Stel je niet aan. Bied je ook je excuses aan die komkommers die je wel laat liggen in de supermarkt?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:02 schreef Koewam het volgende:
Mja als ik aan dat grietje denk van PZ denk ik echt: "", en dan moet ik elke dag naar d'r hoofd kijken. Ik moet m'n motivatie terugvinden.
quote:Op maandag 13 juli 2009 19:07 schreef Koewam het volgende:
Is het heel ongebruikelijk om excuses te vragen?
Je zegt als baas tegen mij dat een ander beter is. Later blijkt dat je je vergist hebt: de ander is onbetrouwbaar en laat je zitten. Ik ben wel degelijk beter en betrouwbaarder dan je in eerste instantie dacht. Dus mijn inziens ook meer geld waard dan je in eerste instantie dacht.quote:En hoger salaris eisen is ook belachelijk, ook die logica zie ik niet. Als ze je wel als eerste hadden aangenomen was alles ok, maar nu ze weer bij jou uitkomen moet er ineens een hoger salaris vanaf?
Neen. Bel die miep van PZ op en vraag daar nadrukkelijk om. Bedrijven weten dat altijd wel te waarderen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:07 schreef Koewam het volgende:
Gast, voor jou 10 anderenquote:Op maandag 13 juli 2009 20:27 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Je zegt als baas tegen mij dat een ander beter is. Later blijkt dat je je vergist hebt: de ander is onbetrouwbaar en laat je zitten. Ik ben wel degelijk beter en betrouwbaarder dan je in eerste instantie dacht. Dus mijn inziens ook meer geld waard dan je in eerste instantie dacht.
Bovendien heb ik geld en tijd verspild en inmiddels een andere aanbieding lopen. Ook loop ik extra risico: je hebt me al een keer zonder pardon aan de kant geschoven, dus dat kan je een tweede keer weer doen. Dat zie ik graag gecompenseerd.
Inderdaad, een beetje assertiviteit wordt wel gewaardeerdquote:Op maandag 13 juli 2009 21:09 schreef Sj0rs het volgende:
Neen. Bel die miep van PZ op en vraag daar nadrukkelijk om. Bedrijven weten dat altijd wel te waarderen.
Ja, maar het is niet ongebruikelijk om het over het salaris te hebben.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:07 schreef Koewam het volgende:
principes tijdens een crisisquote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:56 schreef Dizzee het volgende:
De meeste reacties![]()
Waar zijn mensen met principes gebleven? Alleen maar laten leiden door geld, geloof me daar word je echt niet gelukkig van. Toon karakter, wens de beste man succes met zijn zoektocht naar een nieuwe kandidaat en ga zelf op zoek naar een nieuwe baan waar ze je ECHT willen hebben.
Dat dus, ga er gewoon aan het werk en ga daar eerst maar eens acclimatiseren. Als je er tegen het eind van je proeftijd nog niet fijn over voelt kun je zo weer weg.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:59 schreef vosss het volgende:
Zolang het een stap in de goede richting is met het oog op de toekomst ben je imo een volslagen debiel als je het niet doet.
Kolder. Wat bedoel je met 'principes'?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:56 schreef Dizzee het volgende:
De meeste reacties![]()
Waar zijn mensen met principes gebleven? Alleen maar laten leiden door geld, geloof me daar word je echt niet gelukkig van. Toon karakter, wens de beste man succes met zijn zoektocht naar een nieuwe kandidaat en ga zelf op zoek naar een nieuwe baan waar ze je ECHT willen hebben.
Als topicstarter nu naar jou en mij luistert komt het vast wel goedquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:16 schreef Salatrel het volgende:
toen ik solliciteerde bij mijn huidige werkgever moest men ook kiezen tussen een ander en mij. uiteindelijk heeft men voor de andere kandidaat gekozen omdat die per direct beschikbaar was en ik eerst nog een week op wintersport zou gaan. uiteindelijk 2 maanden later alsnog gebeld of ik nog beschikbaar was.
inmiddels is die andere kandidaat "in goed overleg" weg hier en ben ik doorgestroomd naar een leidinggevende functie en werk ik inmiddels alweer 2,5 jaar met plezier bij deze werkgever.
Ah jammer. Had graag gezien dat je het kantoor was binnengestormd met de kreet: "Deze neger buigt voor niemand!"en dat je de dame van PZ in een houtgreep had gedwongen om excuus.quote:
Die andere kandidaat wilde blijkbaar niet. Nu ben JIJ de beste kandidaat.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:07 schreef Koewam het volgende:
Zo kan het inderdaad ook.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Kolder. Wat bedoel je met 'principes'?
Wat je schrijft is: Je trots is gekrenkt en dus moet je geen knieval maken.
Je kunt evengoed zeggen: Accepteer dat de andere partij een fout kan maken, geef ze de ruimte om het goed te maken, grijp die baan die je graag wilt, en als je iets aan je trots wilt doen, dan is een kleine tegemoetkoming een leuke pleister op de wonde. Wanneer je méér salaris uit een gesprek weet te slepen is dat óók goed voor je trots.
wat nou principes?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:56 schreef Dizzee het volgende:
De meeste reacties![]()
Niet zeiken, de baan accepteren en bewijzen dat ik eigenlijk direct al de eerste keuze had moeten zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |