Het ging om het verschil tussen DVD en Bluray, dat verschil wordt minder op het moment dat je een speler gebruikt met een upscale functie, dus een eerlijke vergelijking is een ouderwetse DVD speler met een DVD film en een Bluray speler met een HD film. Dan zie je eerlijk wat het verschil is tussen beide formaten.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij zegt dat je voor een eerlijk vergelijk een OUDE speler moet gebruiken, daar op geef ik het antwoord, juist niet, omdat dat geen eerlijk vergelijk is. Omdat juist de meeste spelers al een upscalefunctie hebben.
170 euro voor een brander? Da's niet veel. Toch maar eens kijken naar zo'n ding, ook handig om te backuppen.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:58 schreef editoor het volgende:
Ik heb een stand alone bluray speler(PS3) en een bluray brander. De bluray brander koste mij 170 euro en dat vind ik niet duur. Ook schrijfjes vind ik vrij goedkoop. Voor 6/7 euro heb ik een BD-Rewritble.
Je kunt er zelfs een CD (informatiedrager uit de vorige eeuw die geluidsinformatie digitaal/optisch opsloeg) mee afdraaien!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:56 schreef detulp050 het volgende:
Ik wist niet dat je dvd kunt afspelen in een BR-speler, dat is wel positief
Dat blijft toch een beetje een non-argument. Als je namelijk DVD afspeelt op een HDTV dan vindt er altijd upscaling plaats, hetzij in de speler, hetzij in de TV hetzij in beide. Upscaling is erg overrated, maar het kan zeker zo zijn dat een goede speler met dito upscaler een beter plaatje geeft dan de upscaler in een TV. Maar dan maak je nog steeds geen 'eerlijke' vergelijking omdat de 'ouderwetse' DVD speler dan wordt benadeeld door de matige kwaliteit van de upscaler in de TV.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het ging om het verschil tussen DVD en Bluray, dat verschil wordt minder op het moment dat je een speler gebruikt met een upscale functie, dus een eerlijke vergelijking is een ouderwetse DVD speler met een DVD film en een Bluray speler met een HD film. Dan zie je eerlijk wat het verschil is tussen beide formaten.
Mensen, leer het nou eens, het is blu-ray.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:20 schreef Stpan het volgende:
Ik heb een BlueRay speler in m'n PC gekocht vorig jaar, typisch gevalletje *just in case*.
Bijgeleverd zat 1 of andere Nederlandstalige kudtfilm, nooit gekeken.
Heb inmiddels ook een HDTV (puur omdat de oude kapot was, want ik heb geen HD verder) en kan dus theoretisch BlueRay films gaan kijken. Alleen nooit gedaan. Ik vind dus nog helemaal niets van BlueRay. Het zal ongetwijfeld mooier zijn dan gewoon DVD's kijken, maar ik doe het gewoon nooit.
Zucht. Waar het mij om gaat is dat je de "kale" vergelijking kan doen tussen DVD en Bluray, dus met zo min mogelijk verbetering aan het beeld, dmv filters, upscalers etc. Als je het DVD beeld gaat opwaarderen door allerlei processen kun je geen eerlijke vergelijking maken. Of pak een LCD scherm van dezelfde grootte die niet HD is en vergelijk het dan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat blijft toch een beetje een non-argument. Als je namelijk DVD afspeelt op een HDTV dan vindt er altijd upscaling plaats, hetzij in de speler, hetzij in de TV hetzij in beide. Upscaling is erg overrated, maar het kan zeker zo zijn dat een goede speler met dito upscaler een beter plaatje geeft dan de upscaler in een TV. Maar dan maak je nog steeds geen 'eerlijke' vergelijking omdat de 'ouderwetse' DVD speler dan wordt benadeeld door de matige kwaliteit van de upscaler in de TV.
Goed, maar dan gaat het jou in feite om de vergelijking tussen SD en HD, de gebruikte bron (en daarmee de vergelijking tussen DVD en Blu-ray) is dan irrelevant. En natuurlijk valt die vergelijking in het voordeel uit van HD vanwege de hogere resolutie (en de grotere kleurruimte, dat wordt nogal eens vergeten). Ik begrijp de zin van de specifieke vergelijking tussen DVD en Blu-ray dan ook niet zo, tenzij het gaat om een persoonlijke afweging of Blu-ray voor jou de meerprijs waard is boven DVD. En zoals je in dit topic kunt lezen lopen de meningen en de percepties daarover nogal uiteen, en dat is ook niet anders te verwachten, dat zie je altijd bij de introductie van een nieuwe technologie. Een vergelijking tussen DVD en Blu-ray blijft hoe dan ook problematisch vanwege het feit dat de gebruikte bitrates op beide media erg uiteen kunnen lopen en vanwege het feit dat DVD een ander compressie algoritme gebruikt dan Blu-ray. Je kunt dus niet zomaar even een DVD en een Blu-ray versie van dezelfde film naast elkaar zetten en dan het verschil tusen beide media an sich kwantificeren.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:44 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zucht. Waar het mij om gaat is dat je de "kale" vergelijking kan doen tussen DVD en Bluray, dus met zo min mogelijk verbetering aan het beeld, dmv filters, upscalers etc. Als je het DVD beeld gaat opwaarderen door allerlei processen kun je geen eerlijke vergelijking maken. Of pak een LCD scherm van dezelfde grootte die niet HD is en vergelijk het dan.
Het gaat niet alleen om resolutie. De gebruikte bitrates en compressiealgoritmen, alsmede het feit dat 16:9 bij DVD (noodgedwongen) anamorf is vanwege de noodzakelijke compatibiliteit met 4:3 full frame, terwijl dat bij HD formaten (en dus ook Blu-ray) niet zo is speelt ook een rol.quote:Dat DVD dan benadeeld wordt komt niet door de upscaler, de TV of speler, maar gewoon omdat de resolutie van een DVD veel lager ligt dan die van een bluray. En natuurlijk kun je het het upscaler allemaal heel mooi maken, maar daar gaat het niet om.
Definieer ''traag''quote:Op maandag 13 juli 2009 20:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, een Sony BDP-S350 hier sinds zo'n beetje een jaar geloof ik. Niet veel Blu-ray's, maar degene die ik gezien heb waren super! Vooral Batman The Dark Knight was geweldig met de opnames die beeldvullend waren op mijn 102 CM LCD FullHD. Opstarten van de speler is traag, maar goed dan pak je nog wat te drinken.
zelfde speler...quote:
Opstarten iets meer dan 10 seconden, blu-ray laden tussen de 1 en 2 minuten (afhankelijk van de features gok ik). De eerste keer dacht ik dat ie stuk was zelfs zo erg. DVD gaat wel snel, maar dat is ander medium.quote:
Een klein scherm is meestal de oorzaak (BD wordt pas echt goed bij een groot 16:9 (of zelfs een 21:9) (TV/span-)scherm.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
mensen die het verschil tussen DVD en blu ray niet zien hebben een heel slecht scherm of een slechte ogen
Wow dat is wel erg langzaam zeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Opstarten iets meer dan 10 seconden, blu-ray laden tussen de 1 en 2 minuten (afhankelijk van de features gok ik). De eerste keer dacht ik dat ie stuk was zelfs zo erg. DVD gaat wel snel, maar dat is ander medium.
dvd's waren toen ze net nieuw waren ook zo langzaam heb ik mij door een expert laten vertellen (en dan heb ik het over iemand die sinds de US introductie van dvd's in NL dvd's verkooptquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:02 schreef wdn het volgende:
Wow dat is wel erg langzaam zeg.
Heb je een ander apparaat geprobeerd(is het alleen bij deze sony
)
Klopt, was ook bij DVD het geval.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
dvd's waren toen ze net nieuw waren ook zo langzaam heb ik mij door een expert laten vertellen (en dan heb ik het over iemand die sinds de US introductie van dvd's in NL dvd's verkoopt
Ik denk eerder een 16:9- of een 21:9-schermquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Een klein scherm is meestal de oorzaak (BD wordt pas echt goed bij een groot 19:6 (of zelfs een 21:6) (TV/span-)scherm.
die heb ik, bloedgeil apparaat iddquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:38 schreef Elegy het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een br speler. Momenteel is dat de LG-370 want die is goedkoop, heeft ethernet aansluiting en schijnt ook vrij snel op te starten.
oopsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik denk eerder een 16:9- of een 21:9-scherm
Doet mijn dvdspeler ookquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die heb ik, bloedgeil apparaat idd
En hij speelt divxen
alleen het DVD gedeelte. Dat kan via een cdtje met daarop een stukje software wat de speler herkent. Dan kun je zelf intypen dat je graag regio 0 wilt hebbenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:03 schreef Elegy het volgende:
[..]
Doet mijn dvdspeler ook
Moet ik eerlijk zeggen dat divx er niet zo heel erg lekker uitziet op mijn beamer (projectie diagonaal is 2m10). In egale vlakken zijn er toch behoorlijk wat artifacts te zien.
Heb je jouw br speler regiovij gemaakt eigenlijk?
Ah, zoiets had ik al gevonden maar het werkt dus wel lekker simpel, da's mooiquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alleen het DVD gedeelte. Dat kan via een cdtje met daarop een stukje software wat de speler herkent. Dan kun je zelf intypen dat je graag regio 0 wilt hebben
Mijn vorige DVD speler kon ook Divxen aan maar met ondertitels deed hij al moeilijker en hij las enkel schijfjes dus toen ging in ene mijn iPod Video dienst doen als media center. Maar ja, dan moest je wel elke download even omzetten naar een MP4 bestand en ondertitels waren al helemaal een crime. Deze speler prop ik een USB stickje er in, srt bestand er bij en hoppetee
een HDMI kabel zeker? anders heeft het idd geen nutquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Oblivion het volgende:
*meldt...
Maar staat nog ingepakt.![]()
Daarbij een bravia Sony en een speciale kabel, anders had het nog geen nut.
(Zeiden ze...)
Obli!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Oblivion het volgende:
*meldt...
Maar staat nog ingepakt.![]()
Daarbij een bravia Sony en een speciale kabel, anders had het nog geen nut.
(Zeiden ze...)
Geen idee, was uitverkoop daar en heb toen wasmachine, droger, blu ray, televisie, hifi set en dat ding gekocht.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt er hoop ik niet teveel (= >30 euro) voor betaald?
quote:
quote:
Zijn jullie nu al over dan?
quote:
HDMI kabel heb je inderdaad nodig, br spelers kan je alleen daarmee verbinden, of soms nog met component. Heeft te maken met allerlei kopiëerbeveiligingen. Duur hoeven ze inderdaad niet te zijn, ik heb gewoon 5m Sitecom kabel voor drie tientjes. BIj de computerafdeling van de Mediamarkt. Bij de audio/videokabels hadden ze vrijwel dezelfde, maar ineens 15,- duurder![]()
Cool, hoe is het met mijn oude kleine schatje...?quote:tv's bevallen nog steeds goed!
leuk, maar ik had toch op de 7/8 movie collectorsbox (alles in 1) gewachtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:17 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb wel al de 5 delen harry potter op blu ray gekocht!
Ja, het gaat mij om de films en niet het ultieme (Waar niks verkeerd mee is) verzamelobject.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:23 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk, maar ik had toch op de 7/8 movie collectorsbox (alles in 1) gewachtdie gaat vast komen
ik ookquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:23 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk, maar ik had toch op de 7/8 movie collectorsbox (alles in 1) gewachtdie gaat vast komen
in 2012quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:23 schreef mschol het volgende:
[..]
mij gaat het ook om de films alleen vind ik de boxsets toch mooier.... (zie ook m'n dvd collectie..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, het gaat mij om de films en niet het ultieme (Waar niks verkeerd mee is) verzamelobject.
EN mij gaat het het ook om dat iedereen er nu eens met zijn fikken afblijft!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:16 schreef mschol het volgende:
[..]
mij gaat het ook om de films alleen vind ik de boxsets toch mooier.... (zie ook m'n dvd collectie..)
ooit 1x een dubbel disc uitgeleend, nooit meer teruggezien (in plaats van de 2 disc kreeg ik een 1 disc terug + sorry hijs kapot) sindsdien wordt er nooit meer wat uitgeleend.... en al helemaal m'n boxsets komen niet buitenshuis...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:24 schreef Oblivion het volgende:
[..]
EN mij gaat het het ook om dat iedereen er nu eens met zijn fikken afblijft!
Is verdorie al de 3de keer dat ik de serie koopt, dingen zijn elke keer kapot
Dan zeg je toch tegen die gast die het geleend heeft dat hij mooi een nieuwe kan kopen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ooit 1x een dubbel disc uitgeleend, nooit meer teruggezien (in plaats van de 2 disc kreeg ik een 1 disc terug + sorry hijs kapot) sindsdien wordt er nooit meer wat uitgeleend.... en al helemaal m'n boxsets komen niet buitenshuis...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |