan. WA/Extra of hoe die gein ook heet gaat meestal over de dagwaarde, en voor zover het over de nieuwwaarde gaat is het een lager percentage.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:35:38 #18
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71515963
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:27 schreef diedrick het volgende:

[..]

zelden zoveel onzin in zo'n kort stukje gezien... Als die inboedel totaal verloren gaat keert de verzekeraar wel degelijk het verzekerde bedrag van 15 k uit. Dat je dan 5 k tekort komt is jouw probleem, dan had je het correct moeten verzekeren.
...
Nee, dat klopt niet.
Niet als je oververzekerd bent, dus voor een hogere waarde dan de boedel waard was.

En wel degelijk kun je dus wel voor bedrag X betalen, maar niet voor de uitbetaling van het verzekerde bedrag in aanmerking komen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71549649
*knip* foutje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')