quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan moeten we nog naar 1 ding kijken, en dat is prijs.
Uiteindelijk denk ik dan ook dat je met een PC op dit niveau veel goedkoper uit bent. Het is uiteraard bekend dat je sowieso betaald voor de naam Apple.
Voor die prijs heb je een behoorlijke apple hoor. Een 24" scherm met 2,66Ghz core2duo, 4 GB geheugen, 640GB Harddrive kost 1399,-. Waarmee je de eerst komende 5 jaar prima office dingen kan doen en internetten. Media dingen zijn op OSX met het gratis iLife een appeltje-eitje. En dan kan je ook nog 'simpele' games als C&C, sims, spore, etc spelen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:43 schreef mediaconsument het volgende:
Op het moment dat je geen high-tech gamer bent, dan valt dit allemaal best wel mee.
Op het moment dat je nu een 1000-1500 investeert in een pc met een degelijke kast, en je doel is om ermee wat office dingen te doen, te internetten en evt wat media en simpele games. Dan kun je zo 4/5 jaar doen met de pc, mits je hem goed onderhoud natuurlijk.
Dan komt je voorkeur van ondersteuning kijken denk ik, al weet ik verder niet hoe dat met apple geregeld is. Uiteindelijk denk ik dan dat het om het even zal zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Voor die prijs heb je een behoorlijke apple hoor. Een 24" scherm met 2,66Ghz core2duo, 4 GB geheugen, 640GB Harddrive kost 1399,-. Waarmee je de eerst komende 5 jaar prima office dingen kan doen en internetten. Media dingen zijn op OSX met het gratis iLife een appeltje-eitje. En dan kan je ook nog 'simpele' games als C&C, sims, spore, etc spelen.
Het verschil is het OS. Niks meer en niks minder. Verder is apple gewoon een a-brand, net als bv Sony, met dito prijzen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan komt je voorkeur van ondersteuning kijken denk ik, al weet ik verder niet hoe dat met apple geregeld is. Uiteindelijk denk ik dan dat het om het even zal zijn.
Mjah, op de PC heb je dan iets meer keus op dat gebied. Of kun je op een Imac ook bijvoorbeeld een random linux distributie installeren als OSX je niet bevalt?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het verschil is het OS. Niks meer en niks minder. Verder is apple gewoon een a-brand, net als bv Sony, met dito prijzen.
Ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, op de PC heb je dan iets meer keus op dat gebied. Of kun je op een Imac ook bijvoorbeeld een random linux distributie installeren als OSX je niet bevalt?
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:41 schreef Heremeteit het volgende:
Als je roze onderbroeken draagt moet je de mac nemen en anders gewoon de pc.
Apple gebruikt dezelfde hardware (Intel), maar ik bedoelde, en laat ik me nu dus beter uitdrukken, nieuwere hardware dan Apple.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet beter en goedkoper met elkaar verwarren he. En zolang het duurt natuurlijk.
Ze gaan ook zoveel kapot.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:28 schreef F04 het volgende:
Neem gaan Imac, want als je scherm kapot is is gelijk heel je mac kapot. Bij een pc kan je die tenminste nog zelf vervangen.
Ja een computer is alleen een processor inderdaadquote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:00 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Apple gebruikt dezelfde hardware (Intel), maar ik bedoelde, en laat ik me nu dus beter uitdrukken, nieuwere hardware dan Apple.
Precies.... Alleen jammer dat de computers die het meest verkocht worden allemaal een ingebouwd scherm hebben. Ze heten 'notebooks' en hebben de desktop computer overtroffen in aantallen. Blijkbaar is dat ingebouwde scherm voor haast niemand een argument.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:28 schreef F04 het volgende:
Neem gaan Imac, want als je scherm kapot is is gelijk heel je mac kapot. Bij een pc kan je die tenminste nog zelf vervangen.
Nee, zeker niet, maar je vindt in een Mac zelden andere hardware dan een PC tegenwoordig. Het enige voordeel van een PC is dat nieuwe hardware sneller wordt verwerkt in de modellen. Dual boot zie je ook steeds meer en daarom raad ik de TS, als hij niet designgeil is, aan om eens te kijken naar PearC, want die verkopen configuraties waarop zowel MacOSX en bijv Vista draaien met nieuwere hardware tegen een gunstigere prijs dan Apple.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja een computer is alleen een processor inderdaad
Voor 1399,-quote:Voor die prijs heb je een behoorlijke apple hoor. Een 24" scherm met 2,66Ghz core2duo, 4 GB geheugen, 640GB Harddrive kost 1399,-. Waarmee je de eerst komende 5 jaar prima office dingen kan doen en internetten. Media dingen zijn op OSX met het gratis iLife een appeltje-eitje. En dan kan je ook nog 'simpele' games als C&C, sims, spore, etc spelen.
En dat is incl. een 24" scherm (IPS) ?quote:Op zondag 12 juli 2009 10:15 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Voor 1399,-
Voor 100 Euro meer heb je al een:
Intel Core 2 Quad Q9650 / 4x 3,0 GHz,
8GB DDR2 800 MHz / Dual-Channel,
Sparkle GeForce 9800GT / 1024 MB,
300GB 10000rpm 16MB / S-ATA 2,
1000GB 7200rpm 32MB / S-ATA2,
Apple keyboard US
en mét dualboot MacOSX en Vista.
Ow? Weet jij of je mobo die je koopt 2-layer, of 4-layer of misschien 8 layer is? Welke kwaliteit de geburikte componenten hebben?quote:Op zondag 12 juli 2009 10:05 schreef kortsluiting87 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, maar je vindt in een Mac zelden andere hardware dan een PC tegenwoordig.
Apple upgrade de modellen zo om de 3 maanden en verschilt daarin niet van andere system builders. PearPC voldoet niet aan de EULA. En het staat apple nu natuurlijk vrij om dusdanige aanpassing in hun OS te maken zodat het niet meer met de efi van pearpc werkt. Redelijk risico.quote:Het enige voordeel van een PC is dat nieuwe hardware sneller wordt verwerkt in de modellen. Dual boot zie je ook steeds meer en daarom raad ik de TS, als hij niet designgeil is, aan om eens te kijken naar PearC, want die verkopen configuraties waarop zowel MacOSX en bijv Vista draaien met nieuwere hardware tegen een gunstigere prijs dan Apple.
Ja ik reageer op iemand die zegt dat een behoorlijke PC tussen 1000 en 1500 kost. Daarvoor heb je dus ook een iMac met 24 inch scherm.quote:
Ja prachtig. Koop hem zou ik zeggen.Vergeet het 24" scherm nietquote:Voor 100 Euro meer heb je al een:
Intel Core 2 Quad Q9650 / 4x 3,0 GHz,
8GB DDR2 800 MHz / Dual-Channel,
Sparkle GeForce 9800GT / 1024 MB,
300GB 10000rpm 16MB / S-ATA 2,
1000GB 7200rpm 32MB / S-ATA2,
Apple keyboard US
illegaal....quote:en mét dualboot MacOSX en Vista.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |