abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70914552
quote:
foto Op zondag 12 juli 2009 19:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

In mijn ervaring is tv van Tele2 wel veel slechter dan dat van Ziggo.
In mijn Tele2 tijd met de eredivisie deed ie het altijd prima (3 jaar lang). 1x blokjes gehad. Zappen is wel rampzalig langzaam en daar wen je niet aan vind ik. Heb nu digitale TV en dat vind ik al traag, maar acceptabel. En nadeel is ook dat TV kijken afgaat van je snelheid voor het internet. Maar het is niet zo dat dat superveel invloed heeft.
pi_70916892
Sinds vorige week internet via UPC, daarvoor had ik een 20/1 lijntje bij Tele2 waar ik maar 10mbit uit kon halen, m'n latency was echt schandalig... 24ms als ik een ping naar Tele2 deed. Er zijn gewoon teveel factoren die de snelheid van een adsl verbinding beperken, je moet op een korte afstand van de wijkcentrale zitten, en ook de koperbedrading in het huis spelen mee.

Vroeger hadden we hier ook UPC dat was veel slechter dan nu, met name het delen van de bandbreedte met de wijk en sinds iedereen hier zowat UPC had ging alles zo traag als stront :S Nu heb ik daar absoluut geen last meer van, ik zit 1~2mbit onder de snelheid van het abbonement wat ik bij ze heb ten alle tijden van de dag, mij hoor je niet klagen Enige "downside" van kabel is de overhead, en dat heb je nou eenmaal bij alle ISPs. ADSL is nu wel zo'n beetje achterhaald wat betreft technieken.
pi_70935775
Als je perse een snelle, constante downloadsnelheid van (minstens) 20Mb wil hebben: Ziggo
Als je goedkoop internet, tv en bellen wil en met wisselende snelheden kunt leven: Tele2
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_70941887
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:36 schreef Syd het volgende:

[..]

De plus is inderdaad een leuke optie. Die gayprut hoef ik niet dus die mogen ze weglaten
Denk dat ik toch voor de Plus ga.
Bij dat alles-in-1-plus pakket krijg je gewoon de 60 digitale TV zenders die sowieso al kosteloos worden geleverd aan iedereen met een (gewoon, analoog) Z1 kabelabonnement. Enige extraatje zijn 5 zenders uit het digitaal totaal pakket. Volgens Ziggo gaat het om:

Hallmark Channel (= film- en miniseriekanaal)
101 (= themakanaal van BNN)
Discovery Travel & Living
Mezzo (= Franse muziekzender, klassiek en jazz)
Out.TV (= Gay lifestyle)

Die laatste zender is geen pornokanaal. Ziggo heeft wel gay porno (X-MO), maar dat stoppen ze echt niet in zo'n verrassingspakket. Je kunt dus opgelucht ademhalen .
  woensdag 15 juli 2009 @ 06:46:03 #35
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_70990410
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Bij dat alles-in-1-plus pakket krijg je gewoon de 60 digitale TV zenders die sowieso al kosteloos worden geleverd aan iedereen met een (gewoon, analoog) Z1 kabelabonnement. Enige extraatje zijn 5 zenders uit het digitaal totaal pakket. Volgens Ziggo gaat het om:

Hallmark Channel (= film- en miniseriekanaal)
101 (= themakanaal van BNN)
Discovery Travel & Living
Mezzo (= Franse muziekzender, klassiek en jazz)
Out.TV (= Gay lifestyle)

Die laatste zender is geen pornokanaal. Ziggo heeft wel gay porno (X-MO), maar dat stoppen ze echt niet in zo'n verrassingspakket. Je kunt dus opgelucht ademhalen .

klopt, hoewel die 5 verassingszenders regelmatig wisselen zul je daar idd nooit een pornozender bij vinden.

wat je wel krijgt is 2 maanden ALLE zenders gratis, dus ook 2 maanden gratis gaypr0n
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_70997450
Volgens mij dwalen jullie compleet af van de vraag van TS, namelijk: Wat is het beste om te nemen, en waarom is prijsverschil zo groot?

En het gaat dus NIET om welke (gay)zenders je wel of niet kunt krijgen...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_71000783
Dat is juist essentieel. De hoeveelheid zenders bepaalt de prijs en kwantiteit. Kwaliteit van de diensten is ook belangrijk uiteraard.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tha_Duck op 15-07-2009 14:48:23 ]
pi_71003703
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:48 schreef JO3Y het volgende:
Volgens mij dwalen jullie compleet af van de vraag van TS, namelijk: Wat is het beste om te nemen, en waarom is prijsverschil zo groot?
Prijsverschil is zo groot omdat adsl providers adverteren met maximum snelheden, dat je van die 20 mbit (geen Mbyte he) er misschien maar 5-6 overhoudt vertellen ze er niet bij. Bij ziggo haal ik het overgrote gedeelte van de tijd heel dicht tegen de theoretische snelheid aan. Dat is bij ADSL eerder uitzondering dan regel. Bij ziggo kan je ook klagen als blijkt dat je lijn ver onder de geadverteerde snelheid blijft, ADSL providers zullen eerder geneigd zijn om te roepen dat de snelheid nou eenmaal per aansluiting kan verschillen en dat je pech hebt.

Wat service betreft: ik denk dat vrijwel alle providers daarin kut zijn, alleen de een kutter dan de ander . Na 10 jaar ziggo heb ik daar de meest frustrerende dingen meegemaakt wat dat betreft maar ook heel vaak prima geholpen. Ik denk dat je bij elke provider wel horrorverhalen zal kunnen vinden. Ik heb er iig al genoeg gehoord.

Zo vreemd is dat ook niet, die lui van het callcenter werken ook alleen maar hun lijstjes af en de praktijk wijst uit dat als jouw probleem niet fatsoenlijk in de standaard hokjes is te proppen je pas écht een probleem hebt . Zo ben ik dus bij mijn toenmalige vriendin 3 weken bezig geweest om de boel daar weer online te helpen na een blikseminslag in de straat. Ik wist eigenlijk vrijwel meteen dat het de modem wel zou zijn maar omdat alle lampjes normaal brandden wou de helpdesk daar niet aan, we moesten eerst maar een nieuwe netwerkkaart, kabel en pc proberen. Naderhand bleek dat ze toch wel konden zien dat er iets 'raars' met de modem aan de hand was. Het is ook maar door wie je geholpen wordt natuurlijk...

Een maat van me had bij ADSL last van een klapperende verbinding, snelheid daalde vaak tot bijna nul en vaak was er gewoon geen verbinding, alleen als je dan gaat klagen en Pietje kijkt er even naar dan gaat ie natuurlijk als een trein.

Moraal van het verhaal, je kan overal tussen wal en schip belanden, was bij die modem net iets meer beschadigd geweest dan hadden ze mij meteen geloofd, was die verbinding van mijn maat gewoon permanent langzaam/niet beschikbaar, dan had hij ook geen tig keer hoeven bellen.


Verder denk ik dat TS wel voldoende info moet hebben nu om een keuze te maken, als ie dat al niet gedaan heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71004980
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verder denk ik dat TS wel voldoende info moet hebben nu om een keuze te maken, als ie dat al niet gedaan heeft.
inderdaad, denk dat het de ziggo pakket word, aangezien ik wel hou van constante snelheid (werk laatste tijd veel met internet). TV is voor mij niet echt belangrijk als ik maar de bekende kanalen kan ontvangen. En telefonie is voor mij helemaal niet van toepassing omdat ik al een dure mobiele abonnement heb.

Maar uit jouw verhaal haal ik dus uit dat de service bij de providers allebei (om maar bont te zeggen) bagger zijn ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2009 16:28:07 ]
pi_71009721
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:27 schreef Syd het volgende:


Maar uit jouw verhaal haal ik dus uit dat de service bij de providers allebei (om maar bont te zeggen) bagger zijn ?
Je kan overal in de problemen komen wil ik er mee zeggen. Het hele idee van wat mensen met marginale kennis over de zaken en een standaard checklist die ze af moeten werken is gewoon knudde. Maar wel goedkoop en we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus het is nog eens deels de schuld van ons zelf ook .

De laatste keren dat ik naar ziggo moest bellen viel iig de wachttijd me reuze mee, maar dat heeft geloof ik ook te maken met wetgeving op dat gebied. Iets van dat de wachttijd voor betaalde 0900 nummers binnen de perken moet blijven omdat mensen soms voor tientallen euros in de wacht hingen bij hun providers . Zelf ook ervaring mee helaas...

Als het eenmaal goed werkt zal je bij de meeste grote providers doorgaans niet al te veel gezeik hebben. Dat begint pas als je situaties krijgt zoals eerder beschreven. Kijk anders eens op het forum van Tweakers.net naar ervaringen over de providers die je op het oog hebt, over zo'n beetje elke provider loopt wel een topic met een schat aan ervaringen van eindgebruikers.

Het kan interessant zijn om dan vooral te vragen naar ervaringen van mensen die in jouw woonplaats wonen. Of vraag het eens aan de buurt wat voor connecties zij hebben. Als je van 2 buren hoort dat de kabel/adsl bij hun niet vooruit te branden is of steeds wegvalt dan weet je dat je beter even verder kan zoeken. Pro-tip: als ze gezeik hebben met hun verbinding vraag dan of ze wel eens de modem en/of router regelmatig eventjes van de stroom af halen. Een modem/router die al 3 jaar onafgebroken aan staat kan natuurlijk wel eens wat rare dingen gaan doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:55:13 #41
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_71009841
mwoah, de service is niet per definitie bagger. Er zijn genoeg mensen die de klantenservice bellen en prima geholpen worden.

wat je je wel moet realiseren is dat je in 1e instantie idd de "werkstudent bij het callcenter" aan de lijn krijgt die een standaardscriptje afgaan en er vaak niet meer kennis van hebben als jij en ik, maar met een stappenplan wel wat meer weten en wat dingen na kunnen kijken.

Als zij er niet uitkomen komt de technische dienst pas in actie en die hebben er vaak wel voor geleerd
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_71010571
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:55 schreef 3rdRock het volgende:
mwoah, de service is niet per definitie bagger. Er zijn genoeg mensen die de klantenservice bellen en prima geholpen worden.

wat je je wel moet realiseren is dat je in 1e instantie idd de "werkstudent bij het callcenter" aan de lijn krijgt die een standaardscriptje afgaan en er vaak niet meer kennis van hebben als jij en ik, maar met een stappenplan wel wat meer weten en wat dingen na kunnen kijken.

Als zij er niet uitkomen komt de technische dienst pas in actie en die hebben er vaak wel voor geleerd
Mijn ervaring is dat je dan dus goed nat bent, als de technische dienst erachter aan moet, niet omdat die niet weten wat ze doen, maar omdat er dan sprake is van een écht probleem.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71012002
Zie je wel, als ik de openingstopic goed had begrepen dan is uiteindelijk KWALITEIT (constante verbinding vs veel zenders) toch de winnaar.
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_71041942
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Prijsverschil is zo groot omdat adsl providers adverteren met maximum snelheden, dat je van die 20 mbit (geen Mbyte he) er misschien maar 5-6 overhoudt vertellen ze er niet bij. Bij ziggo haal ik het overgrote gedeelte van de tijd heel dicht tegen de theoretische snelheid aan. Dat is bij ADSL eerder uitzondering dan regel. Bij ziggo kan je ook klagen als blijkt dat je lijn ver onder de geadverteerde snelheid blijft, ADSL providers zullen eerder geneigd zijn om te roepen dat de snelheid nou eenmaal per aansluiting kan verschillen en dat je pech hebt.

Wat service betreft: ik denk dat vrijwel alle providers daarin kut zijn, alleen de een kutter dan de ander . Na 10 jaar ziggo heb ik daar de meest frustrerende dingen meegemaakt wat dat betreft maar ook heel vaak prima geholpen. Ik denk dat je bij elke provider wel horrorverhalen zal kunnen vinden. Ik heb er iig al genoeg gehoord.

Zo vreemd is dat ook niet, die lui van het callcenter werken ook alleen maar hun lijstjes af en de praktijk wijst uit dat als jouw probleem niet fatsoenlijk in de standaard hokjes is te proppen je pas écht een probleem hebt . Zo ben ik dus bij mijn toenmalige vriendin 3 weken bezig geweest om de boel daar weer online te helpen na een blikseminslag in de straat. Ik wist eigenlijk vrijwel meteen dat het de modem wel zou zijn maar omdat alle lampjes normaal brandden wou de helpdesk daar niet aan, we moesten eerst maar een nieuwe netwerkkaart, kabel en pc proberen. Naderhand bleek dat ze toch wel konden zien dat er iets 'raars' met de modem aan de hand was. Het is ook maar door wie je geholpen wordt natuurlijk...

Een maat van me had bij ADSL last van een klapperende verbinding, snelheid daalde vaak tot bijna nul en vaak was er gewoon geen verbinding, alleen als je dan gaat klagen en Pietje kijkt er even naar dan gaat ie natuurlijk als een trein.

Moraal van het verhaal, je kan overal tussen wal en schip belanden, was bij die modem net iets meer beschadigd geweest dan hadden ze mij meteen geloofd, was die verbinding van mijn maat gewoon permanent langzaam/niet beschikbaar, dan had hij ook geen tig keer hoeven bellen.

pro-tip: als je echt zeker denkt te weten dat het aan je modem ligt trek de stekker er uit, bel en zeg dat alle lampjes uit zijn...

o en het verschil is ook zo groot omdat de kabelaars geen direct concurrentie hebben...
pi_71042799
* Smart-Einstein heeft de gok genomen om dat KPN-telefonie & online-ADSL op te zeggen en een alles in één pakket van ziggo te nemen met (straks) 20 mb internet...

hopen dat 't goed gaat!
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 19:24:35 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71043069
quote:
foto Op donderdag 16 juli 2009 19:14 schreef Smart-Einstein het volgende:
* Smart-Einstein heeft de gok genomen om dat KPN-telefonie & online-ADSL op te zeggen en een alles in één pakket van ziggo te nemen met (straks) 20 mb internet...

hopen dat 't goed gaat!
Hiero 49,95 ziggo alles in een. ideaal !!!!!!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71044356
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hiero 49,95 ziggo alles in een. ideaal !!!!!!!
Deze zojuist ook besteld, alleen kut dat het zolang duurt, 10 tot 14 dagen dat wordt een lange vakantie zonder internet en TV (Na morgen namelijk 2weken vakantie)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 20:11:14 ]
pi_71044570
ik ondervind niks anders dan problemen met Ziggo en heb nu bijna voor 50 euro aan de telefoon gehangen met die kl*te helpdesk...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 20:25:59 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71044760
quote:
foto Op donderdag 16 juli 2009 20:19 schreef JO3Y het volgende:
ik ondervind niks anders dan problemen met Ziggo en heb nu bijna voor 50 euro aan de telefoon gehangen met die kl*te helpdesk...
uitzonderingen... Wánt ik zit al 10 jaar bij @home/ziggo... dit zonder problemen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:05:38 #50
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71045788
Ik heb altijd wanadoo/casema/ziggo gehad (wat een naamsveranderingen allemaal) en heb in 10 jaar tijd misschien 3 keer moeten bellen omdat er iets kapot was. Vaak ging het om de internetverbindng.
Kreeg elke keer weeeer hetzelfde antwoord: sorry mevrouw, bla bla uw macintosh . maar dat soort antwoorden krijg je altijd. ook wanneer je bij uitzendinggemist klachten heb ('u gebruikt zeker safari/firefox?)

Veel succes met kiezen. Het is dat ze in dordrecht geen ziggo hebben, maar anders zou ik gewoon weer lekker bij ziggo gaan. nu wordt het upc.
Big mouth strikes again
pi_71047142
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hiero 49,95 ziggo alles in een. ideaal !!!!!!!
pcies... goedkope HD ontvanger erbij, dikke prima!
pi_71057722
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:39 schreef folie het volgende:

[..]

pro-tip: als je echt zeker denkt te weten dat het aan je modem ligt trek de stekker er uit, bel en zeg dat alle lampjes uit zijn...
Dat zal ik ook zeker doen als het weer eens mis gaat
quote:
o en het verschil is ook zo groot omdat de kabelaars geen direct concurrentie hebben...
Ze hebben idd geen concurentie op het kabelnetwerk maar elk product dat de kabelaar levert kan je ook ergens anders krijgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71057775
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef Syd het volgende:

[..]

Deze zojuist ook besteld, alleen kut dat het zolang duurt, 10 tot 14 dagen dat wordt een lange vakantie zonder internet en TV (Na morgen namelijk 2weken vakantie)
Das lang ja.... De laatste keer dat ik het aanvroeg voor iemand was het volgens mij binnen een week gepiept. Alleen was dat geen totaalpakket maar alleen internet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71057849
met Tele2 duurt het4- 5 weken hoor...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_71066946
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:08 schreef JO3Y het volgende:
met Tele2 duurt het4- 5 weken hoor...
Godskelere....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71067755
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:25 schreef Rekkie het volgende:
Ziggo heeft inmiddels al 50 Mbit (als max), het wordt op termijn 80 Mbit en volgend jaar zelfs 100-120 Mbit.
Dat zal overigens niet het einstation zijn, want de routers halen 300 Mbit.
Dude . Je bedoelt dat sommige draadloze routers tot 300mbit gaan. Maar er zijn zat consumenten routers die tot 1gbit gaan, en het netwerk wat hier thuis ligt is ook 1gbit. Iets met klok en klepel.
pi_71116369
quote:
foto Op vrijdag 17 juli 2009 14:53 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Dude . Je bedoelt dat sommige draadloze routers tot 300mbit gaan. Maar er zijn zat consumenten routers die tot 1gbit gaan, en het netwerk wat hier thuis ligt is ook 1gbit. Iets met klok en klepel.
Wie gaat er in deze tijd nog een laptop aan een draadje hangen? Ik wacht gewoon op de gigabit draadloze routers.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_71119571
Ik kom er net achter dat ik gratis op internet kan met FONinternet, sneldheid tot 1,5MB p/s dus zo'n alles in1 pakket wordt overbodig voor mij. Ik zit er nu sinds gisteravond online op
pi_71119925
Ik zou sowieso altijd voor kabel gaan,
ADSL is hoe je het ook went of keert..... altijd the bitch van kpn....
en daar pas ik voor.... incompetent kut bedrijf,

helaas hier UPC gebied,dus wordt wel behoorlijk afgezet qua digitale TV...
maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71121750
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:53 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Dude . Je bedoelt dat sommige draadloze routers tot 300mbit gaan. Maar er zijn zat consumenten routers die tot 1gbit gaan, en het netwerk wat hier thuis ligt is ook 1gbit. Iets met klok en klepel.
Geen enkele consumenten router haalt 1 gbit/s op wan naar lan, zelfs niet 300 mbit/s. Dan kan ziggo dat wel gaan aanbieden maar dan haal je die snelheid alleen op het apparaat dat rechtstreeks op het modem zit en niet achter de brakke budget router.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop