abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:28:09 #1
246952 Remsjo
Shoot Me I Am Famous
pi_70883328
Ik mag graag naar de Tour kijken aangezien dit de enigste koers is die ik volg. Vooral nu ze in de bergen zijn is het genieten geblazen. Al die renners die stuk voor stuk moeten lossen vanuit het peleton/de bus waarin ze zitten. Prachtig om te zien. Maar waar ik helemaal niks van snap zijn de uitspraken van de Heer Ducrot.

Ik hoor hem per etappe gemiddeld 8 a 9 keer roepen: Is dit het nieuwe wielrenner?

of

Jaa hoor dit is het nieuwe wielrennen. Oooooh wat leuk

Maar wat ik me eigen dan afvraag: Wat maakt het nieuwe wielrennen het nieuwe wielrennen? Bedoeld Maarten het feit dat 10 jaar geleden de renners nog geen oortje in hun oor hadden tijdens de koers en ook niet konden communiceren met de ploegleiders?

of

Dat de ene na de andere '' redelijk onbekende '' renner weer voor een sensatie zorgt door een etappe of een trui te pakken wat eigenlijk helemaal niemand zou verwachten?

Wat dat eerste betreft: Als de oortjes het nieuwe wielrenner moet voorstellen dan kan Evert ten Nappel volgend jaar ook wel elke wedstrijd gaan gillen dat dit het nieuwe voetballen is tijdens het WK omdat de scheidsrechters 10 jaar geleden nog geen headset ophadden tijdens een wedstrijd
Of Philip Coocke die tijdens Wimbledon roept dat dit het Nieuwe Tennis is omdat 10 jaar geleden de Hockei nog niet bestond.

Ik bedoel: We leven in 2009 en niet meer in 1993. Ook de sporten gaan met de tijd mee
pi_70883461
Voor Ducrot is alles nieuw, iedere dag weer. Memento 2 wordt opgenomen met Ducrot in de hoofdrol.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:32:01 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_70883463
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:28 schreef Remsjo het volgende:
enigste
Is dit het nieuwe wielrenner?
Bedoeld Maarten
de Hockei
Het nieuwe spelling.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70883491
Hockei
gr gr
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:36:00 #5
246952 Remsjo
Shoot Me I Am Famous
pi_70883588
Maar nu weet ik nog niet wat het Nieuwe wielrennen is
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:40:38 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_70883746
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:36 schreef Remsjo het volgende:

Maar nu weet ik nog niet wat het Nieuwe wielrennen is
Zonder dope
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:53:31 #7
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_70884092
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Hockei
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_70884770
Maarten ducrot met ze uitspraken,
Wat is trouwens linkeballen?
pi_70885331
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:15 schreef mctondeusevis het volgende:
Maarten ducrot met ze uitspraken,
Wat is trouwens linkeballen?
Van Ducrot zou je het misschien niet zeggen, maar hij is afgestudeerd in de psychologie aan de universiteit.

Linkeballen is geen kopwerk doen in de groep, waardoor je energie kan sparen in de hoop de wedstrijd te winnen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:51:03 #10
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70885765
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:34 schreef Armstrong1984 het volgende:

[..]

Van Ducrot zou je het misschien niet zeggen, maar hij is afgestudeerd in de psychologie aan de universiteit.

Linkeballen is geen kopwerk doen in de groep, waardoor je energie kan sparen in de hoop de wedstrijd te winnen.
Vandaar dat ie altijd zegt dat ie de psycholoog is
ik vroeg me altijd al af waar dat op sloeg
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70887186
quote:
Hockei
pi_70887264
Volgens mij weet Maarten zelf ook niet wat het nieuwe wielrennen is, ik hoor hem vaak genoeg spreken over het 'oude' wielrennen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:07:26 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70887649
quote:
Ex-renners Winnen en Ducrot bekennen structureel dopinggebruik
Door onze redacteur ROBÈRT MISSET
ROTTERDAM, 30 DEC. Ook bij de Nederlandse wielerploegen is in het verleden sprake geweest van structureel dopinggebruik. Het tv-programma Reporter toont vanavond lijsten van renners uit de PDM-ploeg in 1988, waarop gedetailleerd is bijgehouden welke verboden stimulerende middelen werden toegediend en in welke hoeveelheden. Ook bij de teams van Peter Post en Jan Raas behoorde het gebruik van doping "tot de structuur van de ploeg", verklaren de ex-wielrenners Peter Winnen en Maarten Ducrot.

Zij overlegden met hun toenmalige ploegleiders en ploegartsen welke middelen ze het beste konden nemen. Ducrot biecht in Reporter op dat hij bij de Buckler-ploeg van Raas in 1986 onder begeleiding van dr. Pluijmers testosteron kreeg toegediend. "Dat prikten we niet, dat aten we. Bolletjes", vertelt Ducrot. En wist ploegleider Raas daarvan? "Absoluut", luidt het antwoord van Ducrot. En stond hij er ook achter? "Ja", stelt Ducrot.

Raas ontkent in het programma elke betrokkenheid bij dopinggebruik in zijn ploeg. Ook de voormalige ploegarts Rob Pluijmers weigert elk commentaar. Volgens de oud-renner had hij reeds in 1982 als amateur geëxperimenteerd met het middel synacthen, dat tot de cortisonen behoort. "In een tijd van vier maanden kwam ik in een glijdende schaal terecht", zegt Ducrot. "Ik ontdekte dat ik me kon laten soigneren, je kunt met injecties vitaminen toedienen en toen kwam het aanbod van synacthen. Daarmee kun je je hormoonspiegel zodanig regelen dat je beter herstelt tijdens de koers. Ik geloof dat ze het niet konden opsporen. Maar het is later een berucht middel geworden. In elk geval deed ik daarmee de ronde en dat werd besproken met de toenmalige ploegleider Jan Gisbers."

Ook Gisbers wijst in Reporter de beschuldigingen van de hand. "Dat zou met mij gebeurd moeten zijn? Dat weet ik niet, dat kan ik me niet meer herinneren." Ducrot betuigt spijt dat hij het middel synacthen heeft gebruikt. Deze doping heeft onder meer bijwerkingen op de bijnierschors en kan in het ergste geval tot persoonsveranderingen leiden. "Als je achteraf alle ins en outs kent, moet je concluderen dat synacthen een gevaarlijk middel is", erkent Ducrot. "Echt een klotenmiddel. Ik ben heel erg verkeerd voorgelicht."

In een interview met deze krant verklaarde Peter Winnen al eerder dat hij systematisch doping gebruikte om de Tour de France te kunnen uitrijden. Begin jaren tachtig won hij twee keer de etappe naar de Alpe d'Huez, in 1986 overwoog hij de Tour te verlaten. "Ik had de keuze om naar huis te gaan of me te laten verzorgen met een geëigend medicijn", vertelt Winnen aan Reporter. "In die tijd was dat een testosteron-preparaat. Dat ging in overleg." Met Peter Post en de soigneur? Winnen: "Ja, precies ja." Hem werd het voorstel gedaan zich "met een bepaald medicament in de wedstrijd te houden". Winnen besefte dat Post zich van hem zou distantiëren als hij bij een dopingcontrole tegen de lamp zou lopen. "Post zou het niet voor me op hebben genomen. Hij had iets gezegd over kalfsvlees dat hormonen bevat zou kunnen hebben. Dat was de strategie binnen het wielrennen."

Bij de meeste ploegen was de soigneur volgens Winnen in het bezit van een grote koffer met reguliere medicamenten en een kleine koffer met producten die op de dopinglijst stonden. "Dan moet je in de richting zoeken van cortisonen, anabolen en amfetamines. Een coureur hoefde zich maar te melden bij de soigneur en dan werd er geprepareerd, zoals dat heet."

Ex-renner en voormalig ploegleider Steven Rooks verklaarde vanmorgen desgevraagd dat een coureur na een loodzware inspanning vaak doping gebruikt. "Het lichaam vraagt dan om producten die op de lijst staan. Dus moet je zorgen niet gepakt te worden", zegt Rooks.

Net als zijn collega's Raas en Gisbers legt ook Post het verwijt naast zich neer dat hij werd gekend in het gebruik van doping door zijn renners. "Zover ik weet, is in mijn ploeg geen doping gebruikt", zegt Post. "Dat betekent dus dat ik het niet weet. Dat hij die verhalen vertelt, is aan Winnen." Ducrot had niet anders verwacht van de ploegleiders. "Raas en Post blijven in het stramien zitten van 'joh, we moeten het er niet over hebben'. Om te voorkomen dat wielrenners als kanonnenvoer worden gebruikt, hebben we een andere manier van denken nodig dan bij de huidige generatie ploegleiders."
Zomaar een bericht van 10 jaar geleden.

En dan zou die slikkerd van een Ducrot ons moeten gaan vertellen wat het nieuwe wielrennen is? Ga toch weg. Laat hem maar eerst eens een definitie ervan geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 juli 2009 @ 01:37:16 #14
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70892416
Ik heb vandaag post bezorgd bij Peter Winnen
  maandag 13 juli 2009 @ 12:14:32 #15
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70929780
Even een vraag: is mijn kijkersvraag wat Ducrot nou precies bedoelt met nieuwe wielrennen gisteren nog langs gekomen?
pi_70939146
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:32 schreef Ericr het volgende:
Voor Ducrot is alles nieuw, iedere dag weer. Memento 2 wordt opgenomen met Ducrot in de hoofdrol.

Geniale grap
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 13 juli 2009 @ 17:24:45 #17
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70939172
Hockei
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_70939347
quote:
Hockei
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:36:21 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70955197
wat zeikt ie toch over die oortjes.
zonder oortjes is iets van het ouwe wielrennen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71105645
Als ik zeg dat dit het nieuwe wielrennen is dan is dit het nieuwe wielrennen.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik.
pi_71105754
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zomaar een bericht van 10 jaar geleden.

En dan zou die slikkerd van een Ducrot ons moeten gaan vertellen wat het nieuwe wielrennen is? Ga toch weg. Laat hem maar eerst eens een definitie ervan geven.
Een renner uit de jaren 80 afkraken omdat hij doping gebruikte.

Hij geeft het tenminste toe, dat is al heel wat in dit wereldje waar moraalridders als jij hem vervolgens afzeiken.
- verwijderd door admin -
pi_71105887
Ik begreep dat in het nieuwe wielrennen de renners zich in ieder geval niet laten knechten door allerlei ploegbelangen en voor eigen kansen gaan. En vooral dat dingen niet meer zijn zoals je ze verwacht.

Ik geloof dat het nieuwe wielrennen meer een soort utopie in het hoofd van Ducrot is, en dat als ie een klein voorbeeldje er van ziet, hij meteen ons steeds moet lastigvallen met zijn idee dat het écht anders is dan het geweest was.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_71105916
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:32 schreef Ericr het volgende:
Het lijkt net een klein kind die Maarten. Hij vindt alles leuk en nieuw.
pi_71203636
Het Nieuwe Wielrennen van Maarten Ducrot
Een ander woord voor doping is frauderen, men vergeet dat wel eens.
Maarten Ducrot was een sportman die d.m.v. frauderen getracht heeft, zich voordeel te verschaffen.
Een vaste kern van "journalisten" mogen op de publieke omroep klaarblijkelijk het dopinggebruik bespreekbaar maken, een trio bestaande uit Smeets, Ducrot en Dijkstra praten over een sport die met sport niets meer van doen heeft.
Farmaceutische bedrijven verdienen miljoenen aan dopingpraktijken en trachten door o.a. bovengenoemde stromannen hun chemicalien en genetische produkten aan de man te brengen.
Dat dit in de toekomst ook aan onze kinderen wordt aangeboden is voor iedereen zichtbaar maar voor bovengenoemde personen ondergeschikt.
Zwaar onder doping verdacht staande renners zoals Armstrong worden als helden vereert.
Nogmaals Doping gebruiken is frauderen.
Fraudeurs een platvorm geven hun om misselijke praktijken van vroeger bespreekbaar te maken gaat er bij mij niet in.
Smeets mogen ze van mij een emmer gele was over zijn donder gooien en bij Madam Tussauds zetten.
De prikgrage Dijkstra die meent renners aan het infuus te moeten leggen heeft geen plaats op een sportzender en Ducrot heeft als fraudeur bij de publieke omroep al helemaal niets te zoeken.
Waarom minister Plasterk het toelaat dat, aan de ene kant een sporter zoals van Gelder zijn baan kwijtraakt en openlijk wordt vernederd uitsluitend omdat hij prive cocaine gebruikt en aan de andere kant een sporter die om geen andere reden dan met testosteron te frauderen, een baan binnen het omroepbestel bezet, is mij een raadsel.
Het nieuwe Wielrennen is niets meer en niets minder dan een bedriegersbende.
Ik raad alle ouders ten sterkste af hun kinderen met deze aard van "sport" in contact te brengen.
Gewetenloze mensen zullen uw kinderen vergiftigen of erger, om ten koste van hun prille levens een paar euros te vergaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDutchman007 op 22-07-2009 10:21:43 ]
  woensdag 22 juli 2009 @ 03:18:08 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_71203648
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 03:15 schreef TheDutchman007 het volgende:

Farmaceutische bedrijven verdienen miljoenen aan dopingpraktijken en trachten door o.a. bovengenoemde stromannen hun chemicalien en genetische produkten aan de man te brengen.
Dat dit in de toekomst ook aan onze kinderen wordt aangeboden is voor iedereen zichtbaar maar voor bovengenoemde personen ondergeschikt.
Ja, en Ducrot is ook verantwoordelijk voor de chemtrails die al twee weken boven Frankrijk hangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')