Er steekt nog een stukje land uit voor Melbourne, ik denk dat dat ook wel het nodige zal opvangen. Maar ja, allemaal theoretischquote:Op donderdag 23 juli 2009 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens beter op google maps. NZ ligt ten zuidoosten van Australië, de gehele zuidkust, waaronder Victoria (dus ook Melbourne) is onbeschut. Misschien zou Tasmanië de grootste klap opvangen, maar in Melbourne had je ook zwembandjes nodig gehad.
Een vloedgolf heeft een dynamisch verloop in ellipsvormen, dus om dat kleine stukje land krult het wel heen hoorquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Er steekt nog een stukje land uit voor Melbourne, ik denk dat dat ook wel het nodige zal opvangen. Maar ja, allemaal theoretischIk heb nog steeds droge voeten hier
Ach boeiend, voor een gevaarlijke tsunami moeten heel veel dingen tegelijk misgaan - dat onnoemelijk veel factoren. Dus maak je maar niet bang hoorquote:
I knowquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ach boeiend, voor een gevaarlijke tsunami moeten heel veel dingen tegelijk misgaan - dat onnoemelijk veel factoren. Dus maak je maar niet bang hoor![]()
De kans op een auto ongeluk is veel hoger dan de kans op een tsunami, de kans op omkomen bij een auto ongeluk is dan weer tig malen groter dan omkomen bij een tsunami.
Ik ook. FF een boodschapje doen in mn hometown (de dag ervoor terug gekomen in Nederland), rij ik van het parkeerterrein af, en na een tijdje denk ik: waarom kijkt iedereen toch zo naar me (het was niet druk wat betreft auto's, maar op het fietspad naast de weg begon iedereen te staren) - totdat ik erachter kwam dat ik al een kilometer aan de verkeerde kant van de weg reedquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:52 schreef kepler het volgende:
ja ik ook
Maar ik moet zeggen dat ik heel snel gewend was aan het links rijden, had meer problemen met rechts rijden in NL toen ik terug was
Ach, joh, links is de nieuwe rechts. Moet je een keer in Hongarije komen, dan denk je ook dat ze daar linksrijdenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:21 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ook. FF een boodschapje doen in mn hometown (de dag ervoor terug gekomen in Nederland), rij ik van het parkeerterrein af, en na een tijdje denk ik: waarom kijkt iedereen toch zo naar me (het was niet druk wat betreft auto's, maar op het fietspad naast de weg begon iedereen te staren) - totdat ik erachter kwam dat ik al een kilometer aan de verkeerde kant van de weg reed.
Veel te ver weg. De Tsunami kan ook niet om Afrika of Zuid-Amerika heen, dus maak je geen zorgenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:02 schreef Ploertendoder het volgende:
Even een vraagje he. Stel, het gaat flink mis daar in Nieuw-Zeeland. Zou een tsunami dan ook hier kunnen komen, of is het te ver weg? Aangezien een tsunami duizenden kilometers ver kan komen....
Aan de westkust van de VS is het gevaarlijk voor ons?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Veel te ver weg. De Tsunami kan ook niet om Afrika of Zuid-Amerika heen, dus maak je geen zorgenVoor ons is alleen een gigantische aardbeving aan de westkant van het Amerikaanse continent gevaarlijk mbt tsnunami's.
Rofl, idd ik bedoel de oostkustquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aan de westkust van de VS is het gevaarlijk voor ons?Je bedoeld oostkust?
We hebben altijd Engeland nog als golfbreker
Of het instorten van Cumbra Vieja natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Veel te ver weg. De Tsunami kan ook niet om Afrika of Zuid-Amerika heen, dus maak je geen zorgenVoor ons is alleen een gigantische aardbeving aan de oostkant van het Amerikaanse continent gevaarlijk mbt tsnunami's.
edit: oost/west = always hard
Voor ons niet zo gevaarlijk, juist voor de oostkust van de VS erg gevaarlijk, als ik die documentaires mag geloven.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of het instorten van Cumbra Vieja natuurlijk.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:50 schreef Frutsel het volgende:
Mega tsunami door in zee vallen van eiland La Palma?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |