abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 22:14:07 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71133225
Stiemie, hoe is het vandaag gegaan met Linde? Is de AB al aangeslagen? Jullie gingen toch haar verjaardag vieren?

Beterschap voor Lotte ook.

LL, lieve foto!
pi_71133568
Koen
Die doet het nog best netjes moet ik zeggen Lotte deed het onlangs ook maar echt alles zat onder..en dat was nog maar 1/4 van het danoontje
pi_71139969
lekker he koen
Fake it till you make it...
pi_71140302
Dat is nog erg netjes Koen

Beterschap Lotte
En hoe is het met Linde vandaag? Hoe was het feestje gister?
pi_71140761
Stiemie, gefeliciteerd met je Peutertje!!
Hoe gaat het nu met haar??

En wat een lieve Koen!!

Grijs, hier ook geen vroege babbelaar. Met 1,5 jaar zei hij precies genoeg (3-5 woorden) om goedgekeurd te worden. Sinds een maand groeit zijn woordenschat opeens met de dag. Zo hebben we vandaag al "jas" toegevoegd. En in het weekend sap, opa en oma. En baby verscheen vrijdag. Opeens sprint dat vooruit. En hij babbelt ook veel meer, maar grotendeels nog onbegrijpbaar.
Ik heb wel eens gehoord dat later lopers ook laat praten. Hier gaat dat in ieder geval wel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 20-07-2009 09:32:52 ]
pi_71141123
DF, hier zeiden ze op het CB met de laatste afspraak (1,5 jaar?) dat ze een luie prater was...
Het is jammer dat we nu hier naar het CB gaan, ik had best willen zien wat ze nu van onze "luie prater" zouden zeggen.
Ze probeert echt bijna alles na te zeggen. En bij lange woorden klinkt het dan nog niet hetzelfde, maar de lettergrepen doet ze wel .
En gisteren kregen we visite met baby, het eerste wat ze zei toen ze de MC in het oog kreeg: BABY .
Het lijkt wel of ze elke dag weer nieuwe woorden erbij verzameld, erg leuk.
pi_71141176
Stiemie hoe was het feestje en hieperdepiep hoera!!!!!! ze is jarig!!

Ik ben benieuwd wat jullie vinden dat ik moet doen.
X kan wel uit een fles drinken zelf, dus vasthouden enzo maar ze doet dit niet vaak gister was de eerste keer dat ze zelf de hele fles leeg dronk en toen lag ze op de commode. (dat is ook wat makkelijker natuurlijk )
Het is pure luiheid. Als ik haar niet help dan worden het driftbuien etc omdat ze liever 3 keer 300 cc drinkt dan af en toe wat heeft ze als ze dorst heeft ineens enorme dorst. Ik wil dus niet te lang wachten met helpen, vocht is belangrijk natuurlijk.
Hoelang zouden jullie max zeggen van laat het haar zelf uitzoeken?
(want ik ben denk ik wel erg behulpzaam en help haar met alle liefde zelf en ik blijf nog een paar maandjes thuis dus zoveel haast heeft het ook niet)
pi_71141313
Nijna, hier was dat ook met 1,5 jaar.. Maar ons CB maakt zich niet zo snel druk.. Als je boven de minimum (of maximum qua gewicht) zit, en het kind zit verder goed in zijn vel. Dan doen ze dus gewoon niet moeilijk..

MamsX. Wil ze ook geen tuitbeker?
Het zijn ook gewoon gezellige momentjes. Zo lekker op schoot bij mama.
De situatie zelf ken ik niet, maar we hebben we gedoe gehad bij de overgang van fles naar (tuit) beker. Chris wilde gewoon niks drinken uit iets anders dan de fles. En met 1,5 moest hij van het KDV echt over naar de tuit. En flessen zijn ook niet zo goed voor het gebit (zuigcaries).. Dus gewoon op een dag geen fles meer gegeven. Alleen de tuit, of een gewone beker. Na 2 dagen was het goed, nooit meer naar de fles gekeken. Op die 2 dagen dronk hij wel minimaal 400cc aan melk/water/thee/sap. Dat vond ik ook wel het minimum..
pi_71142064
Geen ervaring mee eigenlijk. Dana drinkt het liefst uit een beker of "glas", maar ook de tuitbeker of pakje gaat prima.
Als je haar toch helpt met de fles, probeer haar anders eens te helpen met een gewone of oefen beker
pi_71142119
Een tuitbeker geeft veel problemen doordat ze een bv kindje is. ze gebruikt haar tong om te drinken als ik erbij ben.
Bij mijn ouders kan ze wel prima zuigen maar in mijn aanwezigheid gebruikt ze alleen de bv methode.
(heel erg lief natuurlijk stiekem )
Dus een tuitbeker met lek kan ze niet. dat systeem lukt niet
Zonder lek kan ze wel maar ook snel frustraties en door haar tong gebruikt klotst het dan ook over haar heen. en dan drinkt ze altijd maar heel weinig.
Terwijl in de fles ze zo 300 cc wegdrinkt, een gewone beker doen we ook en dan duwt ze de beker ook met haar tong scheef en als ze echt dorst heeft gaat het haar allemaal gewoon niet snel genoeg.

Ik vind het zelf geen ramp om haar te helpen en nog even een flesje te doen.
En ja de gaatjes is het enige. maar ze drinkt maar max 4 keer per dag een hele boel.
Ze is niet steeds een slokjes nemer dus het is wel erg beperkt
  maandag 20 juli 2009 @ 10:58:39 #86
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71142959
MamsX misschien stimuleren door in de tuitbeker iets lekkers te doen en in de flessen alleen water? Dat werkte hier erg goed!

Wat leuk zeg al die kindjes die steeds beter gaan praten. Ik vind het zo gezellig nu mijn meisje kan praten

Met Linde gaat het inmiddels wat beter. De koorts is gezakt, maar haar ogen zijn nog steeds heel erg ontstoken Vanmorgen werd ze wakker en riep ze "Mama ogen open maken!" Zaten haar hele ogen dichtgeplakt... Wel voor de zekerheid de huisarts gebeld en we moeten de antibiotica nog een dagje de kans geven en anders morgen weer bellen.

Gisteren hebben we Linde's verjaardag gevierd bij de kinderboerderij. Ze is echt enorm verwend. En vanaf vandaag is ze gewoon al een echt peutertje!

Het lijkt wel alsof het tweede jaar nog sneller voorbij gegaan is dan het eerste jaar en dat ze dat tweede jaar ook nog eens veel meer leren. Ze kan gewoon lopen, rennen, met Lego wat moois bouwen, tekenen, plakken en ze kletst de oren van je hoofd. Vanmorgen wilde ze chocolademelk in plaats van thee en ze kwam gewoon vragen "Mama mag ik kokola trinken niette thee?" Ben zo trots op mijn kleine ukkie

Kaartje lezen

Cadeautje uitpakken

Taart eten

Dag allemaal tot bij de peuters
pi_71143069
Mams, zeker als ze niet alsmaar kleine slokjes neemt zou ik voor die gaatjes niet zo bang zijn...
En haar gewoon de fles geven of die ergens neerzetten en kijken wat ze doet?

Hier is op het moment alleen een beker interessant, alleen de melk 's morgens drinkt ze nog uit een tuit.
En natuurlijk als een ander kind een tuitbeker heeft, want het gras van de buren is natuurlijk altijd groener .
pi_71143098
Gefeliciteerd Stiemie, en hopelijk knapt je meisje snel op.
pi_71143101
Linde, ondanks je soepoogjes wel een goede verjaardag gehad zo te zien. Tot over een paar maandjes bij de peuters, kusje van Mirte
pi_71143242
Wat een lief peutertje op de foto's!
En die arme oogjes, hopelijk is het snel over..

Tot over 21 dagen
pi_71143950
Aahw die oogjes...hoop dat het snel weg is hoor!
(heb je geen zalf voor dr oogjes gekregen? die kregen wij hier bi ontstoken oogjes als het echt erg was en die werkte super!)
  maandag 20 juli 2009 @ 12:11:09 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71144795
Bedankt voor de felicitaties!

Bla we hebben antibiotica die zowel tegen luchtweginfecties, blaasontsteking als ontstoken ogen moet helpen. De dokter heeft deze speciaal uitgezocht zodat we niet nog eens extra hoefden te gaan smeren en nu maar 1 soort hoeven te geven. Als het morgen niet over/minder is hebben we kans dat we alsnog een zalfje krijgen voor haar oogjes.
pi_71144927
ah oke
nou ik duim voor je dat het morgen minder is, zo zielig die ontstoken oogjes.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:15:31 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71144934
Gefeliciteerd met je snotneusoog

Tot over een half jaartje!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:14:34 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71146898
Even een vraagje: Is anderhalf een leeftijd dat ze opeens bewust worden van alleen-zijn?

Het is weer drama met wegbrengen naar het kdv, en ze wilt liever niet alleen slapen... pfff
pi_71147430
Tico, ik kan het me hier niet herinneren. Maar Chris had dat sowieso nooit zo sterk.. Maar ik dacht wel dat 1,5 jaar idd zo'n leeftijd was dat die fase nog eens terugkomt..

Maar hier wil het afscheid nemen op het KDV ook al 2/3 weken niet zo goed. eerst was het brullen. Vanochtend alleen nog een dikke pruillip.. Ik denk dat het hier samenloopt met het leren praten. Gewoon veel energie nodig om iets nieuws leren. Dan merken we wel dat hij even uit zijn humeur is..
  maandag 20 juli 2009 @ 13:52:01 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71148132
Nou het is wel gewoon een fase en het gaat ook wel weer over, maar ik vind het zo zielig. Ze is echt helemaal overstuur.
pi_71148238
hier is die fase nu ticootje. idd een ramp bij wegbrengen naar KDV en Oma en s'avonds een drama met slapen...al ging dat gisteravond eindelijk weer een stukje beter.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:07:47 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71148665
Gaan slapen is niet zo'n probleem, maar als ze dan wakker wordt als we naar bed gaan... Jeetje.. Helemaal overstuur en verdrietig. Ze gaat ook meteen staan in bed en handjes omhoog, uit uit uit... En dan haal ik haar eruit en dan armen strak om me heen om dan meteen tegen me aan in slaap te vallen. Maar zodra ik een beweging maak naar beneden is het fout....
pi_71150672
Ticootje, kan maar zo de leeftijd zijn... Ze beginnen ook wel een heleboel meer in de gaten te krijgen heb ik de indruk. Wel lief die armen strak om je heen , al is het niet altijd even handig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')