Wat dacht je dat 1/4 π precies was?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wij moeten dit in radian doen volgens mij.. Ik heb alles al opgeborgen, dus ik vind het wel goed zo... Ik vraag het wel in het werkcollege.
Jawel, het klopt wel, maar je moet iets ‘slimmer’ doen, dat is wat GlowMouse bedoelde met meer werk. Als je weet dat -x + 5y = -8, dan weet je ook dat -2x + 10y = -16 geldt, gewoon beide zijden met twee vermenigvuldigen, als je dat doet, dan:quote:Op zondag 6 september 2009 13:19 schreef CRONALDO7 het volgende:
THX !!
Excuses dat het er zo rommelig uitziet trouwens
B lukt me niet ik heb het volgende :
2x-3y=10
-x+5y=-8
-----------
1x=8y = - 2
Dit klopt cker niet ??
1 2 3 4 | -2x + 10y = -16 --------------- + 0 + 7y = -6 |
Zo klopt 'ie weer.quote:Op zondag 6 september 2009 13:53 schreef GlowMouse het volgende:
2x-3y=10
dus 2x = 10+3y
dus x = 5+3/2 y.
quote:
3+5/7 = 21/7+5/7 = 26/7.quote:Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef CRONALDO7 het volgende:
Maar dat klopt niet met het antwoord namelijk 3 5/7
Niet moeilijker dan deze, maar daar is het misschien het gemakkelijkst eerst y te elimineren.quote:Op zondag 6 september 2009 14:04 schreef CRONALDO7 het volgende:
AHA
echt jullie zijn geweldig wat een rekenwonders !!
Is C ook zo moeilijk ??
Nope, je snapt het beter als je het zelf kunt.quote:Op zondag 6 september 2009 14:16 schreef CRONALDO7 het volgende:
PFFF Kunnen jullie altublieft alle berekeningen posten ?? want voor mij zij al die sommen weer anders, ik denk dat ik het beter zal snappen als ik het gewoon voor me zie zeg maar.
Je kiest gewoon zodanige vermenigvuldigingsfactoren dat ofwel de coëfficiënten van x ofwel de coëfficiënten van y in beide vergelijkingen gelijk dan wel tegengesteld worden. Hierna kun je door aftrekking resp. optelling van de linker en rechter leden van beide vergelijkingen één van de beide onbekenden elimineren, zodat je een lineaire vergelijking in één onbekende overhoudt. Heb je deze vergelijking opgelost, dan kun je door substitutie in één van de oorspronkelijke vergelijkingen de andere onbekende bepalen. Dat is echt alles.quote:Op zondag 6 september 2009 14:31 schreef CRONALDO7 het volgende:
I know maar ik weet niet eens hoe ik moet beginnen met C
moet ik alles onder * 5 doen ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |