In Nederland zijn ze in ieder geval niet actief op zoek naar nieuwe gevallen. Alleen wanneer je de symptomen hebt en recentelijk in Amerika of Mexico geweest bent overwegen ze je eventueel te controleren, vandaar dat het aantal geconstateerde gevallen nauwelijks toeneemt. Dit met als argument dat het toch maar een milde griep is gebleken en dat de verspreiding na de herfst sowieso niet meer tegen te houden valt.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:03 schreef buachaille het volgende:
Vervelend dat de updates door de who.int op een lager pitje zijn komen te staan. De laatste update is van 6 juli, zouden ze het hebben opgegeven?
Ik las laatst dat een adviseur van de regering aan had geraden om het land op slot te gooien, maar dat de premier er vooralsnog niet aan wil.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hier in Thailand gaat het hard ineens. Vooral in Bangkok, waar ik woon. Veel mensen hier lopen al met mondkapjes op straat. Het enige wat ik doe is goed m'n handen wassen, volgens mij kan je ook niet echt meer doen.
Binnenblijvenquote:Op maandag 13 juli 2009 14:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hier in Thailand gaat het hard ineens. Vooral in Bangkok, waar ik woon. Veel mensen hier lopen al met mondkapjes op straat. Het enige wat ik doe is goed m'n handen wassen, volgens mij kan je ook niet echt meer doen.
Oftewel: van de 124 doden (in Mexico) waren er 52.4% vrouw, 47.6% man en 70.2 tussen de 20 en 54 jaar oud.quote:De las 124 defunciones, el reporte de la Ssa indicó que estas representan 1.0% del total de casos confirmados, 52.4% eran mujeres y 47.6% hombres. El 70.2% tenía entre 20 y 54 años de edad.
Je hebt de dagelijke updates van de ECDC toch nog?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:03 schreef buachaille het volgende:
Vervelend dat de updates door de who.int op een lager pitje zijn komen te staan. De laatste update is van 6 juli, zouden ze het hebben opgegeven?
Nooit van gehoord. Kijk af en toe wel op de website van de BBC voor een update. Misschien is wiki nog wel het meest actueel, zal zo eens even kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 03:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je hebt de dagelijke updates van de ECDC toch nog?
Maar zo dom om de Olvarit rechtstreeks in de aderen in te spuiten zullen ze in Spanje toch niet zijn?quote:Error kills swine flu victim's baby
19 hours ago
A medical blunder has killed the baby born prematurely to Spain's first fatal swine flu victim, doctors said.
The boy was delivered on June 29 via Caesarean section as his 28-week-pregnant mother's condition worsened, and she died the next day. Doctors later said the baby did not have swine flu.
Madrid's Gregorio Maranon Hospital said the child died because of an error by nursing staff.
On Sunday night the baby was fed intravenously, rather than with the proper technique for premature babies: With a tube into the stomach.
We zijn als dat kikkertje dat zit in een opwarmend pannetje met water denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Bierie het volgende:
Op een enkel berichtje na eigenlijk weinig nieuws de laatste tijd.
Stilte voor de storm of een leeglopende ballon?
Ah, we hebben Mexico al ingehaald? Hoorde gisteren iets over 135 doden hier.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Gaat lekker in Argentinie zeg.. al nummertje twee qua aantal doden.
Allemaal arme landen met een slechte gezondheidszorg, die zullen zonder twijfel het hardst getroffen worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, we hebben Mexico al ingehaald? Hoorde gisteren iets over 135 doden hier.
Waar zou dat aan liggen? Chile heeft veel meer besmettingen, maar veel minder doden??quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, we hebben Mexico al ingehaald? Hoorde gisteren iets over 135 doden hier.
Laatste update van de WHO was 6 juli, volgens mij tellen ze niet meer oid?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Bierie het volgende:
Op een enkel berichtje na eigenlijk weinig nieuws de laatste tijd.
Stilte voor de storm of een leeglopende ballon?
Paradoxaal genoeg misschien niet. De zwakken zijn de afgelopen jaren daar al gestorven. In de landen met betere gezondheidszorg zijn ze door goede medische zorg nog in leven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:40 schreef Devz het volgende:
Allemaal arme landen met een slechte gezondheidszorg, die zullen zonder twijfel het hardst getroffen worden.
Maar zoals je in mijn vorige post kan lezen zijn het de sterkeren die overlijden. De groep tussen 20 en 54 jaar oudquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Paradoxaal genoeg misschien niet. De zwakken zijn de afgelopen jaren daar al gestorven. In de landen met betere gezondheidszorg zijn ze door goede medische zorg nog in leven.
De bewering neem ik niet zo maar over. Het is volgens mij zo dat de genoemd groep wel vatbaar is voor de ziekte maar dat ze er snel weer bovenop komen. Bijna alle doden tot nu toe daar mankeerde wat aan, hoogzwanger, aandoening van de luchtwegen of op een andere manier een zwak gesteld. Juist als er een gezond persoon aan overlijdt dan is het nieuws, zoals toevallig vandaag: http://www.telegraaf.nl/b(...)r_griep__.html?p=4,1quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef Elvislives het volgende:
Maar zoals je in mijn vorige post kan lezen zijn het de sterkeren die overlijden. De groep tussen 20 en 54 jaar oud
Ik heb het over 70% van de doden in Mexico. Zou zomaar kunnen dat in die groep een groot aantal mensen zaten met een zwakke gesteldheid maar toch baart dat me zorgen. "Wij" horen geen last te krijgen van griep, dat is iets voor babies en ouderen traditioneel gezien...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
De bewering neem ik niet zo maar over. Het is volgens mij zo dat de genoemd groep wel vatbaar is voor de ziekte maar dat ze er snel weer bovenop komen. Bijna alle doden tot nu toe daar mankeerde wat aan, hoogzwanger, aandoening van de luchtwegen of op een andere manier een zwak gesteld. Juist als er een gezond persoon aan overlijdt dan is het nieuws, zoals toevallig vandaag: http://www.telegraaf.nl/b(...)r_griep__.html?p=4,1
Op zich is er niet eens zoveel mis met de gezondheidszorg hier (hoewel Diego dat ongetwijfeld weer gaat tegenspreken), maar ik denk dat het in Chili net iets beter is. De meeste doden hier komen uit de provincie Buenos Aires (waaronder dus veel uit de arme buitenwijken van Buenos Aires) en Santa Fé provincie, ook niet echt rijk. Maar wel opvallend daar.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:52 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Waar zou dat aan liggen? Chile heeft veel meer besmettingen, maar veel minder doden??
Slechte gezondheidszorg kan niet de oorzaak zijn, die van Chile zal toch niet heel veel beter zijn?
ps, wat doe jij in Argentina? Woon je daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |