quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik net op Wikipedia gelezen.
Dat dus.quote:
Ja dat vind ik ook zo debiel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef Zipportal het volgende:
Dat is het zelfde als: ik ga op bed. Of ik ga in bed.
Nee dan laat je je oma bij het hek wachten, en klim je over de schuttig, en maak je vervolgens het hek los.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ja, maar stel nou dat je oma zichzelf buitengesloten heeft. En de achterdeur wel open stond. Maar het hek van de schutting dan weer niet.
Dan laat je je oma toch niet ff over de schutting klimmen zodat ze via de achterdeur binnen kan komen?
Nee, dan laat je je oma even bij de voordeur wachten, en klim jij over het hek. Door de achterdeur naar binnen en de voordeur voor je oma open doen
't Was sowieso maar een kutvoorbeeld
Oke kan ook. Maar wat nou als je oma niet met haar rollator door het steegje past?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:40 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Nee dan laat je je oma bij het hek wachten, en klim je over de schuttig, en maak je vervolgens het hek open.
Ja, maar in die zin heeft 'los gaan' helemaal niets te maken met het openen van deuren of kluizen oid.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef Dragorius het volgende:
Je gaat toch ook niet op carnaval zeggen: "we gaan helemaal open"Ook al is dat voor sommigen nog waar ook. ..
Grapje zeker?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef DoctorB het volgende:
Ah heerlijk, zo'n friet ipv patat topic.
Indereen weet toch dat het LOS en FRIET is!
Ik ga te bedquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef Zipportal het volgende:
Dat is het zelfde als: ik ga op bed. Of ik ga in bed.
Is het ook Rasfriet? Nee. Dus is het patat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef DoctorB het volgende:
Ah heerlijk, zo'n friet ipv patat topic.
Indereen weet toch dat het LOS en FRIET is!
Precies.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is het ook Rasfriet? Nee. Dus is het patat.
Als je er een opmerking over maakt, snappen ze er ook echt niets van. "Huh, los mag ook gewoon hoor".quote:
Voor paupers dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:45 schreef isogram het volgende:
Los wordt in het Nedersaksisch dialect gebruikt om "open" aan te duiden. De winkel is los, het raam is los, etc.
Maar hoe bedoel je eigenlijk het openen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ja, maar in die zin heeft 'los gaan' helemaal niets te maken met het openen van deuren of kluizen oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |