Een beetje maarquote:Op maandag 13 juli 2009 10:53 schreef kL0j00h het volgende:
Inderdaad. Zwaar irritant. Zou graag de gulden terug willen , maar dat gaat niet.
We zijn gewoon genaaid, punt... klaar!
quote:Op maandag 13 juli 2009 10:53 schreef WurM het volgende:
Met de gulden hadden we (nog) geen recessie. In elk geval niet een die ik heb meegemaakt. Dus wat dat betreft hebben ze helemaal gelijk.
quote:Op maandag 13 juli 2009 10:53 schreef WurM het volgende:
Met de gulden hadden we (nog) geen recessie. In elk geval niet een die ik heb meegemaakt. Dus wat dat betreft hebben ze helemaal gelijk.
Minder dan 1% geheugen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:53 schreef WurM het volgende:
Verder boeit geld natuurlijk geen fuck. Ik heb er toch genoeg van.
helemaal mee eensquote:Op maandag 13 juli 2009 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Terechte klacht. Met uitzondering van iedereen boven de 70. Op die leeftijd mag je van mij in het verleden leven...
Jouw salaris is evenredig gestegen aan de nieuwe prijzen van de vaste lasten en boodschappen etc!?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:28 schreef Peewee het volgende:
Ik ben gelukkig met de euro!
Alleen gisteren heb ik nog eens terug gerekend bij de aanschaf van een ijs. Kostte ¤1,80,.. en dat is zo ongeveer ƒ4,-. Toen realiseerde ik me dat ik in euro's moet blijven denken (want ik krijg tenslotte uero's op mijn bankrekening!)
EURO
En dat is nog eens wat anders dan zo'n premie A woning van een ton guldens met 20000 gulden subsidie. Maar ja, dah was vroegah.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:04 schreef Geranium_Opa het volgende:
Een huis kost tegenwoordig anders wel gemiddeld 484.816 gulden, wat een bedragen!
ik verdien nu 5k guldens tegen 1k in het gulden tijdperk. Mijn drankje koste toen 2 gulden, nu 2 euro. ik ben duidelijk achteruit gegaan!quote:Op maandag 13 juli 2009 11:22 schreef Yi-Long het volgende:
We hebben alle recht om te klagen, zodra je kijkt wat voor belachelijke prijzen je nu neerlegt wanneer je buiten wilt eten, of zelfs wat je neerlegt voor een pakje pindakoeken of whatever.
Als onze inkomens evenredig waren gestegen als de kosten, zou je niemand horen, maar we zijn er met zijn allen flink op achteruit gegaan qua koopkracht, en dan nog hebben we massel dat we 'supermarkt-oorlogen' hebben gehad wat de prijzen nog enigzins heeft gedrukt...
We hebben ALLE recht om dagelijks keihard te zeiken.
Daarnaast hoop ik trouwens dat al die horeca die nu die belachelijke prijzen vragen, gewoon keihard failliet gaat.
inflatie is inflatie, je kan niet zeggen dat de inflatie op opblaaspoppen hoger of lager is dan die op morkoppen... en de inflatie is al jaren redelijk stabiel en niet 100%quote:Op maandag 13 juli 2009 11:45 schreef Yi-Long het volgende:
Nu we die euro hebben is die inflatie in veel gevallen al meer dan 100% in minder dan 7 jaar. je kunt mij niet wijsmaken dat we zo'n zelfde hoge inflatie zouden hebben gehad als we de gulden gehad zouden hebben.
Ik zie ook wel dat de euro veel voordelen heeft, maar we zijn wel massaal genaaid bij die omschakeling, en er is door de overheid vrijwel niet tegen opgetreden. Daar mag je gerust over zeiken.
Zelfs in een kennis-economie moeten de straten geveegd...quote:Op maandag 13 juli 2009 10:59 schreef Frollo het volgende:
'de tijdperk'?
pauper, een uitkering is al bijna 3k guldenquote:Op maandag 13 juli 2009 12:05 schreef werkeend het volgende:
[..]
ik verdien nu 5k guldens tegen 1k in het gulden tijdperk. Mijn drankje koste toen 2 gulden, nu 2 euro. ik ben duidelijk achteruit gegaan!
Dat dan weer wel jaquote:Op maandag 13 juli 2009 12:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat warn tenminste "mooie" biljetten
Ik heb een Unie van Utrecht rijksdaalder, een voetbalvijfje, een dubbelkop gulden en nog meer prut die later ongetwijfeld veel waard wordt.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:18 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb een gulden uit 1980 als sleutelhanger. Heb tevens nog een rijksdaalder uit die periode liggen als sleutelhanger.
Mijn inkomen is sinds de komst van de Euro harder gestegen dan de prijzen. Wat doe ik goed en jij fout?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:22 schreef Yi-Long het volgende:
We hebben alle recht om te klagen, zodra je kijkt wat voor belachelijke prijzen je nu neerlegt wanneer je buiten wilt eten, of zelfs wat je neerlegt voor een pakje pindakoeken of whatever.
Als onze inkomens evenredig waren gestegen als de kosten, zou je niemand horen, maar we zijn er met zijn allen flink op achteruit gegaan qua koopkracht, en dan nog hebben we massel dat we 'supermarkt-oorlogen' hebben gehad wat de prijzen nog enigzins heeft gedrukt...
Daarnaast hoop ik trouwens dat al die horeca die nu die belachelijke prijzen vragen, gewoon keihard failliet gaat.
klopt maar dat is dan geen reden om alles om te rekenen naar guldens.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:22 schreef Yi-Long het volgende:
In dezelfde functie!? U bent ambtenaar of profvoetballer!?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:36 schreef mazeind het volgende:
[..]
Mijn inkomen is sinds de komst van de Euro harder gestegen dan de prijzen. Wat doe ik goed en jij fout?
Klopt dat je daar depri van wordt, maar liever depri en bewust, dan een blije sukkel die zich laat naaien.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:38 schreef Matty___ het volgende:
[..]
klopt maar dat is dan geen reden om alles om te rekenen naar guldens.
wordt je alleen maar depri van en schiet geen zak op.
nou ben ik benieuwd hoe jij je niet laat naaien?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt dat je daar depri van wordt, maar liever depri en bewust, dan een blije sukkel die zich laat naaien.
Niet naar de NLse horeca, veel importeren, niet in eigen land op vakantie, niet met een NLse maatschappij vliegen, etc etc etc.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:06 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nou ben ik benieuwd hoe jij je niet laat naaien?
![]()
of ben je ook al in koperstaking gegaan?
dat sowieso. maar heeft niet zoveel met de euro te maken maar dat lijkt me hollandse mentaliteit.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet naar de NLse horeca, veel importeren, niet in eigen land op vakantie, niet met een NLse maatschappij vliegen, etc etc etc.
Uiteraard kun je niet alles boycotten, maar op ieder punt waar je geld kunt besparen omdat je hier afgezet wordt, moet je dat doen.
Geen ambtenaar, geen profvoetballer. (Inmiddels Senior) SAP Consultant, die onderweg ook leidinggevende is geworden en niet te beroerd is om nieuwe uitdagende projecten of interne nevenfuncties op te pakken. Hoge leercurve, met bijpassende vooruitgang in beloning.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In dezelfde functie!? U bent ambtenaar of profvoetballer!?
Via Duitsland vliegen scheelt sowieso al snel 150-200 euro per ticket, dus dat is dan meteen al een goed begin. vervolgens kun je dan nog gaan prijsvergelijken tussen de verschillende maatschappijen.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat sowieso. maar heeft niet zoveel met de euro te maken maar dat lijkt me hollandse mentaliteit.
maar of je nu met klm of lufthansa ligt zal niet veel uit maken.
Oftewel je bent gewoon meer gaan verdienen door een verbetering in functie/positie. Niets met de euro te makenquote:Op maandag 13 juli 2009 15:21 schreef mazeind het volgende:
[..]
Geen ambtenaar, geen profvoetballer. (Inmiddels Senior) SAP Consultant, die onderweg ook leidinggevende is geworden en niet te beroerd is om nieuwe uitdagende projecten of interne nevenfuncties op te pakken. Hoge leercurve, met bijpassende vooruitgang in beloning.
vraag is natuurlijk hoeveel je nu in guldens zou verdienen? meer of minder dan die 2,2xquote:Op maandag 13 juli 2009 15:21 schreef mazeind het volgende:
[..]
Geen ambtenaar, geen profvoetballer. (Inmiddels Senior) SAP Consultant, die onderweg ook leidinggevende is geworden en niet te beroerd is om nieuwe uitdagende projecten of interne nevenfuncties op te pakken. Hoge leercurve, met bijpassende vooruitgang in beloning.
? zulke prijzen ken ik noch in gulden noch in euro'squote:Op maandag 13 juli 2009 15:26 schreef Acinonyx het volgende:
Maar het is wel een feit dat achter alles waar eerst gulden stond, nu euro staat,, Dat een patatje mét eerst 1.45 gulden kostte en nou 1.45 euro... hoewel je bij die hele geld-wisseling voor elke ingeruilde gulden toch maar 50 eurocenten kreeg
Functieverbetering is hierbij geen issue. Jij vindt dat we er "met z'n allen" in koopkracht erop achteruit zijn gegaan. Ik durf te stellen dat als je niet te beroerd bent om je handen uit de mouwen te steken en je hersens gebruikt, je niet in koopkracht achteruit hoeft te gaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oftewel je bent gewoon meer gaan verdienen door een verbetering in functie/positie. Niets met de euro te maken
We hebben het over koopkracht, inflatie, etc.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:09 schreef mazeind het volgende:
[..]
Functieverbetering is hierbij geen issue. Jij vindt dat we er "met z'n allen" in koopkracht erop achteruit zijn gegaan. Ik durf te stellen dat als je niet te beroerd bent om je handen uit de mouwen te steken en je hersens gebruikt, je niet in koopkracht achteruit hoeft te gaan.
Dat het de laatste acht maanden iets minder gaat in de wereld is daarbij ook geen argument. De jaren daarvoor ging het alleen maar crescendo met de economie. Kansen genoeg voor iedereen die ze wil/durft te grijpen.
Dan is het toch maar goed dat de euro er is, want anders zou je die besparing uitgeven aan het omwisselen van guldens naar marken.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Via Duitsland vliegen scheelt sowieso al snel 150-200 euro per ticket, dus dat is dan meteen al een goed begin. vervolgens kun je dan nog gaan prijsvergelijken tussen de verschillende maatschappijen.
Maar idd, de NLse mentaliteit zuigt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |