abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70990964
vraag. Ik huur sinds 2 jaar een appartement op de tweede verdieping van een gebouw wat voor de rest uit zelfstandige woonruimtes bestaat. Sinds Maart stond de onderste woonruimte leeg.(5 woonruimtes in pand)
Sinds 1.5 week hoor ik een zware monotone brom die ik niet meteen kon thuisbrengen. s'avonds, als het achtergrondlawaai weg is, is de brom toch wel overheersend aanwezig. Ik slaap nu met twee oranje pluggen in mijn oren. De brom zit net op die irritatiefrequentie die je wakker houd.

Eergisteren was de deur van de nieuwe onderburen open en zag ik een gigantische industriële vriezer/koeler staan. Deze ruimte wordt nu blijkbaar verhuurd aan een shoarmagast die al zijn handelswaar on deze ruimte opslaat. Gisteren was hij gaten aan het zagen in zijn deur omdat door de vriezer de ruimte te erg opwarmde. De fietsen in de gang had hij ook al een paar keer naar buiten gegooid omdat hij met zijn karretje niet heen en weer kon lopen.

Mijn vraag is of dit zomaar mag? Mag de verhuurder in een pand wat, naar mijn idee, alleen bedoeld is als woonruimte, een ruimte als bedrijfsruimte verhuren?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:12:38 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70990990
Zou de woningbouw eens inlichten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70991027
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:12 schreef Megumi het volgende:
Zou de woningbouw eens inlichten.
particulier gehuurd dus geen woningbouw. Ik ga in ieder geval de verhuurder over een uurtje of twee eens bellen. Dacht post het even, misschien komen er wat tips wat wel en niet mag
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:18:17 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70991041
Ik weet dat het in het pand waar ik woon wel mag, mits het geen overlast veroorzaakt voor bv de buren. Je mag dus geen bedrijf hebben waardoor om de 10 minuten mensen aan de deur komen, veel rotzooi veroorzaakt etc.

Ik zou gewoon de woningbouw eens bellen en vragen wat hier aan te doen valt. En waar zit de shoarmazaak van die vent dan? Misschien daar eens praten?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:00:21 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70991756
Over die fietsen: die horen daar gewoon niet. Brandveiligheid enzo.

Maar verder mag er niet bedrijfsmatig een woning worden gebruikt als die als woning is gekenmerkt. (een restaurant mag bij uitvallen eigen keuken niet de privekeuken gebruiken bijvoorbeeld)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:32:56 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70992350
aan de verhuurder ga je niet veel hebben. Je kunt beter naar de gemeente stappen (indien verhuurder niet mee werkt)

Als het bestemmingsplan is woonruimte, mag je geen bedrijf vestigen in dat pand (denk ik)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:39:51 #7
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_70992493
Ik zou naar de gemeente gaan en vragen of de ruimte als bedrijfsruimte gebruikt mag worden.
Daarnaast is er sprake van geluidsoverlast, dat kan je bij de politie melden.

En idd, fietsen in een gang horen iet ivm brandgevaar, tenzij die ruimte is aangewezen als berging en ook als zodanig is goedgekeurd door de brandweer.
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_70992548
Mag niet zomaar, daarvoor is het bestemmingsplan, en dat betekent dat je geen bedrijfsmatige activiteiten in een woonruimte mag uitoefenen
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_70992650
thanks voor de info. Ik ga het eens allemaal navragen. Ik denk niet dat de verhuurder weet wat voor een soort koeling ze ingebouwd hebben. Tis zo'n vastgoed onderneming in Rotterdam die een paar panden verhuren in Tilburg/Breda/Eindhoven. Die mensen komen nooit ter plekke.

De fietsen kon ik inderdaad wel inkomen. Wanneer er brand is moet je wegkomen.
pi_70993036
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
De fietsen in de gang had hij ook al een paar keer naar buiten gegooid omdat hij met zijn karretje niet heen en weer kon lopen.
Dat geeft hem, denk ik, toch niet het recht om aan andermans eigendommen te zitten? Los van vluchtroutes.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:15:51 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70993304
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat geeft hem, denk ik, toch niet het recht om aan andermans eigendommen te zitten? Los van vluchtroutes.
Lijkt mij ook. Alleen de huisbaas kan er wat van zeggen, maar je kunt niet zomaar fietsen van een ander aan de kant smijten omdat ze je in de weg staan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:17:23 #12
180451 Volpez
pi_70993331
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Alleen de huisbaas kan er wat van zeggen, maar je kunt niet zomaar fietsen van een ander aan de kant smijten omdat ze je in de weg staan.
Het kan wel en hij deed het ook. Hij mag ze alleen idd niet slopen, maar netjes wegzetten mag gewoon hoor.
pi_70993829
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op zich maakt aan de kant zetten me niet zoveel uit. Maar niet afgesloten buiten gooien is inderdaad wat anders, (en vervolgens ook gewoon laten staan)
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:42:08 #14
180451 Volpez
pi_70993972
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:37 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Op zich maakt aan de kant zetten me niet zoveel uit. Maar niet afgesloten buiten gooien is inderdaad wat anders, (en vervolgens ook gewoon laten staan)
Dat buiten laten staan mag ook gewoon als de fietsen anders de vluchtweg blokkeren. Hij moet ze alleen wel zo netjes mogelijk buiten zetten, met zo min mogelijk beschadigingen aan andermans eigendommen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:45:01 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70997352
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Eraan zitten is niet per wet verboden, het wegnemen met het oogmerk het zich toe te eigenen wel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_71003437
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:42 schreef De_Melkboer het volgende:
Mag niet zomaar, daarvoor is het bestemmingsplan, en dat betekent dat je geen bedrijfsmatige activiteiten in een woonruimte mag uitoefenen
Een woonbestemming sluit bedrijfsmatige activiteiten niet uit, pas als er alleen maar een bedrijf wordt uitgeoefend is (kan) daar sprake van zijn. Een bedrijf aan huis kan dus gewoon. Dat is pas een probleem als het potentiele overlast gaat veroorzaken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:20:57 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71004738
Gooi het op overlast. Want jij hebt immers ook een koelkast / viezer staan.
Misschien heeft hij gewoon veel honger.
pi_71005630
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:20 schreef HarryP het volgende:
Gooi het op overlast. Want jij hebt immers ook een koelkast / viezer staan.
Misschien heeft hij gewoon veel honger.
Mja een vriezer waar je 5 cornettos in kwijt kan ja Geen industriële vriezer van 5 bij 5 meter waar 5 schapen in hangen
Hij heeft dat ding voor zijn shoarma in te duwen. Hebben een shoarma/pizzazaak in de stad
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:03:59 #19
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_72545347
En hoe staat het er nu voor?
pi_72558368
2 bewoners zijn al vertrokken door de overlast. Ik heb een klacht neergelegd bij de gemeente maar we zijn ook van plan te vertrekken (niet alleen door de schapen die onder in de vriezer hangen) Hele toko staat hier over een maand of 4-5 leeg en dan komen er volgens mij niet snel nieuwe huurders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')