Hallo Mikoxx. Voor mij is jouw verhaal met de krampjes heel erg herkenbaar. Wat bij ons hielp was Infacol= sinababy, masseren/ badje, fietsen met de beentjes, de vliegerhouding hielp ook goed. Wat voor ons een echte aanrader is (tip kwam van vrienden en wij gaven hem ook aan vrienden door) is een Cosy-bag. Wij lieten Jair ook niet huilen, toen hij zo klein was. Als het probleem is dat het kind huilt/moppert bij het slapen gaan, kun je ook proberen om hem even te laten huilen/mopperen maar als het kind blifjt huilen/mopperen weer de kamer binnen gaan. Niet per se gelijk uit bed halen, maar bijvoorbeeld proberen hem over zijn bolletje te aaien, een liedje zingen met je kind praten of zo. Wij deden dit meestal alleen als hij niet echt hard huilde. Als hij hard huile haalden wij hem wel uit bed. Maar soms, dat doet hij nu nog steeds, maakt hij kreunende geluiden, zeker als hij wat krampjes heeft. Niet om je te ontmoedigen, maar ik wil wel eerlijk zijn. Niet alle kindjes verliezen de krampjes met 3 maanden op magische wijze. Bij Jair is het bijvoorbeeld veel beter geworden, maar hij heeft soms nog steeds krampjes. Ik heb ook van andere ouders gehoord, waar de krampjes pas met de introductie van vast voedsel helemaal verdwenen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:36 schreef mikoxx het volgende:
Oke, niet laten huilen dus! Laten huilen gaat ook echt wel tegen mijn gevoel in, kan er ook ni etheel lang naar luisteren![]()
Ben wel benieuwd naar al die verschillende huiltjes hoor. Al hoor ik nu al wel duidelijk een verschil als het krampjes zijn... vandaag met infacol begonnen. Ben benieuwd! Oh ja, de wet van fok....
Hihi, grinniken als ze je horen.. je zou ze wat doen he?
Wat ik nog vergeten ben is het draagdoek. Dat hielp ook ontzettend goed. Het heeft denk ik met een combinatie met lichaamswarmte, maar ook een gevoel van geborgenheid en mama/papa voelen te maken. Het geweldige van het draagdoek is ook, dat je je handen vrij hebt, het is niet zo belastend voor je armen en rug om je kind te dragen en zo. De draagdoek hebben wij alleen overdag gedaan en niet als de krampjes laat s'avonds optraden of midden in de nacht. Hoewel hij daar s'nachts geen last van had.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:47 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hallo Mikoxx. Voor mij is jouw verhaal met de krampjes heel erg herkenbaar. Wat bij ons hielp was Infacol= sinababy, masseren/ badje, fietsen met de beentjes, de vliegerhouding hielp ook goed. Wat voor ons een echte aanrader is (tip kwam van vrienden en wij gaven hem ook aan vrienden door) is een Cosy-bag. Wij lieten Jair ook niet huilen, toen hij zo klein was. Als het probleem is dat het kind huilt/moppert bij het slapen gaan, kun je ook proberen om hem even te laten huilen/mopperen maar als het kind blifjt huilen/mopperen weer de kamer binnen gaan. Niet per se gelijk uit bed halen, maar bijvoorbeeld proberen hem over zijn bolletje te aaien, een liedje zingen met je kind praten of zo. Wij deden dit meestal alleen als hij niet echt hard huilde. Als hij hard huile haalden wij hem wel uit bed. Maar soms, dat doet hij nu nog steeds, maakt hij kreunende geluiden, zeker als hij wat krampjes heeft. Niet om je te ontmoedigen, maar ik wil wel eerlijk zijn. Niet alle kindjes verliezen de krampjes met 3 maanden op magische wijze. Bij Jair is het bijvoorbeeld veel beter geworden, maar hij heeft soms nog steeds krampjes. Ik heb ook van andere ouders gehoord, waar de krampjes pas met de introductie van vast voedsel helemaal verdwenen.
Klopt dat helpt goed, daarom hadden wij altijd een buikdraagknoop met de beentjes in kikvorshouding.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:30 schreef Fuente het volgende:
En met de draagdoek hebben ze de beentjes vaak goed hoog, helpt Merel altijd om overtollie luchtkwijt te raken!
al getemperatuurd met een beetje olijf of sla olie? houd wel een luier bij de handquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:05 schreef TheFrankey het volgende:
Hier nog steeds geen poep, dag 3 al zo onderhand . Hij is 4 weken oud morgen. Hij drinkt verders wel goed en geeft niets terug. Huilt veel maar dat deed hij al.
Misschien toch mar even bellen straks met het CB wat te doen
De windjes zijn waarschijnlijk grotendeels te danken aan Infacol. Bij ons werkte het spul ook zo. Fijn om te weten, dat het daarmee al een stuk beter gaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:20 schreef mikoxx het volgende:
We zijn gister begonnen met infacol, en misschien is het toeval, maar het lijkt te helpenHet is niet helemaal over hoor, maar wel veel minder! Ook horen we vaker windjes
haha!
Tinuviel dank voor je reactie nog!
Al die dingetjes die de kindjes hier al kunnen..dat kan ik me helemaal nog niet voorstellen zeg!
gefeliciteerd en welkomquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:58 schreef MeNicole het volgende:
Eindelijk mogen wij ons hier ook weer melden met onze kleine Leander![]()
Hij is maandagnacht geboren na een hele snelle bevalling. Na een nachtje in het ziekenhuis mochten we dinsdagochtend lekker na ons eigen huis. Leander is heel makkelijk. Huilt alleen als ie honger heeft, en dat heeft ie sinds een dag eindelijk, en is voor de rest heerlijk tevreden. Slapen doen ie hier wel in eigen bed (om meteen even op tessie in te gaan). Maar dat moet ook wel omdat we hier nog een peuter rond hebben lopen die het allemaal wel leuk vind zo'n broertje. In slaap vallen gebeurd soms op de borst maar vaak ook gewoon in bed. We zijn dus helemaal gelukkig met onze kleine man
arme julliequote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:50 schreef Vicky het volgende:
Tess hult al bijna de hele dag. Dodelijk vermoeiend..
Helemaal goed, gaan we toch lekker pannenkoeken doen!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:49 schreef oeke het volgende:
Renz, we gaan even iets leuks doen hoor! Daar zie ik naar uit. We kijken wel hoe het verder loopt maar erover praten helpt me ook al veel hoor!Dat boek is dus uitgeleend. Natuurlijk.
Dus misschien maar kopen anders... Even over na denken.
Iedereen is enthousiast over die Puckababy. Dus dat ga ik denk ik proberen.
Als ik Kobus zo zou inbakeren met hydrofiel luier wat is dan de maximale huiltijd die ik hem moet geven? We hebben er allebei al wat huil uurtjes op zitten vandaag. Dus misschien beter uit stellen tot morgen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |