En die dealers bellen niet even met elkaar natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag hem voor welke prijs je er mee weg mag rijden, en zeg dat je dat bij nog 2 andere dealers gaat vragen. De goedkoopste neem je
Gewone slooppremie is van de overheid, dat is ¤1000,-quote:De gewone slooppremie komt niet van de fabrikant maar vand e overheid. dus je zit onder je 10%
Nou, nu dus 1, omdat dealer niet genoeg geeft voor de tweede, die verkoop ik nu dus zelf wel.quote:Maar wil je nu 2 auto's inruilen tegen 1?
Begrijp ik en zal ik ook zeker doen. (eerst 2 offertes laten maken, en dan de onderhandelingen in)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag hem voor welke prijs je er mee weg mag rijden, en zeg dat je dat bij nog 2 andere dealers gaat vragen. De goedkoopste neem je
Ik denk niet dat er hier iemand is die de marge van dealers kent, en zo wel, dan zegt-ie het niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:51 schreef davidvp01 het volgende:
Maar dat was niet helemaal de vraag ;-)
marge van de dealers weet eigenlijk niemand, de verkoper ook niet, hij weet alleen tot hoever hij mag gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er hier iemand is die de marge van dealers kent, en zo wel, dan zegt-ie het niet.
Het lijkt alsof de korting bij de importeur vandaan komt, zie: hier Daarom ben ik ook zo benieuwd of de dealer zijn marge nog heeft. Zijn marge zal wel aan de lage kant zitten, nog 5% moet lukken zit ik nu een beetje te denken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
De marge van de dealers ligt tussen de 8%-12% over de prijs zonder BPM. Voor een particulier zou het in deze tijd mogelijk moet zijn om tussen de 6% en 10% korting te krijgen. Punt is een echter beetje dat je niet weet waar de korting van 1000,- vandaan komt. Is het de importeur die 'betaald' of de dealer?
Tip voor het onderhandelen: uitsluitend onderhandelen via e-mail of telefoon en aan het einde van het kwartaal.
Dat is wel de bedoeling, maar dat begrijp ik dus niet he, zo'n dealer verdient toch veel meer aan me als ik zo'n dure lening bij hem afsluit?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
Contant betalen en je moet eens zien hoeveel er af kan! 10-15%
Die dure lening sluit je niet af bij de dealer, maar bij een financierder.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef davidvp01 het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling, maar dat begrijp ik dus niet he, zo'n dealer verdient toch veel meer aan me als ik zo'n dure lening bij hem afsluit?
Of is dit omdat de dealers in deze tijd weer wat meer cash willen opbouwen?
Waarom dan die hogere korting bij contant betalen, maakt voor de dealer toch niet uit of zijn centen uit mijn zak of die van de bank komen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:41 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Die dure lening sluit je niet af bij de dealer, maar bij een financierder.
De dealer vangt hooguit een fooi als alfsuitprovisie.
VW Polo, nieuwe model.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Athmozz het volgende:
welk merk / type is het? Dat maakt ook vrij veel uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |