abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:08:13 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70980843
Eli, mijn zoon is bijna 2 jaar oud.
Op zich is dit erg jong om al zindelijk te worden, maar hij lijkt er zelf erg mee bezig te zijn.
Als hij zonder luier loopt, gewoon om te luchten, gaat het helemaal prima, totdat er opeens naar de onderkant gegraaid wordt, gefrut en gepiept, en gaat hij vragen om een luier. Eenmaal een luier om is alles weer goed.
Zo ook een tijdje terug in bad, hetzelfde tafereel, toen ik zei dat hij ook wel in bad mocht plassen, ging hij zitten, waarna een zucht van verlichting volgde.
LIjkt me duidelijk, nietwaar?

Afgelopen weekend wilde meneer niet mee onder de douche, maar was wel zonder luier. Zit een portie aan zijn achterwerk te graaien, en vijf minuten later ligt er een drol op de grond. (Was de eerste keer, dus hij keek erg verbaasd wat daar nou lag, maar dat terzijde.) Om daarna een piep te geven en te roepen "bappen" en te wijzen naar het plasje op de grond en op zijn eigen plasser.

Hij is er dus zelf mee bezig, en dat wil ik dan niet negeren.

Nu de vraag, we zetten hem iedere avond op het potje, gewoon om te oefenen, maar hij weigert om iets te laten vallen. je kan op het potje zitten, en das al...
nu zat ik te denken of het misschien makkelijker voor hem is als we een brilverkleiner kopen, want hij ziet mij ook regelmatig zitten, dus dat is dan herkenbaar.

Graag hoor ik jullie ervaringen met het potje danwel de brilverkleiner, en wat jullie zouden adviseren.

En andere zindelijkheidstrainingstips en trucs zijn natuurlijk altijd welkom
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70981180
Oeh, die van jou is vroeg. Mijn dochter is 2,5 en snapt zo ongeveer hoe het werkt maar ze wil niet op het potje (of de WC).
Mijn zoon was rond die leeftijd om te kopen door ermee te onderhandelen ("Als je op het potje poept krijg je een trein en ben je heel groot") en die was zo van het ene op het andere moment zindelijk, ongelukjes daargelaten, dat hou je toch.
Gewoon heel duidelijk afspraken maken dat de luiers nu echt weg gaan en kijk goed of je zoon echt begrijpt wat er gaat gebeuren en hoe en wat hij moet (WIL!!!) doen. Lijkt het nog te hoog gegrepen of wil hij niet, laat het dan.
Alle kinderen krijgen rond die leeftijd belangstelling voor wat waaruit komt, maar dat wil niet altijd zeggen dan ze dan ook zindelijk kunnen (willen...) worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:22:48 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_70981315
Dit ga ik volgen
Ik wilde eigenlijk deze zomer al gaan beginnen.... maar dan is ze nog geen 2....

En gelijk even deze stomme link posten die ik een paar maanden terug tegen kwam....
http://www.zindelijkebaby.eu/
pi_70982525
Hier werd elk kwartier een kookwekker gezet, ging het belletje dan naar de wc, en steeds als er geplast was op het potje of wc, stickertje plakken.....
Als het een tijdje goed ging tijd verlegen naar 20 minuten, dan 30 minuten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 22:01:24 ]
pi_70982639
Hier ook nog geen 2, bij tijden wel interesse in het potje, maar er iets op doen of doorhebben dat ze echt wat doet dat is er nog niet bij volgens mij...
Fake it till you make it...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:04:44 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_70982684
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:03 schreef Nijna het volgende:
Hier ook nog geen 2, bij tijden wel interesse in het potje, maar er iets op doen of doorhebben dat ze echt wat doet dat is er nog niet bij volgens mij...
Eva gebruikt het potje soms als hoed
Snel afleren, niet dat ze dat straks ook gaat doen als het potje gevuld is:')
pi_70982715
Ik vind 2 ook wel erg jong hoor
Die van mij toonde pas interesse toen hij bijna 3 was (maar is daarna ook wel snel gegaan, met 2 of 3 terugslagen)
pi_70982835
Meike is zindelijk, net.
We zijn begonnen met de warme dagen haar geen luier om te doen.
De eerste paar dagen plaste ze gewoon gezellig in de onderbroek.
Het boeide haar ook niet echt.
Na die paar dagen heb ik haar steeds om het uur op het potje gezet.
Kwam er een plasje dan mocht ze een sticker plakken.
Een dag of wat kwam het initiatief bij mij vandaan, dat ze op het potje ging.
Tot ze op een gegeven moment op het potje zat en zei: mama let op! 1.2...en daar kwam het plasje.
Teken dat ze het voelde aankomen.
Dus maar eens even gekeken hoe het ging zonder dat ik haar op het potje zette.
Gaat super!
Ze geeft zelf aan dat ze moet plassen.
Inmiddels gaat ze niet meer op het potje maar op de "kinderwc" een wcverkleiner dus.
Opstapje ervoor, dan kan ze er zelf op gaan zitten. En daarna even de handjes wassen natuurlijk.
Ik heb haar meteen maar geleerd dat ze de kraan niet zo hard open moet zetten....want ja...straks is er geen water meer over voor de volgende keer.
Poepen lukt ook op de wc, maar ze zegt dan wel dat ze moet plassen. Loopt vervolgens als een pinguin naar de wc, en dan zijn we vaak net op tijd. Eigenlijk moet ze dat nog net iets eerder aangeven.
Maar ze heeft ook nog niet zoveel geduld om op de wc te zitten.
Er moet meteen wat komen zeg maar.

Maar owwww wat ben ik trots!

We hadden haar een kadootje beloofd als ze heel veel sticker had geplakt. Inmiddels waren we 3 a4tjes verder, dus heeft ze haar felbegeerde roze step gekregen.
Stickers vindt ze niet meer interessant, handjes wassen daarentegen....!

En soms wil ze nog wel eens roepen dat ze moet plassen om aandacht te krijgen.
Als ik even ergens mee bezig ben bijv.
Dan zet ik het potje in de kamer en laat haar in het onderbroekje lopen. Kan ze zelf op het potje gaan als ze moet. (en dan hoeft ze natuurlijk niet meer haha)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70983178
Van mij hoeft ze ook nog niet zindelijk te worden, al lijkt de zomer me gewoon wel een handige tijd met oefenen... Minder kleren aan en als ze wel een ongelukje hebben zijn ze niet gelijk helemaal koud zeg maar...
Maar je kan het toch niet afdwingen, dus we wachten het allemaal maar af en als ze wat groter is en ook in de gaten lijkt te hebben wanneer er wat komt dan gaan we het wel verder stimuleren. Vooralsnog vind ik het prima als op de pot zitten gewoon "leuk" is. De rest komt wel als ze eraan toe is.
Fake it till you make it...
pi_70983341
Meike zat eerder ook wel voor de gein op het potje. En dan kwam er soms ook nog per ongeluk wat. We hadden nu zoiets van: we kijken wel hoe het gaat. Als ze eraan toe is is het mooi, en zo niet, dan laten we het nog een tijdje rusten. Maar ze pakt het zo goed op!
Alleen snachts heeft ze nog een luier om.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:37:52 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_70983727
kinderen en ouders zijn verschillend. Ik heb er nooit iets bijzonders voor gedaan en beide heren waren voor hun 3e binnen een paar dagen dag en nacht zindelijk
Het enig waar ik op gelet heb is of ze het zelf gingen aangeven, of ik het idee had dat ze er aan toe waren en toen heb ik door gezet: geen luier meer om en dan ook echt niet meer. en dat heeft gewerkt.
Het enige wat we hebben gedaan is vanaf hun 2e het potje af en toe eens laten zien en vragen of ze er op willen plassen. geen dwang, geen stickers, niks.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:36:57 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_70987752
Tja, hier heeft Ruben gezien dat zijn grote neef bezig is met training en sindsdien komt hij ook zeer regelmatig naar het potje. WIj zijn er zelf nog niet zo goed op ingesteld, soms denken we dat hij een schone luier wil terwijl hij aangeeft dat er nog wat moet komen, maar dat is een kwestie van tijd denk ik
Ruben is overigens nog erg jong, hij is nu net anderhalf jaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70990804
Hier hebben we het net zoals Belana gedaan, en hij was voor zijn twee jaar zindelijk, geen enkel ongelukje gehad. In het begin namen we wel zijn pot overal mee naartoe...
Toen hij net een paar dagen zonder pamper liep moesten we uit eten en dat was best spannend...
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:36:58 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_70992435
nu, na 1,5 maand gaat Ezra op de wc, maar in het begin namen wij ook de pot mee overal naar toe
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:44:05 #15
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70992594
Wij zijn er nu thuis eigenlijk alleen maar mee bezig. Daar loopt ze vaak zonder luier rond.
De ene keer geeft ze het aan en de andere keer niet. Maar ze weet het wel goed.
Want we waren een kleine 2 weken geleden bij het zwembad(uiteraard zonder luier) en daar zei ze telkens dat ze moest plassen. Dus opzich gaat het goed.
Maar we hebben wel de nodige dingen schoon moeten maken af en toe.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70992864
Beide heren hier zijn tijdens een weekje bij oma zindelijk geworden. Oma heeft ze heel consequent (en daar is ze heel goed in) op de plee gezet en ze waren dus snel zindelijk. Mijn heren hebben het wel omgedraaid, die waren eerst snachts droog voor ze overdag droog werden.
pi_70993550
Hier er nog niet mee bezig, het plan is om volgend jaar zomer te beginnen.
Ze is in mei 2 jaar, maar ik twijfel over hoe ik het aan zal pakken dus ik lees ook even mee.
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:36:03 #18
156412 hestria
erg gastvrij
pi_70993798
michelle was geloof ik ook 2 toen ze heel de zomer zindelijk was. Maar om het heel erg te zeggen ze was ontzettend lui. Na de zomer wou ze niet meer, tot op de dag dat de luiers op waren en mevrouw van de een op de andere dag zich erbij neer had gelegd. Daarna is het ook zonder ongelukjes verder gegaan. was ze geloof ik 2,5.
Met 3 jaar is ze s'nachts zindelijk geworden.
Dennis heeft nog geen flauw benul, dus zie wel waneer hij er aan toe is, hij begint nu wel intresse te krijgen als ie plast(handje eronder houden en maar lachen)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_70994715
Bij mijn zoon ging het eigenlijk een beetje vanzelf.
Hij begon met 3 zo'n beetje zelf aan te geven wanneer hij moest plassen of poepen (eerder wel eens geprobeerd op het potje of wc, maar was geen succes). Voor ons dus het teken hem op het potje te zetten. Alleen dat vond ie maar niks. WC-bril verkleiner gekocht en daar ging het meteen goed mee.
Denk dat het een ongeveer 2 weken heeft geduurd voor hij overdag echt zindelijk was. Niet veel later zijn we ook begonnen om in de nachten de luier uit te laten. Want hij was nu een grote knul en overdag kon hij ook op de wc, dus dan zou hij dat ook 's nachts moeten kunnen. Op 2 of 3 ongelukjes na ging dit meteen goed.

We hebben wel een beloningssysteem gehanteerd, want het was voor hem natuurlijk ook nieuw. En hem flink prijzen voor het feit dat ie nu echt een grote jongen is.
Denk dat hij 3,5 was toen hij volledig zindelijk was. Voor de nacht gaat hij enkel nog plassen voor het slapen gaan ( en vervolgens worden we nog een keer of 2/3 geroepen dat ie moet plassen of poepen) en dan haalt ie de nacht door tot de volgende ochtend.

Ook met weggaan geen enkel probleem ondervonden. Geen ongelukjes gehad.

Ik vind dat we wel een beetje mazzel hebben gehad. Want heb genoeg verhalen gehoord dat er echt opgetrained moest worden en dat het lang duurde. Wij hebben hem een beetje laten gaan en hij gaf zelf aan dat ie er aan toe was. En dat ging heel goed.
pi_70996110
Jen plast altijd voordat ze onder de douche of in bad stapt. Dan heb ik alles uit getrokken en dan moet ik zelf nog omkleden dan altijd doet zij dan een plas... Nu dacht ik "He zou ze die plas ook op het potje willen doen?" Maar ze vindt het potje echt nog eng...

moet je dan toch doorzetten, of is ze er gewoon nog niet aan toe. Ik ben namelijk niet zo van het afdwingen als ze iets echt niet willen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70997618
Hier ook stickers, en dat werkt redelijk goed. De ongelukjes zijn tot nu toe op 1 hand te tellen en dat gebeurt vooral onder het geconcentreert spelen ofzo. 's Ochtends ook steeds meer droge luiers dus daar moeten we ook maar eens mee beginnen. Op het potje of op de WC gaan vind ze gelukkig niet eng of raar ofzo, dat scheelt wel enorm.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70999189
Rond 2 jaar is hier de gebruikelijke leeftijd om te starten, in mijn jeugd werd er zelfs vroeger mee begonnen. (nu houden ze 2 jaar aan als richtlijn, omdat kinderen dan fysiologisch meer controle over hun sluitspieren krijgen)

Hier merken we al een tijdje dat de luier betrekkelijk droog blijft overdag (en drijfnat is na de middagdut en de nacht).
Dus sinds eergisteren zijn we met het potje begonnen. Beneden is het geen succes, ze zou er de hele tijd opzitten en tussendoor met de luier op haar enkels rondhotsen. Het staat nu boven, daar komen we alleen minder vaak.
Ik durf haar nog niet goed zonder luier laten lopen, we hebben hier namelijk een houten vloer die niet tegen het nat kan.
Dus nu is het nog even met aftrekbare luierbroekjes. Komende week zijn we allebei thuis en zal het toch iets "ernstiger" worden denk ik. Niet meteen de kookwekker erbij maar toch meer regelmaat. En misschien dan al wel de luier uit...
(ik wil ook gewoon zo graag van die luiers af, maar goed, dwingen kan je niet)
pi_70999930
En als ze dan zindelijk zijn, wanneer gooi je dan de "slaapluiers" de deur uit?
Meike heeft net voor het slapen geplast, en wilde eigenlijk geen luier om met slapen, maar toch maar gedaan....
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:07:06 #24
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70999931
Zijn er hier ook nog driejarigen die nog niet zindelijk zijn? Die van mij (Emma) is drie en een half en wil gewoon niet zindelijk worden lijkt het wel. Ze is het een hele tijd geweest en ging dan ook om de tien minuten plassen, echt tien keer achter elkaar naar de wc in een uur soms, of nog vaker. maar goed, dat vonden we best, zolang ze maar niet in haar broek plaste. Nu lijkt ze het wel makkelijk te vinden om in haar broek te plassen, wil er de tijd niet voor nemen als ze aan het spelen is en ook belonen werkt voor geen meter, stickers zijn niet interessant en blijkbaar is een computerspelletje als beloning ook niet meer goed. Tja...

Wat moet je daar nou mee? Over een half jaar moet ze naar school en dan moet ze toch echt wel zindelijk zijn en niet tien keer per dag een natte broek hebben...
pi_71000064
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Suzanna het volgende:
Zijn er hier ook nog driejarigen die nog niet zindelijk zijn?
Anna wordt over een maand 3 en is dus (nog) niet 100% zindelijk. We zijn er ook nog niet eerder mee bezig geweest, ze is er nu klaar voor lijkt het dus ik vind het wel best. Poepen deed ze eigenlijk al tijden op het potje, het is nu vooral het plassen wat ze echt even onder controle moet krijgen maar dat gaat dus ook de goede kant op.

Als ze onder het spelen in d'r broek plast dan gaat ze even mee naar boven en spoelen we d'r even af onder de douche. Niet om te straffen, maar om d'r even uit d'r spel te halen zodat ze de volgende keer hopelijk zoiets heeft van 'ik kan beter even gaan plassen anders sta ik straks weer onder de douche'. Lijkt ook wel aardig te werken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')