abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70908715
Hoi mensen , ik ga binnenkort dus 3 weken naar Australie (surfen , stonende koala's bekijken en Fosters drinken) , maar nu vroeg ik me af hoe je een jet-lag kunt voorkomen?

Ik heb mijn reis zo geboekt dat: ik in Dusseldorf in de middag vertrek en dan in de avond in Dubai aankom. Daarna vertrek ik weer in de ochten in dubai en kom in de ochtend in brisbane aan , zodat ik in het dagritme kan komen.

is dit een goede manier en hebben jullie nog meer tips?

Alvast bedankt!

hier nog een stonende koala :

Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 12 juli 2009 @ 18:37:08 #2
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70908783
Ach een jetlag..
Wat is het probleem? Daar ben je met een dagje weer van af. En met een beetje doorzetten draai je gewoon mee de eerste dag.
pi_70908973
Je kunt het niet echt voorkomen, wat voor mij werkt is het dag-nacht ritme dat ze daar hebben aanhouden. Dus niet 's nachts wakker blijven omdat het voor je gevoel nog dag is, maar naar bed gaan.

Verder koala's
  zondag 12 juli 2009 @ 18:56:17 #4
134550 dudelisius
Callimero...
pi_70909332
Damn, dat wordt een lange reis!

Ik ben vorig jaar vertrokken om 9uur vanaf a'dam en via een tussenstop van een uur in Kuala Lumpur doorgevlogen naar Perth. Ik kwam aan om half 2 s'nachts daar. Ondanks dat ik goed geslapen had tijdens mijn vlucht had ik echt het gevoel dat t 5 uur s'middags was (was t in NL ook).

Gewoon de nacht doorgehaald (filmpje kijken enzo, gewoon chillen, niet stappen ofzo) en alles was goed nergens last van gehad!
moet dood...!
pi_70945836
* F04 vliegt binnenkort ook met Emirates naar Dubai . Wanneer vertrek je?
Een jetlag kan je trouwens proberen te voorkomen door op de juiste tijden te slapen.

[ Bericht 7% gewijzigd door F04 op 13-07-2009 21:26:59 ]
pi_70957720
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:03 schreef F04 het volgende:
* F04 vliegt binnenkort ook met Emirates naar Dubai . Wanneer vertrek je?
Een jetlag kan je trouwens proberen te voorkomen door op de juiste tijden te slapen.

22 juli om 15.30 uur vanaf Dusseldorf
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:08:03 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_70960101
Je moet gewoon meteen je ritme aanpassen aan het Australische ritme. Dat wil zeggen, horloges verzetten naar Australische tijd en proberen om tijdens je vlucht je al aan die tijden te houden. Dus gaan slapen als het nacht is in Australië etc.
  donderdag 16 juli 2009 @ 01:48:47 #8
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_71022409
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:22 schreef postmortum het volgende:

[..]

Hoeveel uur heb je tussen je 2 vluchten in Dubai en blijf je dan in de luchthaven? Bereid je dan alvast voor op een wanordelijke troep mensen die (ongeacht afkomst, wat mooie taferelen geeft) zich overal te slapen leggen in de luchthaven.

Anyway, jetlag dus. Die van west naar oost haat ik het meest. Een voordeel ergens is dat je, naar mijn aanvoelen, op een vliegtuig sowieso wat gedesoriënteerd raakt qua tijdsaanvoelen, zeker als er al een nacht met amper slaap tussen zat. Ik arriveerde indertijd weliswaar in Singapore tegen een uur of 20, zodat ik gelukkig niet moest beginnen aan een nieuwe dag (wat je wel hebt als je uit de VS naar Europa vliegt )

Je ritme op voorhand aanpassen is dikwijls zeer goed maar niet steeds mogelijk (zeker als je gewoon moet werken tot de dag voor de vlucht).

Persoonlijk ben ik gewoon voor de korte pijn ter plaatse. Zeker als je jong bent kan je lichaam wel tegen een stootje. Je lichaam reageert zeker ook op het feit dat de zon op of onder is. De eerste dag na een vliegtuigreis van +8u plan ik gewoon nooit grootse activiteiten en verken ik op het gemak de stad wat en of zoek ik een stadspark op waar ik wat rustig kan relaxen.
Als je echter al slechte ervaringen hebt met (te weinig) nachtrust kan je overwegen adhv melatonine (vb Circadin) je bioritme versnelt te laten aanpassen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_71022462
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:37 schreef Lundegaard het volgende:
Ach een jetlag..
Wat is het probleem? Daar ben je met een dagje weer van af. En met een beetje doorzetten draai je gewoon mee de eerste dag.
Inderdaad. Zelf niet eens last van gehad.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:56 schreef dudelisius het volgende:
Ik ben vorig jaar vertrokken om 9uur vanaf a'dam en via een tussenstop van een uur in Kuala Lumpur doorgevlogen naar Perth.
Die route deed ik ook. Ideaal.
full stops and exclamation marks
pi_71022491
quote:

[..]

Ik paar dagen later
pi_71022620
Heen heb je geen last.
Terug is het veel lastiger is mijn ervaring (en van veel mensen die ik hierover sprak).
pi_71022909
quote:

[..]

Ik 2 dagen later EK56 en EK55

[ Bericht 26% gewijzigd door F04 op 16-07-2009 21:50:30 ]
pi_71023594
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 03:04 schreef F04 het volgende:

[..]

Ik 2 dagen later EK56 en EK55
EK 56 en dan EK434
pi_71024037
Als je s'ochtends aankomt en moe bent gewoon proberen de dag af te maken.. Dus niet smiddags even een uurtje slapen of extra vroeg naar bed.. ga om 9/10 savonds in Brisbane naar bed.. slaapt de volgende dag een beetje uit.. en ga vrolijk door zou ik zeggen .. Doe ik altijd werkt prima.. bijna nooit last van Jetlags..

Leuk trouwens Austraaaliaaa! Ben net een maand terug.. wel winter nu ga je nog de sneeuw in?
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71024074
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:42 schreef mividaloca het volgende:
Als je s'ochtends aankomt en moe bent gewoon proberen de dag af te maken.. Dus niet smiddags even een uurtje slapen of extra vroeg naar bed.. ga om 9/10 savonds in Brisbane naar bed.. slaapt de volgende dag een beetje uit.. en ga vrolijk door zou ik zeggen .. Doe ik altijd werkt prima.. bijna nooit last van Jetlags..

Leuk trouwens Austraaaliaaa! Ben net een maand terug.. wel winter nu ga je nog de sneeuw in?
haha winter valt mee , ik ga naar coffs harbour , surfen op een prive-strand , de eerste dag ga ik vanuit bris naar byron bay , dus ga wel iets slapen in de bus. Als mijn vriendin dat toelaat
pi_71024375
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:44 schreef postmortum het volgende:

[..]

haha winter valt mee , ik ga naar coffs harbour , surfen op een prive-strand , de eerste dag ga ik vanuit bris naar byron bay , dus ga wel iets slapen in de bus. Als mijn vriendin dat toelaat
Coffs Harbour is inderdaad een primaaa surfplek! al zal het daar best wel beetje koud zijn hoor.. zou maar voor een goed wetsuit zorgen. Australie is top! Wat ga je verder nog zien?
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71024556
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:04 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Coffs Harbour is inderdaad een primaaa surfplek! al zal het daar best wel beetje koud zijn hoor.. zou maar voor een goed wetsuit zorgen. Australie is top! Wat ga je verder nog zien?
had al in je fobo gereageerd :

ik ga in 3 weken dit doen , brisbane , byron bay , coffs, cairns, coffs , sidney , brisbane

Veel reizen , maar slapen kan ik thuis ook wel:P

Oh en ik wil deze zien :

donderdag 16 juli 2009 @ 09:24:30 #18
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71024723
De manier waarop ik laatst mijn jetlag heb omzeild is via die kleine flesjes 7 hours of energy.
's ochtends landen, spul innemen, hele dag blijven doorstuiteren en dan 's avonds als het is uitgewerkt slapen. Bijkomend voordeel is dat je dan heeeeeeeeeeeeerlijk slaapt.
pi_71024956
Ik slaap altijd gewoon in het vliegtuig en vermijd het om overdag te slapen. Je direct aanpassen aan het lokale ritme is het belangrijkste eigenlijk. Het liefste kom ik tegen de avond aan, dan nog wat eten en gewoon bijtijds naar bed. Alleen is dat niet altijd mogelijk.
Heb toch al redelijk wat verre vluchten gehad, maar nog nooit last gehad van jetlag ofzo.

Waarom ga je eigenlijk naar Cairns? Dat is best een stuk reizen vanaf Coffs Harbour! En zo spannend is Cairns niet. Byron Bay vond ik wel geweldig. Inclusief piepend zand.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:00:11 #20
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_71029059
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:35 schreef Liejannuh het volgende:
Ik slaap altijd gewoon in het vliegtuig
Lijkt me geweldig, maar goed, laat ons ervan uitgaan dat TS dat níet kan (zoals zovelen ).

Persoonlijk probeer ik dat te omzeilen door bij een stopover een dagje ter plaatse te blijven ofzo en in een bed te slapen, maar daar is het waarschijnlijk te laat voor. En zeker als je op zo'n korte tijd 'half' Australië wil zien is dat misschien ook tijdverlies.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_71047048
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:58 schreef postmortum het volgende:

[..]

EK 56 en dan EK434
Wil je me nog een PMetje sturen nadat je geland bent, ben wel benieuwd of je een hoop turbulentie had en hoe je vlucht was.

25 vertrek ik met EK56 naar Dubai, en terug met EK55. Lekker zandhappen en kijken in o zo mooie Dubai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')