Afgelopen week was ik bij de AH boodschappen aan het doen, toen ik een aantal jongeren zag met zomerse kleding aan en een zonnebril op. Begrijpelijk, want ik had zelf ook iets zomers aan, het was immers lekker weer.
Echter, ik had mijn zonnebril binnen afgedaan, maar deze figuren vonden het kennelijk stoer om dat ding op te laten. Hier was geen reden toe, aangezien de belichting van de producten in de AH niet dusdanig scherp was dat de zonnebril nodig was. Uiteraard stond dit dan ook niet stoer en keek de rest van de mensen in de winkel met medelijden naar deze jongens.
Dat is hetzelfde als de personen die ik wel eens bij het uitgaan zie, die ondanks dat het buiten (en binnen) redelijk donker is, toch een bril ophebben. (Michael Jackson en Blues Brothers inclusief, al zie ik die nooit met uitgaan).
Verder zie ik soms mensen lopen door slecht weer met een zonnebril op. In dat geval zijn dat mensen zónder hond of stok, dus ik denk niet dat ze visueel gehandicapt zijn.
Klacht: Mensen die niet begrijpen dat een zonnebril dient om je ogen te beschermen tegen scherp licht en dat ding te pas en te onpas opzetten omdat dat stoer is.
Paint (waarvoor alvast mijn excuses, ik ben niet goed in painten):
![]()
Hoe het wel moet:
![]()
Bonusklacht: