Okay, helder (klok-klepel verhaal hier soms), blijft mijn vraag of het slim is het niet-aftrekbare deel van k.k. te financiëren met je eigen geld.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Neuh. Jij hebt het wellicht over de fiscale bandbreedte, maar die is niet van toepassing als je de polis in box 3 hebt staan.
Mja:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Oké. Aan wat voor voorwaarden kan ik dan denken?
Je bedoelt de hoogte? Daar heb je op internet veel verschillende rentestaatjes voor.quote:En hoe kom je aan de weet welke rente de verstrekkers hanteren?
Vreemde verzekeringen die je erbij moet afsluiten, vervreogd kunnen aflossen, enz..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Oké. Aan wat voor voorwaarden kan ik dan denken?
Hypotheekofferte maken is in zoverre nog vrijblijvend dat je wel de intentie uitspreekt om samen in zee te gaan. Pas bij passeren bij de notaris is de hypotheek definitief. Let op dat sommige verstrekkers wel boete clausules kunnen hanteren na acceptatie van de offerte.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:35 schreef Lienekien het volgende:
Tot zover helder.
Nu heb ik bijv. een hypotheekadvies liggen, maar daarin vind ik niet op al dievragen antwoord. Ik neem aan dat ik degene die dit advies voor me heeft gemaakt die vragen nog kan stellen?
Een hypotheekofferte laten maken is toch niet vrijblijvend, oftewel doe je toch pas op het moment dat je daadwerkelijk de financiering voor een huis waarop je bod is geaccepteerd wilt rondkrijgen?
Een adviseur laat pas een daadwerkelijke offerte maken als hij zeker is dat er een akkoord is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:35 schreef Lienekien het volgende:
Tot zover helder.
Nu heb ik bijv. een hypotheekadvies liggen, maar daarin vind ik niet op al dievragen antwoord. Ik neem aan dat ik degene die dit advies voor me heeft gemaakt die vragen nog kan stellen?
Een hypotheekofferte laten maken is toch niet vrijblijvend, oftewel doe je toch pas op het moment dat je daadwerkelijk de financiering voor een huis waarop je bod is geaccepteerd wilt rondkrijgen?
Wat voor boeteclausules zijn dat of kunnen dat zijn?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hypotheekofferte maken is in zoverre nog vrijblijvend dat je wel de intentie uitspreekt om samen in zee te gaan. Pas bij passeren bij de notaris is de hypotheek definitief. Let op dat sommige verstrekkers wel boete clausules kunnen hanteren na acceptatie van de offerte.
De voorwaarden dat als je tekent voor de offerte, je dan een x-percentage betaalt (meestal 1%) als je uiteindelijk de hypotheek niet afneemt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor boeteclausules zijn dat of kunnen dat zijn?
Toch hopelijk niet dat je alsnog niet kiest voor die verstrekker. Het lijkt me namelijk zo lastig om van tevoren al helemaal te beoordelen of je akkoord zult willen gaan. Als je eenmaal de uitgebreide offerte krijgt met de kleine lettertjes kan daar immers iets in staan dat je absoluut niet zint. Dan wil ik er nog wel van af kunnen zonder problemen.
Dus je tekent eerst voor de offerte en daarna is er nog het passeren bij de notaris.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De voorwaarden dat als je tekent voor de offerte, je dan een x-percentage betaalt (meestal 1%) als je uiteindelijk de hypotheek niet afneemt.
Verder neem ik aan dat je de offerte pas tekent als je al die lettertjes hebt doorgelezen.
Was laatst een aardig topic over.
Kloptquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je tekent eerst voor de offerte en daarna is er nog het passeren bij de notaris.
Kuchem... Je sig...quote:
quote:De pagina die u heeft opgevraagd, bestaat helaas niet.
Maak een keuze uit bovenstaand menu.
Die doet het gewoon, hoorquote:
Ben je voor jezelf begonnen?quote:
Wat goedquote:
Die annuleringskosten betaal je die dan na tekenen offerte?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor boeteclausules zijn dat of kunnen dat zijn?
Toch hopelijk niet dat je alsnog niet kiest voor die verstrekker. Het lijkt me namelijk zo lastig om van tevoren al helemaal te beoordelen of je akkoord zult willen gaan. Als je eenmaal de uitgebreide offerte krijgt met de kleine lettertjes kan daar immers iets in staan dat je absoluut niet zint. Dan wil ik er nog wel van af kunnen zonder problemen.
Dit begrijp ik even niet. Ik neem aan dat je ook een premie betaalt? Of heb je een eerste storting gedaan of doe je dit vanuit een premiedepot?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef Reddiablo het volgende:
ik heb nu een so called Hybride levenhypotheek, waarin ik vooraslnog alleen rente afbetaal (4,3 procent) de einddatum van deze rentevastperiode is 1/5/2012.
Afhankelijk van je netto rente, zou je óf kunnen sparen óf direct aflossen op je hoofdsom.quote:Eigenlijk wil ik nu liever zorgen dat mijn restant hoofdsom met 5 jaar flink afgenomen is, wat zijn de mogelijkheden?
Eigenlijk wil ik de maandelijkse last van pak 'm beet 400 EUR = 4800 EUR per jaar, dat dit van de totale hoofdsom afgaat zodat ik met een 5 jaar ofzo mijn huis kan verkopen met een tikkie winst (hopefully) - is het slim om nu rigide aanpassingen te maken, of kan ik best gewoon wachten tot 1/5/2012?
uhm, ik betaal nu een maandelijks bedrag en er gaat niets van m'n hypotheektotaal af - 't zal nu de premie zijn ofzo?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit begrijp ik even niet. Ik neem aan dat je ook een premie betaalt? Of heb je een eerste storting gedaan of doe je dit vanuit een premiedepot?
[..]
Afhankelijk van je netto rente, zou je óf kunnen sparen óf direct aflossen op je hoofdsom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |