abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70930583
Ik had gereageerd op een functie via een uitzendbureau, werd teruggebeld door intercedent of ik mijn C.V. nogmaals wou opsturen, maar dan met mn stage-ervaringen erbij.
Ik heb tot 2004 op de PABO gezeten en daar verschillende stages gelopen. Die stages zijn overigens niet meteen relevant voor de functie waar ik nu op heb gesolliciteerd, maar die functie is ook enigzins agogigsch van aard, waardoor het wel beter is om mn stages er ook bij te vermelden.

Nu is echter mijn vraag: moet ik nu echt ALLE stages apart vermelden, met jaartal en duur erbij (en adres?) of is het ook voldoende als ik in twee regels gewoon typ 'tijdens mijn opleiding op de PABO heb ik van het eerste tot het laatste jaar verscheidende stages gelopen, van kleuters tot groep 7 en van gewone scholen tot een Montessori basisschool tot scholen in 'moeilijkere wijken'' (zoiets dan).

Als ik namelijk echt alles terug moet zoeken WAAR ik stage heb gelopen dan ben ik wel even bezig Zeker als ook nog precies de periode erbij vermeld moet worden en het adres.....
Bovendien wordt het dan best een aardig waslijstje...

Wat is normaal om te doen in je C.V. en wat raden jullie aan? Overigens maak ik sowieso al weinig kans op deze functie want mn opleidingsniveau is veels te laag....
pi_70930683
anders doe je alleen de stageslanger dan 2 maanden
pi_70930752
Ik zou ALLE werkervaring vermelden.

Alles appart dus!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_70930785
Bij mijn werkervaring heb ik alleen de laatste twee dingen uitgebreid neergezet en de rest in een kort lijstje met alleen jaartallen erbij, zodat je wel kunt zien dat ik wil werken.
pi_70930964
Hoeveel stages zijn het en hoeleng duurden ze?
En de adressen van die stagebedrijven zijn toch niet belangrijk?

Je zou het zo kunnen doen:
jaartal 1
-aantal weken, naam school, korte toelichting
-aantal weken, naam school, korte toelichting
jaartal 2
-etc
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_70930965
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:49 schreef Soohr het volgende:
anders doe je alleen de stageslanger dan 2 maanden
Ik heb ook snuffelstages gelopen van maar 10 dagen, moeten die er ook allemaal in? Sowieso waren al mijn stages niet echt lang geloof ik...en een LIO heb ik nooit gedaan daar ik voortijdig met de PABO ben gekapt.

Verder: Is het gewoon voldoende om te melden:
Stageplaats/ bedrijf
Stagejaar
of moet ik er ook nog een verhaaltje omheen brabbelen wat ik daar heb geleerd/ gedaan en wat er zo speciaal aan was enzo? (is dus overal gewoon hetzelfde zo'n beetje, geen idee wat ik dan zou moeten vertellen, is al zo lang geleden).
pi_70931182
Brabbelen doe je bij het sollicitatiegesprek.
Geef gewoon kort aan met welke groep je hebt meegedraaid en als je je iets bijzonders kunt herinneren zet je dat er ook bij:
4 weken, basisschool de kabouter, groep 2
6 weken, basisschool de toermalijn, groep 3, lom school (of hoe dat tegenwoordig heet)

En als het niet goed is dan laat die intercedent wel van zich horen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_70932338
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:51 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik zou ALLE werkervaring vermelden.

Alles appart dus!
Nee goede tip zeg, al je baantjes van kranten rond brengen tot auto's wassen erop.

Ik zou stages doen waar je ook daadwerkelijk iets hebt gedaan, dus snuffelstages niet. En erbij noemen wat je functie in die stage was.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70932451
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee goede tip zeg, al je baantjes van kranten rond brengen tot auto's wassen erop.

Ik zou stages doen waar je ook daadwerkelijk iets hebt gedaan, dus snuffelstages niet. En erbij noemen wat je functie in die stage was.
In begin wanneer je nog geen echt werkervaring hebt is het wel handig om die zooi ook te tonen, zodat je kunt aantonen dat je wel wilt werken.
pi_70932915
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Pakspul het volgende:

[..]

In begin wanneer je nog geen echt werkervaring hebt is het wel handig om die zooi ook te tonen, zodat je kunt aantonen dat je wel wilt werken.
Dat dus. En als starter is (zijn) je stage(s) waarschijnlijk je belangrijkste werkervaring. Dus die zou ik zeker vermelden. Als je op een gegeven moment een jaar of 40 bent dan hoef je echt niet meer al je werkervaring op je CV te zetten; alleen dat wat relevant is. Maar als je net begint en dus nauwelijks werkervaring hebt, zou ik alles er op zetten. Ook als het niet relevant is voor de functie.
Theories come and theories go. The frog remains
  maandag 13 juli 2009 @ 16:18:38 #11
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70937053
Het is relevant voor je functie. Gewoon vermelden dus ; alles
Overal verstand van.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:25:02 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_70937252
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:18 schreef macondo het volgende:
Het is relevant voor je functie. Gewoon vermelden dus ; alles
onzin, als je snuffelstages gaat vermelden kun je ook je baantje als krantenbezorger vermelden en dat soort onzin.

Ik zou gewoon vermelden dat je verschillende stages hebt gelopen, waarvan je er dan 2 of 3 uitpikt die langer geduurt hebben.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:56:56 #13
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70938317
Je bent starter? Gewoon al je stages vermelden.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:25 schreef Blik het volgende:

[..]

onzin, als je snuffelstages gaat vermelden kun je ook je baantje als krantenbezorger vermelden en dat soort onzin.
Wieso? Als die snuffelstage een gebied betreft waarin je doorwilt is dat zeker nuttige informatie.
Oh really?
  maandag 13 juli 2009 @ 16:59:49 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_70938400
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:56 schreef Matthijs- het volgende:
Je bent starter? Gewoon al je stages vermelden.
[..]

Wieso? Als die snuffelstage een gebied betreft waarin je doorwilt is dat zeker nuttige informatie.
snuffelstages is precies wat het woord zegt, een stage om eens te snuffelen aan een bepaald vakgebied. Wat je daar leert is minimaal te noemen. Als student van de PABO heb je echt ontelbare stages, ze allemaal opnoemen is nutteloos. Kun je je beter beperken tot de belangrijkste, en een vermelding maken dat je nog meerdere stages hebt gelopen
  maandag 13 juli 2009 @ 17:09:03 #15
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70938704
True, als je daarna nog meerdere, uitgebreidere stages in hetzelfde vakgebied hebt doorlopen is dat idd onnodig. Had de OP iets te vlug gelezen om dat op te merken.
Oh really?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')