abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70981966
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat kan dus niet de bedoeling zijn. Weer een argument wat genegeerd gaat worden.

Ik heb het idee dat zelfs al vullen we nog 10 topics, vol met argumenten, het niet zal baten.
Waanideeën zijn moeilijk uit te roeien.
Dat kan bigpharma beter
Ach eigenelijk zie ik steeds maar dezelfde beweringen terugkomen van dezelfde personen. Misschien dat we in de SP een lijst moeten aanleggen met argumenten die ontkracht zijn of kant nog wal raken. Op die manier voorkomen we dat we in een cirkel blijven gaan met steeds een herhaling van zetten. met steeds dezelfde uitkomst.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_70982022
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

'De overheid en de medische wereld' kunnen jou ook niet vertellen hoeveel seconden een sigaret jouw leven zal verkorten. Wel wat het statistische effect is van van sigaretten roken op de verwachte levensduur. Evenzo kan men net zo goed het statistische effect van medische blunders per behandeling berekenen of het statistische effect van dodelijke verkeersongelukken per autoritje.
[..]

Eh nee, zo werkt dat niet. Als je het linkje goed had gelezen, dan had je gezien dat er ten eerste al onderscheid werd gemaakt tussen methylkwik en ethylkwik, waarbij een nogal cruciaal verschil is dat methylkwik zich in tegenstelling tot ethylkwik ophoopt in het lichaam. Daarnaast komt ethylkwik veel minder snel in de hersenen terecht, waardoor het risico op neurologische schade nog kleiner is bij ethylkwik dan methylkwik. Zoals in het linkje dat ik gaf te lezen is betreffen de limieten niet alleen methylkwik in plaats van ethylkwik, maar zijn het ook nog eens dosissen die echt flink lager liggen dan het laagste niveau dat schade veroorzaakt, in het geval van de EPA norm dus tien keer zo laag.
.
Blijkbaar lezen veel mensen het verkeerd, want ze schrijven ook:
quote:
In 1999 concerns were raised in the United States that the total amount of mercury, from thiomersal in vaccines given in the infant immunisation schedule, would potentially exceed the recommended level set by a US government agency. There were no studies indicating that the ethylmercury in thiomersal had caused harmful effects in children (except for occasional redness at the injection site), however it was recommended that thiomersal be removed from many childhood vaccines to eliminate any potential risk. Since that time much more information has been gathered regarding thiomersal (ethylmercury).
Dat ze geen studies hebben die nadelige effecten aanwijzen zegt niet zoveel. Geneeskunde is verre van een exacte wetenschap. Hoe lang heeft men fluortabletten voorgeschreven voor sterkere beenderen? Er zijn nog altijd dokters die denken dat het helpt. Ook al vermeldt de Merck Manual al jarenlang dat het de beenderen zwaarder maar ook brozer maakt.

Een hoop studies hier, ik ken "second look" niet, heb de pagina net gevonden, geen idee hoe betrouwbaar dit is. Maar ik zie niet meteen iets op die pagina dat ik niet op "gereputeerde" medische sites zou vinden.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat eender welke hoeveelheid kwik "veilig" is. Dat je onder een bepaalde dosis geen effecten meer kan meten betekent niet dat ze er niet zijn, enkel dat de nauwkeurigheid van je meetmethode beperkt is. Het maximale dat je ooit kan bereiken is heel de wereldbevolking onderzoeken en volgen. Dan nog zou je nooit verschillen van zeg maar een honderdtal doden per dag kunnen opmerken die een lage dosering zou kunnen veroorzaken.

Asbest is één van de mooie uitzonderingen op dat vlak: Asbestvezels verdwijnen niet, en bij kanker veroorzaakt door asbeststof is het (soms) mogelijk om precies die vezel terug te vinden die de kanker gestart heeft! Eén van de redenen waarom de gehele asbestindustrie in de VS akkoord ging om alle salchtoffers te vergoeden.
(tot enkele jaren geleden, toen kwam de advocaat van één van de bedrijven met het briljante argument: "Bewijs maar eens dat die asbestvezel in mijn werkgever uit mijn bedrijf komt!". Heb het daarna niet meer gevolgd, moet ik eens opzoeken hoe dat gegaan is.)

edit, ontopic: was al gezegd dat het vaccin niet voor het eind van het jaar verwacht wordt, volgens mededeling van WHO?

[sub]edit2: over de medische wetenschap gesproken, ooit gezien op bbc ou, ze vroegen een auditorium vol medici een simpel vraagje over hoe je het resultaat van een test moet interpreteren: ziekte die één persoon op 1000 heeft, een test die voor 90% betrouwbaar is, je geeft een willekeurige patient de test en resultaat is positief, wat is de kans dat ie de ziekte echt heeft? Eén op honderd is die kans, en dat waas zowat de kans op een juist antwoord ook, de meeste gokten op 50% of meer.

Niet voor niets is medische studie vooral vanbuiten leren, differentiële diagnoses, lijsten van oorzaken in volgorde en de testen om ze één voor één uit te sluiten. Eerst test X indien negatief Y of Z afhankelijk van de leeftijd van de patient, en als Z positief dan test Q om te differentieren tussen...
dat soort regels.

Grappig eigenlijk, als je fysici of mathematici zou verplichten om enkel nog geneeskunde te (be)studeren, dan zouden ze al die regels herschrijven tot matrices met correlatiecoëfficiënten, waarschijnlijkheidsverdelingen, beslissingsalgorithmes, data-mining en expert-systemen .

[ Bericht 6% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 14-07-2009 22:11:40 ]
I'll be back
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 21:51:09 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_70982212
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:43 schreef switchboy het volgende:

[..]

Ach eigenelijk zie ik steeds maar dezelfde beweringen terugkomen van dezelfde personen. Misschien dat we in de SP een lijst moeten aanleggen met argumenten die ontkracht zijn of kant nog wal raken. Op die manier voorkomen we dat we in een cirkel blijven gaan met steeds een herhaling van zetten. met steeds dezelfde uitkomst.
Ja, goed idee.
pi_70982651
TVP

Wat een grapjurk is die alubiekje! Mensen zoals hij lopen grote kans om vroeg of laat een darwin award in de wacht te slepen!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:12:36 #55
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_70982972
What in the fuck, begint dit een nieuw SC te worden
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:14:39 #56
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70983039
quote:
Ah, dat kan wel één van die sites zijn die ik zelf heb gemaakt!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:16:10 #57
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70983092
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:45 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

wat.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:07:38 #58
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_70984731
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is 100% een verzonnen labgriep.
Als dat zo is dan heb ik er juist des te meer vertrouwen in dat het vaccin -wat dan in hetzelfde lab gemaakt is- goed zal werken.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 23:15:46 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_70985015
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:07 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Als dat zo is dan heb ik er juist des te meer vertrouwen in dat het vaccin -wat dan in hetzelfde lab gemaakt is- goed zal werken.
Ik ook.
pi_70985814
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ah, dat kan wel één van die sites zijn die ik zelf heb gemaakt!
Ik zie geen glansrijke carrière in die branche voor je in m'n glazen bol.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 juli 2009 @ 23:37:07 #61
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_70985907
Ik deel even mee dat dit 5e deel ook het laatste deel gaat zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_70986505
Dan hoop ik dat, voor het feest voorbij is, Lambiekje een keer op mijn posts reageert
pi_70986813
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:16 schreef RickoKun het volgende:

[..]

wat.
wat?

als ze me het vaccin aanbieden neem ik het, maar ik ben niet meteen een fan van de medische wereld. En af en toe vind ik het een schande dat ze überhaupt wetenschappers genoemd worden.

Hoe lang duurde het voor ze het bestaan van H. Pyroli wilden aanvaarden? Een tiental jaar, voor de medische wereld overtuigd was dat de bacterie bestond; dan nog wat jaren voor ze toegaven dat 80% van de maagzweren erdoor veroorzaakt werden.

Hmmm, maagzuurremmers, de drugs die je een leven zonder maagzweren beloofden, als je je maandelijkse bijdrage leverde. Maagzweren waren de kip met de gouden eieren voor de pharma industrie. Een bacterie die in 50% of meer van de bevolking leeft en waarvan je de schadelijke gevolgen levenslang kan bedwingen met dure maagzuurremmers.

Bekijk de timeliine, en bedenk, het betreft geen klein virus of zeldzame bacterie, maar een bacterie die 50% van de bevolking in z'n maag heeft, en altijd heeft gehad.

Wie durft te beweren dat "bigpharma" geen invloed heeft op wetenschappelijk onderzoek?

kzou normaal aan de andere kant van de discussie staan, maar de simpele antwoorden die ik hier soms lees dwingen me tot kritische noten.
I'll be back
pi_70987718
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:37 schreef ondeugend het volgende:
hey, ik begin net!
Lambiekje is niet (veel) erger dan de personen die menen dat vaccinaties de holy grail zijn, geen gevaren inhouden, en voor iedereen ongeacht omstandigheden de beste keuze zijn. Intelligent maar pedant en betweterig zijn vind ik erger. zijn
Geen enkel geneesmiddel is zonder risico's, anaphylactische shock door een allergische reactie is altijd mogelijk, om maar iets te noemen.
Vaccinaties zoals men nu plant voor de mexicaanse griep zijn puur utilitaristisch, het zijn economische variabelen die men tracht te optimaliseren. Het is duidelijk dat het verlies aan manuren (-dagen, -weken -jaren) in de economie de reden is waarom de overheid het vaccin promoot, kranten voorspellen een tweede nooit gebeurde Y2K day after of zoiets, met lege bedrijven waar alles stilvalt. Denk je nu echt dat een minister die moet kiezen tussen enkele duizenden doden door een vaccin, of enkele miljoenen zieken waardoor de economie stilvalt, dat die gaat zeggen, beperk het aantal sterfgevallen, niets anders telt?

Je moet altijd kritisch zijn, en elke week je eigen ideeën twee keer zo kritisch bekijken.
*gezopen heeft
I'll be back
pi_70987830
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:37 schreef ondeugend het volgende:
mogen we anders naar BNW gekicked worden zodat we daar verder kunnen? mocht deze nog vollopen
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:04:45 #66
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70988436
En het verhaal gaat door.

Nog steeds mensen hier die in vaccins geloven.

Als de 'uitbraak' komt ga ik zo hard lachen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:05:41 #67
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_70988451
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:04 schreef HugoBaas het volgende:
En het verhaal gaat door.

Nog steeds mensen hier die in vaccins geloven.

Als de 'uitbraak' komt ga ik zo hard lachen.
Als je van de ene op de andere dag dan niet meer hier post dan weet ik wel wie het laatst lacht
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_70988631
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:39 schreef switchboy het volgende:

[..]

mogen we anders naar BNW gekicked worden zodat we daar verder kunnen? mocht deze nog vollopen
Anders openen we een "Nee, ik laat me niet behandelen."
Wat waren de cijfers weer volgens een nederlandse hogeschoolstudie bof whatever: 17 personen op 50 zouden GEEN verlies aan levensduur of -kwaliteit geleden hebben, in de doorsnee bevolking.

oh ja, veroorzaakt door een medische fout, was ik haast vergeten.

Eeen seriemoordenaar die tien slachtoffers maakt in een miljoenenstad vinden we al heavy, maar een dokter, 250 keer de laatste persoon die het slachtoffer gezien heeft, elke week één of twee een spuitje geven...
Ze hebben hem gepakt ja, wegens vervalsing van een testament...
I'll be back
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:16:11 #69
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70988654
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:05 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als je van de ene op de andere dag dan niet meer hier post dan weet ik wel wie het laatst lacht
Is goed man daar hou ik je aan!

Maar dood gaan aan griep? Dan was ik sowieso al zwak en heb ik het verdiend.

Al die mensen hier die zo graag een prikje willen.
Het is gewoon zielig.

Ja meneer de dokter ik heb denk ik griep.
Kunt u me redden met dat gif waar ik later kanker van krijg? Haha.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:26:49 #70
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70988817
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:14 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Anders openen we een "Nee, ik laat me niet behandelen."
Wat waren de cijfers weer volgens een nederlandse hogeschoolstudie bof whatever: 17 personen op 50 zouden GEEN verlies aan levensduur of -kwaliteit geleden hebben, in de doorsnee bevolking.

oh ja, veroorzaakt door een medische fout, was ik haast vergeten.

Eeen seriemoordenaar die tien slachtoffers maakt in een miljoenenstad vinden we al heavy, maar een dokter, 250 keer de laatste persoon die het slachtoffer gezien heeft, elke week één of twee een spuitje geven...
Ze hebben hem gepakt ja, wegens vervalsing van een testament...
Weer iemand die zich gek laat maken.
Jij kijkt teveel tv of niet?

Lees de documenten uit de vorige topics en denk eens na.
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:32:01 #71
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70988885
Voordat ik ga slapen nog even iets voor de mensen die zich dokter wanen hier in dit topic.

Als je een vak leert wees dan krtisch, ook over je eigen vakgebied.

Het enige dat jullie doen is de medische wereld prijzen die lang zo goed niet is als dat jullie denken.

Maar goed laat jullie maar inenten.

Lambiekje, ik en nog wat anderen lachen ons kapot over een decennia.
pi_70989070
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:32 schreef HugoBaas het volgende:
Voordat ik ga slapen nog even iets voor de mensen die zich dokter wanen hier in dit topic.

Als je een vak leert wees dan krtisch, ook over je eigen vakgebied.

Het enige dat jullie doen is de medische wereld prijzen die lang zo goed niet is als dat jullie denken.

Maar goed laat jullie maar inenten.

Ja, want wij gaan allemaal dood van de griepprik De kans lijkt me veel groter dat mensen zoals jij vroeg of laat in de problemen komen op medisch gebied!
Maar waarschijnlijk grijp je heel hypocriet naar de medicijnen of iets dergelijks als het puntje bij het paaltje komt.
pi_70989101
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:32 schreef HugoBaas het volgende:
Als het leven hier op aarde een levende hel is (control, terror, yada), en zij die het vaccin hebben genomen zijn dood -- wie lachen er dan?

Just curious.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  woensdag 15 juli 2009 @ 02:05:46 #74
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_70989271
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:39 schreef switchboy het volgende:

[..]

Open daar gewoon een zes dan.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_70991957
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:05 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Het is een griepje, en nog een hele milde ook..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')