In dat geval mag je hopen dat je niet in zo'n gebied woont, wanneer je geregistreerd wordt als iemand die zich misdragen heeft.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Een gebiedsverbod is persoonsgebonden. M.a.w. als jij je gedraagt, heb je niets te vrezen.
Inderdaad, maar dan nog zou je kunnen bedenken dat iemand wel in zijn huis mag zijn, maar niet in de openbare ruimte. Maar dan wordt het een soort huisarrest, waarvan ik ook betwijfel of je dat zomaar mag opleggen voor de redenen waarvoor een gebiedsverbod wordt opgelegd.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Als zoiets opgelegd wordt door een Burgemeester, moet de maatregel wel proportioneel zijn. Als je woont in een gebied is het niet proportioneel om voor dat gebied een verblijfsontzegging op te leggen...
Ik heb altijd begrepen dat het door rechters niet proportioneel wordt geacht als zoiets wordt opgelegd in een gebied waar iemand woont of werkt, dus dat verkapte huisarrest bestaat dan niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan nog zou je kunnen bedenken dat iemand wel in zijn huis mag zijn, maar niet in de openbare ruimte. Maar dan wordt het een soort huisarrest, waarvan ik ook betwijfel of je dat zomaar mag opleggen voor de redenen waarvoor een gebiedsverbod wordt opgelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |