Nou, noem het dragen van een button maar "geen daden uitvoeren"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:56 schreef Haushofer het volgende:
Erg matig filmpje. Het stipt imo vooral aan dat je niet blind op God zou moeten vertrouwen maar je geloof ook in daden om moet zetten.
Too late.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:06 schreef rutger05 het volgende:
Je moet er maar net zin in hebben om serieus in te gaan op zo'n flutfilmpje waarvan de maker overduidelijk blijk geeft van een erg simplistische kijk op religie. Hopelijk hebben de meeste mensen dat beoordelingsvermogen.
Ik heb er in elk geval geen zin in of behoefte aan om daar energie aan te verspillen.![]()
Neuh, ik vind het ook wat moeilijk te geloven dat dit niet bedoeld is om te bashen, of men moet werkelijk vinden dat dat filmpje sterk is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:06 schreef rutger05 het volgende:
Je moet er maar net zin in hebben om serieus in te gaan op zo'n flutfilmpje waarvan de maker overduidelijk blijk geeft van een erg simplistische kijk op religie. Hopelijk hebben de meeste mensen dat beoordelingsvermogen.
Ik heb er in elk geval geen zin in of behoefte aan om daar energie aan te verspillen.![]()
Alleen dat kinderachtige toontje al in het filmpje...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Neuh, ik vind het ook wat moeilijk te geloven dat dit niet bedoeld is om te bashen, of men moet werkelijk vinden dat dat filmpje sterk is.
Ik bid zelf eerder dat mensen zich niet laten verharden door leed, maar er God door gaan zoeken en vinden, of stappen die richting in waardoor men uiteindelijk God kan vinden, of verder groeien in geloof/hun band met God sterker wordt, meer van Gods liefde en zegeningen ontvangen. Ik zie God niet als een soort sinterklaas die al onze problemen oplost zonder dat wij daar iets voor hoeven te doen en zonder dat wij iets hoeven te leren.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:29 schreef Nicephorus het volgende:
Intereressante vraag zou zijn of koningdavid en andere gelovigen ook bidden tot god om het leed te verminderen (ziekte, dood, natuurrampen) en waarom ze dat doen als het toch niet helpt? Iets met een hoger plan?
Je zou misschien beter enkele vragen kunnen formuleren. Dat lijkt me niet teveel moeite als je echt geinteresseerd bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:19 schreef Sanderrrr het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_story_of_suzie.html
Wat vinden jullie hier nu van?
Ik vraag me af hoe de mensheid duizenden jaren lang in zoiets heeft kunnen geloven als je zo kan zien dat het nergens op slaat. Leg eens uit waarom je denkt dat je jezelf niet voor de gek aan het houden bent?
Geen bashtopic, ik begrijp het serieus niet.
Je hebt er wel lang en diep over nagedacht, zie ik.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Caesu het volgende:...
Precies. Dus je punt is?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Caesu het volgende:
dat bidden en danken is toch zo'n verspilling van tijd.
in plaats van te bidden voor je tante, had je die tijd ook kunnen gebruiken om haar een kaartje te sturen of langs te gaan. daar heeft ze namelijk ècht wat aan.
waarschijnlijk doe je dat ook wel
Een kruisiging overleef je niet. Het is een van de ergste executiemethoden ooit bedacht. Moet je voorstellen dat jij spijkers door je mediane zenuwen krijgt gespijkerd en een speer in je hart krijgt gestoken. Ik denk dat het zelfs met de hedendaagse gezondheidszorg nog zeer lastig wordt voor je om dat te overleven. En jij hoeft niet eens eerst nog uren naar adem te happen aan een kruis.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Caesu het volgende:
en die opstanding van jezus...
was hij wel dood??? dat met die speer in z'n zij, sinds wanneer is dat een betrouwbare manier om het overlijden vast te stellen?
niemand is op zaterdag langsgeweest om te checken of hij dood was.
Wat was hij voor zijn kruisiging dan? En wat deed de 'psychotische Jezus' dan na zijn kruisiging?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Caesu het volgende:
voor mij is jezus niets anders dan een narcist die aan het kruis een psychose kreeg en toen dacht hij dat hij 'jezus' was en de wereld moest redden.
Gelovigen durven allemaal niet door te denken nee, wat een mietjes zijn het toch he? Tsjongejonge.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:25 schreef Caesu het volgende:
voor hen die te laf zijn om echt door te denken heeft het geloof nut, namelijk het zorgt ervoor dat doordenken voor hen nutteloos wordt.
mijn punt is dat er ook gelovigen zijn die voor het gemak maar bidden en niet langs hun zieke tante gaanquote:
er zijn kruisigingen die dagen duurden.quote:Een kruisiging overleef je niet. Het is een van de ergste executiemethoden ooit bedacht. Moet je voorstellen dat jij spijkers door je mediane zenuwen krijgt gespijkerd en een speer in je hart krijgt gestoken. Ik denk dat het zelfs met de hedendaagse gezondheidszorg nog zeer lastig wordt voor je om dat te overleven. En jij hoeft niet eens eerst nog uren naar adem te happen aan een kruis.
Een kruisigingsdood is een verstikkingsdood en dus redelijk effectief.
[..]
voor en na zijn kruisiging was hij al een psychotische narcist die dacht dat hij de wereld moest redden.[/quote]quote:Wat was hij voor zijn kruisiging dan? En wat deed de 'psychotische Jezus' dan na zijn kruisiging?
[..]
ik heb niets tegen gelovigen. ik begrijp hun motivatie heel goed.quote:Gelovigen durven allemaal niet door te denken nee, wat een mietjes zijn het toch he? Tsjongejonge.![]()
Stephen Colbert is trouwens christen en geeft bijbelstudieles in zijn kerk, misschien een idee die laffe hond uit je avatar te halen?
Tsja, die zullen er vast zijn. Net zoals je ongelovigen zult hebben die een kaartje sturen om maar niet een gesprek aan te gaan o.i.d.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef Caesu het volgende:
[..]
mijn punt is dat er ook gelovigen zijn die voor het gemak maar bidden en niet langs hun zieke tante gaan
Aantal redenen:quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef Caesu het volgende:
er zijn kruisigingen die dagen duurden.
jezus was na een middagje al 'dood'. hoe weet je zo zeker dat ze hem niet levend er vanaf hebben gehaald?
Ze laten zich vrijwel nooit spijkeren door de mediane zenuw. Bovendien wordt het medisch allemaal goed in de gaten gehouden, zodat ze op tijd eraf gehaald worden. Totaal onvergelijkbaar.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef Caesu het volgende:
nu zijn er ook gelovigen (in de filipijnen bijvoorbeeld) die zich vrijwillig laten kruisigen voor een paar uur, die overleven het ook
Blabla, ik hoef je medelijden niet. Mensen met een dergelijke hautaine, onwetende houding kan ik ook niet echt serieus nemen.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef Caesu het volgende:
ik heb niets tegen gelovigen. ik begrijp hun motivatie heel goed.
heb alleen wat medelijden met ze, als ik zie hoe zich in de knoop werken als ze zich realiseren dat ze denkfouten aan het maken zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |