abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72881128
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/

Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72881843
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:43 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

Die zijn goed inderdaad Ik heb een hoop afleveringen gezien. Ik hoop dat ze er ook een over Parijs hebben, want daar zit ook een hoop onder de grond geloof ik.

Die video is te lang om up te loaden, dus helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 18-09-2009 18:58:53 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_72882660
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72882851
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Lebawski het volgende:

[..]

Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Nee, sorry. Toen jij dat vroeg heb ik er wel een tijd naar zitten zoeken, maar ik heb niks kunnen vinden.
pi_72919986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Even wezen googlen: Children Underground ?
pi_72989095
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:

Human, All Too Human : Nietzsche

http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
[..]

Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72989106
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
pi_72989504
BBC's Earth: The Power of the Planet.

Geweldig.
pi_72989568
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:51 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:55:42 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72990754
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72992089
pi_73087185
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
pi_73088772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef Gaslamp_Killer het volgende:

[..]

Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
Yep, dit zijn de enige 3 die gemaakt zijn in de Human all too human-reeks.

Ik denk dat de BBC er bewust voor heeft gekozen Kant niet op te nemen in deze reeks, omdat zijn leven echt lachwekkend saai was:
quote:
Kant stond in zijn woonplaats bekend als uiterst punctueel. Hij volgde een strikt dagschema en verliet zijn woonplaats zelden. Volgens een door Heine verzonnen en mild spottend bedoeld verhaal zouden de huisvrouwen van Königsberg hun klok gelijk zetten wanneer Kant op zijn vaste dagelijkse wandeling (na het middageten om 15.30 uur) hen passeerde.

+

Voor zover bekend heeft Kant nooit een relatie gehad en overleed hij als maagd.
Dat verder zijn filosofie van onschatbare waarde is op het Moderne Denken is evident.

Als je toch video wil waarin ze zijn filosofie bespreken, dan zou je eens kunnen kijken naar:
quote:
Contemporary philosopher Geoffrey Warnock discusses the philosophy of anti-empiricist Immanuel Kant, and his view that activities and powers within the mind are the key to knowledge, and that all knowledge is appearance. Knowledge for Kant, is a complex affair, in which knowing is acquired not just through the senses, but through pure concepts of understanding indigenous to the mind. Countering Hume, Kant insists it is the mind, not the senses, which unifies and organizes sensory flow into meaning full definitions of things.
pi_73096500
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
Nee

3 elitaire jongetjes uit engeland
pi_73446302
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
pi_73446316
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 04:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
Ja klopt

Maar mijn topic werd aan een topic gelinkt dat bijna niet wordt bekeken. Dit topic trekt iets meer mensen en ik vind de boodschap nogal belangrijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446331
Oké.
Tot nu toe (kwartiertje) een rustgevende docu met al die prachtige natuurbeelden.
pi_73573932
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

quote:
A look inside ‘La Modelo’
“A look inside the La Modelo prison in Bogota, Colombia. Called a “model” prison by Colombia officials the prison in reality is controlled more by the prisoners than the guards. With 5000 prisoners for 2400 spots, and not more than 150 security guards assigned to the prison. The prison is awash in violence, and drugs. Last year, 162 prisoners were killed there. The prison is controlled by three criminal groups: members of the guerrilla movement, paramilitary forces, and cocaine traffickers. They have broken the prison up into three different territories and each group has it’s own security forces, defending it’s own territory.”

Klik voor de ducumentaire
pi_73576707
Ik vond Journeys with George een erg leuke documentaire. Gaat over de verkiezingscampagne van George W. Bush. Op een gegeven moment betrapte ik me zelf erop een lichtelijke sympathie voor Bush te krijgen
pi_73577106
Ik ben al een aantal jaar op zoek naar Long Gone

http://www.moviemeter.nl/film/32100

Het is echter bijna onmogelijk om er aan te komen.
Heeft iemand tips en/of een kopie ervan ?
pi_73577906
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

[ afbeelding ]
[..]

Klik voor de ducumentaire

Zeker een aanrader. Absoluut geen 10 in een dozijn National Geographic docu.
pi_73577961
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
Vanavond ook te zien op Belgie 2/Canvas om 20.10 uur en later op de nacht in de herhaling.

Zie ook:
http://www.canvas.be/canvasactua/category/panorama/
pi_73620060
MysteryQuest, Episode: The Lost City of Atlantis
quote:
The lost city of Atlantis was said to be home to an advanced civilization that thrived almost 12,000 years ago. Some believe that those who lived in Atlantis may have been capable of space travel. But legend says the city disappeared suddenly and violently, swallowed by the ocean in a single day. For centuries, explorers and archaeologists have been trying to locate the submerged ruins of this legendary city. MysteryQuest's expedition team will reveal new sonar evidence of underwater structures discovered in the Atlantic Ocean. The team dives on these sites to retrieve samples and will use the latest technology and carbon dating analysis to explore whether they could be clues to uncovering the location of the lost city.
http://www.ninjavideo.net/video/44369
pi_73654822
Nienke Eijsink:

FAN

quote:
In het leven van de Hengelose tiener Nienke Eijsink draait alles om de Australische doktersserie The Flying Doctors, die midden jaren tachtig met veel succes over de hele wereld wordt uitgezonden. Haar idool is Chris Randall, een rol van actrice Liz Burch, die zich als vrouwelijke arts moet bewijzen in het door mannen gedomineerd dorpsleven in de outback van Australië. Nienke plakt haar tienerkamer vol met foto's en posters van haar idool, laat haar haar precies zo knippen als dr. Chris, en schrijft haar talloze brieven. Op een dag neemt ze het besluit om in Australië op zoek te gaan naar de actrice.

Al vanaf haar vroegste jeugd voelt Nienke verwantschap met dokter Chris. Terwijl leeftijdsgenootjes dwepen met Patrick Swayze of The New Kids on the Block, gaat Nienke's hart sneller kloppen bij het zien van deze sterke, onafhankelijke vrouw, die tegelijkertijd ook aantrekkelijk en kwetsbaar is. Het opwindende televisieleven in de Australische outback staat in schril contrast met het leven in de Hollandse Achterhoek. Nienke wenst zich een moeder als Chris Randall, ze droomt van intieme avonden in de stamkroeg in de serie. Haar tieneradoratie slaat om in verliefdheid en ontwikkelt zich tot volledige vereenzelviging; ze wil worden als doctor Randall. In haar fantasiewereld ontdekt ze voor het eerst haar ontluikende lesbische gevoelens.

In 2002 wil Nienke de actrice Liz Burch in het echt ontmoeten. Ze reist naar Australië, waar een lange zoektocht begint naar de vrouw die haar leven heeft bepaald. Op een ochtend staat ze trillend op haar stoep. Hoe zal de actrice reageren? Zal Nienke haar kunnen overtuigen van het belang van haar bezoek?

FAN is een vrolijk, scherp en fascinerend egoportret vol zelfspot. De filmmaakster geeft een intieme kijk in haar bestaan en deinst niet terug voor zeer persoonlijke ontboezemingen. Daarmee maakt ze zichzelf kwetsbaar en tegelijk heel sterk. Hierdoor is ze misschien uiteindelijk tóch Chris Randall geworden.
Bron

Echt een prachtige ducumentaire

Was gisteren op tv. Terug te zien op uitzending gemist: NCRV Document: FAN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')