De competitie begint ook in juli.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:31 schreef Zwansen het volgende:
Lol wat? In juli? We zijn net klaar met de competitie.
Anonymouszquote:
heerenveen mag ik ook nietquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Anonymousz![]()
Gun het AZ niet, dus hup Heerenveen dan maar.
Ik ook niet, maar als er iemand moet winnen... dan maar Heerenveen.quote:
mee eensquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er iemand moet winnen... dan maar Heerenveen.
Dan eerst naar Heerenveen en dan met de bus meereizenquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Of course. Natuurlijk. Krekt sa at mot.dus.
Hoop dit keer wat vroeger dan half 5 snachts thuis te zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan eerst naar Heerenveen en dan met de bus meereizen
zijn SC Heerenveen en FC Twente traditionele top 3 ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:06 schreef MrTorture het volgende:
De winnaar pakt 'em voor het eerst. PSV deed het 8 keer, Ajax 7. Verder Feyenoord 2x en zowel Utrecht als SVV wisten de schaal een keer binnen te slepen. SVV in 1949.
Utrecht is de laatste buiten de traditionele top 3 (je weet wel, de nr's 2,5 en 7 van het afgelopen seizoen) die hem won, in 2004.
Ik zet m'n knaken in op AZ.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:39 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
zijn SC Heerenveen en FC Twente traditionele top 3 ?
Oohja vanaf volgend seizoen is bekerfinalisten traditionele top 3.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:06 schreef SCH het volgende:
[..]Volgens een traditie die komend seizoen begint.
Eeuhm, ik vraag me nu af waar ik die stand vandaan hadquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:39 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
zijn SC Heerenveen en FC Twente traditionele top 3 ?
No way. Heerenveen 3000 verkocht, AZ volgens mij minder dan 2000.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:25 schreef Superheld het volgende:
Gaat het dit x uitverkocht raken aan beide zijde?
Hmm, vakantie tijd maar vind het voor beide clubs een beetje weinig.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
No way. Heerenveen 3000 verkocht, AZ volgens mij minder dan 2000.
En het dan gek vinden dat je straks alle kaarten weer gratis weg moet geven om het enigzins vol te krijgenquote:
De beide lange zijdes worden sowieso al gratis weggegeven aan kinderen volgens mij. Voor AZ en Heerenveen waren alleen Noord en Zuid te koop, waarbij in eerste instantie 4.500 en bij goede verkoop ook de 2e ring. Nou, die kunnen ze dichthouden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:33 schreef Superheld het volgende:
[..]
En het dan gek vinden dat je straks alle kaarten weer gratis weg moet geven om het enigzins vol te krijgen.
quote:Geert Arend Roorda verwacht mooie strijd tegen AZ
Bekerwinnaar sc Heerenveen neemt het zaterdag in De ArenA in de strijd om de Johan Cruijff Schaal op tegen landskampioen AZ. Middenvelder Geert Arend Roorda is zelf niet van de partij, maar laat op de site van de KNVB weten een mooi duel te verwachten.
Roorda is ervan overtuigd dat Heerenveen scherp en fit aan de aftrap verschijnt.Hij verwacht zaterdag een mooi duel. ,,Zoals wij altíjd boeiende wedstrijden spelen tegen AZ. Bovendien ga ik ervan uit dat beide teams een hoog niveau halen. Een maand voorbereiding moet voldoende zijn. Een favoriet? Dat zegt toch niet alles. In de bekerfinale was FC Twente dat, maar wíj wonnen.”
Een week na de Johan Cruijff Schaal opent sc Heerenveen de competitie. Het duel met AZ ziet Roorda als perfecte opmaat hiervoor. ,,Een mooie test. Hopelijk reiken we dit seizoen verder dan de vijfde plaats die we de afgelopen twee jaar behaalden. Twee keer waren we dichtbij een hogere klassering, maar hebben we het tegen de ‘kleinere’ teams laten liggen. Dat moet anders.”
Voor Roorda persoonlijk was het door blessureleed aan zijn knie een vervelend seizoen. ,,Al kreeg het met die cupwinst een prachtig einde. En nu maar hopen dat de jongens voor een mooi begin zorgen. Zo’n kans op een prijs wil Heerenveen niet laten lopen.”
Bron: KNVB.nl
quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat tussen de 40% en 60% van de 'neutrale' voetbalvolgers zich doodschrikt als volgende vrijdag de competitie ineens al is begonnen.
Precies, maar waarom wordt er al jaren niks gedaan aan dit imagoprobleem? Een ander stadion zou denk ik al een eerste oplossing zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:58 schreef dagizmo het volgende:
Vakantie, vervoer, het gegeven dat je in een stadion speelt wat voor 80% met kinderen gevuld is. Zoals de bekerwedstrijd leefde bij Heerenveen veel en veel meer. Waarom: je kunt het stadion voor de helt vullen met je eigen aanhang, bijna iedereen kan (vrij nemen).
De JC-schaal wordt gespeeld midden in de vakantie, met OV is het net niet te doen: je loopt het risico de laatste trein te missen als er verlengd wordt. En er is bar weinig gedaan aan promotie door de clubs zelf.
De media-aandacht, de club promotie,etc is richting een landskampioenschap en bekerfinale vele malen groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |