abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2010 @ 19:17:14 #76
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76645978
Thanks Victor!

Why wait? Ik heb de eerste 2 cursussen (4 modules dus studielast nominaal 400-480 uur) besteld.
Niet omdat ik verder niets te doen heb

Heeeee waanzinnig, ik heb de "72 hour rule" toegepast (neem actie op je nieuwe doel binnen 72 uur na je besluit).

I feel successful already
pi_76660319
Hey Caroline,

Zo,jij bent idd erg enthousiast zeg!! ik hoop dat je het allemaal leuk vindt en gaat lukken. Als je maar enthousiast bent en blijft kun je alles halen! vooral doorzettingsvermogen hebben is het belangrijkste hier..
Maar ik weet zeker dat het je gaat lukken met zo'n instelling!

Nogmaals veel succes en houdt ons* Victor_Armada op de hoogte van je ervaring bij de OU.(misschien nieuw topic?)

Grtz
Victor
pi_76660706
Een collega deed een opleiding informatica bij de OU. Die is er van ellende mee gestopt. Hoor graag positieve geluiden
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76665157
Opleidingen zijn NVAO-geaccrediteerd en er is dus weinig mis met het volgen van zo een opleiding. Wellicht dat een toekomstige werkgever je ooit gaat vragen waarom je voor een dergelijke opleiding gekozen hebt maar als je andere dingen doet naast je studie (of als je in combinatie met bijvoorbeeld een taal-opleiding in het land woont waar die taal gesproken word -dat is dus gewoon beter dan welke HBO opleiding dan ook in een klaslokaal) kun je dit prima aankaarten. Zorg indien nodig voor een extra motivator en je hebt echt geen probleem met later een baan vinden. Desnoods werk je in het buitenland

Mensen hebben een reden om dit soort opleidingen te volgen en indien je een erg goede reden hebt is het absoluut geen probleem. Een goede baan vinden hangt niet enkel van je opleiding af. Een opleiding opent wel deuren maar je zelf kunnen presenteren hangt toch echt van jezelf af. je zult naast je papiertje meer moeten laten zien Indien er oprechte passie is en interesse moet dit natuurlijk geen probleem zijn.

Veel succes maar er is naar mijn mening weinig mis met een opleiding @ LOI, OU of NTI
  maandag 11 januari 2010 @ 08:56:47 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76667668
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
Een collega deed een opleiding informatica bij de OU. Die is er van ellende mee gestopt. Hoor graag positieve geluiden
Wat voor ellende? Trok hij het niet meer? Kostte het teveel tijd?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76670722
Mensen geven inderdaad nogal snel de opleider de schuld als het niet meer lukt op school Genoeg goede verhalen te lezen, ook van mensen die nu werken en goed betaald krijgen na het volgen van dergelijke opleiding

Als je zo een opleiding wil doen, doe het dan gerust. Uiteindelijk ben je het toch helemaal zelf

[ Bericht 27% gewijzigd door Flammie op 11-01-2010 11:36:07 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 23:25:45 #82
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76703487
Victor, je hoort nog van me

Vandaag kwam ik zowaar een oud student van de OU tegen. Net afgestudeerd in de Psychologie.
It's a small world.

Ik ben zeer positief over de OU ondanks de kinderziektes etc. die ik in de loop der jaren over me heen heb laten komen.
(Ik was zo ongeveer de allereerste student...)

Maar het vraagt wel veel van de student. Je moet jezelf in beweging zetten. Weinig verplichte bijeenkomsten. Weinig peer pressure en als je onzichtbaar bent, helemaal geen peer pressure. De inschrijvingsduur is ruim, dus heb je even geen zin (desnoods voor een maand of 12, 14) dan is er theoretisch nog niets aan het handje. Al wordt het dan wel erg krap om je tentamen of opdracht binnen de 1,5 jaar af te hebben.
Wat wel een nadeel kan zijn (en ik overigens ook bij de Hogeschool ben tegengekomen) : te weinig actieve studenten in de online discussiegroepen om aan de studietaken te werken.

Heb geen ervaring met de informatica vakken want die heb ik via andere opleiders gedaan.

Er zitten wel wat haken en ogen aan. Maar het is zeer zeker wetenschappelijk onderwijs op hoog niveau en over het algemeen deskundige en enthousiaste studiebegeleiders. Vanzelf alles geaccrediteerd. Ok natuurlijk ook een paar vakken die me minder liggen maar dat heb je toch met elke opleiding? Ik ga weer een gevaarlijke tijd tegemoet. Boek open, vergeet te eten of te slapen....

Open Universiteit? Ik ben beslist een fan
pi_76730799
Ze zeggen wel eens dat regulier onderwijs altijd beter is dan afstandsonderwijs maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik zit zelf nog op een deeltijdopleiding en er zijn genoeg vakken/modules die je beter thuis zelfstandig kunt bestuderen dan op school omdat de leraren of slecht zijn, of geen zin hebben om fatsoenlijk les te geven, of het gewoon niet kunnen overbrengen...
Je verliest als deeltijder veel tijd in de avonduren en die zou je dus beter kunnen benutten om afstandsonderwijs te volgen waarvoor je natuurlijk ook weer reistijd mee bespaard.
pi_76731473
Talen zijn sowieso beter te leren in het buitenland (en dan vertaalopleiding afstandsonderwijs doen).
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:29:34 #85
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76736414
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:36 schreef Victor_Armada het volgende:
Je verliest als deeltijder veel tijd in de avonduren en die zou je dus beter kunnen benutten om afstandsonderwijs te volgen waarvoor je natuurlijk ook weer reistijd mee bespaard.
Het enige wat je bespaart is de reistijd. Bij afstandonderwijs zul je minimaal net zoveel (zo niet meer) tijd aan de studie inhoudelijk moeten besteden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:03:07 #86
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78625487
Bij het NTI sta je volgens mij meer op jezelf. Ik doe een HBO studie Music Management bij het NTI en het bevalt me goed. je krijgt niet altijd direct feedback als je iets online inlevert maar uiteindelijk staat het er wel op, en je kan gewoon zelf verderstuderen als je iets hebt ingeleverd. Je hoeft niet te wachten tot je feedback krijgt. Dat is het makkelijke ervan. Dat kan ook een nadeel zijn - je moet wel veel discipline hebben en willen studeren!!
Geek is the new Chique
pi_79199341
gina_perez postte:
quote:
Hallo,

Ik zou graag jullie mening willen over thuis studie's.
Nu wil ik een thuis studie doen omtrent Diierenverzorging.......misschien heeft iemand dat gedaan via 1 van de bedrijven en heb je tips voor mij...of wil je uitleggen hoe het echt precies in zijn werking gaat.
Want heb net alle 3 de bedrijven bekeken op internet, maar toch zijn ze erg verschillend.
En dan doel ik ook zeker op de prijs, want de ene vraat bijna 600 euro voor een studie van een jaarterwijl de ander op 400 zit en de 3e op rond de 300 euro.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Goedkoop is vaak duurkoop.... maar is de duurdere daadwerkelijk goed/beter?

Ik hoor zoveel over LOI, maar vele malen duurder dan de NHA.
Waar zit het verschil in dan?

Ik hoor graag wat jullie van thuis studies vinden en of je eventueel een studie Dierenverzorging hebt gedaan en dan bij welke ?
En hoe ging dat precies.....

Het liefst wil ik leren over honden, katten, knaagdieren, konijnen en vissen.

IK hoop van iemand te horen.
Alvast heel erg bedankt.
Liefst wel serieuze reactie's

Met vriendelijke groeten,
Gina
Ja doei.
pi_79214980
hoi motorbloempje,
bedankt voor de post!
nu afwachten op reactie.
The Greatest Thing You Will Ever Learn
Is Just To Love, And Be Loved In Return
pi_79337846
Heeft iemand ervaring met Spaans leren bij de LOI? Door al die maffe reclames van ze hebben ze mijn interesse getrokken en nu ben ik benieuwd of het echt iets is. Ik wil de spoedcursus Spaans voor Beginners volgen, puur als hobby en om me bezig te houden nu ik gestopt ben met m'n HBO studie.

Iemand?
pi_79976224
tvp
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_80027500
Zijn er mensen hier die hbo informatica via loi doen/ hebben gedaan?

Zoja hoe bevalt het?
Klopt het echt dat je op je eigen tempo kan studeren?
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_80620508
kickje
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:19:20 #93
291167 OMGitsNoelle
pi_80633496
quote:
Op woensdag 7 april 2010 00:04 schreef nourguy01 het volgende:
Zijn er mensen hier die hbo informatica via loi doen/ hebben gedaan?

Zoja hoe bevalt het?
Klopt het echt dat je op je eigen tempo kan studeren?
wat betreft het op eigen tempo sturen, klopt het. Ze hebben een minimum staan en zolang moet je er minstens over doen, wat betekent dat je er ook langer over mag doen maar dan blijf je gewoon door betalen per maand.
Geek is the new Chique
pi_80633619
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:19 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

wat betreft het op eigen tempo sturen, klopt het. Ze hebben een minimum staan en zolang moet je er minstens over doen, wat betekent dat je er ook langer over mag doen maar dan blijf je gewoon door betalen per maand.
Uh nee, je blijft niet doorbetalen per maand.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:25:43 #95
291167 OMGitsNoelle
pi_80633743
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Uh nee, je blijft niet doorbetalen per maand.
Uh wel dus - of dat verschilt per studie. Met mijn studie is het minimaal 36 maanden, en pas na 6 jaar ofzo hoef je niet meer te betalen.
Geek is the new Chique
pi_80634110
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:25 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Uh wel dus - of dat verschilt per studie. Met mijn studie is het minimaal 36 maanden, en pas na 6 jaar ofzo hoef je niet meer te betalen.
Huh? Das wel heel raar. Meestal betaal je een x periode (36 maanden) en mag je er langer over doen (72 vaak).
pi_91409701
Even een oude koe uit de sloot vissen ;)

@OMGitsNoelle: In maart 2010 gaf je aan de opleiding Music Management bij de NTI te volgen. Ben je er nog mee bezig en zo ja, hoe bevalt het? (en zo nee, waarom ben je ermee gestopt?) Ben erg nieuwsgierig!

Ciao!
pi_93179535
Kom op mensen geef eens meer ervaringen ?
ik zoek nog een oplossing omdat ik graag een bachelor communicatie wil gaan doen zodra ik afgestudeerd ben.
pi_94485410
schop ?
pi_94507902
na mijn havo ben ik gestart met een HBO opleiding. Ik doe deze via het NTI. NCOI is erg duur en schijnt drama te zijn qua organisatie. NTI is ook niet perfect maar begeleiding is goed en materiaal zijn gewone studieboeken geen eigen gemaakt spul zeg maar.. LOI en NTI staan overigens beiden goed aangeschreven qua HBO onderwijs en zijn ook NVAO gecrediteerd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')