O ja, hoe gaat dat dan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
is normaal. Dat is ook de reden dat veel verhuurders maar 1 inkomen accepteren. Ik vind 30k zelfs nog weinig of is het een goedkope woning?
Tja, het is onmogelijk om als jong iemand een woning per direct te huren in NL. Tenzij je een arme sloeber bent, dan krijg je voorrang op alles.
In de vrije sector?quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
urgentie aanvragen. En je bijstand laten aanvullen tot bijna modaal met allerlei toeslagen.
Bijna modaal is ook gelijk aan het inkomen van een startende hboer.
Ze hebben allemaal weer eigen eisen. Bij die van mij is het 2000 Euro netto minimaal per maand verdienen voor een flat (!). Wel een flat waar je met 6 man kan wonen, maar tochquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:59 schreef longinus het volgende:
helaas zijn sommige vrije sector huurwoningen aan strikt eisen verbonden, bij mij was de eis bruto maandloon 5 keer de huur, ik kwam aan 4,5 maal de huur, en mocht eigen vermogen niet meetellen
jammer, op zoek naar een endere plek
Eisen als in eisen waar je aan moet voldoen bij een huis via gemeentelijke instellingen denk ik. Dus niet of je haar goed zit, je boodschappen doet bij de AH en geen lesbisch stel bent.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:10 schreef SabineR84 het volgende:
Ik lees ook iedere x dit bij bijna elke site die ik aanklik
Wanneer vrije sector?
Vrije sector woningen zijn alle particuliere huurwoningen waarvoor geen huisvestingsvergunning nodig is, dat wil zeggen de woningen met een rekenhuur boven ¤548,10. Verhuurders hoeven deze woningen niet bij de Dienst Wonen te melden en er gelden geen eisen voor nieuwe bewoners. Voor deze woningen komt dus iedereen in aanmerking.
Dr staat toch dat er geen eisen zijn voor nieuwe bewoners!
Dat van een bruto inkomen per jaar is nog logisch!!!!
Maar waarom dan een jaaropgaaf van 2007!!!!
Ik snap dr niks meer van
De overheid stelt geen eisen aan de bewoners.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:10 schreef SabineR84 het volgende:
Ik lees ook iedere x dit bij bijna elke site die ik aanklik
Wanneer vrije sector?
Vrije sector woningen zijn alle particuliere huurwoningen waarvoor geen huisvestingsvergunning nodig is, dat wil zeggen de woningen met een rekenhuur boven ¤548,10. Verhuurders hoeven deze woningen niet bij de Dienst Wonen te melden en er gelden geen eisen voor nieuwe bewoners. Voor deze woningen komt dus iedereen in aanmerking.
Dr staat toch dat er geen eisen zijn voor nieuwe bewoners!
Dat van een bruto inkomen per jaar is nog logisch!!!!
Maar waarom dan een jaaropgaaf van 2007!!!!
Ik snap dr niks meer van
Het gaat om de VRIJE SECTOR. Dat is echt iets anders. Woningnood is geen ding waar ze zich mee bezig houden in deze sector.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik vind het meer dan logisch. Weet je wel hoe die idiote huurwet in NL in elkaar zit. Verdiep je er maar eens in en dan worden die eisen je in 1x een stuk helderder. En omdat er een gigantische woning tekort is in NL kunnen ze dit doen.
Woningnood speelt wel degelijk een rol.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het gaat om de VRIJE SECTOR. Dat is echt iets anders. Woningnood is geen ding waar ze zich mee bezig houden in deze sector.
Als ik mijn huis uit ga en jou aanwijs als 18-jarige (voorbeeld) met de juiste salariseisen, dan krijg jij mijn woning. Al staan er 900 gezinnen op straat te wachten op een huis.
Deze huizen zijn in 99% van de gevallen vrij overdraagbaar. Aan wie of wat dan ook. Als de eisen maar in orde zijn. En daar kan de gemeente of je wachttijd voor een woning geen drol aan veranderen.
Jij weet toch niet of iemand netjes is of niet? Bij het huren van een vrije sectorwoning dien je een vast contract (werkgever) te hebben icm een bepaalde looneis.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Woningnood speelt wel degelijk een rol.
Er zijn meer dan genoeg mensen die willen huren. Vraag is hoog, dus prijzen gaan omhoog, maar dat mag niet ivm overheid dus stellen ze idiote eisen om maar nette mensen erin te krijgen, zodat ze geen gedonder krijgen, omdat je mensen amper uit je huurwoning mag zetten ivm overheid.
Kortom... je merkt wel dat ik tig x overheid in mijn zinnen zet. o ja en er is een woningnood omdat de overheid bepaalt waar gebouwd mag worden en waar niet. EN als er teveel gebouwd gaat worden daalt de vraag naar woningen, dus koopwoning prijzen zakken, wat leidt dat NL failliet gaat. Dus dit blijft wel, totdat NLse burgers eens wakker worden.
Leuk bedacht, maar je moet je urgentie wel met bewijzen overleggen waaruit blijt dat je met spoed woonruimte nodig hebt. Verhuurders gaan niet meer af op je mooie bllauwe ogen of stem.quote:
Ik doel ook niet op jou, maar poog het verhaal van sjorsie te ontkrachten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:18 schreef SabineR84 het volgende:
Ja dat snap ik nog dat verhaal van die michael!
Maar dr zijn nooit problemen geweest en ook geen schulden.
Beide een goede baan. En ook geen geschijt over het balkon.
Nooit niks met politie te maken gehad, geen huurachterstand.
Dus geen reden om te weigeren!
Dat tokkie verhaal gaat ook nergens over.
Dat kan ie niet door de tel beoordelen!
Dr zijn gewoon geen redenen om te weigeren!
Vandaar dat dit verhaal zo vreemd overkomt op mij!
quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
Ik vind het wel logisch, hun willen gewoon zekerheid van je hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |