Het is voldoende uitgelegd nu.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:11 schreef _Led_ het volgende:
Bedoel je die "om mezelf te beschermen" onzin ?
Dit is gelul. Vorig jaar zat ik in de tram tijdens de controle en toen ik vertelde mijn trein te gaan missen mocht ik gewoon doorlopen.quote:Toezichtcommissie preventief fouilleren aanwezig. Jan Schuller en Ton Lutter hielden in de gaten of de politie de maatregel correct uitvoert. Ze letten er bijvoorbeeld op dat agenten de rechten van burgers respecteren en dat iedereen gelijk wordt behandeld ongeacht achtergrond, uiterlijk, leeftijd of huidskleur.
Je bedoelt dus die "om mezelf te beschermen" onzinquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het is voldoende uitgelegd nu.
Als je het niet snapt, dan snap je het niet. Geeft niet verder.
Jij vindt zeker dat de Politie goed handeld heeft met de raddraaiers in Gouda?!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je bedoelt dus die "om mezelf te beschermen" onzin
"Nou, jij vindt zeker dat je het recht hebt om iedereen die een overtreding begaat neer te steken ?"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Jij vindt zeker dat de Politie goed handeld heeft met de raddraaiers in Gouda?!
Wanneer je je onveilig voelt dan neem je maatregelen. Dat is normaal. Dat doet de mensheid, overal ter wereld, al eeuwenlang.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"Nou, jij vindt zeker dat je het recht hebt om iedereen die een overtreding begaat neer te steken ?"
Waarom blijven jullie toch telkens aankomen met die "Nou jij vindt zeker dat..."-bullshit-stellingen ?
Nee, ik vind niet dat de politie het bijster goed heeft gedaan in Gouda.
Maar dat vind ik absoluut geen reden om met een wapen rond te gaan lopen, of te doen alsof het normaal is om met wapens rond te lopen.
Dat is het niet, dat hoort het niet te zijn, en daar mag best op gecontroleerd worden.
Als je denkt dat Nederland zo onveilig is dat je met een wapen over straat moet spoor je niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wanneer je je onveilig voelt dan neem je maatregelen. Dat is normaal. Dat doet de mensheid, overal ter wereld, al eeuwenlang.
Wat NIET normaal is, is dat we in een rijk westers land de situatie hebben dat mensen zich onveilig voelen op straat, en dat mag de politiek zich aanrekenen.
Ik draag ook geen wapens, maar ik heb sowieso vrijwel nooit ruzie en voel me niet snel onveilig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als je denkt dat Nederland zo onveilig is dat je met een wapen over straat moet spoor je niet.
Zeker niet als je denkt dat dat je gaat helpen om veiliger te zijn.
Als je denkt dat je dit aanpakt door de symptomen te bestrijden ipv de oorzaken, dan spoor je ook niet. En ook niet als je ervanuit gaat dat mensen altijd volstrekt logisch en rationeel handelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:26 schreef _Led_ het volgende:
Als je denkt dat Nederland zo onveilig is dat je met een wapen over straat moet spoor je niet.
Zeker niet als je denkt dat dat je gaat helpen om veiliger te zijn.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Agenten doen het omdat ze macht hebben en daarnaast het is dwingeland van bovenaf.
Kijk naar Das Experiment.
Dit wat er nu gebeurd heeft ALLE trekken van 1937/1938. Gewoon wat willekeurig fouilleren. Zodat mensen het gewoon gaan vinden.
Ziet dan niemand dat het een Politiestaat wordt?
20 jaar geleden vond men het ook zeer onwaarschijnlijk dat we nu verplicht zouden zijn om met een ID-bewijs rond te lopen...quote:
Ik heb 5 jaar in Amsterdam Oost gewoond, en ik heb me wel eens onveilig gevoeld als ik om 3:00 over straat ging en een groep bontkraagjes in een donker portiek zag staan waar ik langs moest.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik draag ook geen wapens, maar ik heb sowieso vrijwel nooit ruzie en voel me niet snel onveilig.
Maar goed, ik woon niet in een achterbuurt, en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich in sommige omstandigheden WEL onveilig voelen.
Als papa thuis wil komen is het beste idee om gewoon z'n portemonnee af te geven of een blokje om te lopen.quote:MOCHT ik ooit dat gevoel hebben en ik kom geregeld in zo'n situatie, en ik heb thuis vrouw en kids op me die willen dat 'papa' thuiskomt, dan kan het zomaar heel goed zijn dat ik dan WEL zelf maatregelen nemen, qua bescherming.
Maar zolang de oorzaken er zijn en niet 1-2-3 foetsie zijn is symptoombestrijding het beste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je denkt dat je dit aanpakt door de symptomen te bestrijden ipv de oorzaken, dan spoor je ook niet. En ook niet als je ervanuit gaat dat mensen altijd volstrekt logisch en rationeel handelen.
Dat weet ik allemaal heel goed, maar voor veel mensen op zak VOELT een wapen op zak gewoon veiliger. En dus is het logisch dat steeds meer mensen in deze maatschappij een wapen bij zich dragen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in Amsterdam Oost gewoond, en ik heb me wel eens onveilig gevoeld als ik om 3:00 over straat ging en een groep bontkraagjes in een donker portiek zag staan waar ik langs moest.
Maar zo onveilig dat ik een wapen wou dragen ? Neuh.
Er heeft ook wel eens iemand een mes getrokken toen ik bij de bushalte stond.
Ik heb nooit het idee gehad dat als ik toen zelf ook een wapen had gehad, het beter afgelopen zou zijn.
[..]
Als papa thuis wil komen is het beste idee om gewoon z'n portemonnee af te geven of een blokje om te lopen.
Statistieken wijzen uit dat een wapen op zak hebben alleen maar de kans vergroot dat er iets escaleert en je niet meer thuis komt.
Die mensen die nu een mes bij zich droegen, hebben morgen gewoon weer een nieuw ander mes bij zich. Blijkbaar vinden ze dat nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar zolang de oorzaken er zijn en niet 1-2-3 foetsie zijn is symptoombestrijding het beste wat je kunt doen.
12 messen van de straat zijn 12 messen van de straat, hoe je het ook wendt of keert.
Het wel of niet verboden zijn van een wapen heeft niets te maken met de grootte. Als redelijkerwijs kan worden aangenomen dat je een voorwerp bij je hebt om het te gebruiken als een wapen, dan is het een wapen volgens de Wapenwet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heb altijd een kleine multitool bij me.
Maar dat mes daarvan is 6 cm, dus niet verboden.
Gebruik het ook best veel, maar niet om andere mensen mee te prikken eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |