abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70848459
Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat de marge van een dealer is.
De situatie is als volgt;

Kosten nieuwe auto: ¤16.500
Slooppremie ¤ 1.000
Aanvulling slooppremie van fabrikant ¤ 1.500

Kom ik op een totaal van ¤14.000

Nu zit de korting van de fabrikant al op meer dan 10% van de catalogus prijs.
Wat zou de ruimte zijn die de dealer nog heeft?
Belangrijk is denk ik wel dat het om een totaal nieuw model gaat, en dus waarschijnlijk geen voorraad opmaken is voor deze dealer.
Wil nog een andere auto inruilen, maar daar krijg ik bij deze dealer de helft voor van wat ie waard is dus die verkoop ik wel particulier.

Ik begrijp dat ik dit lekker moet gaan uitproberen, maar wellicht zitten hier wat mensen die ervaring of voorbeelden uit de praktijk hebben... (verschil tussen de korting die fabrikant geeft en die de dealer dan nog kan geven)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:38:44 #2
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_70849039
Goede vraag.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_70849113
De gewone slooppremie komt niet van de fabrikant maar vand e overheid. dus je zit onder je 10%

Maar wil je nu 2 auto's inruilen tegen 1?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:44:15 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70849187
Vraag hem voor welke prijs je er mee weg mag rijden, en zeg dat je dat bij nog 2 andere dealers gaat vragen. De goedkoopste neem je
censuur :O
pi_70849246
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag hem voor welke prijs je er mee weg mag rijden, en zeg dat je dat bij nog 2 andere dealers gaat vragen. De goedkoopste neem je
En die dealers bellen niet even met elkaar natuurlijk
Vaak zijn die dealers in een groot gebied zelfs van 1 eigenaar, afhankelijk van de merken die ze verkopen.
pi_70849292
quote:
De gewone slooppremie komt niet van de fabrikant maar vand e overheid. dus je zit onder je 10%
Gewone slooppremie is van de overheid, dat is ¤1000,-
Als je goed leest in mijn post, vult de fabrikant dit aan met 1500-1750, dit is dus rond de 10%.
quote:
Maar wil je nu 2 auto's inruilen tegen 1?
Nou, nu dus 1, omdat dealer niet genoeg geeft voor de tweede, die verkoop ik nu dus zelf wel.
pi_70849391
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag hem voor welke prijs je er mee weg mag rijden, en zeg dat je dat bij nog 2 andere dealers gaat vragen. De goedkoopste neem je
Begrijp ik en zal ik ook zeker doen. (eerst 2 offertes laten maken, en dan de onderhandelingen in)
Maar dat was niet helemaal de vraag ;-)
pi_70853014
Gewoon blijven afdingen, weggaan en terugkomen. Een beetje afdinger zorgt voor nachtmerries bij de verkoper tot ze uiteindelijk iets onder de verkoopprijs aan je verkopen om van je af te zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:07:08 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70854053
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:51 schreef davidvp01 het volgende:
Maar dat was niet helemaal de vraag ;-)
Ik denk niet dat er hier iemand is die de marge van dealers kent, en zo wel, dan zegt-ie het niet.
censuur :O
pi_70858067
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hier iemand is die de marge van dealers kent, en zo wel, dan zegt-ie het niet.
marge van de dealers weet eigenlijk niemand, de verkoper ook niet, hij weet alleen tot hoever hij mag gaan.
pi_70860018
De marge van de dealers ligt tussen de 8%-12% over de prijs zonder BPM. Voor een particulier zou het in deze tijd mogelijk moet zijn om tussen de 6% en 10% korting te krijgen. Punt is een echter beetje dat je niet weet waar de korting van 1000,- vandaan komt. Is het de importeur die 'betaald' of de dealer?

Tip voor het onderhandelen: uitsluitend onderhandelen via e-mail of telefoon en aan het einde van het kwartaal.
pi_70866455
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
De marge van de dealers ligt tussen de 8%-12% over de prijs zonder BPM. Voor een particulier zou het in deze tijd mogelijk moet zijn om tussen de 6% en 10% korting te krijgen. Punt is een echter beetje dat je niet weet waar de korting van 1000,- vandaan komt. Is het de importeur die 'betaald' of de dealer?

Tip voor het onderhandelen: uitsluitend onderhandelen via e-mail of telefoon en aan het einde van het kwartaal.
Het lijkt alsof de korting bij de importeur vandaan komt, zie: hier Daarom ben ik ook zo benieuwd of de dealer zijn marge nog heeft. Zijn marge zal wel aan de lage kant zitten, nog 5% moet lukken zit ik nu een beetje te denken.

Waarom het best telefonisch of per mail onderhandelen?
Met kwartaal bedoel je gewoon kalenderkwartaal? (eind mrt, eind juni, eind sept, eind dec.?)
Is dat ivm zijn bonus/target?
  † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2009 @ 00:11:21 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_70866483
Contant betalen en je moet eens zien hoeveel er af kan! 10-15%
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_70866684
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
Contant betalen en je moet eens zien hoeveel er af kan! 10-15%
Dat is wel de bedoeling, maar dat begrijp ik dus niet he, zo'n dealer verdient toch veel meer aan me als ik zo'n dure lening bij hem afsluit?
Of is dit omdat de dealers in deze tijd weer wat meer cash willen opbouwen?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:41:49 #15
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_70958117
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef davidvp01 het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling, maar dat begrijp ik dus niet he, zo'n dealer verdient toch veel meer aan me als ik zo'n dure lening bij hem afsluit?
Of is dit omdat de dealers in deze tijd weer wat meer cash willen opbouwen?
Die dure lening sluit je niet af bij de dealer, maar bij een financierder.

De dealer vangt hooguit een fooi als alfsuitprovisie.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_70958186
welk merk / type is het? Dat maakt ook vrij veel uit...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70958717
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:41 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Die dure lening sluit je niet af bij de dealer, maar bij een financierder.

De dealer vangt hooguit een fooi als alfsuitprovisie.
Waarom dan die hogere korting bij contant betalen, maakt voor de dealer toch niet uit of zijn centen uit mijn zak of die van de bank komen?
pi_70959500
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Athmozz het volgende:
welk merk / type is het? Dat maakt ook vrij veel uit...
VW Polo, nieuwe model.
pi_70960295
normaal moet je daar zeker 15% op kunnen krijgen hoor. De golf nu geven ze in België zelfs tot 20% korting op, gewoon omdat ze ze niet kwijt raken. Die polo verkoopt ook niet al te schitterend, dus 10-15% moet zeker haalbaar zijn.

16500 cataloog, daarvan moet er dus zo'n 1500 af kunnen. Slooppremie van in totaal 2500 eraf en je zou hem aan 12500 mee moeten kunnen krijgen...

ik heb toch medelijden met jullie; 12500 voor een polo'tje . Voor die prijs heb je hier een golf mee :s
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  FOK!fotograaf woensdag 15 juli 2009 @ 01:09:44 #20
137066 fokkieslim
pi_70988528
En vergeet het petje niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')