abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70978701
Het is heerlijk weer, veel te warm om veel binnen te zitten. Daarom zien jullie voorlopig geen (mis)bakjes van ons. Ter afwisseling wat materiaal van buiten: hoe ga je om met kinderen in de tuin?

Anna heeft een tuinsetje gekregen en ze helpt graag mee. Heel graag zelfs.

Hoe maak je zonnebloemen?

1. Regel wat zonnebloempitten

2. Regel een peuter die kan tuinieren

3. Wacht tot het is gestopt met regenen

4. Stop de zonnebloempitten in de grond

5. Ruim de tuin op tijdens het wachten

6. Wacht tot ze gaan groeien

7. Wordt vervolgd, verder zijn we nog niet.

Morgen kan ze weer aan de slag, er moet fruit geplukt worden:

Helpen andere kinderen ook mee tijdens het tuinieren?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70978768
Morris wel ja! Die helpt planten water geven en helpt de aardbeien opeten
Geen foto's helaas.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_70978941
Kinderarbeid !
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:17:51 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70979014
Ja. Dat hebben wij ook. Bessen vooral en struiken knippen
  Jubileum moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 20:19:07 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70979073
Oe ik heb bendes foto's van tuinierende kinderen. Mijn kinderen zijn er gek op, niet alleen de leuke dingen zoals fruit en groente plukken maar ook zaaien, watergeven, onkruid wieden, bomen omzagen en ga zo maar door.
Ik ga er van de week even voor zitten om de leukste foto's uit te zoeken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_70979382
Planten water geven is ook een succes hier. Vooral als je ook jezelf meteen water geeft. Fruit plukken is altijd goed. Alleen de tomaatjes niet meer sinds ze die eentje kapot heeft geknepen.

Maak je de volgende keer foto's van Morris en Lis snoopy? Die zijn leuk.

Leuk Lois! Mogen ze echt al zoveel doen? Ik vind dat best eng. Ze mag nu gras en blaadje in een emmer stoppen die in de groene bak gaat en fruit plukken. Verder graaft ze op allerlei plekken. Onkruid durf ik niet, ben bang dat ze er alles uit trekt. Hoe doen jullie die bomen zagen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Jubileum moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 20:39:26 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70979858
Stel je Jeroen voor met een echte zaag, en dan Eva en Iris met plastic zaagjes
Ze mogen bij mijn vader in de tuin echt heel heel veel doen. Water geven, dode bloemetjes uithalen, gras maaien (mijn vader een echte, Eva een plastic grasmaaier) en Eva kent alle 1jarige planten al bij naam "gejanium, lobelia, vlijtige liesjes". Daarnaast heeft mijn vader nog een enorme groentetuin, waar ze boontjes mogen plukken, en naderhand ook doppen, bloemen mogen plukken (onder begeleiding) en helpen met onkruid weghalen. Mijn vader wijst en Eva trekt uit de grond.
Hier in de tuin mogen ze helpen met de heg snoeien, Jeroen met heggeschaar en de dames met kinderschaartjes (waar je ook papier mee knipt). Zaaien, scheppen, harken etc doen ze met hun eigen ijzeren tuingereedschap, maar alle "gevaarlijke" dingen doen ze net alsof mee met plastic gereedschap.
Ernstig leuk om te zien, Eva die een boom zaagt met een plastic zaag en dan zelf het elektrische zaaggeluid erbij maakt
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:42:00 #8
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70979948
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:11 schreef YPPY het volgende:
hoe ga je om met kinderen in de tuin?

Welke tuin?

Maar cute foto's weer hoor, van je grietje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70981170
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Welke tuin?

Maar cute foto's weer hoor, van je grietje.
Ze lekker wat potten op dat prachtige balkon van jullie. Twee jaar terug had ik op ons frut balkonnetje in totaal 20 potten en bakken staan/hangen. Of ga jufferig tuinkers kweken.

moppie is ze he

Lois, wat klinkt dat leuk! Ik word al blij als ik het lees. Nu ga ik J. vragen of Anna ook een plastic zaag mag.
*OUD heilige*
pi_70981465
Wij hebben ook niet echt een tuin maar wel veel bakken op het terras boven! En beneden klimop tegen het huis en kruiden voor het raam beneden
Na de vakantie zal ik er idd eens foto's van maken YP, Anna ziet er megalief uit zo
pi_70981504
Oh en bij de HEMA hebben ze geweldige tuinierdingen voor kinderen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:34:30 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70981707
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:28 schreef snoopy het volgende:
Oh en bij de HEMA hebben ze geweldige tuinierdingen voor kinderen
Daar stond ik laatst ook enorm bij te kwijlen ja

Had ze al bijna meegenomen, gewoon voor als het dan ooit een keertje zover is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_70982649
Sander heeft ook zonnebloempitten gepland die ik heb gekregen voor moederdag Er zijn al 2 uitgekomen
De rest (zo'n 8 stuks ) moeten nog wat groeien.
Heel typisch maar het zijn echt verschillende zonnebloemen.
En hier ook hema tuinierhandschoentjes en harkje en schepje
Zo
Sander vind het gewoon tof om te helpen in de tuin, plantjes water geven. En ik ben echt zo geen tuinierdoos
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:24:38 #14
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_70987405
Voorlopig probeert Iris de tuin nog op te eten. Dus nog even wachten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:43:09 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_70987919
Ruben geeft de planten water Ook het onkruid, maar dat verschil hebben we hem nog niet geleerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:16:19 #16
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70988655
Anna heeft ook zo'n setje en een kruiwagentje. Als we gaan planten laten we haar de plantjes halen en naar ons brengen. Ze mag mee scheppen, gras harken, onkruid wieden, emmertjes potgrond halen, rolletje binddraad vasthouden. Je doet er wel 2 keer zo lang over, maar het is 10 keer zo gezellig!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 07:24:14 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70990655
Bij ons blijft het bij plantjes water geven (lees: alles en vooral iedereen natspuiten met de tuinslang).
Ik tuinier zelf nauwelijks, dus ik geef niet echt het goede voorbeeld.
Job had laatst zoveel water gegeven aan de plantjes, dat hij alle aarde onder mijn tuinbeeldje weg had gespoten. Beeldje om, kop eraf (van het beeldje dan natuurlijk )
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 juli 2009 @ 07:49:38 #18
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_70990805
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:24 schreef HarryP het volgende:
Voorlopig probeert Iris de tuin nog op te eten. Dus nog even wachten.
Pas maar op. Eindelijk had ik er bij oudste -ook Iris- toen ze een maand of 10 was in dat we geen plantjes moeten eten. Gelukkig! Tot er een paar dagen later sla op tafel kwam: "nee, nee, nee mammie......." Heeft me jaren gekost om dat er weer uit te krijgen

Wat is het een ontzettend droppie Yp Leuk topic ook! Wij hebben nauwelijks tuin, en een erg bescheiden hoeveelheid potten. Helaas komt tuinieren hier wel heel erg precies en er zijn al wat beginnende plantjes omgekomen door overmaat of juist gebrek aan zon, water geven, hoosbuien, en onze enorme slakken. De kinderen vinden het daarom ook niet zo heel leuk.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:23:10 #19
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71004823
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:43 schreef Troel het volgende:
Ruben geeft de planten water Ook het onkruid, maar dat verschil hebben we hem nog niet geleerd
Iris helpt ook soms met het water geven van de planten:
pi_71261586
We hebben nu al paddestoelen in de tuin.

Helpen met het opknappen van de voortuin.

Zelf voor d'r eigen eten zorgen.

Helemaal verbaasd dat de zelfgeplante zonnebloemen zo hoog worden.

*OUD heilige*
pi_71262060
Ziet er gezellig uit.

Kim helpt mee blaadjes en onkruid in emmer te doen. Dat is in de kruidentuin, dus altijd uitkijken dat ze de kruiden er niet uit trekt. En harken als het gras gemaaid is.
Bij de voortuin hebben we steentjes (helaas) en daartussen komt veel onkruid. Mag ze ook helpen eruit halen. Gaan vaak ook steentjes mee uit. En dan trekt ze de klompen van papa aan.
  Jubileum moderator zondag 2 augustus 2009 @ 19:13:48 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71545421
Wij hebben heeeeeel veel heg en dat moet regelmatig gesnoeid worden. Dat kun je niet alleen natuurlijk, daar heb je alle hulp bij nodig die je kunt krijgen, en ook het gras was weer aardig hoog geworden.

Onze groen bak raakt al snel vol, dat moet deskundig aangestampt worden:

Eva ♥ en Iris ♥
pi_71546915
Eva in de groene bak. De andere foto's zijn ook leuk, maar dat glunderende koppie.
*OUD heilige*
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:31:49 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71548927
Leuk, al die meehelpende kinderen. Grasmaaien mogen ze van mij nog niet , ik vrees dat ze dan het snoer doormaaien of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71556030
Wat leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')