Bij het hart in de buurt zit de solar plexus, een zenuwknoop, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:15 schreef Automaticoo het volgende:
Hey Fok,
Dit is me eerste post op dit forum.
Frank
PS: Ben nooit zo goed in bewoorden van me denkwijze maar hoop dat het gelukt is
De uitdrukking: 'ik hou van je met heel mijn hart' is oorspronkelijk in de wereld gebracht door een Perzische poëet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bij het hart in de buurt zit de solar plexus, een zenuwknoop, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Verder zou ik graag zien Frank, dat je ophoudt met "me" als bezittelijk voornaamwoord te gebruiken
Bron?quote:Op woensdag 15 juli 2009 03:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De uitdrukking: 'ik hou van je met heel mijn hart' is oorspronkelijk in de wereld gebracht door een Perzische poëet.
Dat zou ik even moeten zoeken. Dit feit kwam trouwens ook voorbij in één van de shows van Freek de Jonge. Hij zei iets van: 'Waarom de uitdrukking: ik hou van je met heel mijn hart, en bijvoorbeeld niet met je knie? Alleen omdat een Perzische poëet dit een paar eeuwen geleden in één van zijn dichtwerken had geschreven'quote:
Ik zou het waarderen als je dat deed.quote:Op woensdag 15 juli 2009 03:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat zou ik even moeten zoeken. Dit feit kwam trouwens ook voorbij in één van de shows van Freek de Jonge.
De Solar Plexus zit achter je maag. Waar jij het over hebt is de Cardiac Plexus. Maar om nou speciale waarde te hechten aan zo'n kleine van de (ik gok 50?) zenuwknopen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bij het hart in de buurt zit de solar plexus, een zenuwknoop, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
quote:Misschien moet je eens een keer sex hebben met een vrouw, dat maakt een hoop dingen een stuk duidelijker voor je..
Ben zelf niet zo goed in het uitleggen van wat ik bedoel maar zoals de post hierboven al heel goed duidelijk maakt.quote:Het is toch niet zo dat je op iedere vriendin waar je regelmatig mee om gaat verliefd wordt? bij lange na niet...
quote:Bij mij was dat niet 'door steeds te denken aan' diegene maar door steeds ' om te gaan met' diegene.
Zeg muggenzifter ga eens de plantsoenen verder fatsoeneren,je pauze is allang voorbij.quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Verder zou ik graag zien Frank, dat je ophoudt met "me" als bezittelijk voornaamwoord te gebruiken
Tuurlijk "van iemand houden met je hart" heeft een andere betekenis. Alleen laatst zei iemand dat ik Rationeel verliefd was. Waarna ik vroeg wat dat precies in houd. Als uitleg kreeg ik dat je niet gevoelsmatig van iemand houd. Wat er tot leid dat je jezelf laat aantrekken door iemand door je gedachte en denkwijze. Dit zette mij tot denken en besloot dat er weinig verschil is tussen gevoel en je gedachte.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:15 schreef HugoAben het volgende:
Ik moet anders wel toegeven dat het taalgebruik van Automaticoo erg storend is. Dat terzijde, verliefdheid komt (NATUURLIJK) door je hersenen. Je hart is inderdaad een pomp. Een nabijliggende zenuwknoop heeft er al helemaal niets mee te maken. Er zijn bepaalde stofjes die je een fijn gevoel geven bij verliefdheid. Eigenlijk is het zelfs zo dat je verliefdheid kunt zien als een (tijdelijke) verslaving. Er zullen ook duidelijke ontwenningsverschijnselen zijn als het uit gaat. Mij leek het op zich vanzelfsprekend dat het houden van iemand met je hart, meer inhoudt dat je met je hele lichaam (met je leven misschien zelfs?) van iemand houdt.
Artikel Filosofiemagazinequote:Liefde biedt gezelligheid, seks, zorg en aandacht, maar bovenal: liefde geeft het leven zin, blijkt uit onderzoek. ‘Juist in de liefde ontstijgen mensen hun eigenbelang.’.
[....knip....]
De ideale partner
Nu de liefde zo’n belangrijke rol moet spelen, worden de eisen die we er aan stellen ook steeds groter. Ware liefde moet het zijn, en anders niets. Door dat verlangen naar ware liefde kan een relatie ook snel tegenvallen. Als zij niet voldoet, wordt ze ingeruild; als hij tekortschiet, moet hij plaatsmaken voor een ander. Dat leidt bij de Poolse socioloog Zygmunt Bauman tot het trieste inzicht dat we tegenwoordig ‘consumenten van liefde’ zijn geworden. We zoeken naar ware liefde en we bieden onszelf aan op een liefdesmarkt. En als de liefde niet bevalt, maken we er snel een eind aan.
Denk dat liefde een gat vult wat we allemaal hebben. In het Relaties forum zie je ook vaak dat mensen verdrietig zijn en zich voelen alsof het leven even niks meer uitmaakt.quote:...en aandacht, maar bovenal: liefde geeft het leven zin, blijkt uit...
Zinloos.... totdat die beste jongen zijn eerste sollicitatiebrief moet schrijven. Zullen we eens zien hoe zinloos een juiste spelling isquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef FP128 het volgende:
[..]
Zeg muggenzifter ga eens de plantsoenen verder fatsoeneren,je pauze is allang voorbij.
Laat iemand lekker zijn hart luchten ipv over iets zinloos als een bezittelijk vnw te zeiken.
En jij voelt je daar op één of andere manier verantwoordelijk voor?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zinloos.... totdat die beste jongen zijn eerste sollicitatiebrief moet schrijven. Zullen we eens zien hoe zinloos een juiste spelling is
Bewustwording is iets goeds hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 02:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En jij voelt je daar op één of andere manier verantwoordelijk voor?
Ben je nou echt zo'n muggenzifter of lijkt dat alleen maar zo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zinloos.... totdat die beste jongen zijn eerste sollicitatiebrief moet schrijven. Zullen we eens zien hoe zinloos een juiste spelling is
Ik had dit gepost op FoK omdat de meeste vrienden me totaal niet begrijpen hierin. Wat ik aan ene kant wel logisch vind omdat je sommige dingen niet wilt begrijpen. Vind leuk om te horen dat je er zelf ook aan denkt en geeft me geruststelling dat ik niet gewoon rare dingen aan doen ben.quote:OT: grappig dat ik dit nu lees, ik ben zelf namelijk de laatste tijd ook op deze manier over dit soort dingen aan het nadenken en ik vind dat alleen maar prettig
leuk dat je trouwens ook je weg naar fok hebt gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |