abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70984466
Hey mensen!

Even een vraag.

Een vriendin van ons zit in Londen, en we kregen net van haar te horen dat daar in het weekend haar tas met paspoort, beurs en telefoon is gestolen. Ze is direct naar het politiebureau gegaan, en zit daar nu nog steeds.

Het is in de nacht van zaterdag op zondag gebeurt. Wij kregen zondagavond een kort mailtje waarin ze zei dat ze wat problemen had, maar dat mijn vriendin (haar beste vriendin) zich niet druk hoefde te maken, dat t goed kwam. Of we haar het nummer van mijn vriendin konden sturen zodat ze kon bellen en haar gerust kon stellen, en dat ze snel moest gaan.

Zojuist is ze, onder toezicht, op msn gekomen, en heeft ze alles uitgelegd.

Ze zei dat de politie op dit moment bezig is alles te regelen met de Nederlandse ambassade, zodat ze weer naar huis kan.

Mijn vraag is, heeft iemand enig idee hoelang zoiets kan duren? Mijn vriendin en zij maken zich namelijk erg ongerust over hoelang ze nog daar moet blijven.
pi_70984591
Volgens mij 5 tot 10 dagen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:04:13 #3
236335 neen
schone schijn
pi_70984622
Ik zie het zo snel ook niet maar misschien heb je hier iets aan.

En anders:
quote:
Voor meer informatie over nooddocumenten kunt u contact opnemen met de helpdesk van het Bureau Nooddocumenten op Schiphol, via telefoonnummer (020) 603 86 92. Indien u in verband met drukte geen contact krijgt, kunt u het op een later moment nog eens proberen.
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:05:08 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70984647
Omroep: "Pickpockets operate at this station."

En TFL blijft ze maar in dienst nemen, he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_70985116
Bedankt voor de reacties.

Ze zit er al vanaf zondag...ik hoop dat het allemaal snel geregeld kan worden dan. Maar lijkt me lastig...ik bedoel, ze is alles kwijt: telefoon, beurs, paspoort.

Haar laptop heeft ze wel nog bij zich daar, haar kleding e.d. liggen volgens mij nog op hotelkamer. Ze ging die avond namelijk van een internetcafé in Londen, met taxi terug naar haar hotel. Toen ze taxi wilde betalen is het gebeurt...

Zal wel goed komen, ze zei immers dat de politie al bezig was met de Nederlandse Ambassade. Ik denk alleen dat het nu allemaal wel een stuk moeilijker wordt, nu ze geen identificatie heeft. Ik hoop dat ze dit weekend weer terug is...Als ze morgen belt weten we misschien meer.
pi_70985596
En toen ging de wekker ?
Verstappen 0 WDC's
pi_70986063
Ze moet wachten op een nooddocument van de ambassade,ik hoop wel dat ze voor de vakantie een goede verzekering heeft afgesloten die deze schade dekt.

Als ze weer terug is in Nederland dan zal ze een nieuw legitimatiebewijs moeten aanvragen en dat zal ook exstra veel gaan kosten omdat ze de oude kwijt is en vergeet niet de tijd dat je daar mee kwijt bent (exstra vrije dagen om alle schade te regelen)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:08:14 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_70986938
Exstra? Maar dat terzijde. Douane laat je vaak ook gewoon door met enkel een bewijs van aangifte en een kopie van je paspoort. Dat was in ieder geval zo bij mijn bezoek aan Londen vorig jaar, toen een studiegenootje haar paspoort kwijtraakte. Geen nooddocument aangevraagd dus. Heeft ze een kopie?

Bij thuiskomst moet ze inderdaad wel een boete betalen bij aanvraag van een nieuw paspoort wegens kwijtraken van het oude (ja, ook als ie gestolen is...)
pi_70987250
Joh, Engeland-Nederland.. dat gaat wel goedkomen hoor.

Wees blij dat dit niet in een of ander Afrikaans land is gebeurd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_71011369
Ja, idd. Connecties tussen NL-EN liggen wel goed wat dat betreft, dus ik verwacht ook niet dat het nog lang zal duren.

Of ze een kopie heeft weet ik niet Denk het niet, maar eigenlijk zouden ze dat toch in computer moeten kunnen opzoeken? Als ze haar naam geeft, kunnen hun via die naam toch digitaal paspoort opvragen en zien of zij het is?
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:01:38 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71011735
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:58 schreef KarelKonijn het volgende:

Een vriendin van ons zit in Londen, en we kregen net van haar te horen dat daar in het weekend haar tas met paspoort, beurs en telefoon is gestolen. Ze is direct naar het politiebureau gegaan, en zit daar nu nog steeds.

Het is in de nacht van zaterdag op zondag gebeurt.
Die woont al drie dagen op het politiebureau?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')