Voor de verandering eens proberen als aankomst? Les deux alpes is ook geen aankomst plaats deze tour. Had ik niet eens genoemd. (Ben vast meer leuke cols van zelfde kaliber vergeten.)quote:Op zondag 12 juli 2009 11:09 schreef Deetch het volgende:
qua bergetappes is het idd een beetje een slappe tour.
En de galibier en croix de fer vind ik geen echte aankomst bergen. Dit zijn overheenrij bergen richting de alpe d'huez of les deux alpes.
Kijk eens wat een mogelijkheden! En dan komen ze met zo'n tour.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:12 schreef Gitanki het volgende:
Girostijl: de Parpaillon
[ afbeelding ]
Maar mogelijk, met de tour (gezien eerdere finishes in afgelopen jaren) in de pyreneen:
Pla d'adet
Ax 3 domaines
Plateau de Beille (de slotklim waar tot dusver altijd de uiteindelijke tourwinnaar won: 1x pantani, 2x armstrong en 1x Contador)
Cauterets
Hautacam
Luz ardiden
die finish van 2 jaar terug in dat dorpje op de Aubisque
La mongie op de Tourmalet
Ik zou alles wel een beetje bij elkaar houden.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef Falco het volgende:
Bovenop de Cauberg, zoals een paar jaar geleden.
Als de Ventoux een "aankomstberg" is waarom dan niet de Galibier? Vraagt wel durf van de organisatoren -- durf die deze editie vrijwel geheel ontbreekt.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:09 schreef Deetch het volgende:
En de galibier en croix de fer vind ik geen echte aankomst bergen. Dit zijn overheenrij bergen richting de alpe d'huez of les deux alpes.
Voor het spektakel: Kemmelberg met kasseienafdaling, de Koppenberg en finish op de Muur.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef Falco het volgende:
Bovenop de Cauberg, zoals een paar jaar geleden.
Kenny!!1quote:Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Kevincy het volgende:
Wie zijn de kanshebbers voor vandaag?
aangezien het geen slotklim wordt...
Groepje dat wegrijdt waarschijnlijk. Moeilijk te voorspellen wie er in zo'n ontsnapping zitten.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Kevincy het volgende:
Wie zijn de kanshebbers voor vandaag?
aangezien het geen slotklim wordt...
Vind ik veel te weinig!quote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Cootz het volgende:
Vorig jaar ook maar 3 finishes bergop, het jaar ervoor ook.
zullen denk ik ook 5/6 onbekendere renners ontsnappen.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef Digital-Love het volgende:
[..]
Groepje dat wegrijdt waarschijnlijk. Moeilijk te voorspellen wie er in zo'n ontsnapping zitten.
Dan gaat Astana er direct achteraan zitten en het gat in de te lange afdaling van de Tourmalet dichtrijden. Mentsjov gaan ze echt geen minuten geven wanneer de Alpen er nog aan moeten komen. Het is leuk om te zien (zoals gister met Evans), maar realistisch is het ook weer niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:26 schreef Kevincy het volgende:
[..]
zullen denk ik ook 5/6 onbekendere renners ontsnappen.
als menchov nou ook eens gek gaat doen....
ik vond het dom van evans. Dit is zelf vernietiging ,en vooral je teammaten naar de klote helpenquote:Op zondag 12 juli 2009 11:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan gaat Astana er direct achteraan zitten en het gat in de te lange afdaling van de Tourmalet dichtrijden. Mentsjov gaan ze echt geen minuten geven wanneer de Alpen er nog aan moeten komen. Het is leuk om te zien (zoals gister met Evans), maar realistisch is het ook weer niet.
Vorig jaar had je:quote:Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Cootz het volgende:
Vorig jaar ook maar 3 finishes bergop, het jaar ervoor ook.
Op de Galibier is nog veel minder ruimte dan op de Ventoux.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als de Ventoux een "aankomstberg" is waarom dan niet de Galibier? Vraagt wel durf van de organisatoren -- durf die deze editie vrijwel geheel ontbreekt.
Een Tour zonder aankomsten bergop kan trouwens ook erg interessant zijn.
Het aantal finishes bergop is niet de maat voor een mooi/stoer parcours, vind ik. Het gaat om het aantal mooie zware bergetappes met meerdere cols HC en 1 cat verdeeld over de dag, en de finish bovenaan of direct na een afdaling. Parcours die afdwingen dat je niet met de hele bups aan de voet van de laatste berg verschijnt, dat zelfs de toppers er al doorheen zitten, en dan nog renners die een klein beetje durven (met 2008 als dieptepunt wat dat betreft).quote:Op zondag 12 juli 2009 11:25 schreef Barca het volgende:
Nee, geen lange afdaling. Hooguit een stadje op minder dan 5 km van de top. Aanloop mag wel lang en vlak zijn. Eerst wat van die cowboys en daarna de chiefs!
[..]
Vind ik veel te weinig!
Is wel (moeilijk) te organizeren maar vraagt durf van de organisatie. Parkeren kan op de Lautaret. De hele organisatie hoeft niet naar de top zoals dat nu altijd gebeurd.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:26 schreef Falco het volgende:
Op de Galibier is geen plek voor een aankomst, nauwelijks parkeerruimte en dergelijke. Totaal niet te organiseren dus.
En de laatste Alpenetappe is over een vergelijkbaar parkoersquote:Op zondag 12 juli 2009 11:39 schreef Cootz het volgende:
[..]
Het aantal finishes bergop is niet de maat voor een mooi/stoer parcours, vind ik. Het gaat om het aantal mooie zware bergetappes met meerdere cols HC en 1 cat verdeeld over de dag, en de finish bovenaan of direct na een afdaling. Parcours die afdwingen dat je niet met de hele bups aan de voet van de laatste berg verschijnt, dat zelfs de toppers er al doorheen zitten, en dan nog renners die een klein beetje durven (met 2008 als dieptepunt wat dat betreft).
Ik vind wielrennen niet alleen leuk als er ook daadwerkelijk hele grote verschillen in het klassement gemaakt worden, maar wel als er echt aangevallen wordt. Contador vs. Rasmussen op de Peyresourde 2007, of Contador/Rasmussen/Evans/Leipheimer bijna vanaf de voet aan het strijden op de Aubisque (ook 2007), dat is pas stoer.
En was die rit over de Peyresourde nou echt zo'n geweldig parcours? Geen finish bergop in ieder geval
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |