quote:Testosteron:
Testosteron en adrenaline zorgen er samen voor dat het lichaam actie kan ondernemen. Deze twee hormonen dienen de juiste verhouding te hebben ten opzichte van elkaar. Testosteron zorgt voor de daadkracht, adrenaline zorgt voor de actie. Bij een teveel aan testosteron spreken we niet van actie, maar van agressie. Omdat testosteron bij mannen ongeveer negen maal meer voorkomt dan bij vrouwen, is het logisch dat mannen agressiever zijn dan vrouwen. Het niveau van testosteron wordt door het lichaam bepaald, afhankelijk van de situatie. Wordt er veel stress ervaren, dan neemt het testosteron niveau sterk toe. Ook grote lichamelijke inspanningen zorgen voor een toename van testosteron. Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat testosteron niet alleen agressie beinvloedt, maar ook overheersing over anderen stimuleert en testosteron geeft tot slot een lager niveau van emoties. Dit lagere niveau van emotionele beleving, komen we vrijwel altijd tegen bij PTSS. Testosteron is gekoppeld aan agressie.
Een verhoogd Testosteronniveau ontstaat door stress en overmatige lichamelijke inspanning. Dus, indirect levert stress en lichamelijke inspanning agressie op als eindresultaat. Zie hier een recept wat voortkomt uit militaire inspanning.
Als er voldoende testosteron en adrenaline is, kan gehandeld worden. Is het niveau van beide hormonen te hoog, dan ontstaat agressie. kortweg kunnen we stellen: meer testosteron = meer agressie. Minder testosteron = meer angst.
indien er sprake is van een onbalans tussen testosteron en adrenaline, dan gaan een aantal dingen niet goed:
Te veel adrenaline:
Te veel adrenaline = te weinig daadkracht = apathie, geeft gevoel van gevaar ---> gevaar verhoogt de productie van meer adrenaline Deze vicieuze cirkel zorgt ervoor dat er een steeds toenemende mate van adrenaline ontstaat, met als gevolg dat de angst steeds groter wordt door het niet handelen.
Te veel testosteron:
Te veel Testosteron geeft verhoogde daadkracht ---> maar te weinig adrenaline levert tegelijkertijd te weinig actiemogelijkheid ---> er komt geen actie, en dat geeft het gevoel te ontploffen ---> dit geeft het gevoel van gevaar ---> gevaar produceert adrenaline. Het gevolg is dat iemand heel explosief gedrag kan laten zien. Dit uit zich in plotselinge driftbuien, woedeaanvallen, agressie naar anderen of naar zichzelf. Uit wetenschappelijk onderzoek is vast komen te staan dat een verhoogd testosterongehalte samenhangt met slechte aanpassing in sociale omgevingen. Verhoogde testosteron leidt tot meer conflicten met de omgeving.
Dat dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:55 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat je bij licht autisme niks hoeft te merken en dat het bij zwaar autisme geen optie is.
Begin met seks met jezelf, dan weet je het.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:13 schreef F04 het volgende:
Ik vraag me weleens af hoe het is om seks te hebben met een Autist. Iemand ervaring mee?
Als fipo zou dit grappig geweest zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:27 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Begin met seks met jezelf, dan weet je het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het gewoon too little, too late.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
Fantasie? Die moet je even uitleggen. De TS stelt gewoon een vraag uit interesse. Het is niet dat de combinatie seks en autisme in werkelijkheid niet voorkomt hoor, dus hoezo fantasie?quote:
Dat is klopt waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:42 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Fantasie? Die moet je even uitleggen. De TS stelt gewoon een vraag uit interesse. Het is niet dat de combinatie seks en autisme in werkelijkheid niet voorkomt hoor, dus hoezo fantasie?
Ontopic:
Ik zou het eigenlijk niet weten. Er zijn sowieso verschillende gradaties van autisme, dus in zijn algemeenheid valt er weinig over te zeggen. In ieder geval denk ik dat er een gebrek is aan emotionele intimiteit. Dat je daar in ieder geval niet veel van hoeft te verwachten.
Zou je willen/kunnen beschrijven hoe je het ervaart? En hoe gaat je partner daar mee om?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is klopt waarschijnlijk welIk herken dat wel bij mijzelf
Ik ben nog maagd en ben momenteel single. En dus eigenlijk geen ervaring op het gebied van seks. Maar toen ik nog een relatie had en met mijn ex aan het zoenen was voelde ik weinig tot niks. Dit zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik eigenlijk niet veel voor mijn ex voelde.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zou je willen/kunnen beschrijven hoe je het ervaart? En hoe gaat je partner daar mee om?
Waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:24 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik ken een autist die af en toe naar de hoeren gaat (hij kan geen vriendin krijgen). En dan houdt hij altijd standaard zijn sokken aan en muts op. Zal ook wel iets dwangmatigs zijn....
hey bonquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:24 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik ken een autist die af en toe naar de hoeren gaat (hij kan geen vriendin krijgen). En dan houdt hij altijd standaard zijn sokken aan en muts op. Zal ook wel iets dwangmatigs zijn....
Goede reactiequote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:36 schreef Nokiadude31 het volgende:
Autisme is heel breed en omvat vele verschijningsvormen, van moeilijk sociaal contact leggen/moeilijk vrienden maken tot de (bij velen bekend maar niet vaak voorkomende) 'Rainman' variant.
Zoals ik geleerd heb (omdat mijn zoontje PDD-NOS heeft, een lichte vorm van autisme spectrum stoornis) zit in elke vorm van autisme inderdaad een meer of mindere mate moeite met emoties en mn herkenning van emoties. Echter autisten kunnen dit wel leren (herkennen) en hierop (op de juiste manier) reageren. Toch zul je, over het algemeen, altijd een autist herkennen aan het verschil in verbale en non-verbale communicatie op het emotionele vlak.
Dus sex met een autist lijkt me qua fysiek niet anders *duh* maar kan qua beleving en emotionele reactie wel eens tot het gevoel lijden dat hij/zij er niet helemaal 'bij' is oid. Maar, alles is te leren...en erover praten is daarin de beste actie.
Ik hoop in ieder geval dat mijn zoon later lekker gaat genieten
Ben je weleens verliefd geweest op iemand,als ik vragen mag? Ga je uberhaupt diepere relaties aan aan met mensen, of blijft het meestal wat oppervlakkig?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben nog maagd en ben momenteel single. En dus eigenlijk geen ervaring op het gebied van seks. Maar toen ik nog een relatie had en met mijn ex aan het zoenen was voelde ik weinig tot niks. Dit zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik eigenlijk niet veel voor mijn ex voelde.
Geen idee eigenlijk. Dit soort dingen vind ik best wel lastig.
Idd zegquote:Op zondag 12 juli 2009 13:03 schreef stbabylon het volgende:
De tering wat zijn er hier veel mensen die totaal geen idee hebben van wat autisme inhoudt. Wow...
Alle autisten zijn gelijk en je weet hetquote:Op zondag 12 juli 2009 13:03 schreef stbabylon het volgende:
De tering wat zijn er hier veel mensen die totaal geen idee hebben van wat autisme inhoudt. Wow...
Mee eensquote:Op zondag 12 juli 2009 13:03 schreef stbabylon het volgende:
Ja ik ben wel eens verliefd geweest. Ook heb ik met mijn ex liefde verwaard voor aandacht.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ben je weleens verliefd geweest op iemand,als ik vragen mag? Ga je uberhaupt diepere relaties aan aan met mensen, of blijft het meestal wat oppervlakkig?
Op maandag 5 september 2005 01:39 schreef Dagonet het volgende:quote:Op zondag 12 juli 2009 15:30 schreef beelz het volgende:
[..]
Alle autisten zijn gelijk en je weet het
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |