Moby heeft ook heel veel muziek zonder samples hoor. Vooral op Play en 18 hoor je nummers waarin gesamplede zanglijnen zitten, maar er zijn ook zat nummers zonder zulke samples.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:45 schreef svefn het volgende:
Heb es een keer het album Play van iemand geleend, vond dat daar wel goede dingen tussen zaten. Luister verder eigenlijk nooit gesamplede muziek.
quote:ZITTENDE MOBY MAAKT MELKWEG INTIEM :: 15-7-2009
In de aankondiging van het concert sprak de Melkweg over een ‘intiem optreden’ en ‘meer persoonlijke en melodische muziek.’ Bij het vijfde nummer wordt duidelijk dat MOBY zelf deze tekst niet gelezen heeft. Na een vermakelijk verhaal over zijn eerste keer in Amsterdam kondigt hij house klassieker Go aan. Vanaf dat moment gaan alle remmen los, met een muzikaal feest dat op geen enkel festivalhoofdpodium zou misstaan.
Moby is in Europa om zijn nieuwe album Wait For Me te promoten. Tijdens zijn set komt er van dit album dan ook een flink aantal tracks langs. Op Wait For Me smelten teksten en melodieën samen tot schitterende tapijten van geluid. Het album is klein en integer. De live versie van dezelfde nummers hebben meestal heel wat meer pit. Op het album is bijvoorbeeld Pale Horses te kenschetsen als een zwartgallig en dromerig popnummer. Live wordt het gespeeld met een dusdanige felheid en kracht dat het bijna een danskraker genoemd kan worden. Wait For Me is een album waarop melancholie overheerst, maar vanaf het podium is de sympathieke zanger in staat om zelfs aan het zwartste zwart een gouden randje mee te geven.
Tussen de nieuwe nummers door is er ook voldoende ruimte voor het oudere en meer bekende werk. Schitterend is de toegift waarin het nummer Honey, afkomstig van zijn grootste commerciële succes Play, wordt uitgerekt tot een versie die volgens de zanger zelf 20 minuten duurt. Tijdens het nummer worden pauzes ingelast waarin de New Yorkse artiest een slowrockvariant, een bossanova interpretatie en een dubversie van het nummer ten gehore brengt.
In de band van Moby nemen de twee zangeressen een bijzondere plek in: Kelly Scarr (die gekleed in iets dat nog het meest lijkt op een bloemetjes hanssop en gewapend met slechts een microfoon en een live sampler eerder als voorprogramma de zaal in vervoering kreeg) en Joy Malcolm, die het publiek van verschillende bijdragen op de albums van Moby kent en zowel qua uiterlijk als stem doet denken aan een jonge Tina Turner. Zij geeft met name de dance georiënteerde tracks net iets meer diepgang mee.
Moby is een man met een mening en hoewel hij zichzelf al vele malen in zijn leven heeft voorgenomen niet meer over politiek te praten, kan hij het toch niet laten om het vrije karakter van Amsterdam en Nederland bij herhaling te prijzen. Het is dan ook geen wonder dat hij afsluit met het nummer Lift Me Up. Dit gaat, volgens de zanger zelf, over de gevaarlijke kant van de Verenigde Staten.
Begin juni is de Rabo Zaal, waar het concert plaatsvindt, officieel geopend. Met Moby heeft die zijn vuurdoop gekregen. De bezoekers springen en hossen dat het een lieve lust is en het gebouw veert vrolijk mee. Echt intiem is de zaal - een samenwerking van de Melkweg, Toneelgroep Amsterdam en de Stadschouwburg, met in toraal 500 zitplaatsen - hiermee niet te noemen; er zijn gewoon te veel mensen om een huiskamergevoel te creëren. Dit neemt niet weg dat het bijzonder is om een artiest van het formaat Moby op zo’n korte afstand aan het werk te zien. Intiem maakt de meester het namelijk zelf. Na ongeveer een uur spelen vraagt hij één van zijn twee zangeressen om naast hem op de rand van het podium te komen zitten. Zo zal ’s werelds bekendste veganist op de zomerfestivals vast nergens te zien zijn.
Setlist:
Shot in the Back Of The Head
Wait For Me
Great Escape
Mistake
Go
Extreme Ways
In This World
Pale Horses
Porcelain
Walk With Me
Natural Blues
J.L.T.F.
Why Does My Heart Feel So Bad?
We Are All Made Of Stars
Raining Again
Honey
Lift Me Up
Meer op http://www.livexs.nl/Joom(...)lkweg-Amsterdam?ed=3quote:Knusse Moby experimenteert in Melkweg Amsterdam
Na de HMH en Pinkpop 2003 leek het succes van Moby alleen nog maar groter en groter te gaan worden. De 43-jarige besloot echter een aantal stappen terug doen. Een ontoegankelijk album en een optreden in de Melkweg zijn het resultaat.
Aangezien Richard Melville Hall liever niet alleen op het podium staat en geen fan is van zijn eigen zangstem, wordt hij vandaag vergezeld door twee zangeressen en een aantal andere muzikanten. Wanneer de enorme groep het podium betreedt, valt gelijk zangeres Kelli Scarr (ex-Moonraker) op. Een leuke verassing, wat we zagen de brunette eerder vandaag reeds als voorprogramma. Ook de glamoureuze zangeres Joy Malcolm is een indrukwekkende verschijning. De Brit heeft een zeer krachtige stem en blijkt geboren voor het podium.
En hoewel de muzikale duizendpoot zichzelf vooral ziet als ‘een gekke oude en kale kerel die toevallig bekend is geworden’, weet hij vandaag een perfect optreden te geven. Toegegeven, vooral met dank aan de geweldige band om hem heen.
Dat is goed nieuws.quote:Op maandag 28 september 2009 20:19 schreef Peter6000 het volgende:
Op dinsdag 10 november staat hij in 013 in Tilburg.![]()
Moby terug naar Nederland
Nieuwe url, vorige is verlopen...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:54 schreef Yevgeni het volgende:
Nu al te koop: http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=7600922&l=NL&C=
en nog steeds niet...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:07 schreef Yevgeni het volgende:
[..]
Nieuwe url, vorige is verlopen...
http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=7606399&l=NL&C=
Ja zeker.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:52 schreef Norrage het volgende:
Is de 013 een beetje fatsoenlijk bereikbaar met het OV?
http://www.ticketmaster.nl/html/connect.htmI?EVNT=MBY1011&brand=nl_013webquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:11 schreef phenomanon het volgende:
[..]
en nog steeds niet...
zaterdag 3 oktober om 10.00 uur begint de verkoop.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:19 schreef Yevgeni het volgende:
[..]
http://www.ticketmaster.nl/html/connect.htmI?EVNT=MBY1011&brand=nl_013web
Deze werkt wel gewoon.
quote:Tickets zijn nog niet in de verkoop. Tickets vrijgegeven: Za, 03/10/09 10.00 uur
quote:Sorry, Er zijn momenteel geen plaatsen beschikbaar die voldoen aan uw zoekcriteria. Probeer één van de volgende opties:
* Verminder het aantal
* Zet de prijs categorie op "best beschikbaar"
* Zet de sectie op "best beschikbaar"
Dan is het waarschijnlijk uitverkocht ja. Probeer het over een paar uur of enkele dagen nog een keer. Soms hebben mensen die tickets bestellen niet genoeg saldo op hun rekening staan en vind er geen afschrijving plaats. De bestelde tickets worden dan weer in de roulatie gegooit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Damn, ik probeer al bijna een uur kaarten te bestellen, maar heb het idee alsof het al is uitverkocht.
Jammer dus, maar het was zeker binnen een kwartier en geen 2 uurquote:melkweg melkweg
Het concert van MOBY op 30 mei is nu al binnen 2 uur uitverkocht http://bit.ly/gQY0l5
28 minutes ago
Dat ga ik van het weekend maar even proberenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:54 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk uitverkocht ja. Probeer het over een paar uur of enkele dagen nog een keer. Soms hebben mensen die tickets bestellen niet genoeg saldo op hun rekening staan en vind er geen afschrijving plaats. De bestelde tickets worden dan weer in de roulatie gegooit.
Zo ben ik zelf ook wel weer eens aan tickets voor een uitverkocht concert/evenement gekomen.
Hij is nog niet beschikbaarquote:Op maandag 28 februari 2011 22:34 schreef Felagund het volgende:
Nu al beschikbaar?
Zit het nog steeds in de stijl van Play en 18? Want dat zijn de enige albums die ik echt goed van hem ken.
Zover ik Moby ken zijn al zijn albums wel ongeveer in dezelfde stijlquote:Op maandag 28 februari 2011 22:34 schreef Felagund het volgende:
Nu al beschikbaar?
Zit het nog steeds in de stijl van Play en 18? Want dat zijn de enige albums die ik echt goed van hem ken.
Ik had het bericht van Norrage verkeerd gelezen. (Leuke i.p.v leuk).quote:
Play is denk ik wel het meest toegankelijk (lees: mainstream) maar de rest is dus ook wel redelijk vergelijkbaar. Mijn favoriet is bij verre Wait for me btw. Erg mooi en net wat meer een geheel dan de andere albums, dat vind ik meer een opeenstapeling van lekkere nummers.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had het bericht van Norrage verkeerd gelezen. (Leuke i.p.v leuk).
Maar de rest van zijn discografie is dat vergelijkbaar met Play, of is het nog toegankelijker. Of juist experimenteler?
Klinkt weer goed. Ben benieuwd naar het nieuwe album!quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:01 schreef Peter6000 het volgende:
Er zijn al 3 nummers beschikbaar (zie www.moby.com ).
Hoe goed is dat?quote:Moby Zondag 19 juni
De Jeugd van Tegenwoordig Zondag 19 juni
Los de Abajo Zondag 19 juni
Shantel & Bucovina Club Orkestar Zondag 19 juni
Tako Lako Zondag 19 juni
LA-33 Zondag 19 juni
Magic System Zondag 19 juni
Fun Lovin' Criminals Zondag 19 juni
Munchi DJ Zondag 19 juni
Jungle by Night Zondag 19 juni
Havana d'Primera Zondag 19 juni
Aloe Blacc Zondag 19 juni
Terrakota Zondag 19 juni
Lamb Zondag 19 juni
Frédéric Galliano and Kuduro Sound System Zondag 19 juni
Salman Ahmad Zondag 19 juni
Vers Zondag 19 juni
Spinifex Zondag 19 juni
Anneke van Giersbergen & Hayko Cepkin Zondag 19 juni
Project Balkan Brasil Zondag 19 juni
http://www.festivalmundial.nl/
Electronic (rock) en ambient lijkt mij het meest logischquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Peter6000 het volgende:
Weet iemand of je dit album onder een specifiek muziek(sub)-genre kan plaatsen, of zijn de nummers daar te verschillend voor?
Dat klinkt weer erg goed!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef CoExist het volgende:
Je kan hier het complete album beluisteren!
MOBY - DESTROYED
http://www.volkskrant.nl/(...)t-in-Amsterdam.dhtmlquote:Artiest Moby exposeert in Amsterdam
De Amerikaanse artiest Moby exposeert met foto's in Amsterdam. Deze expositie is gekoppeld aan de lancering van zijn laatste album Destroyed. Ook komt er een foto-album uit.
De expositie wordt gehouden in Galerie Alex Daniels - Reflex Amsterdam. Het is een samenwerking met Galerie Famous, melden Elsevier.nl en Nu.nl.
Moby's werk is onderdeel van een serie internationale exposities die samenvalt met Moby's nieuwste album Destroyed dat onlangs verscheen. De expositie draagt dezelfde naam. Ook komt er een 128 pagina's tellend fotoboek uit dat 55 door Moby zelf geschoten foto's bevat. Het is exclusief verkrijgbaar bij de galerie.
Naar verluidt bevat de expositie een serie intrigerende beelden, genomen over de hele wereld. Variërend van luchthavens met gangen die nergens naartoe lijken te leiden en snapshots vanaf het podium van uitzinnige menigtes. 'Touren bestaat uit tegenstellingen en onwennigheid en dat is dan ook wat ik heb geprobeerd vast te leggen op deze foto's,' zegt Moby hierover.
De expositie is te zien van 31 mei tot en met 13 juni.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaaf concert weer! Zal straks nog wel ff wat videos uploaden.
Heb nog zo'n gele plectrum van dit mic stand van Moby gescoord!
@ Dark_Angelus: was jij diegene met dat witte shirt, nerdy bril en 2 camera's met Hubble telescoop lenzen vooraan bij het podium!?You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
In Amsterdam is de albumtitel iets te letterlijk genomen:quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef CoExist het volgende:
Je kan hier het complete album beluisteren!
MOBY - DESTROYED
Dat was ikquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:27 schreef CoExist het volgende:
Setlist Moby @ Melkweg, Amsterdam @ 30-05-2011
@ Dark_Angelus: was jij diegene met dat witte shirt, nerdy bril en 2 camera's met Hubble telescoop lenzen vooraan bij het podium!?
Haha dat stond ik rechts achter je!quote:
Die track sowiesoquote:Op maandag 20 juni 2011 20:13 schreef YuckFou het volgende:
Moby was dus gewoon geweldig gister op Mundial!
En op een paar pogoënde studenten na was het een groot feest
speciaal voor jou dan, de beste live versie die online rondzwerftquote:
Dank je en yes sir!quote:Op maandag 20 juni 2011 23:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
speciaal voor jou dan, de beste live versie die online rondzwerft(en omdat Moby gewoon geweldig is)
EN WEL HARD ZETTEN HE!!
Dat moet haast wel... al moet ik zeggen dat het nummer ook op mijn album keihard real gefeeld wordt met crowd noise en al die jazz.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 04:24 schreef defamai het volgende:
Ja dat was me een partij briljant!
Weet iemand of er ooit een versie van Feeling So Real is gereleased in de live mix, maar zonder crowd noise?
Hmja ik kan hem dus nergens vinden. Het gaat er om dat ik deze track namelijk graag in een set wil gooien, en de live versie is gewoon veel beter geschikt voor wat ik doequote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:41 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dat moet haast wel... al moet ik zeggen dat het nummer ook op mijn album keihard real gefeeld wordt met crowd noise en al die jazz.
Ook niet op een foute jaren 90 danceverzameling?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:59 schreef defamai het volgende:
[..]
Hmja ik kan hem dus nergens vinden. Het gaat er om dat ik deze track namelijk graag in een set wil gooien, en de live versie is gewoon veel beter geschikt voor wat ik doe.
Nope, wel allerlei andere remixes, maar niet die versie, zonder crowdnoise.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:17 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Ook niet op een foute jaren 90 danceverzameling?
Dit inderdaad, wat een heerlijke set werd er gedraaid zeg.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:25 schreef Biermeisje het volgende:
Moby op Mundial: In één woord FANTASTISCH!
Wat een held, hey!
Dat ambient album vind ik persoonlijk geweldigquote:Voodoo Child is one of Moby's many aliases, and the only one he has kept using since the early 1990s. The name Voodoo Child has mostly been used as an outlet for underground techno and hard house releases, with the exception of one ambient album (entitled "The End Of Everything") in 1996.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |