quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:36 schreef Hydrogeny het volgende:
Dat doen we om het jullie moeilijker te maken. Achteraf lachen we altijd in de auto
Een beetje Vlaming spreekt je wel met "u" aan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:42 schreef o.us het volgende:
En die Vlamingen met gij.....zijn ze in de Middeleeuwen blijven haken ofzo?![]()
Ik spreek de meeste mensen ook met u aan hoor:')quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:43 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Een beetje Vlaming spreekt je wel met "u" aan.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:44 schreef RTB het volgende:
Ik weet niet hoe je het voor elkaar kreeg, maar dit topic was blijkbaar zo kut dat mijn SATA schijven spontaan verdwenen toen ik hierop klikte.
Ga eens naar Lloret nuquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:44 schreef de_boswachter het volgende:
De duitsers hebben niet alles weten te raken als ik de TS bekijk.
Ooit al eens buiten die WAO-stad van je geweest? Dialecten, accenten etc.
En voor als je het nog niet wist. In Duitsland, Belgie, Engelend, Frankrijk, Spanje... spreken ze allemaal geen nederlands.
Ja hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:43 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Die van mij altijd Gegen die Mauer
MEEN JE DAT NOU>???!11@!!!! NEDERLAND IS ZOOOOO KLEEEEEEEEEIN!!!38292!!!1//!!11EINZ!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:44 schreef de_boswachter het volgende:
En voor als je het nog niet wist. In Duitsland, Belgie, Engelend, Frankrijk, Spanje... spreken ze allemaal geen nederlands.
Ja, hij was pompbediende in Duitsland, maar dat gebouw had geen toilet en toen vroegen al die vrachtwagenchauffeurs aan hem waar ze dan ff konden pissen.quote:
GEGEN DIE MAUER VERDAMMT NOCH MAL!!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, hij was pompbediende in Duitsland, maar dat gebouw had geen toilet en toen vroegen al die vrachtwagenchauffeurs aan hem waar ze dan ff konden pissen.
"Wo sind die Toiletten?"quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, hij was pompbediende in Duitsland, maar dat gebouw had geen toilet en toen vroegen al die vrachtwagenchauffeurs aan hem waar ze dan ff konden pissen.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Laat ons lekker!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:54 schreef Goofisch het volgende:
Nog erger.
Ze noemen patat daar friet.
Het is patat.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:57 schreef Tanjaa het volgende:
Watblief is gewoon wat beleefder dan HE? of WAT? zoals meeste normale mensen zouden zeggen..
[..]
Laat ons lekker!
En een mijnwerker noemen ze daar een holwerker. En na het holwerken gaan ze PATAT eten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:54 schreef Goofisch het volgende:
Nog erger.
Ze noemen patat daar friet.
Het is patat.
Voel jij je zo beledigd dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:59 schreef Tanjaa het volgende:
Oh en trouwens, het is een nederlands woord!
Het staat in de vandale
http://www.vandale.nl/van(...)/?zoekwoord=watblief
Neeh hoor. Ik voel me alleen aangesprokenquote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Sowieso alles buiten de Randstad =.
Lekker stikken in uitlaatgassen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Lekker stikken in uitlaatgassen.
Stikken in de harde G die vastzit in de keel.
"Patat" bestellen om vervolgens een bord aardappelen te krijgen.
Omver gereden worden door voorbijrazende trams.
Platgedrukt worden door al die mensen die op diezelfde vierkante meter als jij wonen.
Pas om twee uur 's nachts thuis zijn vanwege die fijne files.
Al die fijne nieuwe Nederlanders die je hartelijk begroeten op straat.
Zeggen Limburgers dat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:30 schreef o.us het volgende:
Waarom zeggen die Limburgers dat?![]()
Ik kreeg zo'n klant bij mij op het werk, ik kon horen dat ie met een Zuid-Nederlands accent sprak maar toen ik blijkbaar met mijn Rotterdamse accent niet verstaanbaar was zei hij Wablief?
Hoe de neuk is Wablief ontstaan en waarom zeggen die Limburgers geen Wat? of Pardon? als ze iets niet verstaan?![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:59 schreef Tanjaa het volgende:
Oh en trouwens, het is een nederlands woord!
Het staat in de vandale
http://www.vandale.nl/van(...)/?zoekwoord=watblief
zeggen we in brabant ook hoorquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zeggen Limburgers dat?
Volgens mij hoor ik alleen Belgen 'wablief' roepen als ze iets niet verstaan.
Wij zijn beleefd, wij weten tenminste nog dat "wat mot je kankahleijah" niet zo prettig overkomt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:30 schreef o.us het volgende:
Waarom zeggen die Limburgers dat?![]()
Ik kreeg zo'n klant bij mij op het werk, ik kon horen dat ie met een Zuid-Nederlands accent sprak maar toen ik blijkbaar met mijn Rotterdamse accent niet verstaanbaar was zei hij Wablief?
Hoe de neuk is Wablief ontstaan en waarom zeggen die Limburgers geen Wat? of Pardon? als ze iets niet verstaan?![]()
Dat dus. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:
Dan doe je toch echt wat verkeerd, jongenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:20 schreef cerror het volgende:
Ik heb ooit eens 10 minuten gedaan om een patat met (don't start) en een frikadel speciaal te bestellen in Maastricht bij een "frituur" ergens ten zuiden van Randwyck.
Normaal Neerlands verstaan ze gewoon niet.
Haags is een toffe taalquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wij zijn beleefd, wij weten tenminste nog dat "wat mot je kankahleijah" niet zo prettig overkomt.
Leer ervan, Hollander.
Wacht maar eens tot ie over hoeren begint. Hoeah!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:28 schreef prupke het volgende:
[..]
Haags is een toffe taal
een paar jaar geleden stond er een hagenees in onze winkel met een t-shirt waar op stond :
[haagse modus] (ik typ het gruwelijk fout maar goed)
doeht u mijn 3 bieah en 1 colah? ...zo ongeveer
Ik lees dat wel goed op in het haags ...
Mijn Baas zegt tegen mij : wa??
En die hagenees : kek met jou ken ik conversersah(inclusief de haagse spellingstekens)
mun baas begrep er geen zak van en ik had de grootste lol
Lekkere groene koet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:32 schreef Tanjaa het volgende:
Friezen hebben hun eigen taal, dat hebben jullie geaccepteerd.
Wij hebben geen eigen taal, dus doe eens lief en accepteer ook dat wij wat andere woordjes hebben
Oi ik heb het groen-geile boekje in huisquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht maar eens tot ie over hoeren begint. Hoeah!
Waar HEB je het over?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:40 schreef prupke het volgende:
[..]
Oi ik heb het groen-geile boekje in huis
daar staan 2 pagina's aan oefeningen aan met het woordje kankah
en hier werkt op fok die klote toesten niet zodat ik een dak kan bouwen op de 2-e A ....
Dat men in de randstad vaak het woord kanker gebruikt.quote:
Ik weet al de hele tijd niet meer waar ik het over hebquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:45 schreef prupke het volgende:
[..]
over taal...
is echt mijn ding zeg maar
en jij?
Maakt niet uit hoorquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet al de hele tijd niet meer waar ik het over hebDan roep ik altijd maar zoiets als "goed topic!"
Wat de neuk.. Maar goed, als je wilt bashen:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat dus. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik heb niets tegen Holland, het is alleen jammer dat het zo vol zit met Hollanders. Maar ja, over 25 jaar als de zeespiegel 3 meter gestegen is en jullie in rubberbootjes bij ons om rijst komen bedelen, piepen jullie wel anders. Whehehe.
En onderling spreken ze ook niet dezelfde taal.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:44 schreef de_boswachter het volgende:
De duitsers hebben niet alles weten te raken als ik de TS bekijk.
Ooit al eens buiten die WAO-stad van je geweest? Dialecten, accenten etc.
Omdat jullie een grote waffel hebben en omdat Limburg na de grote overstroming over 25 jaar vanzelf een onafhankelijke staat wordt. Dan steken we jullie af en verdwijnen jullie in zeequote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat de neuk.. Maar goed, als je wilt bashen:
Waarom staat Nederland wereldwijd grotendeels bekend als Holland en niet als Limburg?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:44 schreef RTB het volgende:
Ik weet niet hoe je het voor elkaar kreeg, maar dit topic was blijkbaar zo kut dat mijn SATA schijven spontaan verdwenen toen ik hierop klikte.
Deze man kan er niet mee omgaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Lekker stikken in uitlaatgassen.
Stikken in de harde G die vastzit in de keel.
"Patat" bestellen om vervolgens een bord aardappelen te krijgen.
Omver gereden worden door voorbijrazende trams.
Platgedrukt worden door al die mensen die op diezelfde vierkante meter als jij wonen.
Pas om twee uur 's nachts thuis zijn vanwege die fijne files.
Al die fijne nieuwe Nederlanders die je hartelijk begroeten op straat.
Geloof je het zelf..quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat jullie een grote waffel hebben en omdat Limburg na de grote overstroming over 25 jaar vanzelf een onafhankelijke staat wordt. Dan steken we jullie af en verdwijnen jullie in zee
Wat een onzin, alsof we allemaal een grote waffel hebben. Wat dat betreft zijn jullie geen haar beter. Veel te trots.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat jullie een grote waffel hebben en omdat Limburg na de grote overstroming over 25 jaar vanzelf een onafhankelijke staat wordt. Dan steken we jullie af en verdwijnen jullie in zee
Die idioten weten juist nooit wanneer je 'u' of 'je' gebruikt. Tegen broers of vrienden u zeggen bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:43 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Een beetje Vlaming spreekt je wel met "u" aan.
Die mogen jullie hebben ja. Een gemiddeld huis hier kost dan twee miljoen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Geloof je het zelf..
Dan komen de grote ondernemers uit de Randstad gewoon jullie grond inpikken en volbouwen..
*fotoboek checkt: lamaquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:25 schreef Meris het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof we allemaal een grote waffel hebben. Wat dat betreft zijn jullie geen haar beter. Veel te trots.
Maar goed, het accent vind ik zeer romantisch hehe. Dus blijf vooral wablief roepen. No problem. Maar ga niet trots lopen doen, dat siert de mens niet.![]()
koffie? Iemand?
Conjo wablief?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:21 schreef mrcool het volgende:
Nog erger zijn Arubanen die dat woord gebruiken.
Alleen dan zonder Conjo.quote:
Patat bestellen bij een frituur is zo 1980, tis trouwens in ut zuiden ook een frikandelquote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:20 schreef cerror het volgende:
Ik heb ooit eens 10 minuten gedaan om een patat met (don't start) en een frikadel speciaal te bestellen in Maastricht bij een "frituur" ergens ten zuiden van Randwyck.
Normaal Neerlands verstaan ze gewoon niet.
Staat in de wikiquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat de neuk.. Maar goed, als je wilt bashen:
Waarom staat Nederland wereldwijd grotendeels bekend als Holland en niet als Limburg?
of het nu : vief viefenvieftig is of veif veifenveightagh?quote:Op zondag 12 juli 2009 00:49 schreef justmattie het volgende:
Haagse taal is beter te verstaan dan dat belgisch inderdaad
Nee, it's war. En nu allemaal de dijken doorprikken!quote:Op zondag 12 juli 2009 00:50 schreef Meris het volgende:
Accenten zijn leuk.. zolang het verstaanbaar is. Hup nu allemaal elkander de hand schudden en verder spelen.
Accenten boeit niet, het dialect welquote:Op zondag 12 juli 2009 00:50 schreef Meris het volgende:
Accenten zijn leuk.. zolang het verstaanbaar is. Hup nu allemaal elkander de hand schudden en verder spelen.
Ik vind dialecten nou juist leukquote:Op zondag 12 juli 2009 01:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Accenten boeit niet, het dialect wel
Zo dus, jij moet de nieuwe minnaar van mijn vriendin zijn?quote:Op zondag 12 juli 2009 02:38 schreef Hydrogeny het volgende:
ka d h d b h d psy dk smd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |