abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70995762
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:30 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom worden andere incasso's dan wel gewoon afgeschreven?
Dat is bij lang niet elke bank zo, er zijn ook banken die elke incasso weigeren als het saldo erdoor te laag wordt.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:47:46 #27
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_70995800
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:39 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Die incasso wordt binnen een werkdag ook weer teruggeboekt, omdat er dan niet voldoende saldo is.
Ik zit bij de Rabo en het wordt gewoon van mijn rekening gehaald en niet teruggeboekt. Dat was bij de ABN voorheen ook zo, even rekening houdende met de post van 700MB
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:22:47 #28
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_70996779
Ik heb een Rabo-rekening zonder mogelijkheid tot roodstand (zelf aangevraagd). En ook als ik nog maar 15 euro op die rekening heb, kan ik gewoon voor 14 euro tanken (Tango meestal). Hoe kan dat dan?
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_70997348
Hoe doen ze het eigenlijk als gedurende het tanken er een storing optreed en de verbinding met de tank/bank verbroken word het juiste bedrag kan dan niet afgeboekt worden en het teveel niet terug.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:35:33 #30
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_70998890
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:25 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

De bank? Of toch Equens?
Wat mij betreft IS Equens 'de bank'. Ik zie een pinautomaat en ik zie mijn bankafschriften, wat daar tussenin gebeurt is wat mij betreft niet zo heel interessant.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_70999417
Ik vind het artikel in de telegraaf een beetje een storm in een glas water. Ik kan best begrijpen dat er een zekere garantiestelling geregeld wordt om allerlei vormen van misbruik te voorkomen, als de betaling bij een tankbeurt misgaat is het tenslotte niet zo makkelijk om het niet betaalde product terug in het schap te leggen. Blijkbaar is dit ook al jaren aan de gang (ik gok zo ongeveer sinds er bij tankstations gepind kan worden aan de pomp) en heeft niemand er ooit last van gehad. Nu verloopt het proces door een softwarefoutje eventjes niet meer onzichtbaar en dan is het land te klein... (enige punt van kritiek is misschien dat dit beter vanaf het begin duidelijk gemaakt kon worden, maar dan krijg je ook weer allerlei onzinnige protesten)
pi_71000095
Storm in een glas water?

Ik vind het principieel fout dat "iemand" geld afboekt van een rekening die niet van hem is en waar hij geen toestemming voor heeft.

De klant moet daar expliciet toestemming voor geven. Dat doe je ook bij gewone incasso's.

Dit lijkt meer op "even de klant in de supermarkt zakkenrollen, en dan weer de portmonnee terugstoppen, om te kijken of ie wel genoeg geld heeft om straks te betalen bij de kassa".

Er MOET gewoon een duidelijk bordje hangen over wat men met iemand anders bankrekening doet. Of afblijven.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:13:42 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71000175
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef aroha-nui het volgende:
Storm in een glas water?

Ik vind het principieel fout dat "iemand" geld afboekt van een rekening die niet van hem is en waar hij geen toestemming voor heeft.

De klant moet daar expliciet toestemming voor geven. Dat doe je ook bij gewone incasso's.

Dit lijkt meer op "even de klant in de supermarkt zakkenrollen, en dan weer de portmonnee terugstoppen, om te kijken of ie wel genoeg geld heeft om straks te betalen bij de kassa".

Er MOET gewoon een duidelijk bordje hangen over wat men met iemand anders bankrekening doet. Of afblijven.
Je toetst je pincode toch in? Ik vind het wel een storm in een glas water. Alleen omdat prutsbank ING er weer een zooitje van maakt staat de Telegraaf (kutkrant) en daarmee de immer welingelichte lezers van het dagblad op zijn achterste benen. Gelul om niets.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71002077
Ik heb dit laatst meegemaakt toen ik in Belgie tankte; stond er toen ik thuiskwam op mijn internetbankieren ineens ¤ 125 "Reservering buitenlandse betaling" of zoiets. Paar dagen later was dat veranderd in het juiste bedrag. Maar wel irritant inderdaad, want je rekening is (tijdelijk) wel die hele 125 euro kwijt. Het zou dan dus kunnen dat je 's avonds bij de Appie Heijn staat, kan je je boodschappen niet meer betalen... Toch lullig!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71004834
En als je rood staat, dan berekenen de banken fijn een percentage met 2 cijfers daarvoor.
Is ook een manier om door de credietcrisis te komen....
pi_71569243
Echt opgelost is het probleem bij ING kennelijk nog niet...
Van mijn internetbankieren (ja, oud-Postbank, nu ING)
quote:
02-08-2009
Gereserveerd bedrag buitenlandse betaalautomaat PASVOLGNR xxx
02-08-2009 19:19
-125,00
Terwijl het toch echt maar ongeveer 32 liter á ¤ 1,25 was, dus in totaal iets van 40 euro. Blij dat ik het nog ff check trouwens, weet ik in ieder geval dat ik toch even alleen voor vanavond boodschappen moet doen en de grote boodschappen maar moet uitstellen tot (euhm... wanneer ik mijn 85 euro weer terug heb... hopelijk morgen?).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71575556
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Pandora73 het volgende:
Echt opgelost is het probleem bij ING kennelijk nog niet...
Van mijn internetbankieren (ja, oud-Postbank, nu ING)
[..]

Terwijl het toch echt maar ongeveer 32 liter á ¤ 1,25 was, dus in totaal iets van 40 euro. Blij dat ik het nog ff check trouwens, weet ik in ieder geval dat ik toch even alleen voor vanavond boodschappen moet doen en de grote boodschappen maar moet uitstellen tot (euhm... wanneer ik mijn 85 euro weer terug heb... hopelijk morgen?).
Voor buitenlandse boekingen was dit altijd al zo, ook bij andere banken.

Het probleem was echter dat dit ook zo gereserveerd bleef staan bij Nederlandse onbemande tankstations, wat inmiddels wel verholpen is.
pi_71576004
En hoe lang blijft die boeking dan staan?? Als ik gewoon met pin betaal in het buitenland, althans: in een euro-land, dan wordt ook gewoon direct het juiste bedrag afgeboekt. In feite doe ik nu niks anders. Maar er wordt wel 85 euro meer geblokkeerd dan er is gebruikt...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71577820
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:39 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Die incasso wordt binnen een werkdag ook weer teruggeboekt, omdat er dan niet voldoende saldo is.
Nee.
Waarom zou de bank eerst iets incasseren om vervolgens tot de conclusie komen dat er geen genoeg geld op de rekening staat? Die check word van ten voren al uitgevoerd. Bij een bepaalde vorm van incasso is het wel mogelijk om geld af te schrijven van een rekening die niet rood "kan" staan. Maar dit is lang niet bij alle incasso's het geval.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_71586122
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Waarom zou de bank eerst iets incasseren om vervolgens tot de conclusie komen dat er geen genoeg geld op de rekening staat? Die check word van ten voren al uitgevoerd. Bij een bepaalde vorm van incasso is het wel mogelijk om geld af te schrijven van een rekening die niet rood "kan" staan. Maar dit is lang niet bij alle incasso's het geval.
Sorry, maar bij de ABN gebeurt het bijna altijd op die manier.
pi_71586138
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:34 schreef Pandora73 het volgende:
En hoe lang blijft die boeking dan staan?? Als ik gewoon met pin betaal in het buitenland, althans: in een euro-land, dan wordt ook gewoon direct het juiste bedrag afgeboekt. In feite doe ik nu niks anders. Maar er wordt wel 85 euro meer geblokkeerd dan er is gebruikt...
Binnen Europa zo'n 3 werkdagen.
pi_71586156
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef aroha-nui het volgende:

Met als grote verschil dat je in de supermarkt niets mee krijgt als je niet genoeg geld hebt als je bij de kasse komt, maar je bij het tanken je boodschappen al in je auto hebt geladen en ermee weg gaat rijden.

Het lijkt mij een heel logisch en praktisch systeem. Als je dat niet wilt: gewoon bij een bemand pompstation tanken.

En over dat bordje: ik vraag me af of het de taak van de pomphouder is om kenbaar te maken dat het zo werkt. Volgens mij is het een maatregel die Equens heeft verzonnen om de banken niet te benadelen, want die moeten de pomphouder gewoon zijn centen geven. Ik vraag me af of pomphouders überhaupt op de hoogte zijn/waren van deze manier van werken.
pi_71586199
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Waarom zou de bank eerst iets incasseren om vervolgens tot de conclusie komen dat er geen genoeg geld op de rekening staat? Die check word van ten voren al uitgevoerd.
Bij de Abn-Amro niet, of niet altijd in ieder geval. Toen ik nog studeerde werd er regelmatig geld geïncasseerd en de volgende dag vanzelf teruggeboekt door te weinig saldo. Is wel alweer enkele jaren geleden.

Ik zit op dit moment bij die Rabobank, en die incasseren altijd volgens mij, ook als je daardoor rood komt te staan.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:36:52 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84789268
Even een oud (maar nog steeds relevant) topic kicken:
quote:
errycans

De regeling is bedoeld om te voorkomen dat banken financieel de dupe worden van brandstofdieven die met valse pasjes voor honderden euro's jerrycans voltanken.
Deze snap ik nog steeds niet! Met een valse pinpas kan je toch nog steeds jerrycans vullen?
censuur :O
pi_84791019
BETA, ;(, goeie herinneringen mee
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:19:32 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84794602
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een oud (maar nog steeds relevant) topic kicken:
[..]

Deze snap ik nog steeds niet! Met een valse pinpas kan je toch nog steeds jerrycans vullen?
Het idee is dat je met deze maatregel nooit meer dan 150 euro aan benzine kan tanken, dus als iemand een pasje jat kan hij daarmee niet onbeperkt tanken.

Slaat natuurlijk nergens op, want a) een crimineel die een pasje+pincode weet gaat niet minuten lang bij een pomp staan om liters benzine in te slaan en b) zo'n crimineel casht gewoon geld en gaat daarmee contant zijn benzine afrekenen.
So we just called him Fred
pi_84796600
quote:
ven een oud (maar nog steeds relevant) topic kicken:
quote:
errycans

De regeling is bedoeld om te voorkomen dat banken financieel de dupe worden van brandstofdieven die met valse pasjes voor honderden euro's jerrycans voltanken.
Een goede crimineel maakt gewoon zelf zijn pasjes met een pincode erop. Equens heeft geen inzage in het saldo van je rekening dus deze kan niet van te voren checken of er voldoende saldo opstaat. Met dat pasje met een correcte pincode maar niet aan bank gekoppeld kan hij dus zijn pasje in de automaat stoppen pincode invoeren en gaan tanken.

Door deze maatregel kan dat niet omdat Equens eerst probeert 150 euro af te schrijven wat niet dus niet lukt, dus hij kan niet tanken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')