abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70959090
UTRECHT - Jongeren die niet al te stevig in hun schoenen staan, kloppen steeds vaker aan bij de jeugdzorg.
In 2008 waren dat er ruim 70.000, 7 procent meer dan een jaar eerder. "De maatschappij vraagt meer", zegt Jan-Dirk Sprokkereef, bestuurslid van brancheorganisatie MOgroep Jeugdzorg. "Tegelijkertijd is er minder kracht rond het gezin."

Het aantal jongeren voor wie een gedwongen maatregel nodig was, zoals ondertoezichtstelling, nam vorig jaar met 10 procent toe, tot bijna 48.000. "Je ziet dat zwaardere hulp nog harder groeit. Er doen zich met jongeren ernstiger problemen voor dan in het verleden."

De cijfers staan in het jaaroverzicht van de MOgroep, dat gisteren verscheen. Kinderen maakten 95.000 keer gebruik van de jeugdzorg. Dan gaat het om zorg waar ze zelf om vragen, maar de rechter kan er ook aan te pas komen met maatregelen voor jeugdbescherming en -reclassering.

Bij de Advies- en Meldpunten Kindermishandeling meldden meer mensen dat er in hun omgeving wel eens een kind slachtoffer van mishandeling zou kunnen zijn. Er kwamen bij de AMK's 53.000 meldingen binnen, 5 procent meer dan in 2007. "Eigenlijk is er al sinds 2005 een enorme stijging", stelt Sprokkereef. "Sinds Savannah is er in de samenleving iets veranderd: er is meer besef van de veiligheid van het kind."

Er mochten dan wel meer kinderen aan de bel trekken, ze hoefden over het algemeen minder lang te wachten voor ze aan de beurt waren. Bij de Bureaus Jeugdzorg duurde het 12,5 weken voordat een jongere wist waar hij aan toe was. In 2007 was dat nog zestien weken.

Eind van dit jaar moeten de wachtlijsten in de jeugdzorg helemaal verdwenen zijn, hebben minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin en de provincies afgesproken.

http://www.bndestem.nl/al(...)ngeren-naar-zorg.ece

Hahaha en dit is pas het begin. Al die strebertjes , mooiboys , mensen die alleen geld willen verdienen zonder inhoud gaan stuk voor stuk kapot aan hun eigen overspannen prestatiedriften
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70959317
We hebben een mietjes-maatschappij gecreëerd. Tegenwoordig heeft elke jongere wel ADHD, dyslexie, borderline, autisme of een eet/drank/drugs-probleem. Niets meer dan een luxe-probleem dit en een voortvloeisel uit de softe jaren zeventig.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:42:08 #3
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70959385
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:39 schreef teknomist het volgende:
We hebben een mietjes-maatschappij gecreëerd. Tegenwoordig heeft elke jongere wel ADHD, dyslexie, borderline, autisme of een eet/drank/drugs-probleem. Niets meer dan een luxe-probleem dit en een voortvloeisel uit de softe jaren zeventig.
Totaal mee eens. Gewoon schouders eronder als het een beetje tegenzit en gaan met die banaan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 10:44:11 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70959439
Ik weet niet of het wel aan de softe jaren zeventig ligt... Maar een mietjesmaatschappij is het zeker
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70959496
Bovenstaande.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_70959576
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik weet niet of het wel aan de softe jaren zeventig ligt... Maar een mietjesmaatschappij is het zeker
Teveel zwakke exemplaren die door het ontbreken van natuurlijke selectie ipv keihard te zijn gestorven zich nu massaal hebben voortgeplant .

Hoe maak je je eigen soort kapot....
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 10:53:41 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70959704
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:48 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Teveel zwakke exemplaren die door het ontbreken van natuurlijke selectie ipv keihard te zijn gestorven zich nu massaal hebben voortgeplant .

Hoe maak je je eigen soort kapot....
Ik twijfelde aan de opmerking jaren zeventig Ben zelf een produkt uit de jaren zeventig en mijn dochter valt nog niet onder de categorie 'jongere'... En daarnaast heb ik een hekel aan janken om niets, dus zo wordt ze ook opgevoed. Huilen mag als je echt pijn hebt, maar kom niet lopen miemelen en zeuren om niets...

Ik denk dus eerder dat de jongeren van nu resultaat zijn van de niksopvoeding uit de jaren negentig. Waar kinderen als prinsen en prinsessen behandeld werden en alles maar mocht. *ril*
pi_70959791
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:53 schreef Sjeen het volgende:

Ik denk dus eerder dat de jongeren van nu resultaat zijn van de niksopvoeding uit de jaren negentig. Waar kinderen als prinsen en prinsessen behandeld werden en alles maar mocht. *ril*
Dit is nog steeds.... oproep van ouders om voor alle kinderen een rol in het carnavalsgebeuren te verzinnen, want het was anders te zielig...

jaren geleden was het gewoon een verkiezing en waren er 13 gelukkigen... prins/prinses en raad van 11. De rest had pech....
uit een aspergernest
pi_70959826
Volgens mij laat de stijging zien dat er een probleem is, maar blijkbaar weet men hier op fok het beter en steekt de gemiddelde fokker liever z'n kop in het zand
pi_70959843
Kinderen mogen tegenwoordig niets negatiefs meer meemaken... Wie heeft dat in godsnaam verzonnen? Het eerste negetieve dat ze vervolgens meemaken, brengt ze aan de rand (zo niet erover) van de afgrond.
uit een aspergernest
pi_70959862
Ja en onderschat de komst van al die buitenlanders niet hé . Verneuken ook genoeg met hun vaak verrotte en niet westerse normen en waarden stelsel.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 11:04:15 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70959993
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:58 schreef wendytje het volgende:
Kinderen mogen tegenwoordig niets negatiefs meer meemaken... Wie heeft dat in godsnaam verzonnen? Het eerste negetieve dat ze vervolgens meemaken, brengt ze aan de rand (zo niet erover) van de afgrond.
Inderdaad... een kind moet gewoon leren hoe het er in het echte leven aan toe gaat en teleurstellingen horen daar nou eenmaal bij.
pi_70960017
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Inderdaad... een kind moet gewoon leren hoe het er in het echte leven aan toe gaat en teleurstellingen horen daar nou eenmaal bij.
Laat ze liever kinderen weer gewoon kinderen laten zijn. Dus geen babies in spijkerbroeken en meisjes van 11 met topjes en make up de hort op sturen
pi_70960186
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik twijfelde aan de opmerking jaren zeventig Ben zelf een produkt uit de jaren zeventig en mijn dochter valt nog niet onder de categorie 'jongere'... En daarnaast heb ik een hekel aan janken om niets, dus zo wordt ze ook opgevoed. Huilen mag als je echt pijn hebt, maar kom niet lopen miemelen en zeuren om niets...

Ik denk één en ander wel een gevolg is van het opvoedingsmodel uit de jaren zeventig.
quote:
Vastgesteld hebbende dat de goede opvoeding kennelijk grotendeels verloren is gegaan, op naar de oorzaken: de door de Volkskrant al genoemde 'softe jaren zestig en zeventig'. Meer specifiek staan achter die 'softe jaren zestig en zeventig' weer allerlei ideologieën - in dit geval allerlei idealistische vrijheids- en zelfopvoedings-ideeën. Ideeën zoals gekoesterd in de linksige intellectuele top van de maatschappij, misschien zelfs passend voor sommige van de eigen kinderen, maar volstrekt ongeschikt als opvoedingmodel voor de hele maatschappij - die uit meer bestaat dat zachtmoedige kindertjes van alfa-/gamma intellectuelen.
Dit is natuurlijk geculmineerd tijdens de jaren negentig dankzij de hoge welvaart in die tijd.
Want dan is er weinig reden om streng op te voeden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_70960333
De hele gezondheidszorg en welzijnszorg is één grote geldfabriek. De stijging laat vooral zien dat er flink geld verdiend wordt in deze sector

Daarbij zijn instanties als het AMK en Jeugdzorg ook een effectief machtsmiddel geworden om iemand even flink een loer te draaien en worden er veel aangiftes gedaan niet omdat men zich zorgen maakt om een kind, maar vooral om de ouder in kwestie eens flink wat problemen te willen bezorgen. Eén telefoontje is voldoende om een berg van jarenlange shit over iemand uit te storten. Veel effectiever dan die fles afbijtmiddel over de auto van je ex te kieperen... bijvoorbeeld.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:19:08 #16
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70960409
Wat een geweldig kortzichtige reacties weer Heerlijk Fok! je laat me nooit in de steek
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_70960437
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:19 schreef wijsneus het volgende:
Wat een geweldig kortzichtige reacties weer Heerlijk Fok! je laat me nooit in de steek
Gelukkig heeft jouw inhoudelijke reactie het niveau weer omhoog gehaald in dit topic.
pi_70960590
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:39 schreef teknomist het volgende:
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juli 2009 @ 11:25:49 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70960616
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:19 schreef wijsneus het volgende:
Vertel eens, waarin zijn we kortzichtig en kun je ons verlichten?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:47 #20
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70960840
Inderdaad. Fokking pussy's allemaal tegenwoordig. Kunnen die kids ook niets aan doen. Zijn vooral de ouders die behoorlijk lopen te falen.
pi_70961349
Interessant stukje ook:
quote:
Deze nieuwe impuls verplichtte ook de mensen die niet zo radicaal waren om hun opvoedingsprincipes aan te passen. Daardoor kunnen we op dit ogenblik spreken van drie manieren, stijlen van opvoeden, nl. de autoritaire, de anti-autoritaire, en de zgn. democratische. Wie geboren is vóór 1960 heeft waarschijnlijk de autoritaire opvoeding aan den lijve ondervonden. De meesten zijn er niet zo over te spreken. Hun eigen kinderen proberen ze op een andere manier op te voeden. Een keuze die men kan maken is die van de anti-autoritaire opvoeding. Het ziet er echter niet naar uit dat dit een bruikbaar alternatief is. Dat hebben ondertussen de zgn. alternatievelingen ook ingezien. Albert Scmelzer gaat verder:
"Beate Scheffer, fractieleider van de Duitse Groenen blikte in 1992 zelfkritisch terug: "Ik vind de alternatieve opvoeding nog altijd even juist als vroeger, maar ik moet vaststellen : wij hebben ons opvoedingsdoel niet bereikt. In plaats van mondige, sociaal en ecologisch geëngageerde, politiek uiterst gemotiveerde jongeren heeft onze opvoeding een mensensoort voortgebracht die voor het overgrote deel egocentrisch, consumptiegericht, en in de ergste gevallen zelfs gewelddadig en xenofoob is." Deze uitlating lokte een verhitte discussie uit die symptomatisch is voor de huidige onzekerheid. Zou het kunnen dat anti-autoritair opgevoede kinderen later als volwassene een grotere behoefte vertonen naar de vaste orde die ze in hun jeugd hebben moeten missen ? Wat in die richting wijst zijn de herinneringen van een leraar die zich aansloot bij een rechts-conservatieve groepering uit protest tegen de anti-autoritaire opvoedingsstijl in zijn jonge jaren: "Alleen al de herinnering aan de peutertuin is mij nu nog een nachtmerrie. Eeuwig-glimlachende vrouwen die niet wisten of ze nu moesten ingrijpen of niet. Wij plasten op het speelgoed ... en die lachten alleen maar. Wij sloegen een ander kind halfdood ... een vriendelijk vermanend woord was het enige dat ze konden uitbrengen. De grootsten smeerden de kleinsten vol verf en die stonden daar vastgenageld uit schrik en lieten ons begaan." Deze beschrijving mag dan in retrospectief polemisch klinken, misschien is het zelfs een extreem eenmalig geval, maar toch maakt dit duidelijk dat niet alleen een autoritaire, maar ook een anti-autoritaire opvoedingsstijl, als het enkel maar "laissez-aller" betekent, voor de ontwikkeling van het kind weinig gunstig is.
http://users.telenet.be/antroposofie/diabasis/b08ped.htm
pi_70961587
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef teknomist het volgende:
Interessant stukje ook:
[..]

Wat dus betekend dat de ouders van de huidige generatie zelf geen opvoeding hebben genoten en derhalve ook geen idee hebben hoe ze hun kinderen moeten aanpakken .. tel daarbij op dat ouders van nu over het algemeen beiden werken .. voor een kind betekent dat dus dat de ouder, in de korte tijd dat die wel beschikbaar is voor het kind, hoe dan ook geen idee heeft wat die moet doen
pleased to meet you
pi_70962194
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef teknomist het volgende:
Interessant stukje ook:
Het is natuurlijk niet zo vreemd. De anti-autoritaire opvoeding en de democratische opvoeding verschillen van de autoritaire opvoeding in die zin dat ze alleen maar uitgaan van het welzijn van het kind. Het draait helemaal om het kind.

In de autoritaire opvoeding zit ook een groot aspect van je schikken naar de rest. Het gaat niet alleen om het kind, het gaat er ook om dat het kind niemand anders tot last is. Het is niet alleen mond houden omdat het goed is voor de ontwikkeling van het kind, het is ook mond houden omdat papa en mama ongestoord radio willen luisteren.

Bij de nieuwe opvoedingen draait het om het kind. En dan groeit zo'n kind op tot een egocentrisch egoistje die denkt dat alles om hem draait. Gek he?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70962472
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo vreemd. De anti-autoritaire opvoeding en de democratische opvoeding verschillen van de autoritaire opvoeding in die zin dat ze alleen maar uitgaan van het welzijn van het kind. Het draait helemaal om het kind.

In de autoritaire opvoeding zit ook een groot aspect van je schikken naar de rest. Het gaat niet alleen om het kind, het gaat er ook om dat het kind niemand anders tot last is. Het is niet alleen mond houden omdat het goed is voor de ontwikkeling van het kind, het is ook mond houden omdat papa en mama ongestoord radio willen luisteren.

Bij de nieuwe opvoedingen draait het om het kind. En dan groeit zo'n kind op tot een egocentrisch egoistje die denkt dat alles om hem draait. Gek he?
Euhm, het zijn de ouders die zo zijn opgevoed hoor, die gaan zichzelf nu heus niet wegcijferen voor hun kind .. dat wordt gedumpt in de opvang
pleased to meet you
pi_70963210
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

die van mij ziet dat verschil en vraagt waarom ik zo streng ben.... en als ik hem uitleg dat ik dat doe omdat ik van hem hou, begrijpt hij dat nu (nog wel). Hij heeft ook last van de egootjes..... (hoe lang voordat hij opstandig gaat worden?
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')