Wacht maar op de volgende.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:41 schreef Shoombak het volgende:
NIJMEGEN - Bij de Britse militair die aan de Vierdaagse in Nijmegen deelnam en griepverschijnselen heeft, is geen Mexicaanse griep vastgesteld.![]()
Told you so.
Whehehe alu-hoedje?quote:
Dus ik ben niet de enige die een paniekzaaier is?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alsof er echt he-le-maal niemand daar rondloopt tussen al die lopers en feestgangers die het onder de leden heeft! Echt de naïviteit van de organisatie verbaast me.
Ik zou het eerder realistisch noemen eigenlijkquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:48 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Dus ik ben niet de enige die een paniekzaaier is?
Ik denk meer dat het de wandelaars zelf zijn, op stations draagt ook geen hond een mondkapje.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alsof er echt he-le-maal niemand daar rondloopt tussen al die lopers en feestgangers die het onder de leden heeft! Echt de naïviteit van de organisatie verbaast me.
quote:Een Nederlandse militair die onlangs uit Afghanistan is teruggekomen, is met de Mexicaanse griep besmet, meldt het ministerie van Defensie. De militair is thuis herstellende. ISAF is op de hoogte gesteld. Er zijn maatregelen genomen om verspreiding te voorkomen.
Defensie zegt dat de militair het virus waarschijnljk in Kandahar opgelopen heeft. De militair was gelegerd in de hoofdstad Kabul.
Onder de coalitietroepen in Afghanistan zijn al meer militairen besmet met het griepvirus. In Uruzgan, waar de meeste Nederlanders gestationeerd zijn, zijn nog geen griepgevallen bekend.
Zeker wel, de juiste mondkapjes helpen goed.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die mondkapjes helpen ook geen flikker, dus dat zegt niet zoveel.
Gelukkig. Was al bang dat ik dom of gek was. Maar het komt, echt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou het eerder realistisch noemen eigenlijk.
Twijfelachtig.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:27 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Zeker wel, de juiste mondkapjes helpen goed.
quote:Kunnen mond-neusmaskers verspreiding van Nieuwe Influenza A (H1N1) voorkomen?
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat gebruik van mond-neusmaskers de verspreiding van Nieuwe Influenza A(H1N1) soms kan voorkomen. Dit geldt alleen als de maskers op de juiste manier gebruikt worden. Verschillende studies laten echter ook zien dat goed gebruik van maskers gedurende een langere periode zelden lukt. Juist gebruik is nodig voor het voorkomen of beperken van verspreiding van het virus.
Heeft de overheid mond-neusmaskers voor de inwoners van Nederland aangeschaft voor als er een pandemie uitbreekt?
De Nederlandse overheid heeft geen mond-neusmaskers aangeschaft voor alle inwoners in Nederland. Het is onvoldoende duidelijk dat het gewenste effect bereikt wordt om te voorkomen dat de nieuwe griep zich verspreidt. De overheid hecht meer belang aan het gebruik van goede hygiënische maatregelen, zoals handen wassen en papieren zakdoeken gebruiken.
Waarom dragen medewerkers in de zorg in bepaalde gevallen mond-neusmaskers?
Medewerkers in de zorg kunnen vaak in nauw contact komen met besmette personen en lopen daardoor een verhoogd risico. In de zorg is het gebruikelijk dat in geval van besmettingsriciso beschermingsmaatregelen genomen worden, bijvoorbeeld het dragen van mond-neusmaskers. Werknemers dienen beschermd te worden tegen risico’s die met hun werk samenhangen.
Wanneer kunnen werkgevers overgaan op het dragen van mond-neuskapjes voor hun werknemers?
Werkgevers en werknemers kunnen op basis van een risico-inschatting concluderen dat mondkapjes een substantiële extra bijdrage kunnen leveren aan de arbeidsveiligheid van de werknemer op de werkvloer. In het geval van werknemers die in hun werk direct in aanraking komen met besmettelijke personen is het beschikbaar stellen van mondmaskers aan de werknemers een mogelijke maatregel in het kader van de arbeidsveiligheid.
Niet twijfelachtig, ze werken als ze goed gebruikt worden. Net als condooms.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Twijfelachtig.
Van de site van het RIVM:
[..]
quote:Opnieuw Mexicaanse griep in Twente
In Twente zijn nu officieel 13 gevallen van de Mexicaanse griep bekend.
Volgens de GGD Twente zijn er woensdag 4 gevallen bijgekomen. De verwachting is dat het aantal dagelijks oploopt. Zeker in de vakantieperiode, waarin veel mensen reizen, is de kans groot dat de Mexicaanse griep massaal uit breekt.
RTV OOST
Twente zuigt ook.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:33 schreef wapwip het volgende:
De griep heeft het niet echt op Twente wel?
Maar om het daarom af te blazen gaat natuurlijk wel wat ver. Dan kan de efteling ook wel sluiten. Daar sta je drommen dik in de rij voor de attracties. Vast wel iemand van die wachtenden die het onder de leden heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |