abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:40:43 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70993925
Post hier alles over HPATHBP zonder spoilertags.

LET OP
SPOILERS OVER BOEK EN FILM WEL IN TAGS

Ik wil er eigenlijk vanavond heen, even kijken of ik nog kaartjes kan krijgen

[ Bericht 11% gewijzigd door Stefan op 15-07-2009 12:54:24 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:50:44 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70994192
Overigens wordt er in recensies steeds gsproken over een dramaaaaaaaatisch einde die je niet aan ziet komen. Duh, iedereen weet of kan raden dat Dumbledore vermoord wordt. Als JK R echt iets spannends had willen schrijven had ze Ron laten doodgaan. Of Hermione.
pi_70995101
Ben er gisteravond laat heen geweest. Ik vond 'm leuk, al zijn er heel veel details uit het boek verloren gegaan en sommige dingen worden gewoon compleet overgeslagen (bill + weerwolf verhaal, zijn huwelijk, de relatie tussen tonks en lupin is er "zomaar") Ook veranderen ze zomaar dingen die niet veranderd hoeften te worden (ie Luna vind Harry in de trein, terwijl in het boek toch echt Tonks is, en die zit ook in de film, dus waarom verander je het?)
pi_70995186
T kutte is dat Luna door Harry zijn onzichtbaarheidsmantel heen loert in de film terwijl in boek 7 bekend wordt dat het 1 van de Hallows is en dus volledig onpenetreerbaar is voor zicht en magie. Behoorlijke kutfout als je het mij vraagt.
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:53:45 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70995975
Ik lees de boeken niet en stoor me dus niet aan wat er is weggelaten. Wel stoor ik me in de bios aan de vertaling van de namen
pi_70996254
Die kut ondertiteling in de bios is inderdaad een behoorlijke ergernis. Altijd weer fijn als ik de dvd lekker kan kijken zonder enige vorm van tekst op het scherm.

Ik heb dus ooit boek 1 t/m 5 in het Nederlands gelezen voordat ik de Engelse kocht en las en ik ken dus de vertaling van veel namen wel maar het klinkt gewoon niet vind ik. T haalt een beetje sfeer weg.

Oh enne, ik nam aan met "spoilertopic" als topic titel dat men hier ook wist van boek 7.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:05:49 #7
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70996315
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:03 schreef RichardDawkins het volgende:

Oh enne, ik nam aan met "spoilertopic" als topic titel dat men hier ook wist van boek 7.
geen idee eigenlijk, moet Mike maar even over beslissen
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:29:51 #8
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_71000707
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:25 schreef stephanie_xx het volgende:
Ben er gisteravond laat heen geweest. Ik vond 'm leuk, al zijn er heel veel details uit het boek verloren gegaan en sommige dingen worden gewoon compleet overgeslagen (bill + weerwolf verhaal, zijn huwelijk, de relatie tussen tonks en lupin is er "zomaar") Ook veranderen ze zomaar dingen die niet veranderd hoeften te worden (ie Luna vind Harry in de trein, terwijl in het boek toch echt Tonks is, en die zit ook in de film, dus waarom verander je het?)
Precies!! En wat ik ook raar vond is dat gevecht op het einde dus helemaal geen gevecht was. Het was allemaal zo traag...en dan 'komt eindelijk het spannende gedeelte en dan raffelen ze het af. Zo jammer...

Daarbij zat ik in een zaal waar ze eerst de film zonder ondertiteling draaiden en na een kwartier de film stop hebben gezet. Daarna begon de film weer overnieuw met de ondertiteling. En de airco deed het niet en we zaten bovenin...m'n vriend had het zweet op z'n voorhoofd staan...

Misschien hadden we bij nader inzien beter kunnen wachten op de DVD-release, maar ja...je verwachtingen zijn toch altijd hoog gespannen bij zo'n langlanglangverwachte film...
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:57:13 #9
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71526432
Gister gezien. Vond het een enorm goede film. Weinig magie maar meer karakter. Al is die Dumbledore wel een enorme nicht. Zijn dood was goed gedaan. Wist al dat ie dood zou gaan maar was beter in beeld dan de dood van Sirius.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')