quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:47 schreef B.E.D het volgende:
We moeten gewoon ophouden met pinnen. criminelen binnenlaten. Gewoon contant betalen.
Vroeger kon je nog gewoon binnen in de bank je geld halen, bij zo'n vriendelijk mevrouw achter een balie.
Idd, zo ben ik ruim 1 jaar geleden geskimmed.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:49 schreef Jamiroquai het volgende:
dit is toch helemaal niet nieuw?
Gebeurde maaaaanden geleden ook al bij een Gamma of Praxis ofzo
Vreselijk, die mensen die alles nog met contant geld betalenquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:47 schreef B.E.D het volgende:
We moeten gewoon ophouden met pinnen. Gewoon contant betalen.
Vroeger kon je nog gewoon binnen in de bank je geld halen, bij zo'n vriendelijk mevrouw achter een balie.
Dta vroeg ik mij ook al af ja. 9 van de 10 winkels hebben toch wel bewegingsmeldersquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:30 schreef YuckFou het volgende:
Alsof er in die winkels geen infrarood alarm afgaat als er iemand na sluitingstijd in een afgesloten zaak rondwandeld, als ik het zo lees kan je dus beter om je heen kijken of er bewegingsmelders hangen dan of er met het apparaat geknoeid is
Nee, toentertijd plaatsten ze een gehele dummy over het apparaat heen, daar hebben ze toentertijd een oplossing voor gevonden: Heel simpel: een 'trailie/kooi' over het originele pinapparaat heen, zodat ze er niets meer overheen konden schuivenquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:49 schreef Jamiroquai het volgende:
dit is toch helemaal niet nieuw?
Gebeurde maaaaanden geleden ook al bij een Gamma of Praxis ofzo
Die pinapparaten zijn goedgekeurd. Dus het is logisch dat winkeliers ze gebruiken. Zij lopen toch geen risico.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:24 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet onze regering maatregelen nemen terwijl de pinapparaten hopeloos verouderd zijn en allang door nieuwere versies vervangen hadden kunnen zijn waarbij in ieder geval geen gebruik meer gemaakt wordt van de magneetstrip. Winkeliers, banken en pinapparaat ontwikkelaars mogen ook wel verantwoordelijkheid dragen.
Tijd dat we de landen waar die criminelen vandaan komen weer de EU uit sturen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:
M.a.w. tijd om de straffen veel zwaarder te maken.
Gelukkig hebben we in Nederland geen criminelen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tijd dat we de landen waar die criminelen vandaan komen weer de EU uit sturen.
Kan goed zijn dat de mensen die deze mensen sturen Nederlanders zijnquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we in Nederland geen criminelen.
Eerder tijd om de pakkans te vergroten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:
M.a.w. tijd om de straffen veel zwaarder te maken.
Hoe herken jij een crimineel? Aan z'n gezicht?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Sjeuzes hee, zoveel maatregelen moeten winkeliers nemen omdat onze regering te schijterig is om criminelen hard aan te pakken en criminelen te weren aan de grens.
De bivakmuts is meestal wel een soort van herkenningspunt jaquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe herken jij een crimineel? Aan z'n gezicht?
dat dusquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:30 schreef YuckFou het volgende:
Alsof er in die winkels geen infrarood alarm afgaat als er iemand na sluitingstijd in een afgesloten zaak rondwandeld, als ik het zo lees kan je dus beter om je heen kijken of er bewegingsmelders hangen dan of er met het apparaat geknoeid is
Nee, ze deden dit toen ook al.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, toentertijd plaatsten ze een gehele dummy over het apparaat heen, daar hebben ze toentertijd een oplossing voor gevonden: Heel simpel: een 'trailie/kooi' over het originele pinapparaat heen, zodat ze er niets meer overheen konden schuiven
Maar daarnaast, gewoon áltijd je hand er goed voor houden, tijdens het intoetsen van je pincode.
En vertrouw je het niet, ruk gewoon een beetje aan het pinapparaat. Die zooi kan best eens loslaten.
Het jammere is, dat als ze betrapt worden, dit inderdaad vaak bulgaren en/of roemenen zijn. Die mogen ze maar een bepaald aantal uren vasthouden. En voordat ze erachter zijn wie ze zijn (ze kunnen immers zeggen wat ze willen) moeten ze alweer vrij worden gelaten.
En jammer genoeg (maar niet geheel onterecht) staat fraude ver onderaan op het prioriteitenlijstje bij de politie.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:37 schreef Metalfreak het volgende:
Dta vroeg ik mij ook al af ja. 9 van de 10 winkels hebben toch wel bewegingsmelders
Wiezo is dat vreselijk?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vreselijk, die mensen die alles nog met contant geld betalen
[..]
aan zijn gereedschaptasquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
.quote:
Je hebt enig idee wat dat kost, zo'n winkel beveiligen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:30 schreef YuckFou het volgende:
Bij geldautomaten wel ja, maar bij winkels deden ze dit 'vroeger' nog niet?quote:
daar anticiperen ze ook wel weer opquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:58 schreef Freak187 het volgende:
In Belgie betaal je al door middel van die chip, in plaats van de magneetstrip. Maar hier in Nederland moet eerst de bom losbarsten voordat ze overstag gaan.
Volgens mij gaat het meer om en om .. eerst waren het de winkels, toen kwamen die xenta dingen, dan de banken, en die hebben nu van die opzetdingen, en nu wordt er dus ingebroken om zo'n xenta-bataalautomaat te manipuleren .. maar niet getreurd, daarvoor heeft xenta een 'onkraakbaar' zegel bedacht .. klik ..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij geldautomaten wel ja, maar bij winkels deden ze dit 'vroeger' nog niet?
Volgens mij zijn ze pas met winkels begonnen sinds de banken de geldautomaten een stuk beter beveiligd hebben.
Aan de zwarte balk voor de ogenquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kost geld, he, vervangen. Dus dat doen ze liever niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:24 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet onze regering maatregelen nemen terwijl de pinapparaten hopeloos verouderd zijn en allang door nieuwere versies vervangen hadden kunnen zijn waarbij in ieder geval geen gebruik meer gemaakt wordt van de magneetstrip. Winkeliers, banken en pinapparaat ontwikkelaars mogen ook wel verantwoordelijkheid dragen.
Prioriteitenlijstje?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, toentertijd plaatsten ze een gehele dummy over het apparaat heen, daar hebben ze toentertijd een oplossing voor gevonden: Heel simpel: een 'trailie/kooi' over het originele pinapparaat heen, zodat ze er niets meer overheen konden schuiven
Maar daarnaast, gewoon áltijd je hand er goed voor houden, tijdens het intoetsen van je pincode.
En vertrouw je het niet, ruk gewoon een beetje aan het pinapparaat. Die zooi kan best eens loslaten.
Het jammere is, dat als ze betrapt worden, dit inderdaad vaak bulgaren en/of roemenen zijn. Die mogen ze maar een bepaald aantal uren vasthouden. En voordat ze erachter zijn wie ze zijn (ze kunnen immers zeggen wat ze willen) moeten ze alweer vrij worden gelaten.
En jammer genoeg (maar niet geheel onterecht) staat fraude ver onderaan op het prioriteitenlijstje bij de politie.
Je hoeft bij een skimapparaat helemaal niet te kijken naar het intoetsen van de code, de code wordt gewoon meteen geregistreerd zodra je hem intoetst.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:09 schreef GewoneMan het volgende:
dat slimmen is zo simpel te voorkomen, gewoon met je hand het zicht blokkeren en dan je pincode intypen doe ik altijd al ver voor het skimmen bestond. ben nog nooit geskimmed en heb wel gepinned bij geskimde apparaten
Ik heb het natuurlijk over zaken als moord en ander soort delicten.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:53 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Prioriteitenlijstje?
"1. Boetes schrijven
2. Andere onzin"
Dat is niet bij alle skimmethodes zo.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je hoeft bij een skimapparaat helemaal niet te kijken naar het intoetsen van de code, de code wordt gewoon meteen geregistreerd zodra je hem intoetst.
gepind.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:09 schreef GewoneMan het volgende:
dat slimmen is zo simpel te voorkomen, gewoon met je hand het zicht blokkeren en dan je pincode intypen doe ik altijd al ver voor het skimmen bestond. ben nog nooit geskimmed en heb wel gepinned bij geskimde apparaten
heb ik nog nooit iets over gelezen of gehoord, er wordt altijd gesproken over een cameraquote:Op zondag 19 juli 2009 16:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je hoeft bij een skimapparaat helemaal niet te kijken naar het intoetsen van de code, de code wordt gewoon meteen geregistreerd zodra je hem intoetst.
lekker belangrijkquote:
http://www.noordhollandsd(...)nlang_actief_in_Hemaquote:Skimapparatuur heeft een paar dagen ongemerkt bevestigd gezeten op pinautomaten bij de kassa's van de Hema in Emmeloord. Met camera's in het plafond konden de skimmers meekijken bij het intoetsen van de pincode. Dat maakte de politie donderdag bekend.
Volgens de bedrijfsleider van het Hema-filiaal zijn enkele tientallen klanten tussen vrijdag 17 en dinsdag 21 juli mogelijk slachtoffer geworden van de zwendel. Om hoeveel het precies gaat, kan hij nog niet zeggen. De politie vermoedt dat de skimmers zich hebben ingesloten in de winkel om 's nachts de apparatuur te bevestigen.
Skimming is een vorm van betaalpasfraude, waarbij pasgegevens van slachtoffers worden gekopieerd en de pincode wordt ontfutseld door bijvoorbeeld meekijken bij het intoetsen. Vervolgens kan de pas worden nagemaakt en de bankrekening worden geplunderd. De politie adviseert gedupeerden van de kwestie in Emmeloord om zich te melden bij hun bank.
Dat trucje met de camera is slecht één van de mogelijkheden. Ze kunnen ook een velletje over de toetsen leggen dat de toetsaanslagen registreert, of gewoon een heel nieuw toetsenbordje bovenop het echte, de menselijke creativiteit is eindeloos...quote:Op zondag 19 juli 2009 04:09 schreef GewoneMan het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |