zei ik dat dan?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:20 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat meer risicovol is dan bijvoorbeeld een enorm festival als Dance Valley, waar dezelfde omstandigheden gelden.
In eerste instantie omdat er verkiezingen waren en daarna om er politiek gezien geen schade aan te lijdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:08 schreef Omentuva het volgende:
@ None: Lijkt mij puur preventief om alles maar op de goede plek te hebben.
@ DAM: Is er een reden dat er zo weinig gevallen bevestigd zijn, denk jij? En zou het zo kunnen zijn dat de hygiene in de sloppenwijken een reden is waarom er veel doden zijn gevallen?
Goh, zou het echt dat niet iedereen gelijk is ja?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:23 schreef F04 het volgende:
Ik snap nog één ding niet... bij sommigen is het een lichte griep terwijl anderen heftige pneumonie ontwikkelen. Wil dat zeggen dat de één fysiek sterker is dan de ander?
Dat is het, iemand die gewoon redelijk gezond leeft en sport gaat echt niet dood aan een griepquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:23 schreef F04 het volgende:
Ik snap nog één ding niet... bij sommigen is het een lichte griep terwijl anderen heftige pneumonie ontwikkelen. Wil dat zeggen dat de één fysiek sterker is dan de ander?
Het virus overleeft niet in de lucht, het "vliegt" niet, maar in regen kan het zich makkelijker verplaatsen. Warmte is zo erg dus nog niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ja...en dat hebben die kleffe 4 daagse mensen natuurlijk welIk denk dat het ook wel een broeipot is daarzo. Veel nationaliteiten,lekker dicht bij elkaar
Feest !
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het wel degelijk 'airborne' was?quote:Op donderdag 16 juli 2009 04:56 schreef Elvislives het volgende:
Het virus overleeft niet in de lucht, het "vliegt" niet, maar in regen kan het zich makkelijker verplaatsen. Warmte is zo erg dus nog niet.
Dat is het ook >quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het wel degelijk 'airborne' was?
Iedereen die wel eens gevlogen heeft en logisch kan nadenken begrijpt dat het via de lucht in het vliegtuig wordt doorgegevenquote:Op donderdag 16 juli 2009 08:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het wel degelijk 'airborne' was?
omg!quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:33 schreef None_More_Black het volgende:
ik kreeg net te horen van een kennis in belgie dathet leger daar mondkapjes en tamiflue tabletten aan het uitdelen zijn
quote:H1N1 in Engeland verzesvoudigd in 1 week
In bepaalde delen van Groot-Brittannië is het aantal vastgestelde gevallen van Mexicaanse griep afgelopen week verzesvoudigd. Vooral in Londen en Birmingham wordt de situatie zo langzamerhand nijpend. Dit meldt het Royal College of General Practitioners' Research and Surveillance Centre, dat in Birmingham gevestigd is.
Het totaal aantal gevallen is in het land in één week met 42 procent gestegen. In het noorden van Engeland waren er tussen 29 juni en 6 juli 6,6 mensen op de 100.000 besmet. Dat is nu 37,2. Het midden van het land steeg van 42,8 naar 93,9, het zuiden deed het iets beter met 72,1 naar 74,9. Bij 200 of meer is er officieel sprake van een epidemie.
Groot-Brittannië is qua aantal besmettingen na Mexico en de VS nu het derde land. Afgelopen week meldden ruim 27.000 mensen zich bij hun dokter met griepverschijnselen. Daarvan heeft naar schatting een derde ook daadwerkelijk het gevreesde H1N1-virus onder de leden, hoewel de werkelijke aantallen hoger zullen liggen omdat de meeste mensen gewoon thuis uitzieken zonder de dokter te bezoeken.
Officiële cijfers over het aantal besmettingen worden morgen bekendgemaakt. Professor Steve Field van het eerder genoemde Royal College: “De varkensgriep verspreidt zich momenteel razendsnel door het land. Huisartsen zeggen dat ze onder veel druk worden gezet door mensen die vermoeden dat zijzelf of een familielid het griepvirus heeft opgelopen.” Field voegt daaraan toe, dat na de dood van een zesjarig meisje afgelopen week de paranoia onder het volk enorm is gegroeid.
In totaal zijn er nu 16 doden gevallen in Groot-Brittannië. Kinderen tussen vijf en 14 worden het hardst geraakt, met 160 gevallen per 100.000 inwoners. Onder de vijf is dat getal 114, tussen 15 en 44 89,4. Gevallen worden behandeld met griepremmers als Tamiflu en Relenza. Een vaccin is er nog niet, maar wordt in het najaar verwacht.
Beetje onhandige titel. Het is inderdaad in Noord-Engeland zo veel vermeerderd, maar in totaal is het 'slechts' met 42 % omhoog gegaan. D'r zit een verschil daartussen, dunkt me.quote:
Ongeveer 0.5%quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:51 schreef Afwezig het volgende:
Allemaal in het kader van lekker belangrijk. Een hype waar enkel de farmaceutische industrie beter van wordt. Letaliteit is belachelijk laag, misschien fractioneel hoger dan bij een normale griep. In de regel denk ik dat je kan stellen dat wanneer je gewoon goed gezond bent en bij ernstige klachten op tijd naar de huisarts gaat de kans op overlijden ongeveer 0% is.
Derhalve zal ik me dus bij milde klachten ook niet melden bij een arts en tevens zal ik mij niet laten inenten mocht het zo ver komen dat de overheid besluit tot een inentingsactie.
De kans dat je overlijdt nadat je bent besmet geraakt is dus net zo groot als de kans dat je 100 euro wint als je een staatslot hebt gekocht.quote:
Volgens de laboratorium-bevestigde gevallen. Echte death rate zal wel een behoorlijke sloot lager liggen.quote:
Waarom dat vaccin skippen terwijl het virus kan muteren en veel dodelijker kan worden?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:12 schreef Rollo het volgende:
Ik zit nu in Londen (al een tijdje), en heb het zo goed als zeker ook gehad (net als waarschijnlijk veel mensen om me heen). Maar serieus, het is echt niks om bang voor te zijn. Keelpijn een paar dagen, een hoestje en je voelt je even niet 100% (maar nog steeds wel 80%). Als je geen ernstige aandoeningen hebt (AIDS, astma, zwaar overgewicht, terminaal roker, whatever) is het echt niks om bang voor te zijn. De media heeft het gewoon teveel gehyped in de huidige komkommertijd!
Beter nog, misschien is het wel relaxt om het nu te hebben; kun je anti-stoffen aanmaken zolang het nog geen gemuteerde gevaarlijkere variant is.
En idd zoals anderen al aangeven; zeker dat vaccin skippen!
Als het virus muteert, zoals met de gewone seizoensgriep het geval is, dan werkt het vaccin niet meer. Krijg je gewoon nog een keertje H1N1, maar dan goed.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:14 schreef Samsonneke het volgende:
Waarom dat vaccin skippen terwijl het virus kan muteren en veel dodelijker kan worden?
Nee toch? Als je gevaccineerd bent, ben je ook immuun voor de eventuele gemuteerde varianten van de varkensgriep. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als het virus muteert, zoals met de gewone seizoensgriep het geval is, dan werkt het vaccin niet meer. Krijg je gewoon nog een keertje H1N1, maar dan goed.
Ik skip dat vaccin gewoon uit puur principe. Er is voor mij geen reden om aan te nemen dat de kans dat ik geïnfecteerd raak met H1N1 en er vervolgens aan kom to overlijden groter is als dat ik een spontane hartstilstand krijg. Massa vaccinatie kost klauwen met geld en mijns inziens is het geld over de balk pleuren en daarom wil ik er niet aan meewerken. Ik ben er van overtuigd dat de enige die van deze hype beter worden de farmaceutische bedrijven zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:14 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Waarom dat vaccin skippen terwijl het virus kan muteren en veel dodelijker kan worden?
eeh, hoe zou je dat willen doen? Als het muteert, verandert het in iets wat nog niet eerder is voorgekomen, dus hoe kun je daar een medicijn voor hebben?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:19 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Nee toch? Als je gevaccineerd bent, ben je ook immuun voor de eventuele gemuteerde varianten van de varkensgriep. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.
Heb ik ook, en ik zit in Indonesie en ga er vanuit dat ik het al gehad heb begin deze maand. Dat staat in de eerdere topics beschreven door mij.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:04 schreef Samsonneke het volgende:
Ik snap niet dat sommige mensen er zo laconiek over doen. Het heeft wel degelijk potentie tot een mutatie naar een dodelijke variant.
Maar ja, misschien maak ik mij er extra zorgen om omdat ik (zeer lichte) astma heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |