abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70896793
Post en bespreek hier documentaires die zeker gezien moeten worden!

Om het topic leesbaar te houden is het handig om naast de titel ook even kort aan te geven waar de docu over gaat, of even een link naar imdb te plaatsen etc.

Link naar het vorige deel: Goede Docu's?!

Laatste docu uit het vorige deel: 'Diary Of A Times Square Thief'
quote:
Voor 78 dollar kocht filmmaker Klaas Bense op eBay een met foto’s vol geplakt dagboek. Het was van een jongeman die aan het einde van de jaren tachtig vanuit een Amerikaanse provinciestad naar New York verhuist om zijn droom te realiseren: een beroemd schrijver worden. Die droom raakte, getuige het dagboek, steeds verder uit zicht. De afloop is onbekend; de laatste pagina’s zijn met een mes uit het dagboek verwijderd. Diary of a Times Square Thief is de intrigerende weerslag van Benses speurtocht in de buurt van Times Square en omgeving.
http://www.nederland2.nl/(...)es-square-thief/4735
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_70896928
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 12:26:04 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70897104
bekijk de doc uit de op nu klinkt goed !
happen naar de baas
  zondag 12 juli 2009 @ 12:29:12 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70897177
goede documentaires vind je op www.moviesfoundonline.com
allemaal rechtenvrije filmpjes van verschillende tijden...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  zondag 12 juli 2009 @ 17:10:27 #5
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_70906080
Goed topic dit. Al moet ik echt te veel docu's nog zien, als ik het vorige topic zo bekijk . Vanavond maar 'Enron - The Smartest Guys in the Room' en 'The Thin Blue Line' kijken.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_70906200
The Killing of Pablo Escobar

Omschrijving:
quote:
Tijdens zijn topjarenbeheert Pablo Escobar met zijn Medellin kartel een miljarden drugsimperium. Honderden rechters, journalisten, politici, concurrenten, politiemannen en vele onschuldige omstanders worden door Pablo een wrede dood ingejaagd. Waarom was hij bij velen geliefd als de "Robin Hood van Medellin" en wie waren de geheime moordcommando's "Los Pepes"? De Colombiaanse regering zelf? Als Pablo zo machtig wordt, dat zelfs de Amerikaanse president George Bush Sr. voor zijn leven moet vrezen, kan men niet anders dan hem de oorlog verklaren. Deze fascinerende documentaire bestaat uit twee delen. Zijn leven, macht, geld en moordzucht en de enorme internationale operatie om hem te stoppen. Dit is de enige en volledige Pablo Escobar documentaire.
Zeker een aanrader
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_70913115
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:10 schreef DrDurden het volgende:
Goed topic dit. Al moet ik echt te veel docu's nog zien, als ik het vorige topic zo bekijk . Vanavond maar 'Enron - The Smartest Guys in the Room' en 'The Thin Blue Line' kijken.
In het vorige deel staan inderdaad zeer veel titels van goede docu's 'The Thin Blue Line' is daar een van... Dus het is zeker de moeite waard om het vorige deel nog even door te spitten!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_70931845
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:14 schreef -En4Cer- het volgende:
The Killing of Pablo Escobar

Omschrijving:
[..]

Zeker een aanrader
Die klinkt zeker goed.
pi_70940077
TVP!

Ik ga vanavond nog de docu uit de OP kijken. Heb ook al een beetje rondgesnuffeld in het vorige topic. Zitten goede dingen tussen volgens mij!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_70946258
Goede documentaires uit het vorige topic vond ik o.a.:

- The Power Of Nightmares (Adam Curtis)
- Century Of The Self (Adam Curtis)
- March Of The Penguins
- Religulous
- The King Of Kong: A Fistful Of Quarters
- The Thin Blue Line
- Jonestown: The Life And Death Of Peoples Temple
- Cocaine Cowboys
- Future By Design
- High Tech Soul: The Creation Of Techno Music
- The Elegant Universe
- Gonzo: The Life And Work Of Dr. Hunter S. Thompson
- Dogtown And Z-Boys
Last.fm
pi_70960693
Lost in la Mancha net gedownload. documentaire over de mislukte don quichote film van Terry Gilliam
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:00:43 #13
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70970332
Mag het van fok dat in je de links plaats naar de documantaires ? zou wel mooi zijn een OP met docu's die je mooi kunt bekijken
happen naar de baas
pi_70970745
alleen als het legale links zijn. zijn er gelukkig genoeg te vinden
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:15:52 #15
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_71029537
man on wire al genoemd?
Lege virente, virent cuncta
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:32:07 #16
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_71038048
Waar vinden jullie deze docu's? Youtube of ?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_71041147
Zou me niet kunnen voorstellen dat deze nog niet genoemd is maar: The Revolution Will Not Be Televised. (Op IMDB heet ie Chavez: Inside the Coup en heeft ie een 8,5) Beelden van de staatsgreep tegen Chavez in 2003 en hoe hij weer terugkwam.
pi_71099916
had deze al een tijdje liggen, maar net pas gezien:

wtf wat een stelletje idioten bij elkaar. t gaat over een gast die een amateurfilm gaat maken met hulp van zijn moeder en wat lokale helden.
bijna elk personage lijkt zo uit Napoleon Dynamite weggelopen te zijn
zit ook vol met geniale one-liners en uitspraken.
quote:
Here is what it think of lottery... It's like, when you play the lottery, sometimes you win and sometimes you lose... But it better than using drugs or alcohol - Because when you use drugs and alcohol, especially drugs, you always lose.
quote:
Do you think this is a little bit cathartic for you?
-Uh, very cathartic, Mark.
Do you know what cathartic means?
-No.
pi_71160359
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:32 schreef motherflocker het volgende:
Waar vinden jullie deze docu's? Youtube of ?
Vooral via torrents, maar ook op videogoogle of sites die Beetlebum gepost heeft. op die site staan zeer veel docu's zag ik. Heb een paar dagen geleden een docu van Bill Hicks gekeken via die site die zeker de moeite waard was.
Last.fm
pi_71161114
The Weather Underground
Amerikaans verzet tegen de Vietnam oorlog, niet erg bekend buiten deze documentaire. Interessant.

Journeys with George
George Bush is gewoon een hele leuke man. Echt. Nee, echt!

Ônibus 174
Mooie reconstructie van een gijzeling in een Braziliaanse bus. Erg indrukwekkend.

2002, goed docu jaar zo te zien

[ Bericht 12% gewijzigd door El_jefe07 op 20-07-2009 21:49:58 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:31:12 #22
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_71170215
Vanuit een ander topic
quote:
Portret van een Leeuwarder stadswijkje met 450 inwoners. Deze film is ontstaan uit een spontaan samenwerkingsverband tussen het Noordelijk Film Festival en Omrop Fryslân. Het festival, dat gewoonweg plaatsvindt in en rondom De Harmonie en het Filmhuis, wil zich vanaf dit jaar tevens elders in de stad Leeuwarden en omgeving begeven. Het idee ontstond om een serie films te gaan produceren over en met bewoners in bijzondere woonwijken van Friesland. Omrop Fryslân was bereid tot een unieke coproductie met het festival, die eveneens met volle overtuiging door de gemeente Leeuwarden en het VSBfonds is ondersteund. Zo is Domwei gelokkich op de Wielenpôlle de eerste film geworden van een in de komende jaren te maken reeks regionale producties. Toen enkele Leeuwarder volksbuurten door de politiek als probleemwijken werden aangewezen, verontrustte en verbaasde dat de bewoners van deze buurten. De media schilderen gemakshalve alle inwoners als problematisch af, terwijl het grootste deel van de wijkbewoners een tevreden, kalm en regelmatig bestaan leidt. De Leeuwarder volkswijk Wielenpôlle is met 200 huizen het kleinste wijkje van Leeuwarden. Maar het kan met recht aanspraak maken op de eretitel De Friese Jordaan. Het is een volksbuurt waar iedereen elkaar nog kent, waar bewoners al decennia lang in hun buurt wonen en het buurthuis nog het gezellige dorpsplein is. Vooral op zonnige dagen ademt de buurt geluk uit: domweg gelukkig op de Wielenpôlle. In deze film, gemaakt door programmamaker Pieterjan Wouda, gaan we op bezoek bij deze beauty.
Link: http://player.omroep.nl/?aflID=8306335
happen naar de baas
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:23:04 #23
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71170872
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:06 schreef BluesRebel het volgende:
Zou me niet kunnen voorstellen dat deze nog niet genoemd is maar: The Revolution Will Not Be Televised. (Op IMDB heet ie Chavez: Inside the Coup en heeft ie een 8,5) Beelden van de staatsgreep tegen Chavez in 2003 en hoe hij weer terugkwam.
!!Warning!!:
kijk inderdaad eerst deze 'The Revolution will not be Televised / Chavez: inside the coup' en daarna deze:
The Revolution Will Not Be Televised - LIES

Ik had ook eerst de 'inside the coup' gekeken en was bijna pro-chavez geworden. "Chavez; Inside the Coup" liet me zien hoe een door het volk gekozen leider werd geboycot & gedwarsboomd door elitaire, private & politieke machten.

Later werd ik op de 'Revolution ... Televised- LIES' geattendeerd en het schaamrood steeg me naar mn kaken. Die hele 'Inside the Coup' is een zorgvuldig gefabriceerd stukje propaganda-film gemaakt om Hugo als een held over te laten komen.

Ik weet niet welke nou de waarheid spreekt, maar deze 2 docu's hebben mij wel weer even wakker geschud dat niet alle koek zoet is

enne: deeltje 2 Dubz

[ Bericht 1% gewijzigd door Da_Ripper op 21-07-2009 09:32:46 ]
Wat je vindt, ...
pi_71170945
The union the business behind getting high.
Google video
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:47:33 #25
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_71195638
Ik kwam net deze site tegen mischien wel handig
http://www.tvopjepc.nl/genre/Documentaires
happen naar de baas
pi_71196851
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef Hijacking het volgende:
Vanuit een ander topic
[..]

Link: http://player.omroep.nl/?aflID=8306335
Die is zeker grappig. Voor de niet-Friezen is ondertiteling wel noodzakelijk
pi_71197075
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Ben nu deze aan t kijken. Interessant inderdaad!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:30:55 #28
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71197387
Leuk topic, positief ook dat niet gelijk allemaal docu's van Moore worden gepost .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71197859
Als je digitale tv hebt is de zender "Holland Doc" een aanrader. Daar worden de hele dag documentaires uitgezonden aan de hand van een bepaald thema.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:48:39 #30
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71198104
Rageh inside.Iran.Laatst gedownload erg leuk om te zien.Want veel mensen hebben totaal andere kijk op Iran.En inventions of war ook erg mooi om te zien.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:49:11 #31
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71198133
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:42 schreef Cyan het volgende:
Als je digitale tv hebt is de zender "Holland Doc" een aanrader. Daar worden de hele dag documentaires uitgezonden aan de hand van een bepaald thema.
History channel Zo verslavend die zender
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71200618
Gisteren nog vergeten:

The Bridge
Wat bezielt zoveel mensen om zelfmoord te plegen door vanaf de Golden Gate Bridge te springen? Of; waarom soms ook niet? Een tijd lang wordt de brug in de gaten gehouden.. mensen springen, sommigen niet, sommigen twijfelen; en dat alles onder toezicht van autoriteiten die weten dat er binnen afzienbare tijd er wéér iemand springt. Indrukwekkend.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:57:11 #33
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71200680
voor nederlandse documentaires kun je natuurlijk altijd kijken op http://www.hollanddoc.nl

interessant topic trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 00:18:50 ]
pi_71202347
one day in september

Interessante docu over het drama van de Spelen in Munchen 1972.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:59:02 #35
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71202373
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
voor nederlandse documentaires kun je natuurlijk altijd kijken op http://www.hollanddoc.nl

interessant topic trouwens
Via linkje van PaRoDiUzZ ben ik deze aan het kijken: Holland Doc: Cyberkoelies

Niet verkeerd IMHO.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_71202635
Van de week was op Hollanddoc een nep-docu over een geflipte CIA-operatie die betrekking had op het uitmoorden van een filmploeg. Zelfs Stanley Kubrick werd ermee in verband gebracht. Ik viel er pas laat in en helemaal aan het eind werd gesuggereerd dat het nep was. Weet iemand wat dat was?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:20:46 #37
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_71202730
Over het faken van de maanlanding (de alom bekende beelden zouden zijn opgenomen in een studio en geregisseerd door Kubrick).
The short weekend begins with longing...
pi_71203894
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:17 schreef andre347 het volgende:

[..]

Die is zeker grappig. Voor de niet-Friezen is ondertiteling wel noodzakelijk
Ik versta Fries anders best makkelijk, zó anders is het Fries nu ook weer niet dat je er geen touw aan kunt vastknopen. Een aantal woorden wil ik nog wel moeilijk mee hebben maar het merendeel van de woorden is gewoon net wat anders uitgesproken als in het Nederlands. Met Limburgse dialecten heb ik meer moeite.
De banaan is krom.
pi_71205904

Echt een super documentaire over de broertjes Dewaele, van Soulwax.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:53:31 #40
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71230321
http://content1a.omroep.n(...)c0/vpro/36616309.mp3

http://www.hollanddoc.nl/dossiers/39613545/

1 minuut is een radio docu die ong een minuut duurt, zitten zo nu en dan best sterke stukjes tussen.

[edit] en voor de genen die nooit naar radio 1 luisteren is radioatelier ook een aanrader (ookal word dat op zondagavond op prime time uitgezonden) voor een voorbeeldje http://player.omroep.nl/?aflID=9510985 )

[ Bericht 34% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 22:20:21 ]
pi_71231622
Uit vorig topic: Truimph des Willens. Propaganda van die hitler pipo.

En een dikke land verrader:

woensdag 22 juli 2009 @ 23:02:37 #42
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71233112
De Bloemendaltapes

Deze vind ik echt sterk (radiodocumantaire)

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 23:07:57 ]
pi_71271610
Die radiodocumentaires zijn een mooie aanvulling in dit topic. Binnenkort maar eens een keer wat fragmenten luisteren.
Last.fm
pi_71271705
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:23 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

!!Warning!!:
kijk inderdaad eerst deze 'The Revolution will not be Televised / Chavez: inside the coup' en daarna deze:

Ik had ook eerst de 'inside the coup' gekeken en was bijna pro-chavez geworden. "Chavez; Inside the Coup" liet me zien hoe een door het volk gekozen leider werd geboycot & gedwarsboomd door elitaire, private & politieke machten.

Later werd ik op de 'Revolution ... Televised- LIES' geattendeerd en het schaamrood steeg me naar mn kaken. Die hele 'Inside the Coup' is een zorgvuldig gefabriceerd stukje propaganda-film gemaakt om Hugo als een held over te laten komen.

Ik weet niet welke nou de waarheid spreekt, maar deze 2 docu's hebben mij wel weer even wakker geschud dat niet alle koek zoet is

Nice Cell-10, wilde sowieso 'Chavez Inside the coup' nog eens kijken. Kan meteen die andere er achteraan

@ Kikooo: Wist niet dat er een docu bestond over de broertjes Dewaele. Ook maar eens achteraan gaan!
Last.fm
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:54:14 #45
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71271849
Staan een hoop mogelijk interessante docus tussen, ook in andere topics, maar waarom zijn de meesten meer dan anderhalf uur? Daar heb ik helemaal geen tijd voor, terwijl ik het eigenlijk wel wil zien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71286435
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:23 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

!!Warning!!:

Heb ik ook al gezien ja maar hij wilde goede docu's dus noemde die maar. Geloof ook lang niet alles maar toch mooi om te zien hoe die docu's in elkaar zitten
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 17:44:25 #48
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71292674
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Beetlebum het volgende:
goede documentaires vind je op www.moviesfoundonline.com
allemaal rechtenvrije filmpjes van verschillende tijden...
Nu iets zonder te betalen?
:')
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 17:51:12 #49
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71292837
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:55 schreef El_jefe07 het volgende:
Gisteren nog vergeten:

The Bridge
Wat bezielt zoveel mensen om zelfmoord te plegen door vanaf de Golden Gate Bridge te springen? Of; waarom soms ook niet? Een tijd lang wordt de brug in de gaten gehouden.. mensen springen, sommigen niet, sommigen twijfelen; en dat alles onder toezicht van autoriteiten die weten dat er binnen afzienbare tijd er wéér iemand springt. Indrukwekkend.
Klinkt interessant.
Ik ga deze nu kijken.

deel 1:
:')
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:56:38 #50
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_71292989
Interessant topic
pi_71302023
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Klinkt interessant.
Ik ga deze nu kijken.

deel 1:
damn.. heftig... Echt heftig dat je je zo ongelooflijk raar in je vel kunt voelen dat je aan zelfmoord denkt en het vervolgens ook doet... Begrijp het wel though. Maar blijft aangrijpend... Goeie docu met echte beelden van mensen die dus gejumt zijn... Ontroerend. Heeft mij zeker geraakt.

Goed dat wou ik ff kwijt.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:57:47 #52
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71302283
Van Holland Doc.

Confronterende documentaire over een Nederlander, die in Zambia verdacht wordt van moord en jarenlang vastzit op afwachting van een rechtzaak. Geen steun krijgt van onze regering, waar ouders vechten voor het vrijlaten van hun zoon. De anti-climax komt op het eind.

Persoonlijk een prachtige docu omdat ik het land ken (gewerkt heb) en het de waarheid vertoont in negatieve situaties. Trouwens mooiste en meest vrije land in Afrka, dat ik ken: De tegenhanger van Zimbabwe! (terwijl de bevolking uit beide landen zichzelf "neighbours" noemt)

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/33613692/
The best firms advertise the least...
pi_71307578
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:25:34 #54
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308479
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

damn.. heftig... Echt heftig dat je je zo ongelooflijk raar in je vel kunt voelen dat je aan zelfmoord denkt en het vervolgens ook doet... Begrijp het wel though. Maar blijft aangrijpend... Goeie docu met echte beelden van mensen die dus gejumt zijn... Ontroerend. Heeft mij zeker geraakt.

Goed dat wou ik ff kwijt.
Vond 't ook een mooie docu, al word je er niet echt blij van en ik mis ook enigszins een verhaallijn. Wat ik mij wel afvroeg is: die cameramannen houden dus bijna continu die brug in de gaten en filmde mensen die zich verdacht gedroegen. In hoeverre kan je je als filmmaker loskoppelen van het gene wat je filmt; want ethisch gezien hoor je gewoon aan de telefoon te hangen met de politie.
pi_71309081
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Vond 't ook een mooie docu, al word je er niet echt blij van en ik mis ook enigszins een verhaallijn. Wat ik mij wel afvroeg is: die cameramannen houden dus bijna continu die brug in de gaten en filmde mensen die zich verdacht gedroegen. In hoeverre kan je je als filmmaker loskoppelen van het gene wat je filmt; want ethisch gezien hoor je gewoon aan de telefoon te hangen met de politie.
het was allemaal top secret:
quote:
The movie was shot with multiple cameras pointed at a notorious suicide spot on the bridge during 2004. It captured 23 people as they took their final plunge, and then offers interviews with grieving families.
Denk niet dat de cameramannen er dus steeds bij waren Zal wel verborgen cameras zijn geweest Hoewel... die mensen werden ook nog gevolgd met hun duik in het water... Dus ja idd... weet dan ook niet hoe ze dat dan pcies hebben gedaan. Met mini cameraatjes misschien.
quote:
Steel interviewed relatives of the suicide victims, not informing them that he had footage of their loved ones' deaths. He claimed that "All the family members now, at this point, have seen the film, [and are] glad that they had participated in it."[2]

The project was kept a secret in order to avoid a situation where someone would "get it into his or her head to go to the bridge and immortalize him or herself on film." During the filming, one person jumped off the Golden Gate Bridge every 15 days on average.[3] Assuming that the rate remains steady, this means a total of approximately 24 suicides each year.
Bron

verhaallijn... ja.. dan had het een film geweest. Nu kreeg je echt verschillende mensen aan het woord. Ik vond het ook mooi dat die ene jongen in beeld kwam die 't WEL had overleefd. Interessant om te weten wat er dan in zo'n jongen omgaat voordat ie springt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:34:55 #56
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71309298
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

het was allemaal top secret:
[..]

Denk niet dat de cameramannen er dus steeds bij waren Zal wel verborgen cameras zijn geweest Hoewel... die mensen werden ook nog gevolgd met hun duik in het water... Dus ja idd... weet dan ook niet hoe ze dat dan pcies hebben gedaan. Met mini cameraatjes misschien.
[..]

Bron

verhaallijn... ja.. dan had het een film geweest. Nu kreeg je echt verschillende mensen aan het woord. Ik vond het ook mooi dat die ene jongen in beeld kwam die 't WEL had overleefd. Interessant om te weten wat er dan in zo'n jongen omgaat voordat ie springt.
Op die "plonzen van veraf" werd het allemaal overduidelijk met de hand gefilmd, iets waar je geen minicamera's voor nodig hebt omdat het daar rammend volstaat met toeristen met handycams. Ik snap dat ze niet hebben aangekondigd dat ze stonden te filmen. Maar ik zou daar toch niet graag staan met m'n camera, iemand zich verdacht zien gedragen en daarna springen. Ik neem aan dat als je dat een paar keer hebt gezien dat je wel sneller de patronen door hebt van hoe mensen zich gedragen vlak voordat ze "gaan".

Mwah, er zijn zat docu's waarbij er enige lijn in het gebeuren zit, werd nu ontzettend van de hak op de tak gesprongen zonder dat er enige conclusies aan werden verbonden.
pi_71314736
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Vond dat echt een goede en grappige film

Had niet verwacht dat die zo grappig was en tegelijkertijd toch redelijk de vinger op de 'zere plek' wist te leggen!
Last.fm
pi_71324976
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:34 schreef Bolter het volgende:

[..]

Op die "plonzen van veraf" werd het allemaal overduidelijk met de hand gefilmd, iets waar je geen minicamera's voor nodig hebt omdat het daar rammend volstaat met toeristen met handycams. Ik snap dat ze niet hebben aangekondigd dat ze stonden te filmen. Maar ik zou daar toch niet graag staan met m'n camera, iemand zich verdacht zien gedragen en daarna springen. Ik neem aan dat als je dat een paar keer hebt gezien dat je wel sneller de patronen door hebt van hoe mensen zich gedragen vlak voordat ze "gaan".

Mwah, er zijn zat docu's waarbij er enige lijn in het gebeuren zit, werd nu ontzettend van de hak op de tak gesprongen zonder dat er enige conclusies aan werden verbonden.
quote:
Eric Steel initially told officials he planned to spend a year filming the "powerful and spectacular interaction between the monument and nature" and that his work was to be the first in a series of documentaries about national monuments such as the St. Louis Arch and the Statue of Liberty. That's how he got the Golden Gate National Recreation Area's permission to set up cameras on parkland overlooking Fort Point.

Bron: http://www.greenspun.com/(...)sg.tcl?msg_id=00CihA
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 juli 2009 @ 21:30:41 #59
862 Arcee
Look closer
pi_71325343
Goed topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71325656
Ik vond deze wel goed: http://www.imdb.com/title/tt0492469/

En de aflevering van "UFO files" waarin ze area 51 gaan onderzoeken vond ik wel interessant En Louis Theroux natuurlijk
Er gaat niets boven Groningen
pi_71327091
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Ahh.. die arme honden en katten En die koeien en dierentuindieren.. maar die zijn sowieso al zielig

[ Bericht 4% gewijzigd door sander-3 op 25-07-2009 22:51:18 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 11:22:51 #62
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71334617
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:44 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ahh.. die arme honden en katten En die koeien en dierentuindieren.. maar die zijn sowieso al zielig
Ik heb er tot nu toe 12 min. van gezien... Die stem van die narrator is zooo vervelend. En er wordt wel enorm overdreven, net alsof binnen een paar uur alle power plants er uit knallen. Maar goed, wordt het nog iets leuker/realistischer?
pi_71335074
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:44 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Vond het wat te lang duren allemaal. Op gegeven moment heb je 't wel gezien. Begon interessant maar had 't wat boeiender verwacht.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:50:31 #64
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71335124
tvp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_71339277
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Vond het wat te lang duren allemaal. Op gegeven moment heb je 't wel gezien. Begon interessant maar had 't wat boeiender verwacht.
Ik heb het ook niet helemaal aandachtig zitten bekijken Hij stond gewoon aan terwijl ik bezig was met van alles..
pi_71457206
http://www.onlinedocumentaries4u.com/ staat ook het een en ander.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:37 #67
148823 znarch
ondertitel
pi_71457528
Past dit hier?

Etre et avoir

A documentary portrait of a one-room school in rural France, where the students (ranging in age from 4 to 11) are educated by a single dedicated teacher.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71492989
quote:

Die is idd erg komisch ja. Sowieso Bill Maher

Je zou ook eens stand-up comedy van hem moeten kijken, bijvoorbeeld:

Bill Maher I'm Swiss
http://video.google.com/videoplay?docid=-6828495659083788269
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71493317
quote:

Daarover heeft Louis Theroux ook een docu. Over zo'n incest dorp, en die gaan dan langs de kant van de weg staan om homo's uit te schelden Nu boeit me dat nou niet.. maar om je dan zoiets infantiels als 'god' als reden daarvoor te geven.

Edit:

Trouwens die zogenaamde god van ze is zelf de grootst mogelijk fag die er maar te vinden is.. stelletje sukkels.

[ Bericht 10% gewijzigd door sander-3 op 31-07-2009 16:30:10 ]
pi_71493677
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:22 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Daarover heeft Louis Theroux ook een docu. Over zo'n incest dorp, en die gaan dan langs de kant van de weg staan om homo's uit te schelden Nu boeit me dat nou niet.. maar om je dan zoiets infantiels als 'god' als reden daarvoor te geven.

Edit:

Trouwens die zogenaamde god van ze is zelf de grootst mogelijk fag die er maar te vinden is.. stelletje sukkels.
Dat zijn idd debielen.. Hoe verneuk je de jeugd van een kind...
pi_71494014
Lost Horizons: The Big Bang
quote:
Professor Jim Al Khalili delves into over 50 years of the BBC science archive to tell the story behind the emergence of one of the greatest theories of modern science, the Big Bang.

The remarkable idea that our universe simply began from nothing has not always been accepted with the conviction it is today and, from fiercely disputed leftfield beginnings, took the best part of the 20th century to emerge as the triumphant explanation of how the universe began. Using curious horn-shaped antennas, U-2 spy planes, satellites and particle accelerators, scientists have slowly pieced together the cosmological jigsaw, and this documentary charts the overwhelming evidence for a universe created by a Big Bang.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3038527161142211875&ei=lwNzSuXvKo7T-AaAg73lCQ&q=horizon%2Bdocu&hl=nl
pi_71500471
Sowieso is vrijwel iedere docu uit die hele 'Horizon' reeks van de BBC meer dan de moeite waard!

[ Bericht 3% gewijzigd door DubzOne op 31-07-2009 21:39:33 ]
Last.fm
pi_71502019
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:02 schreef DubzOne het volgende:
Sowieso is vrijwel iedere docu uit die hele 'Horizon' reeks van de BBC meer dan de moeite waard!
True.

Deze vond ik ook erg goed:

Copenhagen Fall Out - Niels Bohr & Werner Heisenberg
quote:
Inspired by the actual events that have intrigued and baffled historians for more than 50 years, Copenhagen revolves around a 1941 meeting between two brilliant physicists, Niels Bohr of Denmark (Stephen Rea) and Germany's Werner Heisenberg (Daniel Craig); long-time friends whose work together had opened the way to the atomic bomb, but who were now on opposite sides of World War II. Heisenberg made a covert trip to see Bohr and his wife Margrethe (Francesca Annis) in Copenhagen, but the meeting ended in disaster. Copenhagen explores Heisenberg's visit to Denmark and what happened during the pivotal meeting that was to become a defining moment of the nuclear age.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3325831859220140461&ei=8EtzSr7fO4Om-Aa_lZXiBg&q=bohr%2Bdocumentary&hl=nl
pi_71548315
Air Guitar Nation
Over de maffe kunst van het luchtgitaar spelen en twee Amerikaanse kampioenen die naar het WK in Finland gaan om de nationale eer te verdedigen.

Pripyat
Portret van de mensen die in de verboden zone bij Chernobyl werken of daar nog illegaal wonen.

Hij staat in z'n geheel op youtube, alleen wel met Duitse ondertitels.

dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:44:51 #75
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71587570
Ik vond deze site http://www.snagfilms.com via ...

een linkje naar Skidrow - een docu waarin Pras (Fugees) 9 dagen undercover gaat in 'Skid Row" een gebied in downtown LA met zo'n 90.000 dak- & thuislozen.
quote:
“Skid Row” is a 50-square block area in downtown Los Angeles where an average of 90,000 homeless and transient people live on any given night. More than just a place - it’s a way of life, a mind set, the last resort for those who have given up on society and, in many cases, themselves. In the feature documentary SKID ROW, Pras Michel - one third of the successful hip-hop band The Fugees - lives on the streets of Skid Row for nine straight days and nights as a homeless person. The entire time he and his crew are undercover, using surveillance cameras. His journey is a difficult one, riddled with hunger, exposure to the elements, criminals, drugs and danger. It is also life-changing...as Pras learns not only how to fend for himself, but discovers the dark, very human and, at times, humorous underbelly of Los Angeles.
Nadeel van deze site is wel dat er om de 7 min. een reclame van 30 sec. tussendoor duikt
Wat je vindt, ...
pi_71671698
Fractals: Hunting the hidden Dimension

http://www.onlinedocument(...)idden-dimension.html

Erg interessante docu over fractals. Geeft een heel duidelijke uitleg over wat fractals zijn (een "nieuwe" vorm van wiskunde) en hoe deze manier van berekenen opmerkelijke resultaten oplevert bij het in kaart brengen van de wereld om ons heen, van onze hartslag tot de opbouw van een heel bos door alleen 1 boom op te meten.

Via bovenstaande site word je trouwens doorgelinkt naar megavideo die er middenin "tijdelijk" mee ophield omdat ze je willen dwingen te betalen voor de dienst Na het kijken van een half uur mocht ik fijn een uur gaan wachten om de overige 20min te bekijken

Wanneer dat gebeurt kun je de rest op googlevideo bekijken, helaas wel in een iets mindere kwaliteit dan via Megavideo.
pi_71671770
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 03:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Fractals: Hunting the hidden Dimension

http://www.onlinedocument(...)idden-dimension.html

Erg interessante docu over fractals. Geeft een heel duidelijke uitleg over wat fractals zijn (een "nieuwe" vorm van wiskunde) en hoe deze manier van berekenen opmerkelijke resultaten oplevert bij het in kaart brengen van de wereld om ons heen, van onze hartslag tot de opbouw van een heel bos door alleen 1 boom op te meten.

Via bovenstaande site word je trouwens doorgelinkt naar megavideo die er middenin "tijdelijk" mee ophield omdat ze je willen dwingen te betalen voor de dienst Na het kijken van een half uur mocht ik fijn een uur gaan wachten om de overige 20min te bekijken

Wanneer dat gebeurt kun je de rest op googlevideo bekijken, helaas wel in een iets mindere kwaliteit dan via Megavideo.
Ik kwam deze docu. ook alleens tegen op googlevideo, maar had toen de tijd er niet voor hem te kijken.. Misschien nu maareens doen.. Lijkt me interessant. Nova heeft sowieso veel goede docu's.

Zoals deze:
http://www.veoh.com/brows(...)h/v17156508mYJErHdm#
quote:
Death.of.a.Star NOVA

Why do stars explode and how is the energy generated? What is the effect of all those little "aftermath" particles floating through space? Nova: Death of a Star is a 60-minute science documentary that explores rare astronomical events in all their dimensions. The film features the 1987 explosion of a supernova -- first observed by a Canadian astronomer in Chile -- and discusses its impact on the universe. Witness the celestial phenomena that baffles the scientific community as you travel from South America to Japan to Cleveland. A discussion of supernova neutrinos is a special highlight .

[ Bericht 0% gewijzigd door Chain_Reaction op 07-08-2009 04:15:46 ]
pi_71671930
Nog een hele vette

Next World - Future Life On Earth
http://www.onlinedocument(...)e-life-on-earth.html

Vooral fijn om te zien omdat je zo'n negatief beeld krijgt van de wereld door oa tv te kijken. Er staat ons heel wat positiefs te wachten in de toekomst

Wat ik het vetste vond was toch wel de jetpack die in deze docu wordt getoond

Wat zou ik graag zo'n ding willen hebben

Ook wil ik nog even terugkomen op een docu die ik al eerder heb genoemd, Visions of the Future. Dit is een vd vetste docu's die ik ooit heb gezien. Het bestaat uit drie delen en hierin worden de computer-, quantum- en biotechnische revolutie besproken.

Het komt er op neer dat de 21e eeuw de eeuw van de toepassing van onze opgedane kennis wordt. Veel geheimen zijn door de mens ontrafeld in de 20e eeuw en de resultaten zullen we tijdens ons leven nog gaan meemaken en als je de docu kijkt, zie je hoe je vertrouwde wereldje van nu zal worden getransformeerd

http://video.google.com/videosearch?q=visions+of+the+future&emb=0#

[ Bericht 4% gewijzigd door Probably_on_pcp op 07-08-2009 04:19:50 ]
pi_71769500
Weet iemand een goede docu over Atlantis ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71769677
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Weet iemand een goede docu over Atlantis ?
http://video.google.nl/videoplay?docid=6056789081969524094&ei=BV-ASo-1Osnm-Ab2vpX8Dg&q=ATLANTIS&hl=nl

This is a presentation of Michael Tsarion called "The Destruction Of Atlantis - Was Atlantis A Center Of Advanced Civilization".

//
+

http://video.google.nl/videoplay?docid=7380611327825391213&ei=mV-ASs-qIsfJ-Ablk6iFBA&q=ATLANTIS&hl=nl
pi_71769885
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

http://video.google.nl/videoplay?docid=6056789081969524094&ei=BV-ASo-1Osnm-Ab2vpX8Dg&q=ATLANTIS&hl=nl

This is a presentation of Michael Tsarion called "The Destruction Of Atlantis - Was Atlantis A Center Of Advanced Civilization".

//
+

http://video.google.nl/videoplay?docid=7380611327825391213&ei=mV-ASs-qIsfJ-Ablk6iFBA&q=ATLANTIS&hl=nl
Dank je, al doel ik meer op avi bestanden zodat ik ze op mijn tv kan kijken.

Namen van goede docu's hierover zijn nog steeds welkom iig, heb die van de BBC en NG al gevonden, maar misschien dat er mensen zijn die nog anderen kennen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71773886
Vandaag elle s`appelle sabine gekeken, waarvan gister een stukje van in zomer gasten was te zien.

De zus filmt het leven van haar autistische zusje die nadat ze aan de medicatie gaat, verandert in een wrak. indrukwekkend
pi_71774132
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:08 schreef stayanti het volgende:
Vandaag elle s`appelle sabine gekeken, waarvan gister een stukje van in zomer gasten was te zien.

De zus filmt het leven van haar autistische zusje die nadat ze aan de medicatie gaat, verandert in een wrak. indrukwekkend
Link?
pi_71799771
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71800085
Why alcohol is worse than ecstasy

Erg interessant docu's die van Horizon .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_71800465
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:50 schreef Steve-O het volgende:
Why alcohol is worse than ecstasy

Erg interessant docu's die van Horizon .
+1

Goede docu idd. (zoals vrijwel alles van Horizon)
pi_71807031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Heb je cities of the underworld over moskou al eens gezien? Ik weet niet of het hierin besproken werd namelijk.

Ik vind dat soort dingen ook vreselijk interessant Zo heb je in parijs ook een één of ander gangenstelsel. En ik vind ook restanten uit de koude oorlog erg gaaf. Zoals een schuilkelder in een metrostation. Of dingen die gebouwd zijn, en daarna niet gebruikt. zoals de metro in Chaleroi. Erg gaaf allemaal.
pi_71808365
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:34 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Heb je cities of the underworld over moskou al eens gezien? Ik weet niet of het hierin besproken werd namelijk.

Ik vind dat soort dingen ook vreselijk interessant Zo heb je in parijs ook een één of ander gangenstelsel. En ik vind ook restanten uit de koude oorlog erg gaaf. Zoals een schuilkelder in een metrostation. Of dingen die gebouwd zijn, en daarna niet gebruikt. zoals de metro in Chaleroi. Erg gaaf allemaal.
In de korte docu die ik gezien heb, daar zat die schuilkelder ook in.

Het ging mij echter niet zozeer om ondergrondse stelsels, hoewel ze boeiend zijn, maar meer om de plekken waar zich mensen bevinden die onverklaarbare dingen doen. Vreemde, obscure plekken. In Odessa, Oekraine heb je een hele zwerm zwerfjongeren die verslaafd zijn aan zo'n beetje elk middeltje dat te verkrijgen is. Lijm, spiritus, deoderantbussen you name it... Die leven als een soort bende tussen de verlaten gebouwen en ingestorte stukken puin ervan. Zoiets boeit mij.

Ook vreemde plekken waar mensen verdwijnen, vermoord of mishandeld worden om onverklaarbare reden vind ik boeiend. Laatst ben ik in Edinburgh, Schotland geweest. Deze oude stad heeft enorm veel kleine steegjes, en elk steegje draagt zijn eigen verhaal/mythe met zich mee. Zeer interessant.

Kannibalisme, ook interessant. Wat zijn nou de beweegredenen en de oorzaken van het feit dat mensen zo anders en bruut leven ten opzichte van de Westerse beschaving ? En dan helemaal de dingen die in Europa plaatsvinden, zoals ik eerder Odessa noemde. Zoiets verwacht je in Brazilie, in reusachtige sloppenwijken. Dat ken je immers van films. Landen die dichterbij liggen en waar toch zulke wrede dingen gebeuren trekken mij nog meer.

Mijn vader heeft in voormalige Joegoslavie gediend als commando. Daardoor vind ik die oorlog bijzonder interessant. Die klopjacht met bijbehorende verdwijning van Karadzic, of het feit dat zo enorm veel wapens en huurmoordenaars of maffia vanuit die landen komen vind ik fascinerend. Of al de smokkelroutes of sluiproutes uit voormalig oorlogsgebieden. Berlijnse muur en vluchtpogingen. Gevangenisontsnappingen en het leven tussen de muren. Bendes, codes, regels, afspraken, vete's en smokkelen. Allemaal duistere kanten van de mens. Intellect en krankzinnigheid combineren vaak in situaties.

Probleem is dat ik weinig docu's kan vinden haha... Nogal hak-op-de-tak wat ik neer zet, maar goed, het is dan ook al laat en ik kom net de kroeg uit rollen (eerste keer dat ik deze befaamde smiley ga gebruiken , jeeja !)
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71829676
quote:

Iemand hier bekend mee ?
Die jij zag, was dat deze?

Ik vond het wel tof Ben ook zeer benieuwd of er meer materiaal bestaat.
pi_71830206
onze louis heeft ook weer een nieuwe: Louis Theroux - The City Addicted to Crystal Meth
pi_71830293
quote:

Iemand hier bekend mee ?
Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
pi_71831227
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef jimjim1983 het volgende:
onze louis heeft ook weer een nieuwe: Louis Theroux - The City Addicted to Crystal Meth
Shit, die is pas op tv geweest.

Edit: ik ben hem nu aan het downloaden
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
Lijkt me echt cool om eens door zo'n verlaten metrostelsel te lopen
pi_71837735
quote:

[..]

Cool ! Ga ik even naar zoeken, thanx. Meer tips zijn welkom !
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die jij zag, was dat deze?

Ik vond het wel tof Ben ook zeer benieuwd of er meer materiaal bestaat.
Dat was die inderdaad, best leuk maar erg kort.
pi_71849073
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef jimjim1983 het volgende:
Ja die was zondag volgens mij op BBC Erg apart allemaal weer . Zelfde verhaal van al die maar met een ander gezicht .

Goede docu .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_71852547
quote:

[..]

Dark Days. Over het dagelijks leven van een groep mensen die in een New Yorkse treintunnel is gaan wonen omdat het daar een stuk beter is dan op straat. Mooie film om te zien ook, in zwart-wit met een soundtrack van DJ Shadow.
pi_71855525
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dark Days. Over het dagelijks leven van een groep mensen die in een New Yorkse treintunnel is gaan wonen omdat het daar een stuk beter is dan op straat. Mooie film om te zien ook, in zwart-wit met een soundtrack van DJ Shadow.
Cool idd. Overigens staat deze docu. (in goede kwaliteit) online:
http://www.veoh.com/brows(...)ch/v6261498mqGaaTX2#
pi_71855566
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:47 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ja die was zondag volgens mij op BBC Erg apart allemaal weer . Zelfde verhaal van al die maar met een ander gezicht .

Goede docu .
Vooral hoe verrot mensen er "al" naar een jaar gebruik uitzien is echt schokkend te noemen, om nog maar te zwijgen over de psychotische episodes van al die gebruikers.

Dodelijke troep.
pi_71862441
quote:
Het ging mij echter niet zozeer om ondergrondse stelsels, hoewel ze boeiend zijn, maar meer om de plekken waar zich mensen bevinden die onverklaarbare dingen doen. Vreemde, obscure plekken. In Odessa, Oekraine heb je een hele zwerm zwerfjongeren die verslaafd zijn aan zo'n beetje elk middeltje dat te verkrijgen is. Lijm, spiritus, deoderantbussen you name it... Die leven als een soort bende tussen de verlaten gebouwen en ingestorte stukken puin ervan. Zoiets boeit mij.

Ook vreemde plekken waar mensen verdwijnen, vermoord of mishandeld worden om onverklaarbare reden vind ik boeiend. Laatst ben ik in Edinburgh, Schotland geweest. Deze oude stad heeft enorm veel kleine steegjes, en elk steegje draagt zijn eigen verhaal/mythe met zich mee. Zeer interessant.

Kannibalisme, ook interessant. Wat zijn nou de beweegredenen en de oorzaken van het feit dat mensen zo anders en bruut leven ten opzichte van de Westerse beschaving ? En dan helemaal de dingen die in Europa plaatsvinden, zoals ik eerder Odessa noemde. Zoiets verwacht je in Brazilie, in reusachtige sloppenwijken. Dat ken je immers van films. Landen die dichterbij liggen en waar toch zulke wrede dingen gebeuren trekken mij nog meer.

Mijn vader heeft in voormalige Joegoslavie gediend als commando. Daardoor vind ik die oorlog bijzonder interessant. Die klopjacht met bijbehorende verdwijning van Karadzic, of het feit dat zo enorm veel wapens en huurmoordenaars of maffia vanuit die landen komen vind ik fascinerend. Of al de smokkelroutes of sluiproutes uit voormalig oorlogsgebieden. Berlijnse muur en vluchtpogingen. Gevangenisontsnappingen en het leven tussen de muren. Bendes, codes, regels, afspraken, vete's en smokkelen. Allemaal duistere kanten van de mens. Intellect en krankzinnigheid combineren vaak in situaties.

Probleem is dat ik weinig docu's kan vinden haha... Nogal hak-op-de-tak wat ik neer zet, maar goed, het is dan ook al laat en ik kom net de kroeg uit rollen (eerste keer dat ik deze befaamde smiley ga gebruiken , jeeja !)
Nog iemand tips op mijn geblaat ?
pi_71863905
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip!
pi_71884571
Cry for help: Teenage mental illness and suicide
quote:
Behind the acts of violence and rage of both the Virginia Tech and Columbine shootings is a larger issue of mental illness in teens that is rarely addressed. For instance:

- The rate of teenage suicide has tripled over the last 60 years – 28 teenagers a week now die by suicide.¹
- Depression and anxiety in adolescents often go unrecognized or untreated for years, and the results can be fatal – over 90 percent of adolescents who die by suicide have a diagnosable mental illness at the time of their death. ²
While school shootings are rare, signs of mental illness in the perpetrators of these crimes are not. School shooters often have a history of suicide attempts, suicidal thoughts or depression³ – which makes identifying those conditions through mental health screening critically important.

Cry for Help takes an intimate look at the efforts of two high schools to identify adolescents at risk. Hamilton High School in Ohio and Clarkstown North High School in New York have both been affected by teen suicide and have launched powerful new programs to prevent future tragedies.

Following the unrelated suicides of four students that shook the Hamilton community, school officials are taking a direct approach with “Character Day” – a raw, emotional, and honest program designed to motivate students to open up and ask for help. In Clarkstown, school officials are taking advantage of the time their students spend on the Internet by creating an online community – one where teens can anonymously air their problems and seek support from their peers and professionals.

Cry for Help also examines the often difficult transition from high school to college through a first-person account of a young woman who has battled mental illness. Stacy Hollingsworth, a straight-A student and gifted musician, was by all appearances a well-adjusted and accomplished young person. When Stacy phoned home from a campus psychiatric hospital during her freshman year at college, it was then that her parents realized things were not as perfect as they seemed. She had been hiding depression, suicidal thoughts, and feelings of paralyzing hopelessness for years. Stacy and her parents chronicle the painstaking journey to put her life back together, and how she founded her college’s first on-campus chapter of the National Alliance for the Mentally Ill.

Additionally, Cry for Help looks at the efforts by some parents to tackle behavior and communication issues during their children’s earliest years – before depression, violence, anger or suicidal impulses take over.
http://www.pbs.org/wnet/c(...)h-the-documentary/1/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')