abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70959416
quote:
Baby who lost mother to swine flu dies in Spain
By DANIEL WOOLLS
Associated Press Writer

MADRID — A glaring medical error claimed the life of a baby born prematurely to a woman who was the first person in Spain to die of swine flu, a hospital official said Monday.

The infant boy was delivered June 29 via Cesarean section as his 28-week-pregnant mother's condition worsened. The 20-year-old Moroccan woman died the next day, and doctors later said the baby did not have swine flu.

The child died Monday after a member of the nursing staff at the neonatal care unit of Gregorio Maranon Hospital in Madrid fed the baby using the wrong technique, the hospital's managing director Antonio Barba told a news conference.

On Sunday night, the child was fed baby formula intravenously, rather than through a tube as should have been the case, Barba said.

An hour after the feeding, hospital staff became aware of the mistake and tried to clean the baby's blood, but could not save the child.

Barba called the error "very grave negligence and there is no excuse for it."

"The hospital assumes all responsibility, both human and financial, although we know there is no making up for something like this," Barba said.

Spanish media have closely followed the case of the mother, Dalila Mimouni, and her son, Rayan, who was born on his mother's birthday.

Mimouni was confirmed as having swine flu on June 16. In the days leading up to that diagnosis, she went to Madrid-area hospitals three times, complaining of back pain, respiratory trouble or high fever, only to be sent home with a prescription for medication.

The Madrid regional government has defended the medical care she was given. But the woman's family, which lives in Ceuta, a Spanish enclave on Morocco's northern coast, plans to sue two hospitals, one of which is Gregorio Maranon, for negligence, the newspaper El Pais has reported.

Since Mimouni's death, Spain's swine flu death toll has risen to two and the Health Ministry says six people are in serious condition with the illness. The total number of cases recorded in Spain is 1,034.

___

July 13, 2009 - 9:42 a.m.
Voor de duidelijkheid: men heeft vloeibaar voedsel via een infuus direct in de bloedbaan gebracht, in plaats van - zoals de bedoeling is - via een slang naar de maag. In tegenstelling tot veel andere medische fouten dus een handeling waarvan zelfs een leek kan zien dat ze niet klopt.
pi_70959447
dat is wel héél dom
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70959511
Niet al te snugger van die Spanjaarden.
Cool story, Hansel.
pi_70959512
Verkeerde diagnose , gebeurt dagelijks dus lijkt me niet echt nieuws...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:48:59 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70959579
Hoe stom kan je zijn?!
censuur :O
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:49:18 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70959593
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:46 schreef Pacmaniac het volgende:
Topics lezen. Gebeurt dagelijks niet.
censuur :O
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:54:42 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70959730
what... the... FUCK.

[ Bericht 20% gewijzigd door SpecialK op 14-07-2009 11:03:30 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_70959961
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Topics lezen. Gebeurt dagelijks niet.
Heb dit artikel gisteren al op Skynews gelezen. Verkeerde diagnose , geen Tamiflu meegekregen en overleden. Nou boeh fucking hoe wat erg zeg. Je moest eens weten hoe vaak er alleen al in Nederland mensen met een hartinfarct naar huis gestuurd worden met als advies vroeg naar bed en een aspirintje
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:04:32 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70959998
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:03 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Heb dit artikel gisteren al op Skynews gelezen. Verkeerde diagnose , geen Tamiflu meegekregen en overleden. Nou boeh fucking hoe wat erg zeg. Je moest eens weten hoe vaak er alleen al in Nederland mensen met een hartinfarct naar huis gestuurd worden met als advies vroeg naar bed en een aspirintje
Jij hebt het over een compleet ander incident ofzo? Zit je in het verkeerde topic?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_70960012
quote:

[..]

Je hebt het bericht echt niet gelezen he?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:06:06 #11
167923 appelsjap
All the above
pi_70960034
quote:

[..]

Mongool, lees de OP eens.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70960082
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:06 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mongool, lees de OP eens.
Ja pijp me maar
pi_70960135
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:46 schreef Pacmaniac het volgende:
Met de diagnose was niets mis, de behandeling daarentegen!

Iedere randdebiel kan bedenken dat voeding niet in je bloed thuishoort, maar in de maag.
pi_70960164
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Met de diagnose was niets mis, de behandeling daarentegen!

Iedere randdebiel kan bedenken dat voeding niet in je bloed thuishoort, maar in de maag.
Nee had ff verkeerde artikel voor ogen kan gebeuren
  † In Memoriam † dinsdag 14 juli 2009 @ 11:12:57 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70960237
Wel handig, dan heb je al die etenverwerkende organen ook niet meer nodig.
Carpe Libertatem
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:13:56 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70960267
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:10 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Nee had ff verkeerde artikel voor ogen kan gebeuren

En maar vol blijven houden ook he. Zie ik wel vaker bij jou gebeuren.

Leer er van zou ik zo zeggen.
pi_70960353
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En maar vol blijven houden ook he. Zie ik wel vaker bij jou gebeuren.

Leer er van zou ik zo zeggen.
Je maakt wat mee hé
pi_70960369
logische fout, uiteindelijk komen die voedingstoffen toch in de bloedbaan, toch? Ze wilde het proces gewoon versnellen dus
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:22:26 #20
167923 appelsjap
All the above
pi_70960518
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
logische fout, uiteindelijk komen die voedingstoffen toch in de bloedbaan, toch? Ze wilde het proces gewoon versnellen dus
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70960569
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
Geduld is een schone zaak, zo blijkt maar weer.
pi_70965417
Medische fouten kunnen nu eenmaal gebeuren.
Dat krijg je als alles door Mensen gedaan wordt. Die mensen mogen geen één fout veroorloven of ze hebben een heel leven verpatst. Dat is toch wel iets wat je met dat vak door moet hebben. Mensen willen namelijk geen robots die aan hun lijf zit. En Dokters mogen niet heel veel betaald krijgen. Maar owé als ze menselijke fouten maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')