abonnement Unibet Coolblue
pi_70965693
Hallo,

wij hebben onlangs een appartement gekocht waar we op 1 september de sleutel van krijgen.

Welke verzekeringen heb je nu vooral nodig als je je huis en de spullen daarin goed wilt verzekeren?

Bij ons nieuwe appartement zit de opstal en de glasverzekering in de bijdrage van de VVE. En de inboedelverzekering die we bij ons huidige appartement hebben kunnen we eventueel meeverhuizen.

Dus, wat heb ik nodig, en wat zijn goede en slechte maatschappijen om je spullen te verzekeren?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:01:20 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_70965744
Opstal, inboedel, glas, brand en diefstal dan ben je er wel.
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:05:16 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70965887
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef minkuukel het volgende:
Opstal, inboedel, glas, brand en diefstal dan ben je er wel.
Bij een appartement hoort een VvE, bij een VvE hoort doorgaans een opstal en glasverzekering. Het loont de moeite dit eerst even te checken!

Soms hebben ze aanvullende verzekeringen en soms hebben ze hele kale.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_70966291
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bij een appartement hoort een VvE, bij een VvE hoort doorgaans een opstal en glasverzekering. Het loont de moeite dit eerst even te checken!

Soms hebben ze aanvullende verzekeringen en soms hebben ze hele kale.
Dus ik moet eerst contact opnemen met mijn VVE om uit te vinden wat hun verzekering allemaal precies dekt, zodat ik daarna aanvullingen kan kiezen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70966358
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef minkuukel het volgende:
Opstal, inboedel, glas, brand en diefstal dan ben je er wel.
vallen diefstal en brand niet onder inboedel?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:31:27 #6
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_70966838
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vallen diefstal en brand niet onder inboedel?
Ik twijfel
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_70966981
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:31 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Ik twijfel
ik kan ze in ieder geval niet los vinden dus ik denk dat het een onderdeel is van inboedel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:46:42 #8
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_70967403
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik kan ze in ieder geval niet los vinden dus ik denk dat het een onderdeel is van inboedel.
Is inboedel inderdaad.

En opstal en glas zit inderdaad bijna altijd bij de VVE en hoef je niet te nemen.

Verder heb je er geen nodig.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_70968842
Ik blijf even hangen, aangezien ik ook binnenkort hiermee te maken krijg
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:06:58 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70970551
Inderdaad, inboedel en eventueel opstal (wanneer de VVE niet voorziet hierin) zijn de 2 meest belangrijke verzekeringen naast de aansprakelijkheidsverzekering en eventueel rechtsbijstandsverzekering.
Glas kan zo nodig ook op de inboedelverzekering meegenomen worden, mocht er een opstalverzekering zijn via de VVE zonder glasdekking.
Zowel inboedel als opstal dekken zaken als waterschade, inbraak en brand etc.

En ik gok dat jullie bij de hypotheek al levensverzekeringen geregeld hebben, dus daar hoef je dan niets meer voor te doen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:18:47 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70970997
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
Inderdaad, inboedel en eventueel opstal (wanneer de VVE niet voorziet hierin) zijn de 2 meest belangrijke verzekeringen naast de aansprakelijkheidsverzekering en eventueel rechtsbijstandsverzekering.
Glas kan zo nodig ook op de inboedelverzekering meegenomen worden, mocht er een opstalverzekering zijn via de VVE zonder glasdekking.
Zowel inboedel als opstal dekken zaken als waterschade, inbraak en brand etc.

En ik gok dat jullie bij de hypotheek al levensverzekeringen geregeld hebben, dus daar hoef je dan niets meer voor te doen
dan hoeven we dus alleen de inboelverzekering te veranderen mooi. Ik dacht echt dat ik dingen miste, maar dat valt weer reuze mee dus.

aansprakelijkheids en rechtsbijstand hebben nog niet zoveel haast, eerst eens kijken hoeveel we per maand over gaan houden uiteindelijk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:27:48 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70971363
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dan hoeven we dus alleen de inboelverzekering te veranderen mooi. Ik dacht echt dat ik dingen miste, maar dat valt weer reuze mee dus.

aansprakelijkheids en rechtsbijstand hebben nog niet zoveel haast, eerst eens kijken hoeveel we per maand over gaan houden uiteindelijk
Aansprakelijkheid is een paar euro per maand, die kan ik je echt aanraden.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:20:27 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_70973079
die 3 euro per maand voor een aansprakelijkheidsverzekering kan idd geen kwaad. Stel je voor dat er tijdens het verhuizen iemand zijn been breekt.
pi_71100274
TVP
pi_71100313
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:20 schreef Blik het volgende:
die 3 euro per maand voor een aansprakelijkheidsverzekering kan idd geen kwaad. Stel je voor dat er tijdens het verhuizen iemand zijn been breekt.
Of dat je bij iemand een onbetaalbare vaas breekt, die toch niet helemaal onbetaalbaar blijkt te zijn en dus betaald moet worden...
pi_71101261
opstal is verplicht en de rest is aan te raden (inboedel, glas, aansprakelijkheid).

En qua maatschappij, pak de goedkoopste. Ze keren toch wel uit, anders ga je naar het kifid. En zoals altijd, lees het gehele contract, ook verwijzingen naar folders, die je niet automatisch krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')