abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79126334
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:24 schreef -Mijzelf- het volgende:
Die lak is inderdaad op een witte achterwand niet handig heb 3 merken geprobeerd en ze drogen allemaal gelig op. Heb nu latex voor vochtige ruimtes erop gesmeerd. En een vloertegel achter het fornhuis geplakt en die mooi met witte kit afgekit. Lijkt best mooi, al zeg ik het zelf. Gebruik de keuken nu zo'n 2 maanden en er is nog geen vlekje op te zien.
ah! dan wordt dat de volgende proef, een stukje muur met latex voor vochtige ruimtes. Ben benieuwd!
wie weet is dat de oplossing.
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_79372633
Sinds kort hier ook een nieuwe keuken.
Hebben lang zitten dubben over de wanden, tegels wouden we niet (alleen in de schouw)
Uit eindelijk uitgekomen op behang.

Is speciaal waterbestendig behang.
  maandag 22 maart 2010 @ 08:18:01 #78
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_79437073
wat kost zo een glazen achterwand...en waar koop je het ??!!

gewoon bij de keukenboer ??
  maandag 22 maart 2010 @ 08:59:32 #79
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_79437590
als die lak zo geel opdroogt is t dan geen optie om wit te latexxen en darrna een doorzichtige lak te gebruiken?
pi_79442467
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:35 schreef yupyup het volgende:
Sinds kort hier ook een nieuwe keuken.
Hebben lang zitten dubben over de wanden, tegels wouden we niet (alleen in de schouw)
Uit eindelijk uitgekomen op behang.

[ afbeelding ]

Is speciaal waterbestendig behang.
Mooi gedaan Yup ! Kleuren van tegeltjes en behang en de sfeer van het geheel.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:02:14 #81
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_79657153
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

alsof Ikea kwaliteitskeukens heeft

Komaan, de prijs/kwaliteit is goed bij ikea omdat de prijs extreem is, en de kwaliteit net iets beneden gemiddeld. Als je het verschil in kwaliteit tussen een ikea keuken & een degelijke niet ziet & voelt, dan scheelt er écht iets met je. Ikea ziet er goed uit, maar eens je eraan komt voel je gewoon dat het maar rommel is. Daar komt bij dat hun aanbod gewoon vrij beperkt is naar materialen toe.

Maar goed, hele volksstammen zweren tegenwoordig bij Ikea, maar ik vermoed omdat dat is omdat ze gewoon niet meer weten wat kwaliteit is. Ikea zijn leuke meubels voor iemand die om de 5à6 jaar alles vernieuwd, niet voor iemand die een keer koopt & zijn meubels gwoon houdt.
[..]

Een keuken koop je dan ook niet bij een keukenboer, daarvoor ga je naar een zelfstandige die enkel keukens plaatst & waarbij je zelf kan kiezen welke producent de kasten die je gebruikt maakt. Alleen zo weet je 100% zeker dat je kwaliteit in huis haalt... Op zich valt de prijs zelfs dan nog mee; wij zijn voor onze keuken bij DSM geweest (ook zo'n groep gelijk die in NL), waar we hem voor 9000¤ geleverd konden krijgen (ikea zou rond de 5000 geweest zijn). We zijn hem bij zo'n zelfstandige gaan halen & hebben er in totaal bijna 24.000 voor afgetikt, maar we hebben wel een keuken die nu 10 jaar staat en waar je nog nergens een krasje op kan vinden. Alleen ik gebruik van materialen alleen zit er al een enorm verschil. In ikea krijg je vb een gewone RVS gootsteen die wat indeukt als je er een groot gewicht op legt. Bij DSM krijg je er eentje met hetzelfde uitzicht die amper indeukt, en bij onze keukenboer eentje in RVS met een bepaalde behandeling van het metaal waardoor er nooit krassen in kunnen komen (en dat is na 10 jaar nog steeds het geval). Zo'n dubbele uitgietbak kost je alleen al 750¤ zonder kraanwerk, puur inkoopprijs vanaf de producent af. Kwaliteitsverschil zit er sowieso in, en als je rekent dat je gemiddeld 40 jaar in een huis leeft is 24000¤ maar 50¤ per maand voor een keuken die blijft meegaan (de onze mag zelfs volledig onder water staan, maakt niet eens uit, de platen kunnen niet kromtrekken omdat ze van een soort kunststof gemaakt zijn)
Prima dat jij voor duurzaamheid en op den duur geld bespaart, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om mijn hele leven tegen hetzelfde interieur aan te moeten kijken. Ik vind kan er echt van genieten om na 10 jaar iets nieuws te kopen. Hoezeer iedereen zichzelf toch uniek vindt in z'n smaak, ik merk dat mijn smaak wel verandert met de jaren. En dan is het hartstikke fijn om er een nieuwe keuken in te zetten.
Maargoed, uit jouw post begrijp ik dat jij dezelfde euforie ervaart van het feit dat je keuken na 10 jaar er nog hetzelfde uitziet als op dag 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smikke op 27-03-2010 23:09:57 ]
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_79670556
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:18 schreef BuupWerk het volgende:
wat kost zo een glazen achterwand...en waar koop je het ??!!

gewoon bij de keukenboer ??
Nee, de glasboer.
pi_81947748
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:59 schreef scrub_nurse het volgende:
als die lak zo geel opdroogt is t dan geen optie om wit te latexxen en darrna een doorzichtige lak te gebruiken?
mja, maar je houdt kleurverschil met de muur van de woonkamer dan
we gaan maar eens informatie opvragen over cementstuc!
And as a finishing touch, God created the Dutch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')