Is dat wel zo'n goed idee? Krijgen we vast alleen meer relmocro's.quote:DEN HAAG - De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft op 1 juni 27.700 vreemdelingen laten weten dat ze op grond van de pardonregeling in Nederland mogen blijven.
Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) meldt de Tweede Kamer maandag dat de regeling voorspoedig verloopt en in de laatste fase is.
Een woning was er voor 24.270 'pardonners'. Eind dit jaar moeten alle buitenlanders die door het generaal pardon in Nederland kunnen blijven een eigen dak boven hun hoofd hebben.
Niet alle gemeenten werken daar even goed aan mee, aldus Albayrak, die wel denkt dat ze dit doel haalt.
Ze wijst erop dat er op 1 juni nog 370 mensen door het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) werden gehuisvest en dat ook de 'pardonners' die elders zijn opgevangen bijna allemaal een woning hebben.
Persoonsgegevens
Albayrak meldt dat zesduizend personen te horen kregen dat ze niet in aanmerking komen voor de regeling, onder meer omdat onjuiste persoonsgegevens waren verstrekt of omdat de mensen niet konden aantonen dat ze onafgebroken in Nederland verbleven.
Tot 1 juli is in zo'n 3100 gevallen bezwaar aangetekend tegen deze beslissing.
Tweehonderd bezwaarschriften zijn nog in behandeling. Van de zeshonderd die de IND opnieuw beoordeelde, volgde in dertig gevallen alsnog een aanbod.
De staatssecretaris verwacht dat uiteindelijk het overgrote deel van de uitgeprocedeerde asielzoekers Nederland verlaat.
© ANP
Vluchtelingen uit Marokko?quote:Op maandag 13 juli 2009 18:59 schreef F04 het volgende:
[..]
Is dat wel zo'n goed idee? Krijgen we vast alleen meer relmocro's.
Gelukkig staan er geen mensen op wachtlijsten voor een woning.quote:Een woning was er voor 24.270 'pardonners'
Onzin, dit is dezelfde groep waar we het in 2006 al over hadden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef turnpoint76 het volgende:
Jij was mij net voor .
Albayrak gaat met support van de linkse elite vrolijk door met het bevoorrechten van vreemdelingen tov de autochtone en de goedwillende allochtone bevolking. Dit geintje legt een zware wissel op de samenleving. En zal de PartijVoorDe EchteVriijheid nog meer stemmen gaan opleveren.
En dus? Deze mensen zaten hier ook al vóór 2001 in een asielzoekerscentrum.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:03 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gelukkig staan er geen mensen op wachtlijsten voor een woning.
Ach so. Als een asielzoekers binnenkomt gaat gelijk z'n inschrijfduur in?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dus? Deze mensen zaten hier ook al vóór 2001 in een asielzoekerscentrum.
Wachten dus ook al minimaal 8 jaar inmiddels.
Er zijn zat Nederlanders die nog langer op de lijst staan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel er al zijn vertrokken. Ook vind ik het wel aardig om te weten hoeveel procent nu al in eigen onderhoud kan voorzien.quote:De staatssecretaris verwacht dat uiteindelijk het overgrote deel van de uitgeprocedeerde asielzoekers Nederland verlaat.
Daar asielzoekers bij wet niet mogen werken, zullen het er wel niet zo heel veel zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel er al zijn vertrokken. Ook vind ik het wel aardig om te weten hoeveel procent nu al in eigen onderhoud kan voorzien.
quote:Op maandag 13 juli 2009 19:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar asielzoekers bij wet niet mogen werken, zullen het er wel niet zo heel veel zijn.
Onder voorwaarden dus welquote:Mag een asielzoeker in Nederland werken?
Als asielzoeker mag u 24 weken per jaar (52 weken) in Nederland werken. Voorwaarde is dat u niet uitzetbaar bent en dat u meer dan zes maanden wordt opgevangen door het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) of door een gemeente. Ook als u jonger dan 18 jaar bent, mag u in Nederland werken.
Dat geeft aan hoe belachelijk het gesteld is in bepaalde gebieden in Nederland.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:07 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Er zijn zat Nederlanders die nog langer op de lijst staan.
O, ik dacht ze al boerenkool+ worst + TROS-kompas+ NL paspoort te pakken hadden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar asielzoekers bij wet niet mogen werken, zullen het er wel niet zo heel veel zijn.
En dan heb je ook nog de particuliere markt, met direct een huisquote:Op maandag 13 juli 2009 19:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geeft aan hoe belachelijk het gesteld is in bepaalde gebieden in Nederland.
Hier heb je in maximaal 6 maand een huurhuis.
Dus niet ingeschreven voor een woning.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Val dan onze regering er op aan dat ze niets doen aan de woningkrapte maar niet deze mensen die al erg lang wachten.
Nee.. Maar wel al langer dan 8 jaar in afwachting...quote:Op maandag 13 juli 2009 19:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dus niet ingeschreven voor een woning.
Ja lekker belangrijk, dat zijn wel meer mensen waarvoor ook gewoon de inschrijftijd geldt.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.. Maar wel al langer dan 8 jaar in afwachting...
Dat laten extreem linksislamisten als Albayrak de burger niet weten..quote:Op maandag 13 juli 2009 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel er al zijn vertrokken. Ook vind ik het wel aardig om te weten hoeveel procent nu al in eigen onderhoud kan voorzien.
Betalen die mensen ook voor hun eigen onderdak? Of houden ze hun handje op?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Deze mensen zijn allang van woningen voorzien op 370 na dus, want dit is dezelfde groep die 3 jaar terug al ter sprake kwam, alleen is het nu definitief geworden voor ze.
Boeiend.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja lekker belangrijk, dat zijn wel meer mensen waarvoor ook gewoon de inschrijftijd geldt.
Na naturalisatie gelden dezelfde regels als voor autochtone Nederlanders.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef Frasier het volgende:
[..]
Betalen die mensen ook voor hun eigen onderdak? Of houden ze hun handje op?
Ja heel leuk maar daar is weinig werk te krijgen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Boeiend.
Je bent gewoon gek als je zolang ingeschreven blijft staan, ga eens zoeken in een gebied waar wel huizen te huur zijn.
Dan gaan we er maar vanuit dat die regels ook naar behoren worden nageleefd.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Na naturalisatie gelden dezelfde regels als voor autochtone Nederlanders.
Pfff, onzin. Als je goed bent en je best doet is overal werk te vinden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja heel leuk maar daar is weinig werk te krijgen.
Ik ga liever vandaag nog weg uit deze kutplaats maarja dan moet je wel werk vinden ergens anders.
Dat is een 2e... Daar mag je de regering op afrekenen...quote:Op maandag 13 juli 2009 19:43 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dan gaan we er maar vanuit dat die regels ook naar behoren worden nageleefd.
Het gaat alleen niet zo makkelijk hoor.quote:
Ligt eraan wat voor werk je doet natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pfff, onzin. Als je goed bent en je best doet is overal werk te vinden.
Uitgaande van jouw analogie zou ik dus werkloos moeten zijn...
Ja maar daarvoor zijn ze bevoordeeld.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naturalisatie gebeurt alleen pas vijf jaar na de pardonregeling. Sterker nog, volgens mij zelfs 5 jaar na het definitief maken van de pardonregeling... Dat wil zeggen het pardon was er in 2006 dacht ik, de verlenging was (ruim) een jaar later wanneer iemand geen strafblad had en dan moet je vijf jaar in NL blijven voor je naturalisatie kunt aanvragen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je geen werk kan krijgen in je vakgebied zal je moeten omscholen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor werk je doet natuurlijk.
Klopt, maar je kan moeilijk verwachten dat mensen die 8 jaar in een AZC hebben gewoond, zonder te weten waar ze aan toe zijn, ineens klaar zijn voor de Nederlandse maatschappij.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Naturalisatie gebeurt alleen pas vijf jaar na de pardonregeling. Sterker nog, volgens mij zelfs 5 jaar na het definitief maken van de pardonregeling... Dat wil zeggen het pardon was er in 2006 dacht ik, de verlenging was (ruim) een jaar later wanneer iemand geen strafblad had en dan moet je vijf jaar in NL blijven voor je naturalisatie kunt aanvragen.
Xenofobie?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:45 schreef thewishmaster het volgende:
Een Turkse staatssecretaris die verblijfsvergunningen gaat uitdelen? Waarom zit me dat toch niet lekker?
Mijn vriend is hier inmiddels al elf jaar of zo, spreekt al jarenlang Nederlands, heeft z'n opleiding bijna af, heeft altijd vrijwilligerswerk gedaan, stages gelopen, etc. heeft daarom ook vrijstelling van de inburgeringscursus. Hij zou heel graag de Nederlandse nationaliteit krijgen, maar dat mag dus niet. Het heeft dus niks te maken met of je klaar bent voor de Nederlandse maatschappij, het is gewoon weer een oerhollandsch bureaucratisch regeltje.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan moeilijk verwachten dat mensen die 8 jaar in een AZC hebben gewoond, zonder te weten waar ze aan toe zijn, ineens klaar zijn voor de Nederlandse maatschappij.
Vandaar inburgering en naturalisatie.
Spuit 11...quote:Op maandag 13 juli 2009 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
En die hebben lekker allemaal met voorrang op de normale autochtone burgers een woning gekregen. Absurd.
Belastingverhoging waarvoor? We kunnen deze mensen al sinds 2001 onderhouden en het budget voor het Generaal Pardon is al eerder vrijgemaakt...quote:Op maandag 13 juli 2009 20:21 schreef kawotski het volgende:
zal ik de belastingverhoging maar alvast aankondigen of wachten we op Prinsjesdag?
het gaat niet om het generaal pardon maar wat er daarna komt.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Belastingverhoging waarvoor? We kunnen deze mensen al sinds 2001 onderhouden en het budget voor het Generaal Pardon is al eerder vrijgemaakt...
Wat komt er na?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
het gaat niet om het generaal pardon maar wat er daarna komt.
zal ik je vertellen, kennis van mij haalt in het kader van een project van het bedrijf een Afrikaan naar Nederland voor een weekje.. haalt m op van Schiphol, beste man ontmoet hier de eerste dag wat mensen, leuk en aardig, onderdak bij de kennis. S'avonds, onze Afrikaanse vriend maakt een ommetje, komt nooit weer terug..quote:
Gelukkig gaan ze allemaal naar Spanjequote:Op maandag 13 juli 2009 20:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
zal ik je vertellen, kennis van mij haalt in het kader van een project van het bedrijf een Afrikaan naar Nederland voor een weekje.. haalt m op van Schiphol, beste man ontmoet hier de eerste dag wat mensen, leuk en aardig, onderdak bij de kennis. S'avonds, onze Afrikaanse vriend maakt een ommetje, komt nooit weer terug..
bedankt Blankman voor uw goedgelovigheid, ook al had ik het goed in mijn Afrika, maar het kan altijd beter, zelfs de illegaliteit in uw land biedt meer mogelijkheden dan ik ooit zou kunnen hebben , ook al had ik een leuke baan in Afrika..
Nee, een Generaal Pardon schrikt af of zoiets..
Wat heeft dat te maken met een Generaal Pardon?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
zal ik je vertellen, kennis van mij haalt in het kader van een project van het bedrijf een Afrikaan naar Nederland voor een weekje.. haalt m op van Schiphol, beste man ontmoet hier de eerste dag wat mensen, leuk en aardig, onderdak bij de kennis. S'avonds, onze Afrikaanse vriend maakt een ommetje, komt nooit weer terug..
bedankt Blankman voor uw goedgelovigheid, ook al had ik het goed in mijn Afrika, maar het kan altijd beter, zelfs de illegaliteit in uw land biedt meer mogelijkheden dan ik ooit zou kunnen hebben , ook al had ik een leuke baan in Afrika..
Nee, een Generaal Pardon schrikt af of zoiets..
Uiteraard. Moslims, allochtonen, asielzoekers, buitenlanders, wat is het verschil?quote:
Dat lijkt me ook niet zo vreemd, als je ziet dat asielzoekers maar maximaal 24 weken per jaar mogen werken. Dan ben je dus al mede aangewezen op een uitkering. En als ze dan de verblijfsstatus krijgen, dan is de bijstand heel dichtbij.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vindt het boeiender om te weten hoeveel er nu in de bijstand zitten
Schat toch wel minimaal 90%
wat denk je Sherlock.. na 1 volgen er meer?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met een Generaal Pardon?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat denk je Sherlock.. na 1 volgen er meer?
Hoe denk je dat dit Generaal Pardon tot stand is gekomen.quote:
Door achterstallig werk van de IND...quote:Op maandag 13 juli 2009 21:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit Generaal Pardon tot stand is gekomen.
Het generaal pardon was volgens mij voor asielzoekers die al vele jaren in de procedure zitten en hier inmiddels een 'bestaan' hebben opgebouwd. Dat gaat niet over afrikanen die een week in het nederland zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat denk je Sherlock.. na 1 volgen er meer?
tomato, tomatoe, punt is dat links of rechtsom is het te interessant om hier te komen. Jij noemt een reden en we kunnen er van uit gaan dat ze via de achterdeur gewoon binnen blijven komen. Dus die IND gaat wel weer opnieuw een achterstand krijgen als Hans Klok straks de hoge hoed opent en dan staan we allemaal (behalve ik) weer star-struck en flabbergasted te kijken.. waar komen die nu weer vandaan.. weet je wat, we gaan dit probleem weer oplossen, dus komt er weer een Verdonk, boehoe, dus weer een Albayrak, die ziet het licht en voila, het Generaal Pardon is weer geboren. Maar volgens jou gebeurt dat niet, en gaat het niets extra kosten. Over 10 jaar zien we wel weer, helaas moet ik dan gewoon meebetalen ondanks dat ik die onzin voor mijn ogen zie gebeuren..quote:
Het aantal asielzoekers dat aanklopt in Nederland is al 8 jaar buitengewoon laag.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:34 schreef kawotski het volgende:
[..]
tomato, tomatoe, punt is dat links of rechtsom is het te interessant om hier te komen. Jij noemt een reden en we kunnen er van uit gaan dat ze via de achterdeur gewoon binnen blijven komen. Dus die IND gaat wel weer opnieuw een achterstand krijgen als Hans Klok straks de hoge hoed opent en dan staan we allemaal (behalve ik) weer star-struck en flabbergasted te kijken.. waar komen die nu weer vandaan.. weet je wat, we gaan dit probleem weer oplossen, dus komt er weer een Verdonk, boehoe, dus weer een Albayrak, die ziet het licht en voila, het Generaal Pardon is weer geboren. Maar volgens jou gebeurt dat niet, en gaat het niets extra kosten. Over 10 jaar zien we wel weer, helaas moet ik dan gewoon meebetalen ondanks dat ik die onzin voor mijn ogen zie gebeuren..
ik ga hier niemand overtuigen omdat ik geen cijfers heb, hoe kan ik dat ook als het illegalen betreft. Ik constateer even dat iemand die het goed had in eigen land hier voor de illegaliteit kiest. Mijn verwachting is dan dat dat de enige niet zal zijn en dat we dat uiteindelijk wel in mooie cijfers voorgeschoteld gaan krijgen maar dan is het weer te laat.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers dat aanklopt in Nederland is al 8 jaar buitengewoon laag.
Er was een lichte stijging, echter is dit rechtstreeks terug te voeren op conflicten als die in Irak en Afghanistan, gezien die mensen daar vandaan kwamen.
Je wilt ons blijkbaar overtuigen maar kom dan met cijfers en staafbare argumenten.
Illegalen hebben niets te maken met het generaal pardon.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik ga hier niemand overtuigen omdat ik geen cijfers heb, hoe kan ik dat ook als het illegalen betreft. Ik constateer even dat iemand die het goed had in eigen land hier voor de illegaliteit kiest. Mijn verwachting is dan dat dat de enige niet zal zijn en dat we dat uiteindelijk wel in mooie cijfers voorgeschoteld gaan krijgen maar dan is het weer te laat.
noem het bullshit, ik betaal wel mee aan die bullshit, dus ik passeer die bullshit financieel graag aan u over.. maar dan moeten we zeker eerlijk alles delen..quote:Op maandag 13 juli 2009 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Illegalen hebben niets te maken met het generaal pardon.
Je kan wel vanalles erbij halen, maar illegaliteit is nooit te stoppen.
Zolang je de grens over kan, kan je in de illegaliteit komen.
Dus kom niet met je bullshit.
Het generaal pardon gaat om mensen die wél asiel hebben aangevraagd en dus niet in de illegaliteit wilden.
Denk dat je een beetje op een zijspoor bent geraakt, en mss heb je zelfs wel een punt. Maar het is mij ook nog steeds niet duidelijk wat dat met de discussie over het generaal pardon te maken heeft.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
noem het bullshit, ik betaal wel mee aan die bullshit, dus ik passeer die bullshit financieel graag aan u over.. maar dan moeten we zeker eerlijk alles delen..
quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Boeiend.
Je bent gewoon gek als je zolang ingeschreven blijft staan, ga eens zoeken in een gebied waar wel huizen te huur zijn.
Onzin, zoek maar eens een HBO baan in de chemie in het noorden. Daar is amper wat. Je komt bijna automatisch in het westen terecht.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pfff, onzin. Als je goed bent en je best doet is overal werk te vinden.
Uitgaande van jouw analogie zou ik dus werkloos moeten zijn...
Tsja, ik kan voor ieder gebied in Nederland wel banen noemen die er niet zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, zoek maar eens een HBO baan in de chemie in het noorden. Daar is amper wat. Je komt bijna automatisch in het westen terecht.
Misschien heb je wel gelijk, maar het blijft natuurlijk wrang dat mensen die (om welke reden dan ook) jaren ingeschreven staan, zich opeens voorbij gestreefd zien worden door 27000 illegalen die met voorrang een woning betrekken die zij ook wel zouden willen hebben.quote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk, maar het blijft natuurlijk wrang dat mensen die (om welke reden dan ook) jaren ingeschreven staan, zich opeens voorbij gestreefd zien worden door 27000 illegalen die met voorrang een woning betrekken die zij ook wel zouden willen hebben.
Op 370 man na zijn ze allemaal al gehuisvest.quote:volgens mij kan ik beter opgeven on een ander huis te krijgen voor mijn gezin(met 2 kinderen) en dus zal ik voorlopig in dit kleine flatje moeten uitzitten tot ze eens stoppen met het binnenhalen van "generaal pardonners ...de pvda heeft veel stemvee nodig straks nu ze zo vallen in de peilingen....op naar de nul voor ze.
Ja dat zal, en deze 370 hebben vast eerst een woning geweigerd.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Op 370 man na zijn ze allemaal al gehuisvest.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja dat zal, en deze 370 hebben vast eerst een woning geweigerd.
Ik moest denken aan een stuk wat ik een hele tijd geleden las, waarin asielzoekers aangeboden woonruimte afwezen omdat het niet goed genoeg was.quote:
Okay. Dan moet ik denken aan de asielzoekers die ik heb gekend. Waarvan precies één man, een ontzettende eikel, de boel probeerde te flessen om een grotere woning te versieren (mislukt) en een ander gezin dat een kind met astma had en een tochtige woning weigerde (gehonoreerd). Dat recht heb je als Nederlander ook bij een woningbouwvereniging, om dingen met grond te weigeren.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik moest denken aan een stuk wat ik een hele tijd geleden las, waarin asielzoekers aangeboden woonruimte afwezen omdat het niet goed genoeg was.
Heb geen persoonlijke ervaring met de materie, en dan rest de vraag dus waarom een woning wordt geweigerd. Maar ik ben weer eens offtopic gegaan, merk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Okay. Dan moet ik denken aan de asielzoekers die ik heb gekend. Waarvan precies één man, een ontzettende eikel, de boel probeerde te flessen om een grotere woning te versieren (mislukt) en een ander gezin dat een kind met astma had en een tochtige woning weigerde (gehonoreerd). Dat recht heb je als Nederlander ook bij een woningbouwvereniging, om dingen met grond te weigeren.
ja en ik schrijf al 5 jaar nu...dus snap ik waarom het zolang duurt...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Op 370 man na zijn ze allemaal al gehuisvest.
Je kan ook de politiek in gaan als je het zo erg vindt...quote:Op maandag 13 juli 2009 21:34 schreef kawotski het volgende:
[..]
tomato, tomatoe, punt is dat links of rechtsom is het te interessant om hier te komen. Jij noemt een reden en we kunnen er van uit gaan dat ze via de achterdeur gewoon binnen blijven komen. Dus die IND gaat wel weer opnieuw een achterstand krijgen als Hans Klok straks de hoge hoed opent en dan staan we allemaal (behalve ik) weer star-struck en flabbergasted te kijken.. waar komen die nu weer vandaan.. weet je wat, we gaan dit probleem weer oplossen, dus komt er weer een Verdonk, boehoe, dus weer een Albayrak, die ziet het licht en voila, het Generaal Pardon is weer geboren. Maar volgens jou gebeurt dat niet, en gaat het niets extra kosten. Over 10 jaar zien we wel weer, helaas moet ik dan gewoon meebetalen ondanks dat ik die onzin voor mijn ogen zie gebeuren..
Pardonners zijn geen illegalen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk, maar het blijft natuurlijk wrang dat mensen die (om welke reden dan ook) jaren ingeschreven staan, zich opeens voorbij gestreefd zien worden door 27000 illegalen die met voorrang een woning betrekken die zij ook wel zouden willen hebben.
Dus als je uit een land komt waar oorlog is, mag je geen eisen stellen aan waar je wil wonen? Als mensen klagen over noodopvang krijg ik ook rode vlekken hoor, maar als iemand na tien jaar eindelijk hoort dat ie een leven op kan bouwen in een land, vind ik het niet gek dat ie bepaalde eisen stelt. Stel je zit in een AZC in Limburg en je kinderen gaan daar naar school, dan snap ik wel dat je niet naar Groningen wilt verhuizen als je de mogelijkheid ziet om een huis in de buurt te vinden. Een kennis die in Deventer in het AZC zat, kreeg een huis aangeboden in Urk. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik best snap waarom iemand niet in Urk zou willen wonen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik moest denken aan een stuk wat ik een hele tijd geleden las, waarin asielzoekers aangeboden woonruimte afwezen omdat het niet goed genoeg was.
Beggars can't be choosersquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:38 schreef Maeghan het volgende:
Dus als je uit een land komt waar oorlog is, mag je geen eisen stellen aan waar je wil wonen? Als mensen klagen over noodopvang krijg ik ook rode vlekken hoor, maar als iemand na tien jaar eindelijk hoort dat ie een leven op kan bouwen in een land, vind ik het niet gek dat ie bepaalde eisen stelt. Stel je zit in een AZC in Limburg en je kinderen gaan daar naar school, dan snap ik wel dat je niet naar Groningen wilt verhuizen als je de mogelijkheid ziet om een huis in de buurt te vinden. Een kennis die in Deventer in het AZC zat, kreeg een huis aangeboden in Urk. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik best snap waarom iemand niet in Urk zou willen wonen.
1quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je kan ook de politiek in gaan als je het zo erg vindt...
[..]
Pardonners zijn geen illegalen.
[..]
...
Ja dat weet ik. Maar als je je er iets meer in zou verdiepen zou je weten dat die procedures een beetje raar zijn. Bijv. mijn vriend is samen met iemand gevlucht, de ander mocht wel blijven en hij niet. Blijkbaar liep hij geen gevaar en zijn vriend wel, terwijl ze uit hetzelfde land zijn gevlucht onder dezelfde omstandigheden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:58 schreef tntkiller het volgende:
[..]
1
je kan ookgewoon pvv stemmen
2
sorry maar dat heb je toch mis in mijn ogen...wat mensen vaak niet willen horen
dit waren alle afgewezen nogmaals afgewezen asielzoekers die na vele malen verteld te zijn door de rechter dat ze niet!! niet mochten blijven in nederland.
maar door dikbetaalde advocaten die flink verdienen aan dit en het stapelen van procedures jaren te lang in nederland zijn verbleven, als je dus verteld wordt dat je niet in nederland mag wonen ben je gewoon illegaal, ja dat de regering graag je anders wil doen geloven snap ik.
het waren allemaal ..afgewezen.. asielzoekers
Dus stel dat er hier oorlog komt in Nederland en jij vlucht naar een ander land... Dan mag je twaalf jaar later of zo niet een huis afwijzen en zelf (dus eigen initiatief, eigen kosten, geen hulp van de gemeente) een huis zoeken waar je wel wil wonen? Alleen maar omdat je toevallig geboren bent in een land waar het even wat minder gaat, mag je dus totaal geen eisen meer stellen, ook niet jaren later, terwijl je het gewoon allemaal zelf regelt en er zelf voor werkt?quote:
ja ik snap dat het soms misschien niet duidelijk is..en van mij mogen ze het duidelijk maken maar dan ook meteen een grens aan procedures......een afwijzing dan kan je daar een keer in beroep gaan en alleen om de originele aangifte dus niet van politieke vluchteling dan ineens dat ze bvb homo zijn geworden(ja het schijnt te kunnen in het vooruitzicht van een verblijfsvergunning,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar als je je er iets meer in zou verdiepen zou je weten dat die procedures een beetje raar zijn. Bijv. mijn vriend is samen met iemand gevlucht, de ander mocht wel blijven en hij niet. Blijkbaar liep hij geen gevaar en zijn vriend wel, terwijl ze uit hetzelfde land zijn gevlucht onder dezelfde omstandigheden.
Vervolgens moest hij terug, want hij liep geen gevaar in Irak. Als gevluchte koerd, terwijl Sadam er nog zat en hij dus veroordeeld kon worden tot de doodstraf. Maar nee hoor, het was er heel veilig. En nu hij een verblijfsvergunning heeft, heeft hij een clausule in z'n paspoort omdat de Nederlandse overheid zijn veiligheid niet kan garanderen in Irak.
Overigens herinner ik me ook nog een relletje omdat Verdonk homo's naar Iran terug wou sturen, want die waren daar ook volkomen veilig.
En denk er even over na, als jij weet dat je de doodstraf kan krijgen om iets (bijvoorbeeld je geaardheid), dan ga je natuurlijk niet zomaar terug als de Nederlandse overheid zegt dat het allemaal wel meevalt, toch?
Natuurlijk zitten er veel mensen tussen die hier echt niks te zoeken hadden, maar de overheid had natuurlijk ook wat sneller kunnen handelen. Die procedures duurden ook jaren. Je maakt mij niet wijs dat je twee jaar nodig hebt om te bepalen of iemand wel of niet veilig terug kan. En dat het toegestaan is om meerdere procedures te starten, ligt niet aan de asielzoekers. De overheid staat het ze toe, dan moet je mensen niet verwijten dat ze er gebruik van willen maken op het moment dat zij denken dat ze onjuist zijn behandeld of een goede reden hebben om hier te willen blijven.
27000 mensen dat is een redelijk stad die gehuisvest moet worden en ik zat toevallig naar een interview te luisteren op BNR met dhr brinkman die de huisvesting in goede banen moest leiden toen de vraag werd gesteld "moeten bestaande mensen op de lijst nu langer wachten" was na veel woorden(cq duren woorden om het te verhullen) "tja we willen het niet maar je snap zelf wel dat dat het logisch gevolg ervan is.....)quote:‘Allochtonen?” De bewoner van Narva 9 te Leerdam denkt enkele seconden diep na en schudt dan beslist het hoofd. “Nee, ik zou d’r hier in de buurt geen eentje weten.” Een postbode: “Hier zijn geen hangjongeren. En al helemaal geen allochtone.” Welkom in de straat van Doekle Terpstra, opperbestrijder van de vuige ideeën van Geert Wilders. Critici van de multiculturele samenleving zijn niet zelden ervaringsdeskundige. Door hun afkomst, zoals Afshin Ellian en Ayaan Hirsi Ali, of doordat ze een tijdje in zo’n gezellige multicultiwijk hebben gewoond. Paul Scheffer deed de inspiratie voor zijn pamflet Het multiculturele drama op in de Pijp in Amsterdam, en Wilders had jarenlang een pied-à-terre in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Daarom is het interessant om eens te kijken waar Terpstra domicilie houdt. Immers, de HBO-raad-voorzitter heeft zichzelf opgeworpen als leider van de anti-Wilders-beweging ‘Benoemen en bouwen’, die wil benadrukken dat er ook heel veel zaken goed gaan met migranten. In 2002 ontdekte HP/De Tijd dat toenmalig Integratieminister Roger van Boxtel, fel pleitbezorger van gemengde scholen, zijn eigen kinderen op een school met slechts vijftien allochtone leerlingen (op een totaal van 480) had geplaatst. De D66-bewindsman was not amused toen dit blad daar kond van deed. Terpstra’s situatie is vergelijkbaar. De man die zich grote zorgen zegt te maken over het gebrek aan tolerantie jegens de gekleurde medemens, blijkt zelf te hebben gekozen voor een buurt waar migranten in geen velden of wegen te bekennen zijn. In zijn wijk laten blonde meisjes vrolijke labradors uit en hebben veel bewoners twee auto’s voor de deur – de oud-CNV-voorman een Renault Espace en een Renault Clio. Achterburen heeft Terpstra niet, want zijn achtertuin grenst aan het pittoreske riviertje de Linge. Het is, kortom, een omgeving die vanzelf mooie gedachten doet opborrelen.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=narva+9+leerdam&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.973385,14.27124&ie=UTF8&cd=1&ll=51.889364,5.09757&spn=0.00123,0.003484&t=h&z=19
|
Ik heb 11 jaar gewacht. Met mijn man, die ex-asielzoeker is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:32 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ja en ik schrijf al 5 jaar nu...dus snap ik waarom het zolang duurt...
ja en vind je dat normaal dan...en wat als de gemeente nou eens je zomaar een briefje zou sturen met"ja we weten dat je al 11 jaar schrijft maar omdat de regering bij "generaal pardon 2" nog eens 30000 mensen toegelaten gaan worden wordt u helaas terug gezet op de lijst zodat u pas over nog 5 jaar eens aan de beurt komt...volgens mij zal je ook niet al te blij reageren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar gewacht. Met mijn man, die ex-asielzoeker is.
Ja ok, dat ze opeens homo worden om een vergunning te krijgen kan en het lijkt me moeilijk dat eruit te filteren. Maar bij procedures heb je een gedeelde bewijslast en je moet altijd aantonen dat je direct persoonlijk gevaar loopt en niet als groep, dus homo zijn op zich is niet voldoende reden. Je moet persoonlijk bedreigd worden of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:57 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ja ik snap dat het soms misschien niet duidelijk is..en van mij mogen ze het duidelijk maken maar dan ook meteen een grens aan procedures......een afwijzing dan kan je daar een keer in beroep gaan en alleen om de originele aangifte dus niet van politieke vluchteling dan ineens dat ze bvb homo zijn geworden(ja het schijnt te kunnen in het vooruitzicht van een verblijfsvergunning,
Met 'wat als' heb ik weinig te maken. Er staan geen 5 miljoen homo's uit Iran voor de deur en ik verwacht het ook niet. Kijk liever naar bestaande problemen en niet naar onwaarschijnlijke toekomstscenario's.quote:en idd ik herriner mij het relletje over het terug sturen van homo's naar iran en ja helaas heb ik het er mee eens...gewoon terug sturen, wij als klein land kunnen dat soort problemen helaas niet oplossen ze zullen zich erbij neer moeten leggen dat homo zijn daar niet kan, wat als er nou 5 miljoen homo's in iran zijn, ga jij die dan allemaal toelaten om die reden?? als je enig redenatie heb dan snap je wel dat dat niet gaat.
Heb ook weleens vlak bij een AZC gewoond, vond het geen probleem. Ik verdien ook niet te veel (integendeel) en ik voel me al helemaal niet schuldig dat ik het goed heb. Juist het feit dat ik het goed heb, geeft me de kans om mensen te helpen die het minder goed hebben. Mensen in m'n eigen huis opvangen en onderhouden is qua ruimte en met name financieel een beetje onmogelijk, maar ik zou geen probleem hebben met een AZC dichtbij.quote:voor sommige mensen is het zo makkelijk te zeggen laat maar toe, volgens mij voor een groot deel uit schuld gevoel omdat ze goed verdienen en het te goed hebben, ik stel vaak voor als ik met dat soort mensen praat die alles wel toe willen laten, dan stel ik voor het eigen huis principe
Tja, 'kleine 4 kamerflatje' is wat overdreven. Dan heb je het toch al gauw over 70m2 en dat is toch goed te doen vind ik. Zelfs in andere Europese landen is het niet gek dat huizen kleiner zijn of dat er in dezelfde ruimte meer gezinsleden wonen. En als je een huur van 700 euro kan betalen, kun je ook een huis kopen of particulier huren, dus ik snap je probleem niet zo. Maar goed, dat terzijde. Je hebt gelijk dat het raar is dat daar een man alleen in gezet wordt. Zet er dan op z'n minst een gezin in, of meerdere alleenstaanden.quote:btw klein mooi voorbeeld waar ik bvb boos om wordt...bij mijn ouders stond aan de overkant een eensgezins woning al een aantal maanden leeg(en een mooi huis ook inc 8 meter tuin huis ong 15 jaar geleden gebouwd huur rond 700 euro)... maar tot mijn ongenoegen was geen gelegenheid om op die woning te reageren.....een week geleden vertelde mijn ouders dat er nu een Somaliër inzat 1 man helemaal alleen met vodden als gordijnen hij staat zowat de hele dag uit het raam te roken...werkt niet...nou sorry maar als ik dat hoort wordt ik dus behoorlijk pissig als ik alweer 5 jaar schrijf om uit dit kleine 4 kamer flatje te komen met mijn vrouw en 2 kinderen..
Nee dat vind ik niet normaal. Maar de wachtlijsten worden op dit moment nog slechts onder druk gezet door 370 gevallen uit deze pardonregeling. Je kunt wel gaan stellen dat de asielzoeker pas aan de beurt komt als de wachtlijsten weg zijn voor de Nederlanders, maar dat is dan dus nooit, want het probleem is veel groter.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:11 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ja en vind je dat normaal dan...en wat als de gemeente nou eens je zomaar een briefje zou sturen met"ja we weten dat je al 11 jaar schrijft maar omdat de regering bij "generaal pardon 2" nog eens 30000 mensen toegelaten gaan worden wordt u helaas terug gezet op de lijst zodat u pas over nog 5 jaar eens aan de beurt komt...volgens mij zal je ook niet al te blij reageren.
mijn oudste dochter is nu 10....volgens mij moet ik ze nu al aan gaan melden voor een woning heel misschien dat als ze 25 jaar is dat ze een krotje aangeboden gaat worden......
Tja, en toch voldoen die homo's gewoon aan de voorwaarden van het Vluchtelingenverdrag. Ze worden vervolgd en bedreigd en dus komen ze in aanmerking voor een status. Je kunt mensen niet terugsturen naar zo'n situatie met dat argument en al helemaal niet specifiek de homo's. Elke grond voor een verblijfsstatus kent namelijk nog een paar duizend vergelijkbare gevallen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:57 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ja ik snap dat het soms misschien niet duidelijk is..en van mij mogen ze het duidelijk maken maar dan ook meteen een grens aan procedures......een afwijzing dan kan je daar een keer in beroep gaan en alleen om de originele aangifte dus niet van politieke vluchteling dan ineens dat ze bvb homo zijn geworden(ja het schijnt te kunnen in het vooruitzicht van een verblijfsvergunning,
en idd ik herriner mij het relletje over het terug sturen van homo's naar iran en ja helaas heb ik het er mee eens...gewoon terug sturen, wij als klein land kunnen dat soort problemen helaas niet oplossen ze zullen zich erbij neer moeten leggen dat homo zijn daar niet kan, wat als er nou 5 miljoen homo's in iran zijn, ga jij die dan allemaal toelaten om die reden?? als je enig redenatie heb dan snap je wel dat dat niet gaat.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |